|
Obecny czas: 13 Lis 2024, 13:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
greg505 |
#470517 Wysłany:
05 Maj 2011, 16:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sussli napisał(a): =6/2*(2+1) i tutaj wynik 9 =6/(2*(2+1)) i tutaj wynik 1 a widzisz dodatkowy nawias w rownaniu? [ Dodano: 05 Maj 2011 16:42 ]sussli napisał(a): dzielenie = mnożeniem
chcesz powiedziec ze mnozenie z dzieleniem nie jest rownowazne?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
|
|
sussli |
#470533 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:23; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Maj 2011, Posty: 6
|
krzychu - skoro nie umiesz matematyki , j. polskiego to się nie odzywaj - czytać ze zrozumieniem nie potrafisz , liczyć też nie więc pytanie co potrafisz?
Tak jak napisałem zapis 6/(2*(1+2)) jest dla systemu komputerowego wersją roboczą gdyż wersję taką on rozumie .
/ jest to inaczej _____ czyli UŁAMEK ! a to co nad kreską to licznik a co pod to mianownik , która to klasa podstawówki bo nawet nie wiem może 3-4.
kolejna sprawa której więcej tłumaczyć nie będę. Wersja 6/2(1+2) składa się tak naprawdę dla kalkulatora lub komputera czy excela z 3 działań .
Pierwsze to : (1+2) zgodnie z zasadami matematyki nawias przed mnożeniem i dzieleniem (3)
Drugie to : 6/2 (3)
Trzecie to : 3 * 3 czyli 9 .
Dlatego wychodzi wam 9 bo popełniacie podstawowy błąd ze / nie traktujecie jako kreski ułamkowej co dla mnie jest błędem na poziomie podstawówki a jeśli ktoś nie zna poziomu podstawówki matematyki to nie mam co z nim rozmawiać gdyż nie zniżam się do takiego poziomu , chyba ze masz X lat odpowiednich na ten materiał , przykładowo 7-10 to wtedy mogę z Toba rozmawiać bo uznaje że jesteś dzieckiem i jeszcze się uczysz.
a wg matematyki to :
6
___________
2*(1+2)
szkoda ze testy gimnazjalne już były bo co niektórzy mogli by śmiało się do niego uczyć.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#470535 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:28; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
sussli napisał(a): krzychu - skoro nie umiesz matematyki , j. polskiego to się nie odzywaj - czytać ze zrozumieniem nie potrafisz , liczyć też nie więc pytanie co potrafisz? Proszę nie obrażać forumowiczów sussli napisał(a): / jest to inaczej _____ czyli UŁAMEK ! a to co nad kreską to licznik a co pod to mianownik , która to klasa podstawówki bo nawet nie wiem może 3-4. Przed znakami interpunkcyjnymi się nie wstawia spacji, natomiast początek zdania rozpoczyna się od wielkiej litery. sussli napisał(a): a jeśli ktoś nie zna poziomu podstawówki matematyki to nie mam co z nim rozmawiać
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670, 05 Maj 2011, 17:31, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
sussli |
#470537 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Maj 2011, Posty: 6
|
sam go wpisywałem to widzę . Czytajcie ze zrozumieniem później komentujcie . Nawet w gimnazjum wiadomo że kolejność wykonywania działań jest następująca :
pierwiastkowanie , potęgowanie , nawiasy ( pierw kwadratowy później okrągły) , mnożenie , dzielenie , dodawanie , odejmowanie .
na studiach by was nauczyli ze przed tym wszystkim stoi całkowanie i różniczkowanie ale was tam nie było więc nie będę tego pisać . A z mnożeniem i dzieleniem to jest tak że jeśli jest 10 / 2*2 to pierw się mnoży mianownik później dopiero dzieli licznik i mianownik .
ostatni raz 6/(2*(1+2)) odnosi się do rozdzielenia licznika i mianownika bo tak nakazuje poprawny wpis w excelu i kalkulatorze , a w matematyce w sumie też można tak zrobić nie jest to zabronione a nazywa się to zapisem rozszerzonym nie skróconym .
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#470540 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:33; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Cytuj: na studiach by was nauczyli ze przed tym wszystkim stoi całkowanie i różniczkowanie ale was tam nie było więc nie będę tego pisać "Was" mając na myśli osoby, które to czytają pisze się z wielkiej litery. Po raz kolejny proszę o nie obrażanie innych forumowiczów: sussli napisał(a): na studiach by was nauczyli ze przed tym wszystkim stoi całkowanie i różniczkowanie ale was tam nie było więc nie będę tego pisać
Wszystko można napisać po ludzku i wszelkie dywagacje n.t. różnorakich aspektów można toczyć na odpowiednim poziomie. Dla jednostek mniej uświadomionych w aktualnych teoriach naukowych będzie to zapewne ezoteryka, ale czy czasem nie powinno tak być?
