You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 14:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #484182 Wysłany: 23 Cze 2011, 22:34; 
 Temat postu: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Mam ogromny problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym. Objawy pojawiają się na rozgrzanym silniku (jak ECU wyłączy ssanie). Wydaje mi się że gorzej jest gdy jest wilgoto. Czasem jest to efekt piłeczki (obroty spadają np. z 3000 na 900 samoczynnie rosną do 1500 i wracają na 900) a coraz częściej tak jak na filmiku. :( Przepustnica i krokowy czyszczone wielokrotnie. Puszka filtra szczelnie leży na przepustnicy (filtr nowy). Wymieniona sonda lambda. Spalanie trasa ponad 7 litrów Pb95. :cry: Rano po pierwszym zapaleniu (gdy jest zimny) czuć niedopalone paliwo. :cry: FES nie pokazuje bledów (check czasem się świeci). Autoadaptacja robiona kilkakrotnie przez FES bez efektu. :?

Macie Koledzy jakieś pomysły?

Filmik http://www.youtube.com/watch?v=9yuAkkLZ ... detailpage

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #484187 Wysłany: 23 Cze 2011, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
strzelam - moze podczas czyszczenie przepustnicy zalałes srodkiem czyszczacym czujnik polozenia przepustnicy? Zaleca się wysoka ostroznosc z tym ustrojstwem ???

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484272 Wysłany: 24 Cze 2011, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
hmmm, również strzelam, jeżeli masz elektornicznie sterowany pedał gazu to może jakies czujniki wariuja ?? chyba ze masz na linke to odpada.

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484312 Wysłany: 24 Cze 2011, 15:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
639 napisał(a):
strzelam - moze podczas czyszczenie przepustnicy zalałes srodkiem czyszczacym czujnik polozenia przepustnicy? Zaleca się wysoka ostroznosc z tym ustrojstwem ???

Starałem się go nie zalać… Jak sprawdzić TPS ?

posti napisał(a):
jeżeli masz elektornicznie sterowany pedał gazu to może jakies czujniki wariuja ?? chyba ze masz na linke to odpada.

1,2 8v ma mechaniczne sterowanie linką

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484430 Wysłany: 24 Cze 2011, 20:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 692
Pomógł: 2
Rescuer z tego co tu wyczytałem dużo ludzi ma ten problem, sam się z tym borykam. Wymieniłem przewody do świec bo moje były jeszcze oryginalne które ewidentnie brały wilgoć i jest już lepiej ale nie do końca.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486508 Wysłany: 30 Cze 2011, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Czas na kolejne doświadczenia… Zamówiłem cały korpus przepustnicy, zobaczymy czy coś pomoże wymiana… :?

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486541 Wysłany: 30 Cze 2011, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 692
Pomógł: 2
No to czekamy ........


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486753 Wysłany: 01 Lip 2011, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 19 Paź 2008,
Posty: 48
A może centralka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487000 Wysłany: 02 Lip 2011, 18:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Mapsensor lub silniczek krokowy sterowania biegu jałowego. Dokładnie sprawdź te elementy. Z nowa przepustnica będzie nowy krokowy także jedno odpadnie. Przy okazji wymiany przepustnicy sprawdź szczelność kolektora dolotowego (dokręcenie śrub itp.).

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487846 Wysłany: 05 Lip 2011, 19:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Wymieniłem przepustnice i wydaje się być o wiele lepiej. :D Bardzo rzadko występuje objaw „piłeczki” ale to może kwestia uszczelki pod przepustnica. :| Muszę jeszcze poszukać samej uszczelki (komplet do kolektora to 211 zł :shock: ) i wymienić.
Wniosek, sprawcą zamieszania chyba jednak był TPS lub krokowy. Kropek ma przejechane ponad 70 000 km z czego większość po mieście…

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487897 Wysłany: 05 Lip 2011, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 692
Pomógł: 2
To obserwuj temat i daj znać po paru dniach użytkowania, gdzie kupowałeś tą przepustnicę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489173 Wysłany: 10 Lip 2011, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Przeleciałem ponad 500 km i wydaje się że jest ok. :) Jedynie bardzo sporadycznie po wysprzęgleniu nieznacznie rosną obroty (prawdopodobnie wina uszczelki pod przepustnicą)
Mogę napisać na PW gdzie kupiłem przepustnicę bo nie chcę tu robić kryptoreklamy. :wink:

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #514016 Wysłany: 24 Paź 2011, 18:10; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Witam, podepnę się pod temat.
Sprawa u mnie wtgląda tak; po wymienie sondy lambda (czy była konieczna, czy mnie ktoś naciągnął to już nie stwierdzę.. :/) zaczęło się dzwine zachowanie auta podczas zmiany biegów - szczególnie objawia się to przy zmianie 2/3 i 3/4, podczas wciśnięcia sprzęgła, obroty są nadal dosyć wysokie i jak już zmieniam bieg to auto wyje i szarpie ponieważ obroty nie spadają jak do tej pory. Od tego czasu minęło już z miesiąc, czekałem bo niby miał mi gościu wgrać nową mapę wtrysków bo podobno komp mógł widzieć starą sondę, możliwe to? teraz od kilku dni czasami auto przewywa mi na wolnych obrotach, szczególnie po zmianie z gazu na benzynę - wahania od 900-1000 do 500 i gaśnie, przy tym całe oświetlenie itd blednie, jakby coś z altkiem bo pasek też ostatnio słychać dosyć często. Dzisiaj byłem u mechanika już innego i stwierdził że trzeba wymienić przepustnicę bo to jej wina, z diagnostyką (180zl), częścią i robotą zaśpiewał 760zł :roll: i nie wiem co teraz robić, czy odebrać auto i próbować ją czyścić czy już zostaje wymiana? pomóżcie

P.S. dodam że po wymianie sondy auto pali więcej, a komputer głupieje bo jadąc jednostajnie raz pokazuje chwilowe spalanie np. 4,2 l/100 a po paru chwilach, bez przyspieszania, zmiany obtorów idzie na 8... ta samo podczas jazdy a raczej toczenia na 2 biegu, bez dotykania gazu spalanie chwilowe ok 7-11 litrów, a przedtem tego nie było :(

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #514033 Wysłany: 24 Paź 2011, 18:17; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Krzysiek a po zmianie sondy robiłeś restart kompa?

