|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 05:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
pies86 |
#494658 Wysłany:
01 Sie 2011, 19:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
a ja jeśli już bym wywalał kata i chciał coś zrobić żeby osiągnąć troszkę mocy założył bym cały wydech przelotowy;]
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
|
|
dzikidaniel |
#494659 Wysłany:
01 Sie 2011, 19:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
I byś stracił na mocy...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#494669 Wysłany:
01 Sie 2011, 20:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
gdybym do tego założył jeszcze kol.. 4-2-1 ?
zresztą ułatwiając silnikowi oddychanie jak można stracić na mocy.
Swoją odpowiedź poprzyj naukowymi argumentami a nie tylko własnymi przemyśleniami
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494671 Wysłany:
01 Sie 2011, 20:16; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
pies86 napisał(a): zresztą ułatwiając silnikowi oddychanie jak można stracić na mocy.
Ano można niestety.
Wydech tak samo jak i dolot musi być dobrze policzony do konkretnego silnika inaczej tylko pogarsza sprawę.
Jakby prawdą było to co napisałeś, to samochody rajdowe/wyścigowe by jeździły zupełnie bez wydechu, ewentualnie kończył by się na kolektorze.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#494679 Wysłany:
01 Sie 2011, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
dla mnie to jest oczywiste że wydech i kolektor musi być odpowiednio policzony...nie mówimy tutaj o wieśniackich przeróbkach typu super głośny końcowy tłumik
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494680 Wysłany:
01 Sie 2011, 20:40; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#494682 Wysłany:
01 Sie 2011, 20:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
tłumiki przelotowe są pod odpowiedni model silnika i są robione na zamówienie...to nie uniwersalne tłumiki z allegro....choć z mojej wiedzy (skromnej) największy nacisk kładzie się na wyliczenie koloektora. tj 4-2-1 czy też 4-1 obliczą się go po to aby samochód przy odpowiednich obrotach wykazywał się większą dynamiką jednostki napędowej, a po dobrze wyliczonym kolektorze dobiera się wtedy tłumiki przelotowe
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494690 Wysłany:
01 Sie 2011, 20:57; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
To że kolektor musi być wyliczony, tzn długość, kąt, przekrój itd to wiadomo, ale ważne jest też odpowiednie wygładzenie powierzchni wewnątrz.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#494699 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
co sprowadza się do jak to ująłem lepszego oddychania silnika.Idąc dalej robiąc porting głowicy także ułatwia oddychanie ale i połykanie mieszanki benzynowej.Zatem sam widzisz ułatwienie oddychania silnika poprawia osiągi samochodu pod warunkiem że nie mówimy tutaj o żadnej druciarni
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494702 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:39; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
pies86 napisał(a): Zatem sam widzisz ułatwienie oddychania silnika poprawia osiągi samochodu pod warunkiem że nie mówimy tutaj o żadnej druciarni
Mniejsze opory przepływu są pożądane, ale jeśli chodzi o wydech, to zbyt niskie ciśnienie spalin w wydechu też nie jest dobre.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#494703 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
a zatem doszliśmy do jednego wniosku
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#494704 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
pies86, jesteś w błędzie. Jak wydech będzie za luźny to wcale nie będzie lepiej "oddychać", wręcz przeciwnie, będzie gorzej niż na serii.
Zresztą nie będę się wiele wysilać tylko odeślę do Grabowskiego.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#494705 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
co masz na myśli pod pojęciem za luźny?