Mylne spostrzeżenia n.t. zdobytego wykształcenia innych forumowiczów można uznać za krzywdzące i nie przyczyniają się do powstania wartości dodanej w toczącej się dyskusji.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670, 05 Maj 2011, 17:41, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#470543 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
sussli napisał(a): pierw kwadratowy później okrągły
Odwrotnie, na początku jest okrągły a poźniej kwadratowy, z racji tego ze okrągłe wstawiaja zawsze wewnątrz kwadratowego.
np.
a+b[2*(2a +b)]
Wymyslony przykład
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
sussli |
#470548 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Maj 2011, Posty: 6
|
nie koniecznie [2a(1+1)+2]+2(1+2) zaczynamy liczenie od nawiasu kwadratowego tzn. wykonujemy wg. hierarchii obliczenia. Nawias okrągły później mnożenie i na końcu dodawanie.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#470550 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sussli napisał(a): Dlatego wychodzi wam 9 bo popełniacie podstawowy błąd ze / nie traktujecie jako kreski ułamkowej co dla mnie jest błędem na poziomie podstawówki a jeśli ktoś nie zna poziomu podstawówki matematyki to nie mam co z nim rozmawiać gdyż nie zniżam się do takiego poziomu ,
podaj prosze wynik tego rownania:
9÷3÷3+6*3
dalej twierdzisz ze to co jest po znaku dzielenia znajduje sie w mianowniku?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Ostatnio edytowany przez greg505, 05 Maj 2011, 17:55, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
sussli |
#470551 Wysłany:
05 Maj 2011, 17:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Maj 2011, Posty: 6
|
Nie chcę wyjść na kogoś to uznaję się za Pitagorasa czy kogoś pokroju tego wybitnego matematyka, przedstawiłem tylko prawidłowe rozwiązanie tego zadania i podstawowy błąd. Ten błąd oczywiście polega na zapisie tego gdyż jest bardzo uproszczony i specjalnie pozbawiony dodatkowych znaków i funkcji aby wzbudzać pierwszy odruch podczas liczenia tzn. szybkie przypomnienie zasad matematyki. To samo jest z takim bardzo starym i jeszcze dość modnym zadaniem: 2+2*2. Tutaj wiadomo że spora ilość osób odruchowo podaje 8 bo widzą pierwsze działanie jako dodawanie i później mnożenie, dopiero później orientując się jaka jest prawidłowa kolejność działań matematycznych. I takie zadania mają na celu pobudzenie tych właśnie "stymulantów" w postaci kolejności funkcji matematycznych .
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#470565 Wysłany:
05 Maj 2011, 18:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
greg505 napisał(a): sussli napisał(a): Dlatego wychodzi wam 9 bo popełniacie podstawowy błąd ze / nie traktujecie jako kreski ułamkowej co dla mnie jest błędem na poziomie podstawówki a jeśli ktoś nie zna poziomu podstawówki matematyki to nie mam co z nim rozmawiać gdyż nie zniżam się do takiego poziomu , podaj prosze wynik tego rownania: 9÷3÷3+6*3 dalej twierdzisz ze to co jest po znaku dzielenia znajduje sie w mianowniku?
no to jeszcze prosciej...
9/9+1
zgodnie z twoja teoria,ze wszystko po / ma byc w mianowniku, to wynik bedzie 0.9
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#470567 Wysłany:
05 Maj 2011, 18:58; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
bonku napisał(a): jak mam podobny, choć może nowszy (mniej poobdzierany ) i liczy inaczej. Później wrzucę swoje. No właśnie bo jest lipny jakbym nie wpisał mój nowy wylicza 9. Ale ten stary... Wpiszę to samo i 2 różne wyniki http://img231.imageshack.us/g/p0505111816.jpg/:E:E:E To czy jest * czy nie ma jakąś różnicę robi? w kwd? Bo imho nie Poza tym sa takie kalk. wg. których 2+2*2 to 8 (takie za 2zł z targu) Lub kiedyś gratis do coli dodawali [ Dodano: 05 Maj 2011 18:21 ]sussli napisał(a): gdyż on ma wprowadzone że dzielenie = mnożeniem
a tak nie jest? mnożenie to odwrotność dzielenia i na odwrót. Wszystko co chcemy podzielić możemy pomnożyć przez odwrotność mianownika. To jest sprzeczne z zasadami matematyki? Mnożenie i dzielenie to jest ta sama operacja tylko w drugą stronę, jak różniczkowanie i całkowanie.