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #514050 Wysłany: 24 Paź 2011, 18:46; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
To wgranie nowej mapy to miałbyć restart.. czyli bajer speca jak mówiłeś :/ i 80zł w plecy...
odbiorę jutro auto z serwisu i postaram się wyczyścić przepustnicę, no chyba że mi ją całkiem zdupcyli

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516577 Wysłany: 31 Paź 2011, 23:42; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 31 Mar 2007,
Posty: 57
Sondę zamontowałeś oryginalną czy zamiennik - przypadku montażu zamienników nie zawsze silnik pracuje prawidłowo.
Z tym wgrywaniem mapy wtrysku to jakaś ściema ze strony mechanika, podejrzewam, że wykonał reset ustawień autoadaptacji - proponuję zmianę mechanika.
Z zakupem nowej przepustnicy ja bym się wstrzymał i spróbował wyczyścić obecnie zamontowaną. Przy czyszczeniu uważaj aby nie zalać TPS-a bo możesz mieć kłopoty ze zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego.
Po czyszczeniu przepustnicy wykonaj reset ustawień autoadaptacji.

_________________
Punto EVO


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516717 Wysłany: 01 Lis 2011, 16:08; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Sonda Boscha, teraz po tej wizycie u tych którzy chcieli wymieniać przepustnice zauważyłem dużą poprawę, a to pewnie za sprawą resetu ustawień - odpięciu aku.. no coż kosztowało mnie to 180 zł, ale przynajmnmiej uniknąłem speca który dalej mógłby doszukiwać się cudów w moim aucie:) a przepustnica pewnie będzie czyszczona na dniach, choć już jest o wiele lepiej ;)
Pozdrawiam

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703535 Wysłany: 03 Gru 2013, 19:47; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012,
Posty: 27
A co zrobić jeśli czyszczenie na falowanie na rozgrzanym silniku nie pomaga? Przejechałem się kilkanaście kilometrów, żadnych innych problemów, power, że można zrywkę drewna w lesie robić. Jedyny mankament to te wolne obroty i pyrkanie syczące przy spadku obrotów w rurze z tyłu co kilka sekund (750 spadają i wznoszą się do 750).

[ Dodano: 03 Gru 2013 19:47 ]

A co zrobić jeśli czyszczenie na falowanie na rozgrzanym silniku nie pomaga? Przejechałem się kilkanaście kilometrów, żadnych innych problemów, power, że można zrywkę drewna w lesie robić. Jedyny mankament to te wolne obroty i pyrkanie syczące przy spadku obrotów w rurze z tyłu co kilka sekund (750 spadają i wznoszą się do 750).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703572 Wysłany: 03 Gru 2013, 22:41; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
może dostaje lewego powietrza?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704672 Wysłany: 10 Gru 2013, 15:47; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012,
Posty: 27
Wszystko sprawdzone. Niestety lewego powietrza nie dostaje. Przepustnica z osprzętem ok. Map-sensor sprawdzony, działa prawidłowo. Ręce opadają.

[ Dodano: 10 Gru 2013 15:47 ]

Acha. Sonda też sprawdzona. Działa prawidłowo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704961 Wysłany: 11 Gru 2013, 23:49; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
forest napisał(a):
Wszystko sprawdzone. Niestety lewego powietrza nie dostaje. Przepustnica z osprzętem ok. Map-sensor sprawdzony, działa prawidłowo. Ręce opadają.

[ Dodano: 10 Gru 2013 15:47 ]

Acha. Sonda też sprawdzona. Działa prawidłowo.


Silnik 1.2 8V jest prosty jak drut. Sprawdź puszkę (czy nie jest pęknięta) i uszczelnienie (pierścień) w miejscu styku puszki z przepustnicą. Luknij pod korek czy nie ma majonezu. Której generacji LPG?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705131 Wysłany: 12 Gru 2013, 21:23; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012,
Posty: 27
Stag4

[ Dodano: 12 Gru 2013 21:23 ]

Jaka puszka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705461 Wysłany: 14 Gru 2013, 21:35; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Filtr powietrza.. taka czarna duza puszka :) Ew kolektor dolotowy, tez chyba czarny i też duży :) Jedna po jednej str przepustnicy a druga po drugiej

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705643 Wysłany: 16 Gru 2013, 20:17; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012,
Posty: 27
Maciej80 napisał(a):
Silnik 1.2 8V jest prosty jak drut. Sprawdź puszkę (czy nie jest pęknięta) i uszczelnienie (pierścień) w miejscu styku puszki z przepustnicą. Luknij pod korek czy nie ma majonezu. Której generacji LPG?

Wszystko, jak w najlepszym porządku. Instalacja LPG Stag4

[ Dodano: 16 Gru 2013 20:17 ]

Żadnych pomysłów?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705778 Wysłany: 16 Gru 2013, 21:32; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Świece nie są jakieś stare wypalone? Na benzynie niech trochę popracuje na wolnych na ciepłym silniku, może ecu benzynowe ma duży rozjazd adaptacji przez złą regulacje lpg. Sprawdź czy przez serwo nie zasysa lewego powietrza.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO