You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 05:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #494778 Wysłany: 02 Sie 2011, 08:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Cytuj:
Swoją drogą podajesz na PB98, a na 95 mierzyłeś?

właśnie też mnie to ciekawi tym bardziej po nie dawnej dyskusji


Góra
 Profil  
 

 
 Post #494779 Wysłany: 02 Sie 2011, 08:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
wojtass18: jeśli był np mocny plan głowicy to przejście na 98 może mieć sens, zeby wyeliminować spalanie stukowe przy wyższym stopniu sprężania.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494782 Wysłany: 02 Sie 2011, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lip 2011,
Posty: 39
Co do strumienicy moje zdanie jest takie z nią czy bez będzie jeździło, a dźwięk i parametry u jednego wzrosną u drugiego zmaleją.(to tak żeby nie było OT)
Mój miał plan pod uszczelkę + 1/2 z tej wartości, wałek z 1.2 866, przepustnica z 1.2 60, polerka kanałów dolotowych/ wylotowych kolektorów, i niby chip(ale czy coś dał to nie wiem zwiększyła się odcinak do 7200.), kolektor 4w2w1 ale żeliwny.
Ja o swojego kropka dbam jak się da zazwyczaj leję 98/vervę/v-power racing, 95 to tylko z konieczności. Rocznie robi 10kkm max. Do drugiego tankujemy zazwyczaj 95. Nie mierzyłem na 95 ale podobno było by lepiej wg chemika ale ile w tym prawdy to nie wiem.

_________________
Punto MK I 1.1 S
Punto MK I 75 1.2 ELX
Audi 200 Typ 43 R5 2.2
Audi 100 C4 R5 2.3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494785 Wysłany: 02 Sie 2011, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawel6 napisał(a):
Nie mierzyłem na 95 ale podobno było by lepiej wg chemika ale ile w tym prawdy to nie wiem.

No właśnie powinno być lepiej, jest na forum temat 95 vs 98 i tam o tym długa dyskusja ;)

Pawel6 napisał(a):
Mój miał plan pod uszczelkę + 1/2 z tej wartości, wałek z 1.2 866, przepustnica z 1.2 60, polerka kanałów dolotowych/ wylotowych kolektorów, i niby chip(ale czy coś dał to nie wiem zwiększyła się odcinak do 7200.), kolektor 4w2w1 ale żeliwny

Hmm, mody podobne do mnie (tyle, że ja wałka nie mam, przepustnica standard no i bez polerki kanałów, za to dolot mojego pomysłu). Tylko czemu przepustnica od 1.2 60 a nie od 1.2 75? Od 60 nie jest taka sama jak przy 55?

BTW wydzielę te posty do osobnej dyskusji.

[ Dodano: 02 Sie 2011 08:20 ]
Ok, przeniesione.
Ja na przysżły rok może pomyśle o wałku. Do tego może troszkę wieksze splanowanie głowicy a wtedy pewnie i polerowanie kanałów, ale zoabaczymy, czy modzone będzie punto czy coś innego ;)
W sumie moc ok 70KM tak jak u mnie czy u Ciebie już pozwala w miare normalnie jeździć tym autkiem.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494787 Wysłany: 02 Sie 2011, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lip 2011,
Posty: 39
w książce pisze że 1.1 ma boscha 30MM12 a 1.2 ma 30MM 17

_________________
Punto MK I 1.1 S
Punto MK I 75 1.2 ELX
Audi 200 Typ 43 R5 2.2
Audi 100 C4 R5 2.3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494788 Wysłany: 02 Sie 2011, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Ciekawe, byłem przekonany że dopiero w 75 jest inna.
Startujesz gdzieś punciakiem czy tak pod siebie go robisz?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494797 Wysłany: 02 Sie 2011, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
Kolektory barany, rurowe Itd. raczej podnoszą moment niż samą moc.
Barany? Czy ktoś pisał o turbo? I zapewne wiesz że moc to moment obrotowy razy obroty podzielone przez 5252? Więc końcówki zdania nie rozumiem...

