|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 03:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
tomaszkowal89 |
#477924 Wysłany:
30 Maj 2011, 20:50; Temat postu: Reduktor regenerować czy wymienić? |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
Witam
Mam pytanie czy reduktor regenerować czy wymieniać na nowy ? Wszyscy gazownicy jednogłośnie mówią aby wymienić bo regeneracja nic nie da.
Pytanie zadaje dlatego że mój ma przebieg ponad 100kkm i zaczynają sie problemy ze zwiększonym spalaniem oraz falowaniem obrotów.
Reduktor tartarini
|
|
Góra |
|
|
|
|
RafaelSaures |
#477935 Wysłany:
30 Maj 2011, 21:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Ja mam BRC. Reduktor ma 86.000 km i regenerowałem.
Na regulacji gazownik sprawdził szczelność i powiedział, że jestem mistrzem
Musisz wiedzieć co w nim jest nie tak, bo jeśli obudowa itp. są dobre a tylko uszczelki i membrany trzeba wymienić to po co nowy.
Ważne tylko, żebyś zrobił to dobrze. Ja robiłem pierwszy raz i dałem radę.
Apropo to gazownik przeważnie powie, że lepiej nowy bo na regenerację nie mogą dać gwarancji... mniej mają roboty i nerwów.
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#477946 Wysłany:
30 Maj 2011, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
hmm już kiedyś byłem u gazownika mówił że reduktor kwalifikuje sie do wymiany choć sprawdzał całą instalacje czy jest szczelna i wszytko ok tak wiec myślę że falujące obroty i zwiększone spalanie na gazie to wina właśnie uszczelek i membrany.
Czyli regenerować? Jest może jakiś manulal? Posiadam instalacje tartarini.
Z tego co widzę na allegro zestaw naprawczy 55zł+ wysyłka a reduktory sa po około 160zł.
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#477959 Wysłany:
30 Maj 2011, 22:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Jeśli reduktor masz za 160zł to wolałbym kupić nowy. U mnie nowy kosztuje 450zl a zestaw naprawczy około 100zł, więc jest różnica.
Kup nowy. Więcej zapłacisz, a mniej stresu i nie stracisz czasu tyle. Nie wspominam już o tym jakbyś coś nie tak zrobił przy regeneracji.
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#477979 Wysłany:
30 Maj 2011, 22:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#478002 Wysłany:
30 Maj 2011, 22:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#478010 Wysłany:
30 Maj 2011, 22:46; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Ja swego czasu myślałem o regeneracji. Nawet kupiłem już zestaw naprawczy, ale w końcu doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie wymienić reduktor. Wymieniłem sam, potem pojechałem na regulację i śmiga jak trzeba. Po regeneracji czasem różne rzeczy mogą się dziać.
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#478013 Wysłany:
30 Maj 2011, 22:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#478045 Wysłany:
30 Maj 2011, 23:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Ja po regeneracji zrobiłem ~15kkm i znowu zaczynają sie cuda powoli.
Teraz musze obudowę filterka wymienić (wołają 90zł), a cały parownik moge kupić ze zintegrowanym filtrem za 160zł to sobie całość wymienię dla świętego spokoju.
A regeneracja mnei kosztowała w sumie 200zł... stówę za części, i w końcu musiałem i tak oddać do gaziarza bo coś nie chciał działać jak powinien...
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#478153 Wysłany:
31 Maj 2011, 08:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
podepne sie. bo mam taki sam problem. mam reduktor taki jak kolega pokazał wyzej w aukcji. i pali jak smok. wymieniac membrany? gaziarze wołają 180zl + 2 letnia gwarancja i regulacje za free. ale czy sie oplaca?nie lepiej nowy?
a jakie sa objawy zuzytych membran?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#478261 Wysłany:
31 Maj 2011, 16:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
To teraz pytanie jaki reduktor wybrać do mojej instalacji Tartarini
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#478262 Wysłany:
31 Maj 2011, 16:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#478276 Wysłany:
31 Maj 2011, 17:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
reduktor mam oryginalny tartarini tylko na co go teraz zamienić?
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#478430 Wysłany:
01 Cze 2011, 07:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
mati.91 a jak sobie nie poradze? to trzeba jakos pozniej sprawdzic czy gaz nie ucieka tak? nachodzi mnie na wymiane całosci.i wkoncu nie wiem
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#478440 Wysłany:
01 Cze 2011, 08:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
membrany na pewno dasz radę przełożyć, a później skręcasz dość mocno, ale z wyczuciem, żeby nie pozrywać gwintów i nie powinno być problemów. Zawsze możesz podjechać do gazownika na pb, bo i tak potrzebna będzie regulacja to sprawdzi od razu czy wszystko szczelne.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#478481 Wysłany:
01 Cze 2011, 10:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
aha.i zadnego silikonu ani nic nie dawac? to sie wymienia wszystkie uszczelki itp tak?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#478604 Wysłany:
01 Cze 2011, 16:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
ja nie dawałem silikonu żadnego, a czy się powinno czy nie tego nie wiem. Zamawiasz po prostu zestaw do regeneracji danego reduktora i masz tam membranę, oring pod krócieć doprowadzający gaz do silnika i nie wiem czy coś jeszcze. To co będzie w zestawie, to wymieniasz [ Dodano: 01 Cze 2011 16:32 ]Rok albo dwa lata temu do Lovato płaciłem 25zł za zestawik, także śmieszne pieniądze, a poprawa jest duża
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#478625 Wysłany:
01 Cze 2011, 17:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#478638 Wysłany:
01 Cze 2011, 18:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#478776 Wysłany:
02 Cze 2011, 10:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
no wlasnie nie wiem;) bo 180zl a 60 to troche jest:) jakdla mnie;)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#478819 Wysłany:
02 Cze 2011, 13:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#479020 Wysłany:
03 Cze 2011, 08:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
40-50-60 jest rozbieżność. + przesyłka.
chociaz w sumie jak sie regeneruje zostaje sama obudowa parownika tylko:) kurcze no i mam dylemat.
a jak cos zle zrobie?;p
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#479044 Wysłany:
03 Cze 2011, 10:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#479100 Wysłany:
03 Cze 2011, 15:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#479159 Wysłany:
03 Cze 2011, 19:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
piter123321 tam nie ma czego źle zrobić Ewentualnie jeśli się obawiasz bo jesteś w tym temacie zielony to przed wyjęciem starych membran sprawdź jak są założone, coby przypadkiem odwrotnie nie dać I tyle filozofii. Reszta to parę min roboty, ale radziłbym Ci się zaopatrzyć w jakiś rozpuszczalnik i poświęcić więcej czasu na tą operację wliczając czyszczenie reduktora. Ja już nie pamiętam ile czasu mi zeszło, ale wyczyściłem najlepiej jak się dało
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|