Jakby tak było to np. każdy nowo postawiony wieżowiec pod wpływem wiatru by się przewrócił (zapewne wszystkie obliczenie wytrzymałościowe są robione na kompie ), czy koła z samochodu odpadały po wjechaniu do dziury Na papierze to czy to jest 9 czy 1 różnicy nie robi, ale w praktyce robi i to dużą.
A Ty się rozwodzisz nad teorią gdzie postawić nawias, którego de facto nie ma! A nie nad kwd, jeszcze wmawiasz nam, że 6/2 != 6*(1/2) Może jeszcze nam powiesz, że odejmowanie to nie jest to samo co dodać liczbę przeciwną?
[ Dodano: 05 Maj 2011 18:58 ]
Ciekawe jak Twoja teoria się sprawdziła w przypadku:
1*2/3/4*5?
idąc Twoim tokiem rozumowania jest to:
a jaki rozstrzał wyników byłby przy większej liczbie działań
A może "=" postawić na środku?
Powyższych ułamków NIE da się zapisać bez nawiasów w jednej linijce!
A w spornym przykładzie nawias odnosi się do operacji dodawania! Do niczego więcej.
Nasz przykład 6/2*(1+2) po pozbyciu się nawiasu = 6/2*3
Co ciekawe Pan inżynier nawet w poprawny nie trafił (bo może miałby szczęście i przypadkiem sie udało trafić w okolice poprawnego)
Jak nie ma nawiasów to lecimy od lewej do prawej po kolei a nie wszystko na raz przy równorzędnych działaniach Bo przy wszystkim na raz widać co się dzieje w powyższym przykładzie.
Lecimy dalej
Po ludzku:
1*2/3/4*5 = 2/3/4*5 = (2/3)/4*5 = (1/6)*5 = (5/6)
No i co Panie inżynierze most się panu zawalił, ludzie zginęli, bo za cienkie pylony Pan postawił.
i jeszcze metodą "sprzeczną" wg niektórych że dzielenie to nie jest odwrotność mnożenia
Czy tak zrobimy czy po kolei.... co wychodzi? JEDNOZNACZNY! wynik
A tam trzy setne lub trzynaście i jedna trzecia
A pan prokurator teraz zapuka do drzwi Pana inżyniera projektanta i zapyta się dlaczego pylony były takie a nie inne.
Koniec! Kropka.
Jak mamy mieć takich inżynierów to ja nie chcę natrafić w swoim życiu na ich wynalazki i inne cuda
Pozdrawiam,
Zdana matura z matmy, fiza rozszerzona również zdana, obecnie politechnika... i wcale ogonów nie ciągnę
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 05 Maj 2011, 20:10, edytowano w sumie 17 razy
|
|
Góra |
|
|
b3liar |
#470604 Wysłany:
05 Maj 2011, 19:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
sussli co ty za przeproszeniem pieprzysz ze 6/2(1+2) to znaczy ze 2(1+2) jest pod kreska ulamkowa i basta, g***o prawda, nie wiem jak przeszedles przez szkole trzymajac sie tej zasady... Ten zapis znaczy tylko tyle ze nastepna cyfra/liczba jest pod kreska ulamkowa, bo nie ma nawiasu zaznaczajacego ze wiecej liczb/cyfr sie w nim znajduje ! Wg. twojego rozumowania chcac zaznaczyc ze tylko 2 jest pod kreska ulamkowa musze wprowadzic dodatkowy nawias specjalnie dla dwojki czyli:
6/(2)(1+2) lub (6/2)(1+2) co wg. mnie jest kompletną głupotą. Nawias sie wprowadza dopiero jak chce sie zaznaczyc ze wiecej niz jedna liczba jest elementem działania
|
|
Góra |
|
|
STax |
#470681 Wysłany:
05 Maj 2011, 21:15; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Wow... W życiu bym nie pomyślał, że ten temat tyle stron będzie trwał
Tylko nie rozumiem, 2 osoby starają się wszystkim wmówić, że jest inaczej niż jest
Owszem, sam na początku podałem zły wynik ale greg505 podał dobry, po szybkim sprawdzeniu kolejności działań ( dzielenie równoważne z mnożeniem i wtedy robienie od lewej do prawej) bez problemu przyznałem mu rację.