Też się nad tym zastanawiałem kiedyś, ale wbrew pozorom to ma sens. Dlaczego? Bo zazwyczaj obroty dla max mocy i max momentu są różne.

Powiedzmy że auto ma przy 4000rpm 76KM i 100nm a przy 6000rpm 100KM i 87nm. (liczone wg podanego wzoru tak żeby było 100nm i 100KM)
Jeśli podniesiemy max moment np do 120nm to moc wzrośnie do 91KM przy 4000rpm, ale nie moc maksymalna a tylko moc przy obrotach max momentu (tzn jej przebieg zmieni się najbardziej w okolicach tych obrotów).
W każdym razie wniosek jest taki, że zmiana max momentu nie musi oznaczać zmiany max mocy i odwrotnie ;)

Czy ktoś tam gdzieś pisał o maksymalnych wartościach? Jeśli moment pójdzie w górę w danych obrotach to i moc w tych obrotach wzrośnie.

STax napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Stara szkoła mówi że najlepiej zacząć od wydechu i najwięcej można na tym ugrać...

Może w rajdach, albo w bardziej wysilonych jednostkach. W FIRE są znacznie skuteczniejsze sposoby niż wydech.

Po czym to wnioskujesz? Zrób u siebie konkretny wydech (zresztą Twój i tak już ori nie jest skoro kolektor wymieniłeś) to wtedy pogadamy.

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
Strumienica była by dobra jak by kropek miał turbo,

LOL Shocked Napisz do jakiejkolwiek renomowanej firmy tuningowej czemu nie wstawiają strumienic do aut z silnikami turbo...

Dla choćby zmiany dźwięku, przy turbo może zrobić totalny przelot z rury 100mm i będziesz miał polepszenie osiągów, a w silniku atmosferycznym pogorszenie.

Myślisz że w autach na ćwierć mili bądź w drifcie liczy się dźwięk? Zejdź na ziemie, strumienica to pic na wodę do wyciągania pieniędzy od niedoinformowanych ludzi.

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
Wstawienie kata z większej poj. mija się z celem bo nie będzie się w nim odbywało pełne dopalanie mieszanki.

Ciekawa teoria. Na podstawie czego to stwierdziłeś?

No skoro chcesz upłynnić przepływ spalin, a Twój oryginalny katalizator stawia za duży opór to chyba proste i logiczne że więcej gazów z procesu spalania wydostanie się z silnika 1.6 niż 1.1

Czytałeś co napisałeś? Czy trzeba ci zwrócić uwagę na poszczególne słowa byś sens swoich słów złapał?
Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
Założenie sportowego katalizatora poniesie moc o max 10% (Np Clio Sport 161KM seria założenie N- grupowych katów i N-grupowe ECU to przyrost mocy o 13KM).

Hmmm. Wynikło to ze zmiany katalizatora czy bardziej ze zmiany oprogramowania?

Praktycznie zmieniając katalizator musisz zmienić ECU a nie samo oprogramowanie bo są wtedy dwie sondy lambdy.

Co ma piernik do wiatraka? Każdy gazownik wie jak oszukać drugą sondę, a co dopiero osoba która ma pojęcie o sportowych autach. Katalizator dał niewiele (o ile cokolwiek dał) za to zmiana oprogramowania już swoje zmieniła.

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
Kolektory barany, rurowe Itd. raczej podnoszą moment niż samą moc.

Barany? Czy ktoś pisał o turbo? I zapewne wiesz że moc to moment obrotowy razy obroty podzielone przez 5252? Więc końcówki zdania nie rozumiem...

Czy musisz mieć barana i mieć turbo. Kolektor rurowy poprawi przebiegi krzywych momentu i mocy i nieznacznie zwiększy oba parametry.

Wychodzi brak elementarnej wiedzy czym jest baran a czym kolektor rurowy...
Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
Jedyna korzyść z wywalenia kata to szybsza wymiana końcowego tłumika.(no i problemy na przeglądach)

Co ma piernik do wiatraka? Skąd teoria o końcowym tłumiku?

Prawa fizyki się kłaniają skoro katalizator ma filtrować czyli musi blokować pęd spalin żeby zebrać szkodliwe cząsteczki. Wycięcie spowoduje że cała pęd spalin i ich temp zatrzymywać się będzie na końcowym tłumiku. Nie bez powodu zamontowano tłumik drgać w kształcie sprężyny przed katalizatorem.

Jaki tłumik drgań? Co Ty człowieku opowiadasz?
Co ma fizyka do końcowego tłumika? Czemu katalizator ma blokować pęd spalin? Sam wyżej pisałeś o liczeniu wydechu pod auto a teraz piszesz o blokowaniu pędu spalin?
Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
Zamiast bawić się wydechem bo do tego trzeba mieć sporą wiedzę zajął bym się wałkiem, głowicą, zaworami możesz nawet 90KM uzyskać

Hmm. Stara szkoła mówi że najlepiej zacząć od wydechu i najwięcej można na tym ugrać...

No ok ale myślę że taniej będzie splanować głowicę niż kupić np sportowy kolektor wydechowy

Taniej owszem, ale czy lepiej?
Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał(a):
jedyną barierą są pieniądze, bo silnik 1.1 nie jest podatny na tuningi dowodem na to jest że w CC wersja rajdowa(trofeo) miała zamontowany silnik 900ccm

Może wynikało to z tego że miał rywalizować w klasie do 900ccm?

Nie, bo założenie samego stożka do 900 da lepszy efekt niż do 1.1. Auto miało stratować w A Grupie a federacja sportów motorowych nakłada normy modyfikacji silnika wydechu.

Że co? 900ccm w serii ma 40KM, 1.1 ma 55KM. Jakie modyfikacje trzeba zrobić w 900tce by dość do mocy i przebiegu momentu jak jest w 1.1? Nawet na logikę to nie idzie a co dopiero gdzie 900tka to "plastikowy silnik" jeśli chodzi o wytrzymałość...

Pawel6 napisał(a):
STax napisał(a):
Nie zgodzę się z tym, wg mnie 1.1 i wogóle silniki z serii FIRE są bardzo podatne na modyfikacje.

Tak jak zrobisz szlif, porting zaworów, polerowanie kanałów wylotowych, większa przepustnica, ostry wałek, wielopunktowy wtrysk paliwa, wydajniejsza pompa paliwa, wydajniejsze wtryskiwacze(choć to bardziej wskazane dal silników z doładowaniem). Tylko zostaje pytanie czy do auta z przebiegiem ~ 200tyś km zrobisz wszystkie w/w przeróbki i ile zrobisz Km to już lepiej silnik kupić np 1.4 16v 100KM czy tam nawet 90KM.
Każdy ma swoje zdanie i niech się tego trzyma forum jest od tego żeby wykazać się swoją wiedzą. No i chyba trochę odchodzimy od tematu strumienic :oops:

Równie dobrze można sprzedać samochód i kupić mocniejszy...
Za czasów gdy nie było 1.4 to te 8-miozaworówki 1.1 i 1.2 były rozpracowane na wszelkie sposoby, więc pisanie że nie mają potencjału jest kłamliwym stwierdzeniem, co innego że opłacalność w obecnych czasach już przy nim nie stoi...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494812 Wysłany: 02 Sie 2011, 11:40; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Po czym to wnioskujesz? Zrób u siebie konkretny wydech (zresztą Twój i tak już ori nie jest skoro kolektor wymieniłeś) to wtedy pogadamy.