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#494710 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wydech o zbyt dużym przepływie spalin w stosunku do tego co pod maską się znajduje.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494711 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:56; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#494723 Wysłany:
01 Sie 2011, 22:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
STax on oczywiście nie przeczytał co wcześniej napisaliśmy;]
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
Pawel6 |
#494746 Wysłany:
01 Sie 2011, 23:10; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 16 Lip 2011, Posty: 39
|
Strumienica była by dobra jak by kropek miał turbo, choć jeśli ktoś planuję uzyskać fajny dźwięk to niech wywali końcowy tłumik. Wstawienie kata z większej poj. mija się z celem bo nie będzie się w nim odbywało pełne dopalanie mieszanki. Założenie sportowego katalizatora poniesie moc o max 10% (Np Clio Sport 161KM seria założenie N- grupowych katów i N-grupowe ECU to przyrost mocy o 13KM). Kolektory barany, rurowe Itd. raczej podnoszą moment niż samą moc. Wstawienie rury zmienia rezonans całego wydechu ktoś nie od pały go tam wstawił, zrobił obliczenia. Jedyna korzyść z wywalenia kata to szybsza wymiana końcowego tłumika.(no i problemy na przeglądach) Zamiast bawić się wydechem bo do tego trzeba mieć sporą wiedzę zajął bym się wałkiem, głowicą, zaworami możesz nawet 90KM uzyskać, jedyną barierą są pieniądze, bo silnik 1.1 nie jest podatny na tuningi dowodem na to jest że w CC wersja rajdowa(trofeo) miała zamontowany silnik 900ccm
_________________ Punto MK I 1.1 S
Punto MK I 75 1.2 ELX
Audi 200 Typ 43 R5 2.2
Audi 100 C4 R5 2.3
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494751 Wysłany:
01 Sie 2011, 23:29; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pawel6 napisał(a): jedyną barierą są pieniądze, bo silnik 1.1 nie jest podatny na tuningi
Nie zgodzę się z tym, wg mnie 1.1 i wogóle silniki z serii FIRE są bardzo podatne na modyfikacje.
Skoro u mnie, przy praktycznie seryjnym silniku, bez modyfikacji głowicy (poza lekkim splanowaniem) i seryjnym wydechu (od P75)wyszło 67KM to po odpowiednich modyfikacjach głowicy, wałka rozrządu i wydechu myślę, że spokojnie 80KM jest do ogarnięcia, wcale nie jakimiś kosmicznymi kosztami.
Ale nie zaczynajmy dyskusji o tym, bo temat dotyczy czegoś innego
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
Ostatnio edytowany przez STax, 01 Sie 2011, 23:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#494752 Wysłany:
01 Sie 2011, 23:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Pawel6 napisał(a): bo silnik 1.1 nie jest podatny na tuningi
Tu się nie zgodzę, wiadomo modyfikacje to koszta, ale to silnik fire chwalony i doceniany, 120KM bez problemu da rade wykrzesać i wytrzymuje tą moc dość dobrze, no ale temat nie otym [ Dodano: 01 Sie 2011 23:32 ]STax uprzedziłeś
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#494753 Wysłany:
01 Sie 2011, 23:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Pawel6 napisał(a): Strumienica była by dobra jak by kropek miał turbo, LOL Napisz do jakiejkolwiek renomowanej firmy tuningowej czemu nie wstawiają strumienic do aut z silnikami turbo... Pawel6 napisał(a): Wstawienie kata z większej poj. mija się z celem bo nie będzie się w nim odbywało pełne dopalanie mieszanki. Ciekawa teoria. Na podstawie czego to stwierdziłeś? Pawel6 napisał(a): Założenie sportowego katalizatora poniesie moc o max 10% (Np Clio Sport 161KM seria założenie N- grupowych katów i N-grupowe ECU to przyrost mocy o 13KM). Hmmm. Wynikło to ze zmiany katalizatora czy bardziej ze zmiany oprogramowania? Pawel6 napisał(a): Kolektory barany, rurowe Itd. raczej podnoszą moment niż samą moc. Barany? Czy ktoś pisał o turbo? I zapewne wiesz że moc to moment obrotowy razy obroty podzielone przez 5252? Więc końcówki zdania nie rozumiem... Pawel6 napisał(a): Wstawienie rury zmienia rezonans całego wydechu ktoś nie od pały go tam wstawił, zrobił obliczenia. Nom. Zapewne ktoś liczył że musi katalizator tam być, księgowy z kontrolerem norm unijnych dopełnili całości. Pawel6 napisał(a): Jedyna korzyść z wywalenia kata to szybsza wymiana końcowego tłumika.(no i problemy na przeglądach) Co ma piernik do wiatraka? Skąd teoria o końcowym tłumiku? Pawel6 napisał(a): Zamiast bawić się wydechem bo do tego trzeba mieć sporą wiedzę zajął bym się wałkiem, głowicą, zaworami możesz nawet 90KM uzyskać Hmm. Stara szkoła mówi że najlepiej zacząć od wydechu i najwięcej można na tym ugrać... Pawel6 napisał(a): jedyną barierą są pieniądze, bo silnik 1.1 nie jest podatny na tuningi dowodem na to jest że w CC wersja rajdowa(trofeo) miała zamontowany silnik 900ccm Może wynikało to z tego że miał rywalizować w klasie do 900ccm?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494758 Wysłany:
01 Sie 2011, 23:56; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): Pawel6 napisał(a): Kolektory barany, rurowe Itd. raczej podnoszą moment niż samą moc. Barany? Czy ktoś pisał o turbo? I zapewne wiesz że moc to moment obrotowy razy obroty podzielone przez 5252? Więc końcówki zdania nie rozumiem... Też się nad tym zastanawiałem kiedyś, ale wbrew pozorom to ma sens. Dlaczego? Bo zazwyczaj obroty dla max mocy i max momentu są różne. Powiedzmy że auto ma przy 4000rpm 76KM i 100nm a przy 6000rpm 100KM i 87nm. (liczone wg podanego wzoru tak żeby było 100nm i 100KM) Jeśli podniesiemy max moment np do 120nm to moc wzrośnie do 91KM przy 4000rpm, ale nie moc maksymalna a tylko moc przy obrotach max momentu (tzn jej przebieg zmieni się najbardziej w okolicach tych obrotów). W każdym razie wniosek jest taki, że zmiana max momentu nie musi oznaczać zmiany max mocy i odwrotnie [ Dodano: 01 Sie 2011 22:56 ]dzikidaniel napisał(a): Stara szkoła mówi że najlepiej zacząć od wydechu i najwięcej można na tym ugrać...
Może w rajdach, albo w bardziej wysilonych jednostkach. W FIRE są znacznie skuteczniejsze sposoby niż wydech.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pawel6 |
#494772 Wysłany:
02 Sie 2011, 08:12; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 16 Lip 2011, Posty: 39
|
dzikidaniel napisał(a): Pawel6 napisał: Strumienica była by dobra jak by kropek miał turbo, LOL Shocked Napisz do jakiejkolwiek renomowanej firmy tuningowej czemu nie wstawiają strumienic do aut z silnikami turbo...
Dla choćby zmiany dźwięku, przy turbo może zrobić totalny przelot z rury 100mm i będziesz miał polepszenie osiągów, a w silniku atmosferycznym pogorszenie. dzikidaniel napisał(a): Wstawienie kata z większej poj. mija się z celem bo nie będzie się w nim odbywało pełne dopalanie mieszanki. Ciekawa teoria. Na podstawie czego to stwierdziłeś?
No skoro chcesz upłynnić przepływ spalin, a Twój oryginalny katalizator stawia za duży oprór to chyba proste i logiczne że więcej gazów z procesu spalania wydostanie się z silnika 1.6 niż 1.1 dzikidaniel napisał(a): Założenie sportowego katalizatora poniesie moc o max 10% (Np Clio Sport 161KM seria założenie N- grupowych katów i N-grupowe ECU to przyrost mocy o 13KM). Hmmm. Wynikło to ze zmiany katalizatora czy bardziej ze zmiany oprogramowania?
Praktycznie zmieniając katalizator musisz zmienić ECU a nie samo oprogramowanie bo są wtedy dwie sondy lambdy. dzikidaniel napisał(a): Kolektory barany, rurowe Itd. raczej podnoszą moment niż samą moc. Barany? Czy ktoś pisał o turbo? I zapewne wiesz że moc to moment obrotowy razy obroty podzielone przez 5252? Więc końcówki zdania nie rozumiem...
Czy musisz mieć barana i mieć turbo. Kolektor rurowy poprawi przebiegi krzywych momentu i mocy i nieznacznie zwiększy oba parametry. dzikidaniel napisał(a): Jedyna korzyść z wywalenia kata to szybsza wymiana końcowego tłumika.(no i problemy na przeglądach) Co ma piernik do wiatraka? Skąd teoria o końcowym tłumiku?
