|
Obecny czas: 09 Gru 2024, 02:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
greg505 |
#470086 Wysłany:
04 Maj 2011, 14:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
juz nawet nie chce myslec co by sie dzialo, gdybysmy wyszli poza dodawanie/odejmowanie/mnozenie/dzielenie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
|
|
przemallo |
#470087 Wysłany:
04 Maj 2011, 14:52; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: z za zakrętu :) Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 78
|
Patrzę, czytam i nie wierzę, że to już czwarta strona wywodu
_________________ Grande Punto 2009
1.4 8V Dynamic + Blue&Me
Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#470088 Wysłany:
04 Maj 2011, 15:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
bonku napisał(a): b3liar napisał(a): no właśnie z tym końcem mianownika nie jest to takie do końca logiczne, przyjmijmy, żę 1+2=a, wtedy mamy 6÷2a, dla mnie logiczniejsze będzie że to 6/(2a), a nie (6/2)*a
a że jest kolejność wykonywania działań to wiadomo, i ogólnie to nie na z tym problemu
skoro twierdzisz ze kolejnosc wykonywania znasz, to dlaczego sie do tego nie stosujesz? po co wstawiasz nawiasy, ktore zmieniaja calkowicie wynik?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#470094 Wysłany:
04 Maj 2011, 15:23; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
bonku napisał(a): no właśnie z tym końcem mianownika nie jest to takie do końca logiczne, przyjmijmy, żę 1+2=a, wtedy mamy 6÷2a, dla mnie logiczniejsze będzie że to 6/(2a), a nie (6/2)*a
Wróćmy do szkoły podstawowej. Nie pamiętam w której klasie były ułamki, ale chyba okolice trzeciej.
2a + [jedna druga]a = ?
Wg tego co powyżej napisałeś to wynik powinien być 2a + 1/(2a), a nie 2,5a
Bardziej łopatologicznie:
Jaś miał 2 jabłka (2a) i dostał pół jabłka od Małgosi (1/2a). Ile w sumie jabłek ma Jaś? Bo z cytatu bynajmniej nie wynika, że 2,5 jabłka
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#470137 Wysłany:
04 Maj 2011, 17:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Dzizis... muszę swoje dziecko przypilnować w nauce bo widzę ze teraz w matematyce coraz więcej pyskówek i filozofii niż ściśle określonych zasad. Nie kumałem o co w tym temacie chodzi bo mi wychodziło zawsze 9 i nijak nie mogłem tej jedynki wydobyć, a tu proszę "wszystko się da".
I dla mądrali sypiacych kolejności działań najpierw nawias, potem dzielenie i mnożenie które są równorzędne (czyli tak jak leci od lewej do prawej po kolei a nie najpierw mnożenie a później dzielenie). Dodawanie i odejmowanie tez jest równorzędne.
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470158 Wysłany:
04 Maj 2011, 17:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
domin45670 napisał(a): bonku napisał(a): no właśnie z tym końcem mianownika nie jest to takie do końca logiczne, przyjmijmy, żę 1+2=a, wtedy mamy 6÷2a, dla mnie logiczniejsze będzie że to 6/(2a), a nie (6/2)*a Wróćmy do szkoły podstawowej. Nie pamiętam w której klasie były ułamki, ale chyba okolice trzeciej. 2a + [jedna druga]a = ? Wg tego co powyżej napisałeś to wynik powinien być 2a + 1/(2a), a nie 2,5a Bardziej łopatologicznie: Jaś miał 2 jabłka (2a) i dostał pół jabłka od Małgosi (1/2a). Ile w sumie jabłek ma Jaś? Bo z cytatu bynajmniej nie wynika, że 2,5 jabłka
A teraz to ja nie wiem o co tobie chodzi. w rownaniu 6÷2(1+2) za 1+2 damy a, czyli 1+2=a, otrzymamy 6÷2a, wiec skad te jablka. chodzi o zapis, czy to bedzie
6
----
2a
czy
6a
---
2
????????????
normalnym jest 2a + [jedna druga]a = 2,5a
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#470164 Wysłany:
04 Maj 2011, 17:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
6a
---
2
ale sobie utrudniasz zycie, po co tak kombinowac
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
b3liar |
#470166 Wysłany:
04 Maj 2011, 17:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
blad tkwi w zapisie, bo dla kolegi zapis "2(1+2)" oznacza tyle co "(2(1+2)" a to tak nie jest jakby było zapisane 2*(1+2) to myślę, że mniej osób dałoby się nabrać
|
|
Góra |
|
|
raxon |
#470181 Wysłany:
04 Maj 2011, 18:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
w sobote mam kolosa z matematyki i statystyki wiec lepiej już wiecej nie bede czytał bo połowa postów jest poniżej jakiegokolwiek poziomu no ale teraz jest takie nauczanie też nieciekawe, dam przykład, w sobote kuzynka pojechała z kolegą (studentem 2 roku budownictwa) do sklepu. Chciała kupic farbe, powiedziała mu wymiary pokoju a on nie potrafił obliczyc powierzchni ścian
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470323 Wysłany:
04 Maj 2011, 23:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
Cytuj: blad tkwi w zapisie, bo dla kolegi zapis "2(1+2)" oznacza tyle co "(2(1+2)" a to tak nie jest
zapis 2(1+2) i 2*(1+2) oznaczają dokładnie to samo.