I nie wiem czemu sussli i bonku chcą reformować świat i matematykę, do tego excela i kalkulatory naukowe
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470806 Wysłany:
05 Maj 2011, 23:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
ipIV napisał(a): bonku napisał(a): jak mam podobny, choć może nowszy (mniej poobdzierany ) i liczy inaczej. Później wrzucę swoje. No właśnie bo jest lipny jakbym nie wpisał mój nowy wylicza 9. Ale ten stary... Wpiszę to samo i 2 różne wyniki http://imageshack.us/photo/my-images/59/mimgimg4dc3109bb19f8545.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/833/mimgimg4dc310ada447c118.jpg/b3liar napisał(a): sussli co ty za przeproszeniem pieprzysz ze 6/2(1+2) to znaczy ze 2(1+2) jest pod kreska ulamkowa i basta, g***o prawda, nie wiem jak przeszedles przez szkole trzymajac sie tej zasady... Ten zapis znaczy tylko tyle ze nastepna cyfra/liczba jest pod kreska ulamkowa, bo nie ma nawiasu zaznaczajacego ze wiecej liczb/cyfr sie w nim znajduje ! Wg. twojego rozumowania chcac zaznaczyc ze tylko 2 jest pod kreska ulamkowa musze wprowadzic dodatkowy nawias specjalnie dla dwojki czyli:
6/(2)(1+2) lub (6/2)(1+2) co wg. mnie jest kompletną głupotą. Nawias sie wprowadza dopiero jak chce sie zaznaczyc ze wiecej niz jedna liczba jest elementem działania
tu taj popieram sussli'ego[/url]
Ostatnio edytowany przez bonku 06 Maj 2011, 11:18, edytowano w sumie 4 razy
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#470807 Wysłany:
05 Maj 2011, 23:23; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
bonku napisał(a): tu taj popieram sussli'ego a 1*2/3/4*5 to według Ciebie 13 z hakiem czy 0,03 z hakiem? bo ja tutaj równania kwadratowego nie widzę Przecież wszystko za znakiem dzielenia jest w mianowniku jak nie ma nawiasów No i gdzie postawić to cholerne "równa się" [ Dodano: 05 Maj 2011 23:23 ]Cytuj:
znaczek mnożenia jakąś różnicę robi? Tak Tak on jest jak nawias
bug w sofcie i tyle.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#470904 Wysłany:
06 Maj 2011, 11:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): I nie wiem czemu sussli i bonku chcą reformować świat i matematykę, do tego excela i kalkulatory naukowe
Nie świat i nie matematykę, tylko tych którym sie wydaje że jak są inżynierami to już wszystkie rozumy pozjadali (oczywiście nie każdy musi taki być - żeby nie było)
A dlaczego, dlatego że ktoś kto studiuje matematykę ma z nią trochę więcej wspólnego niż mgr inż jakiegoś budownictwa. Sorki, ale na jakimś budownictwie, czy mechanice, czy jeszcze czym innym inżynierskim matmę ma się, dość krótko i to mocna okrojoną i ukierunkowaną na przyszłe zapotrzebowanie. A już nie wspomnę o zaocznych. Znam takich co skończyli budownictwo, a w ogólniaku ledwo 3 z matmy mieli. Ja miałem znacznie dłużej i znacznie więcej, i inaczej się nią zajmowałem. Wiem jaki poziom matmy potrafi być na studiach typu budownictwo, sam kończyłem uczelnię techniczną, a nie uniwerek nauczycielski, więc problemy rozwiązywania zagadnień nie są mi obce. Nie obraźcie się, ale budowlaniec nie siedzi, nie liczy, nie rozwiązuje problemów matematycznych, nie wyprowadza - formułuje twierdzeń, nie udowadnia ich, tylko wprowadza dane do programu lub równania, którego sam nie wymyślił i oczekuje odpowiedzi, której nie będzie specjalnie weryfikował, bo przecież program jest nieomylny, a często sam nawet nie wie skąd się ta formuła wzięła. A gdyby miał sam na piechotę policzyć, to już nie było by takie halo.
Zresztą, daleko nie muszę szukać, moja siostra na I semestrze kierunku coś pokroju inżynieria produkcji miała matematykę tak skoncentrowaną, że bardzie okrojone to już chyba tylko streszczenia lektur z polskiego mogą być.