Prawa fizyki się kłaniają skoro katalizator ma filtrować czyli musi blokować pęd spalin żeby zebrać szkodliwe cząsteczki. Wycięcie spowoduje że cała pęd spalin i ich temp zatrzymywać się będzie na końcowym tłumiku. Nie bez powodu zamontowano tłumik drgać w kształcie sprężyny przed katalizatorem. dzikidaniel napisał(a): Zamiast bawić się wydechem bo do tego trzeba mieć sporą wiedzę zajął bym się wałkiem, głowicą, zaworami możesz nawet 90KM uzyskać Hmm. Stara szkoła mówi że najlepiej zacząć od wydechu i najwięcej można na tym ugrać... No ok ale myślę że taniej będzie splanować głowicę niż kupić np sportowy kolektor wydechowy Cytuj: jedyną barierą są pieniądze, bo silnik 1.1 nie jest podatny na tuningi dowodem na to jest że w CC wersja rajdowa(trofeo) miała zamontowany silnik 900ccm Może wynikało to z tego że miał rywalizować w klasie do 900ccm?
Nie, bo założenie samego stożka do 900 da lepszy efekt niż do 1.1. Auto miało stratować w A Grupie a federacja sportów motorowych nakłada normy modyfikacji silnika wydechu. STax napisał(a): Nie zgodzę się z tym, wg mnie 1.1 i wogóle silniki z serii FIRE są bardzo podatne na modyfikacje.
Tak jak zrobisz szlif, porting zaworów, polerowanie kanałów wylotowych, większa przepustnica, ostry wałek, wielopunktowy wtrysk paliwa, wydajniejsza pompa paliwa, wydajniejsze wtryskiwacze(choć to bardziej wskazane dal silników z doładowaniem). Tylko zostaje pytanie czy do auta z przebiegiem ~ 200tyś km zrobisz wszystkie w/w przeróbki i ile zrobisz Km to już lepiej silnik kupić np 1.4 16v 100KM czy tam nawet 90KM.
Każdy ma swoje zdanie i niech się tego trzyma forum jest od tego żeby wykazać się swoją wiedzą. No i chyba trochę odchodzimy od tematu strumienic
_________________ Punto MK I 1.1 S
Punto MK I 75 1.2 ELX
Audi 200 Typ 43 R5 2.2
Audi 100 C4 R5 2.3
Ostatnio edytowany przez Pawel6, 02 Sie 2011, 08:19, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494773 Wysłany:
02 Sie 2011, 08:18; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pawel6 napisał(a): Tak jak zrobisz szlif, porting zaworów, polerowanie kanałów wylotowych, większa przepustnica, ostry wałek, wielopunktowy wtrysk paliwa, wydajniejsza pompa paliwa, wydajniejsze wtryskiwacze(choć to bardziej wskazane dal silników z doładowaniem). Tylko zostaje pytanie czy do auta z przebiegiem ~ 200tyś km zrobisz wszystkie w/w przeróbki i ile zrobisz Km
Ale co to ma do rzeczy ile zrobisz km? Znasz jakikolwiek silnik, który będąc w kiepskim stanie wytrzyma modyfikacje? Mój ma teraz 150tys km i nie protestuje...
A z tym, że np stożkiem więcej uzyszkasz w 900 niż w 1.1 to też się raczej nie zgadzam. Procentowy przyrost mocy będzie raczej podobny, a ze względu na większą moc wyjściowa w 1.1 powinien być co najmniej taki sam lub wyższy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
Ostatnio edytowany przez STax, 02 Sie 2011, 08:30, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Pawel6 |
#494774 Wysłany:
02 Sie 2011, 08:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 16 Lip 2011, Posty: 39
|
STax Jak podniesiesz moc do np 90KM w nowym silniku to jego żywotność się skróci. Kupując silnik np 1.4 16V też masz to 90KM i potencjał na więcej, i jeśli jest w dobrej kondycji to posłuży dłużej.
Mój ma 69KM przy PB 98 i 108Nm przy przebiegu 63tyś teraz 76tyś
_________________ Punto MK I 1.1 S
Punto MK I 75 1.2 ELX
Audi 200 Typ 43 R5 2.2
Audi 100 C4 R5 2.3
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494776 Wysłany:
02 Sie 2011, 08:43; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pawel6: ale nie mówimy o mocy silnika tylko o podatności na modyfikacje. A w każdym silniku drastyczne podniesienie mocy może oznaczać skrócenie jego żywotności.
BTW przedstaw gdzieś swoje auto i napisz jakie masz mody bo jestem ciekawy co tam masz fajnego Swoją drogą podajesz na PB98, a na 95 mierzyłeś?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|