mam inne rozwiązanie problemu. Wciągam 2 pod nawias, tego mi nikt nie zabroni, nie jest to niezgodne z jakąkolwiek zasadą działań matematycznych. Otrzymuję 6÷(2*1+2*2))=6÷(2+4)=6÷6=1, więc jeden jest odpowiedzią prawidłową
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#470326 Wysłany:
04 Maj 2011, 23:32; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
bonku napisał(a): Cytuj: blad tkwi w zapisie, bo dla kolegi zapis "2(1+2)" oznacza tyle co "(2(1+2)" a to tak nie jest zapis 2(1+2) i 2*(1+2) oznaczają dokładnie to samo. mam inne rozwiązanie problemu. Wciągam 2 pod nawias, tego mi nikt nie zabroni, nie jest to niezgodne z jakąkolwiek zasadą działań matematycznych. Otrzymuję 6÷(2*1+2*2))=6÷(2+4)=6÷6=1, więc jeden jest odpowiedzią prawidłową
Dalej robisz ten sam błąd, stale się upierasz, że (1+2) jest w mianowniku razem z tą dwójką 6/ 2(1+2). Mnożysz mianownik przez (1+2) podczas gdy to jest w liczniku i dotyczy stricte cyfry 6, a nie 2. Wykład z nawiasów był na wcześniejszej stronie. No i odsyłam do niezawodnego excela. Może jakiś wykładzik pt. "dlaczego excel źle liczy?"
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
b3liar |
#470331 Wysłany:
04 Maj 2011, 23:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
bonku napisał(a): Cytuj: blad tkwi w zapisie, bo dla kolegi zapis "2(1+2)" oznacza tyle co "(2(1+2)" a to tak nie jest zapis 2(1+2) i 2*(1+2) oznaczają dokładnie to samo. mam inne rozwiązanie problemu. Wciągam 2 pod nawias, tego mi nikt nie zabroni, nie jest to niezgodne z jakąkolwiek zasadą działań matematycznych. Otrzymuję 6÷(2*1+2*2))=6÷(2+4)=6÷6=1, więc jeden jest odpowiedzią prawidłową
6÷2*(1+2)=6÷2*3=3*3=9
dziękuje po co kombinowac z wciaganiem gdzies dwojki
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#470354 Wysłany:
05 Maj 2011, 07:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
widze ze kolega bonku jest niereformowalny, mam nadzieje ze matury z matematyki dzis nie pisze
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470358 Wysłany:
05 Maj 2011, 08:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
greg505 napisał(a): 6a --- 2 ale sobie utrudniasz zycie, po co tak kombinowac zawsze wolałem rozwiązywać problemy matematycznie, a nie liczyć głupie słupki. Znacznie ciekawszym jest rozwiązywanie 6 --- 2a domin45670 napisał(a): Dalej robisz ten sam błąd, stale się upierasz, że (1+2) jest w mianowniku razem z tą dwójką 6/2(1+2). Mnożysz mianownik przez (1+2) podczas gdy to jest w liczniku i dotyczy stricte cyfry 6, a nie 2. podobnie jak ty się upierasz że (1+2) jest w liczniku. więc jeden z nas popełnia błąd a każdy na prawo obstawiać przy swoim rozumowaniu. greg505 napisał(a): widze ze kolega bonku jest niereformowalny, mam nadzieje ze matury z matematyki dzis nie pisze
nie że niereformowalny, poprostu mam swoje zdanie. Maturę pisałem dużo lat temu po czym 5 lat studiowałem matematykę, więc wiem o czym mówię. Inna sprawa, że też podpytałem gdzieniegdzie - nauczycieli z długim stażem pracy, skąd taki problem. Sprawa wygląda tak, że kiedyś uczono, że najpierw mnożenie potem dzielenie, a teraz zmienili sobie to na równoważne, choć tak naprawdę nie zawsze jest to równoważne, bo niestety, a może stety dzielenie nie posiada tych samych właściwości co mnożenie, więc nie zawsze jest już tak łatwo (łączność i przemienność dzielenia).