Po tym, że zmieniając głowice i osprzet na ten od 1.2 75 mozna zyskać w 1.1 spokojnie z 10KM. A chyba nie ma takeigo wydechu, który dałby w 1.1 taki przyrost?
Baa, samą zmiana wałka rozrządu można zyskać więcej niż zmianą wydechu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494813 Wysłany: 02 Sie 2011, 11:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lip 2011,
Posty: 39
dzikidaniel napisał(a):
Po czym to wnioskujesz? Zrób u siebie konkretny wydech (zresztą Twój i tak już ori nie jest skoro kolektor wymieniłeś) to wtedy pogadamy.

Co przez to rozumiesz bo aż pokuszę się zrobić test.
dzikidaniel napisał(a):
Myślisz że w autach na ćwierć mili bądź w drifcie liczy się dźwięk? Zejdź na ziemie, strumienica to pic na wodę do wyciągania pieniędzy od niedoinformowanych ludzi.

Nie ma mowy o samochodzie do driftu czy na ćwiartkę, strumienica obniży poziom hałasu w porwaniu z rurą i nie ma problemu z przeglądem. A przy za małej średnicy wydechu uwydatni jego działanie
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał:
dzikidaniel napisał:
Pawel6 napisał:
Wstawienie kata z większej poj. mija się z celem bo nie będzie się w nim odbywało pełne dopalanie mieszanki.

Ciekawa teoria. Na podstawie czego to stwierdziłeś?

No skoro chcesz upłynnić przepływ spalin, a Twój oryginalny katalizator stawia za duży opór to chyba proste i logiczne że więcej gazów z procesu spalania wydostanie się z silnika 1.6 niż 1.1

Czytałeś co napisałeś? Czy trzeba ci zwrócić uwagę na poszczególne słowa byś sens swoich słów złapał?

Wnioskuję że sądzisz że kat nie jest najwęższą częścią wydechu.

dzikidaniel napisał(a):
Co ma piernik do wiatraka? Każdy gazownik wie jak oszukać drugą sondę, a co dopiero osoba która ma pojęcie o sportowych autach. Katalizator dał niewiele (o ile cokolwiek dał) za to zmiana oprogramowania już swoje zmieniła.

Gazownik jest magikiem, w sporcie chodzi o dokładną dawkę paliwa, druga sonda ma za zadanie wyłapać błędy pierwszej. ECU zmienia się gdyż drugą sondę obsługuje inny scalak.

dzikidaniel napisał(a):
Wychodzi brak elementarnej wiedzy czym jest baran a czym kolektor rurowy...

A dziękuje wiem bo fachowcem nie jestem ale
rurowy
Image
Baran
Image
dzikidaniel napisał(a):
Jaki tłumik drgań? Co Ty człowieku opowiadasz?
Co ma fizyka do końcowego tłumika? Czemu katalizator ma blokować pęd spalin? Sam wyżej pisałeś o liczeniu wydechu pod auto a teraz piszesz o blokowaniu pędu spalin?

Moje punto posiada coś takiego Image (foto z neta) złacze elastyczne lub tłumik drgań jak zwał tak zwał. Po odpaleniu auta pierwsze uderzenie spalin idzie w kata, Image przepływ spalin nie jest w nim płynny więc tłumik/złącze się rozciąga. Po wywaleniu katalizatora cała siła i temp. spalin idzie w końcowy tłumik (środkowy jest przelotowy), który wykonany jest z cieńszej stali niż katalizator więc powoduje to jego szybsze zużycie
dzikidaniel napisał(a):
Taniej owszem, ale czy lepiej?

Planując głowice poprawiamy stopień sprężania i tym samym sprawność silnika.
dzikidaniel napisał(a):
Że co? 900ccm w serii ma 40KM, 1.1 ma 55KM. Jakie modyfikacje trzeba zrobić w 900tce by dość do mocy i przebiegu momentu jak jest w 1.1? Nawet na logikę to nie idzie a co dopiero gdzie 900tka to "plastikowy silnik" jeśli chodzi o wytrzymałość...

Tu musisz pytać Pana Zdzisława Kałuża który tak owym CC jeździł

dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał:
STax napisał:
Nie zgodzę się z tym, wg mnie 1.1 i wogóle silniki z serii FIRE są bardzo podatne na modyfikacje.

Tak jak zrobisz szlif, porting zaworów, polerowanie kanałów wylotowych, większa przepustnica, ostry wałek, wielopunktowy wtrysk paliwa, wydajniejsza pompa paliwa, wydajniejsze wtryskiwacze(choć to bardziej wskazane dal silników z doładowaniem). Tylko zostaje pytanie czy do auta z przebiegiem ~ 200tyś km zrobisz wszystkie w/w przeróbki i ile zrobisz Km to już lepiej silnik kupić np 1.4 16v 100KM czy tam nawet 90KM.
Każdy ma swoje zdanie i niech się tego trzyma forum jest od tego żeby wykazać się swoją wiedzą. No i chyba trochę odchodzimy od tematu strumienic Embarassed

Równie dobrze można sprzedać samochód i kupić mocniejszy...

To samo rozwiązanie można zastosować do wydechu.

Cytuj:
Za czasów gdy nie było 1.4 to te 8-miozaworówki 1.1 i 1.2 były rozpracowane na wszelkie sposoby, więc pisanie że nie mają potencjału jest kłamliwym stwierdzeniem, co innego że opłacalność w obecnych czasach już przy nim nie stoi...
Za czasów ich produkcji 50KM z litra i było ok teraz z litra wyciąga się 100KM. A w obecnych czasach silniki 1.1 się uturbia lub zmienia na mocniejsze.

_________________
Punto MK I 1.1 S
Punto MK I 75 1.2 ELX
Audi 200 Typ 43 R5 2.2
Audi 100 C4 R5 2.3


Ostatnio edytowany przez Pawel6 02 Sie 2011, 11:43, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #494814 Wysłany: 02 Sie 2011, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Czy ktoś tam gdzieś pisał o maksymalnych wartościach?

Wydaje mi się, że Pawel6 właśnie to miał na myśli.

[ Dodano: 02 Sie 2011 10:44 ]
Pawel6 napisał(a):
Za czasów ich produkcji 50KM z litra i było ok teraz z litra wyciąga się 100KM. A w obecnych czasach silniki 1.1 się uturbia lub zmienia na mocniejsze.

A co, starego 1.1 uturbic nie można? Przecież nawet u nas latają seje 1.1T...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494826 Wysłany: 02 Sie 2011, 13:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Po czym to wnioskujesz? Zrób u siebie konkretny wydech (zresztą Twój i tak już ori nie jest skoro kolektor wymieniłeś) to wtedy pogadamy.

Co przez to rozumiesz bo aż pokuszę się zrobić test.

To pisałem do STaxa jeśli nie zauważyłeś...


Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Myślisz że w autach na ćwierć mili bądź w drifcie liczy się dźwięk? Zejdź na ziemie, strumienica to pic na wodę do wyciągania pieniędzy od niedoinformowanych ludzi.

Nie ma mowy o samochodzie do driftu czy na ćwiartkę, strumienica obniży poziom hałasu w porwaniu z rurą i nie ma problemu z przeglądem. A przy za małej średnicy wydechu uwydatni jego działanie

Pierw piszesz że ma sens przy autach z turbo, potem zmieniasz linie obrony. Zdecyduj się w końcu o co ci chodzi...

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał:
dzikidaniel napisał:
Pawel6 napisał:
Wstawienie kata z większej poj. mija się z celem bo nie będzie się w nim odbywało pełne dopalanie mieszanki.

Ciekawa teoria. Na podstawie czego to stwierdziłeś?

No skoro chcesz upłynnić przepływ spalin, a Twój oryginalny katalizator stawia za duży opór to chyba proste i logiczne że więcej gazów z procesu spalania wydostanie się z silnika 1.6 niż 1.1

Czytałeś co napisałeś? Czy trzeba ci zwrócić uwagę na poszczególne słowa byś sens swoich słów złapał?

Wnioskuję że sądzisz że kat nie jest najwęższą częścią wydechu.

Pogrubiłem to o co się pytam bo ty albo udajesz że tego nie widzisz albo nie chcesz na to odpowiedzieć...

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Co ma piernik do wiatraka? Każdy gazownik wie jak oszukać drugą sondę, a co dopiero osoba która ma pojęcie o sportowych autach. Katalizator dał niewiele (o ile cokolwiek dał) za to zmiana oprogramowania już swoje zmieniła.

Gazownik jest magikiem, w sporcie chodzi o dokładną dawkę paliwa, druga sonda ma za zadanie wyłapać błędy pierwszej. ECU zmienia się gdyż drugą sondę obsługuje inny scalak.

Czyli wystarczyłby remap. Jednak dalej nie udowadniasz że zmiana ECU nie jest powodem większej mocy. Postawiłeś tezę to udowodnij.

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Wychodzi brak elementarnej wiedzy czym jest baran a czym kolektor rurowy...

A dziękuje wiem bo fachowcem nie jestem ale
rurowy
Image
Baran
Image

To 1.1 już są R6? Bo odszedłeś mocno od tematu w tym momencie. Jeśli mówimy o R4 (a taki jest silnik 1.1) to jedynie sens barana jest przy turbo, bo przy N/A nie widzę żadnego...

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Jaki tłumik drgań? Co Ty człowieku opowiadasz?
Co ma fizyka do końcowego tłumika? Czemu katalizator ma blokować pęd spalin? Sam wyżej pisałeś o liczeniu wydechu pod auto a teraz piszesz o blokowaniu pędu spalin?

Moje punto posiada coś takiego Image (foto z neta) złacze elastyczne lub tłumik drgań jak zwał tak zwał. Po odpaleniu auta pierwsze uderzenie spalin idzie w kata, Image przepływ spalin nie jest w nim płynny więc tłumik/złącze się rozciąga. Po wywaleniu katalizatora cała siła i temp. spalin idzie w końcowy tłumik (środkowy jest przelotowy), który wykonany jest z cieńszej stali niż katalizator więc powoduje to jego szybsze zużycie

Nawet nie widziałem że końcowy tłumik jest stalowy (bo chyba o ori wydechu mówimy nadal).
To "tłumik drgań" nie ma tłumić drgań silnika by nie przenosiły się na wydech a ma tłumić spaliny? Ciekawe, ciekawe...
Jeśli nie wiesz o tym to spaliny po wyjściu z katalizatora nie będą chłodniejsze (chyba w końcu jest po to by pozostałości niespalone w c.ylindrze dopalić nieprawdaż?) Myślisz że jeśli jest katalizator to "siła spalin" zostanie przed katalizatorem a za nim już nic nie będzie? Oj kolego mylisz się. Teraz się ta twoja przytaczana fizyka kłania...
Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Taniej owszem, ale czy lepiej?

Planując głowice poprawiamy stopień sprężania i tym samym sprawność silnika.

Poprawić? Chyba zwiększyć stopień sprężania. Jednak dalej pytam się czy to lepsze rozwiązanie niż wymiana wydechu (na dedykowany i dopasowany pod silnik) która również wpływa na sprawność silnika.
Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Że co? 900ccm w serii ma 40KM, 1.1 ma 55KM. Jakie modyfikacje trzeba zrobić w 900tce by dość do mocy i przebiegu momentu jak jest w 1.1? Nawet na logikę to nie idzie a co dopiero gdzie 900tka to "plastikowy silnik" jeśli chodzi o wytrzymałość...

