You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 17:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #705779 Wysłany: 16 Gru 2013, 22:34; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012,
Posty: 27
Świece nówki, kable też, cewki też podobno sprawdzone. Oddam samochód pod porządnego kompa. Może on coś wskaże.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #705929 Wysłany: 17 Gru 2013, 21:44; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
Forest, skoro twierdzisz, że wszystko jest ok a nie jest ;-), to diabeł tkwi w szczegółach.

Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)
-wału korbowego
-podciśnienia
-temperatury powietrza
-sonda lambda
-lewe powietrze

Rozumiem, że na LPG i PB jest tak samo... ?

Jeśli tak, to proponuję jak sam napisałeś, podpięcie do kompa. Inaczej to szukanie igły w stogu siana.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705963 Wysłany: 17 Gru 2013, 23:55; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Iłowo-Osada
Rejestracja: 06 Gru 2013,
Posty: 109
Pomógł: 1
Winowajcą może być też silniczek krokowy.

_________________
Najpierw był Maluch 83'
Później Siena 98'
a teraz jest Kropek 96' - poszedł na żyletki...
http://polskajazda.pl/Profil/23127 - klik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705983 Wysłany: 18 Gru 2013, 02:15; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntomaniak

Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013,
Posty: 55
Pomógł: 1
Maciej80 napisał(a):


Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)

:> Nie ma?

_________________
Stado baranow prowadzone przez lwa jest silniejsze niz stado lwow prowadzonych przez barana


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706059 Wysłany: 18 Gru 2013, 19:36; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
jackyskom napisał(a):
Maciej80 napisał(a):


Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)

:> Nie ma?


Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy.
Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706608 Wysłany: 21 Gru 2013, 22:54; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Iłowo-Osada
Rejestracja: 06 Gru 2013,
Posty: 109
Pomógł: 1
Maciej80 napisał(a):
jackyskom napisał(a):
Maciej80 napisał(a):


Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)

:> Nie ma?


Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy.
Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym.


Obawiam się, że masz rację. Sprawdzałem na alledrogo, i do Punto II nie ma silniczków krokowych, są jedynie używane przepustnice z w/w silniczkiem. Mojemu ojcu ostatnio w PI padł silniczek, niestety był zmuszony kupić oryginalny, bo jak się dowiedzieliśmy wszystkie rzekomo oryginalne silniczki w necie to chińszczyzna, która ma plastikowe łożyska i wytrzymuje miesiąc, góra dwa. Serwis musiał go ściągać aż z Włoch za cenę, bagatela 500zł! Po uwzględnieniu rabatu wyszło coś koło 450. Niby mówią, że ceny oryginalnych części do Fiata są niewygórowane, ale zależy o jakich częściach mówimy :)

_________________
Najpierw był Maluch 83'
Później Siena 98'
a teraz jest Kropek 96' - poszedł na żyletki...
http://polskajazda.pl/Profil/23127 - klik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706687 Wysłany: 22 Gru 2013, 11:31; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntomaniak

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013,
Posty: 89
Panowie tak ku jasności - krokowca da się wymienić. Trochę chałturniczo ale da :)

Jeśli chodzi o problem - ja przed sprzedażą miałem to samo, sprawdziłem:
- błędy ECU
- działanie Sondy
- działanie MapSensora (go obstawiałem)
- mapy LPG
- robiłem autoadaptacje (pomagało na góra 2 dni)
- świece, kable WN
- czyszczenie przepustnicy

i nic nie dawało efektu..
byłem w ASO (naciągacze) i nic nie wskórali..
wylądowałem u specjalisty od aut włoskich w Katowicach.
Pan pojeździł autem na PB stwierdził, że jest ok, ale jakby miał się czepiać, to bardzo stary soft jest w ECU..
zapłaciłem 400zł za wgranie nowego i jak ręką odjął!
potem tylko do Panów od LPG, by sprawdzili korekty długo i krótkoterminowe (przy anomaliach miałem korekty rzędu +50%),
a także dostosowali mapę :)
korekty były na poziomie 5%! i autko zaczęło działać :)

ciekawostka - auto miało przejechane na instalacji 140 tyś z czego 60 na instalacji gazowej!
i tak z dnia na dzień zaczęło mu coś nie pasować..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #708178 Wysłany: 29 Gru 2013, 23:59; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntomaniak

Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013,
Posty: 55
Pomógł: 1
Forest-poczytaj to.....Co prawda ogarniana jest Panda ale motorek taki sam jak Twoj :P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2711197.html

_________________
Stado baranow prowadzone przez lwa jest silniejsze niz stado lwow prowadzonych przez barana


Góra
 Profil  
 
 
 Post #715909 Wysłany: 11 Lut 2014, 21:56; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012,
Posty: 27
Wszystkie wtyki przeczyszczone, nie pomogło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743269 Wysłany: 13 Wrz 2014, 16:34; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 15 Wrz 2012,
Posty: 13
też mam problem z obrotami tylko gdzie znajduje się sterownik wtrysków w punto IIFL?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO