|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Accent |
#480559 Wysłany:
09 Cze 2011, 11:29; Temat postu: Grande Punto 1.4 8V Turbo?? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Mar 2011, Posty: 41
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kornat |
#480566 Wysłany:
09 Cze 2011, 12:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
turbo pochodzi z nissana 300zx, Garrett TB221
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#480569 Wysłany:
09 Cze 2011, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
_________________ minus do minusa plus do plusa a resztę na masę 
[SPRZEDAM] Osłona słupka przedniego Grande Punto (flok, CA)
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#480576 Wysłany:
09 Cze 2011, 14:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#480583 Wysłany:
09 Cze 2011, 14:54; Temat postu: Re: Grande Punto 1.4 8V Turbo?? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Accent napisał(a):
jak na 1.2 bara i budy uno to d... naprawdę nie urywa 
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
CobraM-ce |
#480588 Wysłany:
09 Cze 2011, 15:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław (czasami Mysłowice) Rejestracja: 02 Paź 2010, Posty: 575
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#480603 Wysłany:
09 Cze 2011, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
endumazi |
#480617 Wysłany:
09 Cze 2011, 17:55; Temat postu: Re: Grande Punto 1.4 8V Turbo?? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: LKS Rejestracja: 07 Sty 2011, Posty: 121
|
kazaa napisał(a): jak na 1.2 bara i budy uno to d... naprawdę nie urywa 
urywa, a raczej urywalo.
Kolega za slabo AK sledzi:-)
_________________ ---
Pozdrawiam
mazi
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#480655 Wysłany:
09 Cze 2011, 19:57; Temat postu: Re: Grande Punto 1.4 8V Turbo?? |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Accent napisał(a): Witam znalazłem w necie taki filmik : http://www.youtube.com/watch?v=W-zUT34mRkosilnik podobno z grande 1.4 8v jakie są koszta takiej przeróbki? i z czego ta turbina?
i ten niedogrzany silnik
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#480680 Wysłany:
09 Cze 2011, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
cos mi sie nie zgadza - opis Fiat Uno Fire Turbo, silnik od GP 1.4 8V Fire???
No pierwsze slysze,ze sa jakies odmiany 1.4 8V...albo po prostu autor sie pomylil...
Juz jak sie bawic z 1.4 8V to chyba tylko wymiana silnika na 1.4 16V albo T-Jet'a,ale nie wiem czy nie lepiej po prostu kupic GP od razu z takim silnikiem 
|
|
Góra |
|
 |
MarMarK |
#480696 Wysłany:
09 Cze 2011, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: 360*
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 03 Paź 2008, Posty: 160 Pomógł: 3
|
gorbash66 napisał(a): cos mi sie nie zgadza - opis Fiat Uno Fire Turbo, silnik od GP 1.4 8V Fire??? No pierwsze slysze,ze sa jakies odmiany 1.4 8V...albo po prostu autor sie pomylil...
Nie ma żadnych odmian. 1.4 8V to silnik z serii FIRE (skrót od "Fully Integrated Robotised Engine") tak samo jak 1.0 z UNO czy 1.2 z Punto II/GP.
_________________ Grande Punto 360° 1.4 77KM (2007)
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#480748 Wysłany:
09 Cze 2011, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
Chopie to Ty smigasz fiatem uno i chcesz wstawic 1.4 8V od GP? no to faktycznie swap jak ta lala...powodzenia zycze
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#480778 Wysłany:
10 Cze 2011, 00:49; Temat postu: Re: Grande Punto 1.4 8V Turbo?? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
endumazi napisał(a): urywa, a raczej urywalo. Kolega za slabo AK sledzi:-)
siedzę sporo co widać po postach , ale nie siedzę na UKP bo po co ? Po drugie może i urywało ,ale na tym filmiku to szału nie ma ... uno nic nie waży więc imho kupa
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#480795 Wysłany:
10 Cze 2011, 08:30; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#480835 Wysłany:
10 Cze 2011, 11:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
STax napisał(a): Czy nie urywa? Źle na pewno nie jest, a przecież to jest tylko 120KM, więc też moc wcale nie taka wielka.