Ja jak było widać powyżej, dwa naukowe kalkulatory, jednej firmy a podają różne wyniki. Excel nie chce w ogóle przyjąć tak wpisanej formuły, od razu ją modyfikuje. Jest to o tyle istotne, że chcąc wpisać równanie z kreską ułamkową, gdzie tylko 6 jest w liczniku, i wpisując ją tak jak leci, otrzymamy zupełnie co innego. Tak więc trzeba jeszcze wiedzieć jak wpisać, gdzie dać nawias, bo jak nie "to most się wali".
Informatyk też człowiek, ale z matmą ma już więcej wspólnego, i na innym poziomie - on musi tak program napisać, by był on zgodny z podstawą tego wszystkiego - tzn. z matematyką, tak by głupia maszyna, którą jest komputer nie musiała nękać użytkownika pytaniami typu "o co tobie chodzi człowieku" i tak aby taki dajny na to taki inżynier mógł sobie wklepać dane i otrzymać wynik, który będzie prawidłowy, a do tego niestety ale trochę wiedzy matematycznej jak i programowania trzeba mieć.
Jeśli kogoś obraziłem, a pewnie tacy się znajdą, to z góry przepraszam
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#470948 Wysłany:
06 Maj 2011, 14:11; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Ja dalej czekam na wynik działania 1*2/3/4*5 zgodnie z twierdzeniem ze wszystko co jest za "/" jest pod kreską ułamkową
Dlaczego odbiegacie od tematu? Czyżby "coś" się nie zgadzało?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
_wladimir_ |
#470955 Wysłany:
06 Maj 2011, 14:47; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
sussli napisał(a): Nawet w gimnazjum wiadomo że kolejność wykonywania działań jest następująca :
pierwiastkowanie , potęgowanie , nawiasy ( pierw kwadratowy później okrągły) , mnożenie , dzielenie , dodawanie , odejmowanie . Hmmm... Ja pochodzę z Torunia... taka mała wioska. U nas tak uczyli: http://www.math.edu.pl/kolejnosc-wykonywania-dzialan napisał(a): Kolejność wykonywania działań: - działania w nawiasach - potęgowanie i pierwiastkowanie - mnożenie i dzielenie - dodawanie i odejmowanie
Może moje szczęście polega na tym, że nie zaliczam się do rocznika, który przyhaczył o gimnazjum. [ Dodano: 06 Maj 2011 14:47 ]sussli napisał(a): / jest to inaczej _____ czyli UŁAMEK !
A taką teorię to poznałem dzięki Tobie. No ale człowiek uczy się całe życie.
Znałem takową ale w przeciwną stronę.
_________________ Wiecha [*2000 +2013] "Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014] "Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...] K-750 - „Moja historia.” Lada Niva - "Co ja zrobiłem"
Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują. Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu. Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#470961 Wysłany:
06 Maj 2011, 14:49; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
_wladimir_ napisał(a): Może moje szczęście polega na tym, że nie zaliczam się do rocznika, który przyhaczył o gimnazjum. Widzę że podobne roczniki jesteśmy i 8 klas nas objęło _wladimir_ napisał(a): Kolejność wykonywania działań: - działania w nawiasach - potęgowanie i pierwiastkowanie - mnożenie i dzielenie - dodawanie i odejmowanie
Może i jestem tylko po zawodówce ale z tym to ja się zgadzam
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v <Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
|
_wladimir_ |
#470962 Wysłany:
06 Maj 2011, 14:49; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#470977 Wysłany:
06 Maj 2011, 15:53; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
_wladimir_ napisał(a): Jeszcze jedno. Z ciekawostek. OpenOffice mówi że taka formuła: 6/2(2+1) jest nieprawidłowa i czy zastosować taką: 6/2*(2+1). Wychodzi po obliczeniu... ...tysiącpińcetstodziwińtset.
"Bo jesteś nieuk, trzeba wprowadzić obowiązkową maturę z matmy i fizyki! a potem iść na uczelnię techniczną, a nie z OO calc korzystać"
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#470980 Wysłany:
06 Maj 2011, 15:58; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
_wladimir_ |
#471206 Wysłany:
07 Maj 2011, 02:07; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
STax |
#471239 Wysłany:
07 Maj 2011, 10:15; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#471245 Wysłany:
07 Maj 2011, 10:34; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
STax napisał(a): _wladimir_: no to ja właśnie do nich mówię, żeby sobie takie uproszczone już działanie wykonali.
Co Ci to da, skoro i tak 3 zostawiają w mianowniku?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|