Tu musisz pytać Pana Zdzisława Kałuża który tak owym CC jeździł.

Ja nic nie muszę. Udowodnij swoją tezę skoro takową postawiłeś.

Pawel6 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Pawel6 napisał:
STax napisał:
Nie zgodzę się z tym, wg mnie 1.1 i wogóle silniki z serii FIRE są bardzo podatne na modyfikacje.

Tak jak zrobisz szlif, porting zaworów, polerowanie kanałów wylotowych, większa przepustnica, ostry wałek, wielopunktowy wtrysk paliwa, wydajniejsza pompa paliwa, wydajniejsze wtryskiwacze(choć to bardziej wskazane dal silników z doładowaniem). Tylko zostaje pytanie czy do auta z przebiegiem ~ 200tyś km zrobisz wszystkie w/w przeróbki i ile zrobisz Km to już lepiej silnik kupić np 1.4 16v 100KM czy tam nawet 90KM.
Każdy ma swoje zdanie i niech się tego trzyma forum jest od tego żeby wykazać się swoją wiedzą. No i chyba trochę odchodzimy od tematu strumienic Embarassed

Równie dobrze można sprzedać samochód i kupić mocniejszy...

To samo rozwiązanie można zastosować do wydechu.

??? Sprzedać wydech i kupić mocniejszy?

Pawel6 napisał(a):
Cytuj:
Za czasów gdy nie było 1.4 to te 8-miozaworówki 1.1 i 1.2 były rozpracowane na wszelkie sposoby, więc pisanie że nie mają potencjału jest kłamliwym stwierdzeniem, co innego że opłacalność w obecnych czasach już przy nim nie stoi...
Za czasów ich produkcji 50KM z litra i było ok teraz z litra wyciąga się 100KM. A w obecnych czasach silniki 1.1 się uturbia lub zmienia na mocniejsze.

Że jak? Pokaż mi pierwsze lepsze auto "dla ludu" (i nie mam na myśli VW) z silnikiem N/A co ma 100KM z litra.
10 lat temu 1.1 też się uturbiało i o wiele częściej niż obecnie...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494892 Wysłany: 02 Sie 2011, 18:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
tak to czytam i Pawel6 z tą strumienicą to pojechaleś po bandzie;]
ale do rzeczy jeśli juz mowimy o modyfikacjach silnika itp określmy się czy dyskusja dotyczy mega modyfikacji czy modów pozwalających poruszać się samochodem do użytku codziennego.
Kolejna kwestia to tak się rozgalopowaliscie z tymi modyfikacjami i piszecie o KM i NM a nikt nie wspomiał że na silniku 1.1 nie ugracie więcej jak 120 KM czemu? bo silnik się wam rozsypie,jeśli mody maja iść wysoko to silnik trzeba najpierw zakuć co równa się z jego remontem co daję rację bytu modyfikacjom dla silnika który ma już nabite i 300tyś km bo i tak będzie odnowiony.Co do wałków to fakt daje to fajny efekt ale bez ponownego strojenia nie mamy o czym gadać i oczywiście krótszej skrzyni, ponieważ niższe obroty będą nie równe i jazda np w mieści będzie uciążliwa.Dlatego jaki typ modyfikacji chcemy omawiać sport czy użytek codzienny

[ Dodano: 02 Sie 2011 17:59 ]
adzikidaniel zapominałem dodać stara szkoła mówi zrób głowicę a zobaczysz jaki potencjał drzemie w jednostce napędowej

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494902 Wysłany: 02 Sie 2011, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
pies86 napisał(a):
na silniku 1.1 nie ugracie więcej jak 120 KM czemu? bo silnik się wam rozsypie,

Czy ja wiem? Ponoć ten silnik naprawdę spore moce może wytrzymać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494908 Wysłany: 02 Sie 2011, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
z 1.1 120km to nie sporo?