ale jaka masa ... cento przy tej mocy fruwa
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#480838 Wysłany:
10 Cze 2011, 12:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
To uniacz z fajerem 1,4 t niejakiego Glacy i to strojony LPG, imho mega drut ale właściciel jest chyba dumny ze swojego dzieła.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
xsadol |
#481004 Wysłany:
10 Cze 2011, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
kazaa napisał(a): STax napisał(a): Czy nie urywa? Źle na pewno nie jest, a przecież to jest tylko 120KM, więc też moc wcale nie taka wielka. ale jaka masa ... cento przy tej mocy fruwa
Cento to przy 1.2 75KM fruwa 
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#481046 Wysłany:
11 Cze 2011, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Xylometazolin! napisał(a): Cento to przy 1.2 75KM fruwa 
czy ja wiem czy fruwa ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Accent |
#482250 Wysłany:
16 Cze 2011, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Mar 2011, Posty: 41
|
Ja sie zdecydowałem ale muszę skołować części i znaleźć opis jak to zrobić bo nie wiem gdzie sie wpiąć z chłodzeniem i olejem do turbiny
jak turbine skręcić na 0.5 bara i tam takie pierdółki
na autokaciku.pl w pokoju centomanii cos tam jest bo tutaj to widze ze nikt sie tym nie interesuje i wszyscy mowia ze lipa nie da sie i wogole
a jakos do 1.2 wciskaja turbiny i jezdza ;p
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#482252 Wysłany:
16 Cze 2011, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Accent napisał(a): Ja sie zdecydowałem ale muszę skołować części i znaleźć opis jak to zrobić bo nie wiem gdzie sie wpiąć z chłodzeniem i olejem do turbiny jak turbine skręcić na 0.5 bara i tam takie pierdółki na autokaciku.pl w pokoju centomanii cos tam jest bo tutaj to widze ze nikt sie tym nie interesuje i wszyscy mowia ze lipa nie da sie i wogole a jakos do 1.2 wciskaja turbiny i jezdza ;p
Jak na razie to masz problem bo nie wiesz jak zrobić najprostszą rzecz czyli mechanikę. To od siebie dołożę jeszcze - jak to chcesz wystroić pod kątem elektroniki? Jaki budżet?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Glaca |
#496087 Wysłany:
07 Sie 2011, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 2
|
Witam serdecznie Szanownych Panów.
Trafiłem tu skrajnie przypadkowo - szukałem info o mojej turbinie (Garrett TB221) i w wynikach był link do tego wątku, poczytałem i stwierdziłem że wejdę, może rozwieję kilka niejasności, może się czegoś dowiem albo przekażę
Nie bardzo wiem od czego zacząć, może od tego urywania du..y
Silnik 1.4 8v FIRE (tak FIRE, bo wszystkie te silniki 1.2 i 1.4 8v i 16v to są silniki z rodziny FIRE a dopisek dałem dlatego, że w UNO jak i PUNTO GT występował silnik 1.4 TURBO 8v ale nie z rodziny FIRE - napisałem, żeby było jasne który to silnik).
Całe moje uno to jeden wielki eksperyment (tak słodko nazywany przez niektórych - drut  )
Najpierw to było zwykłe 899, potem wskoczyło 1.2 8v z palio a potem turbo do tego.
Dlaczego tak? Bo ja robię wszystko tanio gdyż bogaty nie jestem a lubię dłubać i lubię mieć szybko efekt. Graty zawsze były mniej lub bardziej okazjonalnie zdobyczne albo za grosze albo za darmo albo na wymianę za pomoc w klubie itp...
Niestety turbina IHI z Uno TUrbo była w kiepskim stanie (darowanemu koniowi itp...) i szybko zaczęła olej brać w tempie kosmicznym (1.1 bara jej nie pomagało). Raz w trasie wypiła olej i panewka zaczęła stukać... gnałem 200km/h dłuższy czas, kontrolka się nie zaświeciła... no trudno.
Nie martwiłem się bo silnik był stary, na wałku już jedna krzywka znikała itp... odłożyłem grosza i postanowiłem zainwestować w silnik nowy.
I to był błąd, bez sensu.
Dałem 1250 za słupek 1.4 8v z GP 2008r po przebiegu 28kkm (dachowanie).
Fajnie to chodziło ale krótko... 12kkm i urwał się zawór wydechowy mimo, że nie przekroczyłem 850 stopni EGT, nie stukało itp... po prostu pogoniłem go 20km ostro i bach... cały silnik na szrot ale parę części jest ok - jak ktoś potrzebuje to pytajcie.
Zawory mają tam trzonek 5mm to wygląda komicznie, to nie miało prawa wytrzymać. Teraz wróciłem do 1.2 8v ze sieny i daje radę a silnik kupiłem kompletny i sprawny za 400zł (wziąłem od razu 2szt na zapas haha).
Co do filmiku - czy urywa dupę... hmmm, wtedy to było jeszcze na lipnym IC (z uno turbo 1.3) co bardzo psuło sprawę ale był mróz więc jeszcze dało się jechać. Teraz mam IC z C-maxa 2.0 diesel i jest niebo a ziemia.
Na tym 1.4 robiłem 6.9 do setki, na oponach 175/70/13" najtańsza FULDA... gdzie do 80km/h nie ma trakcji. Myślę, że to jest dobry wynik, mieszczący się w urywaniu du..y. Co do masy uno. Nie wiem ile punto waży ale swoje ważyłem i jest 904kg bez kierowcy gotowe do jazdy nawet z jakąś tam ilością benzyny i gazu.
Aha - gazu... całość jest wystrojona tylko gazem, jest to sekwencja firmy KME na sterowniku Diego G3. Instalację dostałem za free od KME, żeby pokazać że można tego sprzętu użyć to uturbionego silnika bez potrzeby strojenia benzyny co jest sporym kosztem i nie można po prostu "zrobić tego w domu"... ja mam laptopa na fotelu i sobie sam stroję jak w ecumasterze...
Zapłon też stroję wariatorem TAP-01 firmy STAG.
Prędkość jaką udało mi się uzyskać to 210 (realne) bo na więcej króciutka skrzynia z uno 1.0 nie pozwala i na razie musi mi to starczyć bo nie mam kasy na inwestowanie w skrzynię.
Tyle, że do tych 200km/h potrzebuję jakiegoś kilometra.
Na 3-ce często tracę trakcję przy przyspieszaniu przy prędkościach 100-110 i to na zupełnie suchej drodze. Nie mam wielkiego porównania ale dla mnie to jedzie całkiem przyzwoicie, co nie znaczy że nie chciałbym lepiej. Wiem, że z 1.2 można wycisnąć i 190 koni ale chyba na taką rzeźbę nie miałbym ani kasy ani czasu. Wszystko robię sam w malutkim, drewnianym garażu, robię z tego co mam. Tak, można mówić na to drut. Nie ma cleana, nie ma drogich, nowych części, blok i skrzynia nie są pomalowane na czerwono itp.. ale ja tym jeżdżę codziennie ok. 100km a często więcej, nie jest to sprzęt pokazowy, odświętny i go nie oszczędzam. Jednym się to podoba, innym nie no ale tu chyba nie ma co dyskutować.
Oj rozpisałem się, pewnie zapomniałem o ważnych rzeczach a zboczyłem na pierdoły, sorry.
_________________ Fiat Uno Turbo 1.2 LPG KME Diego G3
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#496102 Wysłany:
07 Sie 2011, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
po kosztach na tanich częściach to zawsze coś będzie padało, swoją drogą jak byś zrobił raz a porządnie i na dobrych częściach zapewne było by ok. Zresztą zwiększając znacznie moc przydało by się zakuć silnik i dokonać wielu innych przeróbek aby to wszystko dobrze działało, łącznie z hamulcami i zawieszeniem
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#496109 Wysłany:
07 Sie 2011, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
wojtass18 napisał(a): Zresztą zwiększając znacznie moc przydało by się zakuć silnik
Co wy wszyscy macie z tym kuciem? Silniki FIRE mają na tyle dobrą konstrukcję że naprawdę spore moce wytrzymują bez kucia...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Glaca |
#496114 Wysłany:
07 Sie 2011, 23:37; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 2
|
wojtass18 napisał(a): po kosztach na tanich częściach to zawsze coś będzie padało, swoją drogą jak byś zrobił raz a porządnie i na dobrych częściach zapewne było by ok. Zresztą zwiększając znacznie moc przydało by się zakuć silnik i dokonać wielu innych przeróbek aby to wszystko dobrze działało, łącznie z hamulcami i zawieszeniem
To co piszesz dowodzi, że tak na prawdę nic nie wiesz.
Nie wiesz jakie mam hamulce i zawieszenie, bo nie napisałem nic o tym.
Nie wiesz widocznie, że do 200 koni nic nie trzeba zakuwać a tej mocy to nawet nie osiągnę.
Nigdy nie uszkodziłem tłoka, wału, korbowodu. Padła panewka z prozaicznego braku oleju no ale to nie ma nic wspólnego z wytrzymałością dołu.
Co do początku Twojej wypowiedzi - nie wiem co uważasz, prze pojęcie "raz a porządnie". Napisałem bardzo wyraźnie, że robię z tego co mam i co mi w ręce wpadnie bo inaczej nigdy nic bym nie zrobił a chyba nie w tym sens życia. Poza tym jest jeszcze jedno - ja nie uważam, że silnik MUSI być bezawaryjny a już szczególnie tak przekombinowany silnik. Liczę się z tym, że padnie, czekam tylko kiedy a w międzyczasie czerpię radość z jazdy. Nie płaczę jak padnie tylko składam następny bo lubię dłubać i zmieniać. Nie traktuj innych swoimi kategoriami bo nie wszyscy są tacy sami.
_________________ Fiat Uno Turbo 1.2 LPG KME Diego G3
|
|
Góra |
|
 |
adiku |
#704114 Wysłany:
07 Gru 2013, 15:28; Temat postu: Re: Grande Punto 1.4 8V Turbo?? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Lut 2012, Posty: 9
|
 wojtass18 , zazdroszczę Ci umiejętności i czasu:) Powiedz mi czy wiesz gdzie znajde lub z czego mogę wziąć turbo kit do grande punto 1.4 8v? myślałem o zmianie silnika z gp abarth ale wydaje mi sie ze sam kit wyjdzie mnie taniej i że jest to możliwe gdyż filmików na yt nie brakuje.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|