Szkoda że dziś zapomniałem telefonu, bo zrobiłem zdjęcia jak liczy kalkulator naukowy, casio, żeby nie było ,że jakiś gówniany. I sprawa wygląda tak, że jeśli się wpisze 6÷2(1+2) to wynik jest 1, a jak się wklepie jako 6÷2*(1+2) to wynik jest 9. I będę się upierał, że wynik jest 1, bo tak jak nie ma nawiasy, że 2(1+2) to mianownik, tak nie mam nawiasów mówiących, że mianownikiem jest samo 2.
A cały problem pewno się wziął stąd, że ktoś mając zapisane to jako
6
-------
2(1+2)
wpisał w jednej linii używając ":" i powstał problem.
miałem tego nie pisać, ale już napisałem, że miałem z tym dużo styczności, i dlatego będę się przy tym upierał. Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie i jego bronić. Oczywistym jest że są kolejności wykonywania działań, ale czasami forma zapisu wszystko zmienia.
A propos ilości stron w temacie, u nas i tak krótko, tylko 5.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#470377 Wysłany:
05 Maj 2011, 09:43; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
bonku, jak byś w takim razie zapisał nasze działanie w excelu?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470386 Wysłany:
05 Maj 2011, 10:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
jak wpiszesz to równanie tak jak w temacie postu to excel nie przyjmie. od razu dopisuje *, czyli bierze 6÷2*(1+2), a to już sugeruje co innego. Wiem, zaraz będzie że to to samo, ale nadal nie ma jednoznacznie określonego co jest w mianowniku bo nadal nie ma nawiasów i trzeba je dopisać po znaku dzielenia by wyszła 1. poprostu 2(..) sugeruje podwojony (...) czyli do mianownika.
|
|
Góra |
|
|
b3liar |
#470388 Wysłany:
05 Maj 2011, 10:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
bonku napisał(a): Szkoda że dziś zapomniałem telefonu, bo zrobiłem zdjęcia jak liczy kalkulator naukowy, casio, żeby nie było ,że jakiś gówniany.
ja Cie wyręcze
Uploaded with ImageShack.us
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470395 Wysłany:
05 Maj 2011, 10:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
jak mam podobny, choć może nowszy (mniej poobdzierany ) i liczy inaczej. Później wrzucę swoje.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#470399 Wysłany:
05 Maj 2011, 10:24; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Na drugiej stronie wkleiłem zdjęcie kalkulatora naukowego
domin45670 napisał(a): Google Docs źle działa, kalkulator mam do wyrzucenia, podstawowe zasady matematyki wpajane w szkołach były błędne, ehhh... no to mnie zmartwiłeś endumazi
Co do nawiasów, to nie trzeba nic dodawać, chyba, że koniecznie wynik musi być 1, ale nie o wynik chodzi, a o poprawne policzenie chyba
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#470400 Wysłany:
05 Maj 2011, 10:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
Cytuj: jak mam podobny, choć może nowszy (mniej poobdzierany ) i liczy inaczej. Później wrzucę swoje.
każda partia miała innego softa
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty topic20164.html
było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470407 Wysłany:
05 Maj 2011, 10:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
nickoo napisał(a): Cytuj: jak mam podobny, choć może nowszy (mniej poobdzierany ) i liczy inaczej. Później wrzucę swoje.
każda partia miała innego softa
partia swoją drogą, ale teraz patrze i widzę że ja mam inny - graficzny, więc może być zupełnie inny soft
|
|
Góra |
|
|
sussli |
#470480 Wysłany:
05 Maj 2011, 14:42; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Maj 2011, Posty: 6
|
o boże jak to czytam to aż chciałbym wszystkich wysłać do podstawówki mianowicie :
komputer jest dość tępy jak na to co ma w środku odpowiednie wpisanie zmienia wszystko tak więc zaczynamy aby pokazać nieukom gdzie ich miejsce :
zapis 6/2(1+2) jest prawidłowym zapisem matematycznym oznaczającym w liczniku liczbę 6 a w mianowniku działanie 2(1+2) co łatwo juz jest z tego wyliczyc iż jest to 6 . Po tym licznik dzielony przez mianownik wychodzi 1 .
Błąd polega na tym ze ten zapis dla komputera nie jest poprawny gdyż on ma wprowadzone że dzielenie = mnożeniem i tak samo maja kalkulatory .
Dla nich to po prostu 6/2 (*) 2*(1+2) co wynik daje naprawde 9 . Z kolei jest to błąd zapisu matematycznego co jest nie dozwolone i za to dzieci w podstawówce dostaje 1 ;-). Na studiach mieliśmy mądry przedmiot jak "elementy sztucznej inteligencji " na którym uczyliśmy się jak zapisać w poprawną postać matematyczną aby komputer zrozumiał . Więc aby komputer zrozumiał i miał odróżnić licznik od mianownika zapisuje się to w taki o to sposób: 6/(2*(2+1))
a teraz dla osób chętnych i tych co nie wierzą 2 zapisy w dla kalkulatora naukowego i excela :
=6/2*(2+1) i tutaj wynik 9
=6/(2*(2+1)) i tutaj wynik 1
czyli wszystko w temacie , błąd nie polega w komputerze czy kalkulatorze ale w zapisie tego ,gdyż pierwszy zapis jest matematyczny a drugi "maszynowy(roboczy)" dla komputera.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470492 Wysłany:
05 Maj 2011, 15:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
sussli napisał(a): o boże jak to czytam to aż chciałbym wszystkich wysłać do podstawówki mianowicie :
komputer jest dość tępy jak na to co ma w środku odpowiednie wpisanie zmienia wszystko tak więc zaczynamy aby pokazać nieukom gdzie ich miejsce :
zapis 6/2(1+2) jest prawidłowym zapisem matematycznym oznaczającym w liczniku liczbę 6 a w mianowniku działanie 2(1+2) co łatwo juz jest z tego wyliczyc iż jest to 6 . Po tym licznik dzielony przez mianownik wychodzi 1 .
Błąd polega na tym ze ten zapis dla komputera nie jest poprawny gdyż on ma wprowadzone że dzielenie = mnożeniem i tak samo maja kalkulatory . Dla nich to po prostu 6/2 (*) 2*(1+2) co wynik daje naprawde 9 . Z kolei jest to błąd zapisu matematycznego co jest nie dozwolone i za to dzieci w podstawówce dostaje 1 ;-). Na studiach mieliśmy mądry przedmiot jak "elementy sztucznej inteligencji " na którym uczyliśmy się jak zapisać w poprawną postać matematyczną aby komputer zrozumiał . Więc aby komputer zrozumiał i miał odróżnić licznik od mianownika zapisuje się to w taki o to sposób: 6/(2*(2+1))
a teraz dla osób chętnych i tych co nie wierzą 2 zapisy w dla kalkulatora naukowego i excela :
=6/2*(2+1) i tutaj wynik 9 =6/(2*(2+1)) i tutaj wynik 1
czyli wszystko w temacie , błąd nie polega w komputerze czy kalkulatorze ale w zapisie tego ,gdyż pierwszy zapis jest matematyczny a drugi "maszynowy(roboczy)" dla komputera.
Pozdrawiam
w końcu ktoś się przychylił do mojego rozumowania, bo jak dotąd to górowała zasada - to co w książce i szluss, a trzeba też czasami trochę pomyśleć, że może coś być inaczej. Jednak matematyka to królowa nauk, jak by nie patrzył.
|
|
Góra |
|
|
sussli |
#470500 Wysłany:
05 Maj 2011, 15:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Maj 2011, Posty: 6
|
to wszystko jest banalnie proste tylko ze teraźniejsze społeczeństwo nauczone TYLKO kalkulatora, excela , google nie MYŚLI . Dla tego nikt nie chce iść na studia o charakterze technicznym bo są dla nich za trudne , a prawda jest taka ze wszystko można tylko zrozumieć nie trzeba uczyć się na pamięć . Nie chce mi się już nawet pisać o takim czymś ze znak w matematyce / oznacza dzielenie i zazwyczaj jest to ułamek czyli linia _____
a co nad linia to licznik a co pod to mianownik .
Dochodzę do wniosku ze jak dalej ma być tak edukowane nasze społeczeństwo to nie długo obowiązkowa matura z matematyki nie starczy i trzeba będzie jeszcze z Fizyki. Nie wspomnę że ludzie idąc kupować dywan nie potrafią wyliczyć ile dywanu kupić maja lub farb do malowania .
|
|
Góra |
|
|
krzychu |
#470508 Wysłany:
05 Maj 2011, 16:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 29 Lis 2007, Posty: 345
|
sussli napisał(a): =6/2*(2+1) i tutaj wynik 9 =6/(2*(2+1)) i tutaj wynik 1 a co to ma do rzeczy? forma zapisu jest podana nawet w temacie, jak ja zacznę sobie dodawać nawiasy gdzie chce to wyjdą mi inne wyniki niż 1 i 9 ... bonku - ten tekst że twój kalkulator inaczej liczy niż inne to się tylko na mistrzów nadaje Cytuj: tak więc zaczynamy aby pokazać nieukom gdzie ich miejsce
bez komentarza
_________________ [ Punto I '97 ][ Mod progress: 0% |||||||| 100% ][ Projekt zamknięty ;( ]
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|