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494909 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rychu
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań>Swarzędz> Kostrzyn>Gułtowy
Rejestracja: 13 Lip 2011,
Posty: 138
ktoś wycisnął wogole tyle mocy z tego silnika ?
jakiś przykład chociaż ?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=3kNjuyPeG2U

1/4 Kąkolewo best ET 17.09 Punto 1.2 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494910 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Sporo, ale ponoć dół silnika jeszcze więcej wytrzyma. Nie wiem czy tak jest na 100% ale tak słyszałem.

[ Dodano: 02 Sie 2011 19:09 ]
rychuslu89 napisał(a):
ktoś wycisnął wogole tyle mocy z tego silnika ?
jakiś przykład chociaż ?

http://otomoto.pl/fiat-cinquecento-turb ... 88414.html

[ Dodano: 02 Sie 2011 19:11 ]
http://tuning.pl/z/ogloszenia/319/Oglos ... TURBO.html

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494913 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rychu
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań>Swarzędz> Kostrzyn>Gułtowy
Rejestracja: 13 Lip 2011,
Posty: 138
No tak ten to na otomoto ma chyba jakąś zniżkę... któryś rok już
z turbo to raczej wiadomo że można wycisnąć dużo a z wolnossącego?
jaki max?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=3kNjuyPeG2U

1/4 Kąkolewo best ET 17.09 Punto 1.2 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494915 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
rychuslu89 napisał(a):
z turbo to raczej wiadomo że można wycisnąć dużo a z wolnossącego?

Z turbo czy nie z turbo, chodziło o to ile silnik wytrzyma.
Z wolnossącego myślę pod 90-95KM da radę jak się ktoś uprze.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494916 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lip 2011,
Posty: 39
STaxDół podobno 170KM wytrzymuje, a moc 120KM można uzyskać bez turbo. A co do turbo to niemiecka firma Novitec robiła coś takiego w Cinqu za czasów jego produkcji do silników 1.1

_________________
Punto MK I 1.1 S
Punto MK I 75 1.2 ELX
Audi 200 Typ 43 R5 2.2
Audi 100 C4 R5 2.3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494917 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rychu
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań>Swarzędz> Kostrzyn>Gułtowy
Rejestracja: 13 Lip 2011,
Posty: 138
Co do 1.1 też słyszałem że dół silnika jest mocny jeśli chodzi o modyfikacje:)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=3kNjuyPeG2U

1/4 Kąkolewo best ET 17.09 Punto 1.2 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494919 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawel6 napisał(a):
STaxDół podobno 170KM wytrzymuje,

No tak właśnie słyszałem, że do ok 200KM wytrzymuje.

Pawel6 napisał(a):
120KM można uzyskać bez turbo

Być może, na pewno taką moc z 1.2 75 można uzyskać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494931 Wysłany: 02 Sie 2011, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
ja czytałem artykuł Świątka o ile mnie pamięć nie myli ... i tam było jasno opisane że dół wytrzymuje do 120km

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494932 Wysłany: 02 Sie 2011, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
pies86: biorąc pod uwagę, że 1.2 to praktycznie ten sam dół, tylko bardziej rozwiercony (a więc teoretycznie nawet słabszy) i w wersji 16v krzesał 86KM to te 120KM jako maksymalna wytrzymałość wydaje się mocno niedoszacowana.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494939 Wysłany: 02 Sie 2011, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
to ty chyba nie porównywałeś sobie dołu 16v z 1.1
Mówię co wyczytałem..

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494943 Wysłany: 02 Sie 2011, 21:41; 
 Temat postu: wydech !!!!
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kuj-Pomorskie
Rejestracja: 23 Lis 2008,
Posty: 34
a ja jeśli już bym wywalał kata i chciał coś zrobić żeby osiągnąć troszkę mocy... Kolego pies86 proponowałbym zacząć od serduszka a nie od odbytu jeśli już chcesz uzyskać troszke mocy w kropku. Pozdro


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO