You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 59 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #499969 Wysłany: 23 Sie 2011, 10:39; 
 Temat postu: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parametry
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
Witam Forumowiczów,

Poroponuję wrzucać zrzuty z naszych programów diagnostycznych dla określonego modelu silnika, porównywać parametry i szukać rozwiązań ew. błedów

Punto II 1.2 8V 1 sonda. r. 2000


Góra
 Profil  
 

 
 Post #499979 Wysłany: 23 Sie 2011, 11:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
Popołudniu mogę wrzucić wykresy pracy sond lambda dla silników 1,1 8V 54KM 2 sondy (Panda 2k4), Punto II 1,2 8V 2 sondy, Punto II 1,2 16V (jedna sonda). Może komuś się przyda.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500005 Wysłany: 23 Sie 2011, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
_marcin00_ napisał(a):
Popołudniu mogę wrzucić wykresy pracy sond lambda dla silników 1,1 8V 54KM 2 sondy (Panda 2k4), Punto II 1,2 8V 2 sondy, Punto II 1,2 16V (jedna sonda). Może komuś się przyda.


Super inicjatywa.

Poniżej moje parametry 1.2 8V jedna sonda - silnik rozgrzany praca na jałowym.

Image

Image

Image

Image

[ Dodano: 23 Sie 2011 14:14 ]
czy napięcie czujnika detonacji dla 3 cyl powinno się różnić od innych ? Ryc 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500274 Wysłany: 24 Sie 2011, 16:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask
Rejestracja: 01 Maj 2010,
Posty: 100
Pomógł: 5
Punto 1.9 JTD 85kM

Image

Image

Image

_________________
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500760 Wysłany: 26 Sie 2011, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Punto 2FL 1.2 60KM

Image

Image

Image

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500817 Wysłany: 26 Sie 2011, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
Image

Image

Image

Powyżej dzisiaj zrobione.

Zastanawia mnie tylko taki fakt: wymieniłem cewkę 1 (miesiąc temu - nieoryginalna) i teraz cewkę 2 oryginalna różnica czasu ładowania się zmniejszyła.

Jak mi starczy siły to pozamieniam je miejscami. Jesli czasy się odwrócą to chyba wywale tą nieoryginalną bo :) http://autokacik.pl/showflat.php?Number ... 617&page=0


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500921 Wysłany: 27 Sie 2011, 12:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
Mnie zastanawia czy mój wykres działania sondy lambda jest poprawny, bo wydaje mi się trochę postrzępiony. Jakby ktoś miał taki wykres do porównania od 1,2 16V z jedną sondą to byłoby fajnie :)

Image

Oprócz tego daję wykres dla silnika 1,1 8V, a więc i 1,2,8V bo to w sumie te same silniki"

Image

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501829 Wysłany: 31 Sie 2011, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
_marcin00_ napisał(a):
Mnie zastanawia czy mój wykres działania sondy lambda jest poprawny, bo wydaje mi się trochę postrzępiony


Wygląda ok


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501830 Wysłany: 31 Sie 2011, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
ok, dzięki więcej nie drążę tematu sondy, dopóki spalanie nie zacznie gwałtownie rosnąć :)

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501831 Wysłany: 31 Sie 2011, 11:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
ja mam problem z przyswojeniem koła fonicznego, nie mogę zrobić autoadaptacji ustawień, nie wiem czy centralka jest walnięta czy może brak sygnału na przewodzie, ale powinien mi błąd jakiś wyskoczyć...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501832 Wysłany: 31 Sie 2011, 11:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
A ja mam inne pytanko do ludzi zorientowanych w temacie, mam nadzieję że nie narażę się za bardzo władzom forum, ale jaką macie wersję FES? Bo moja 2,6 już jest co najmniej stara, a innej nie mogę jakoś znaleźć i bynajmniej nie chodzi mi o wersję free :E

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501875 Wysłany: 31 Sie 2011, 17:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Hej :)

Mam pytanko do Was, podłączyłem dzisiaj kropka pod kompa, ponieważ na biegu jałowym zaczął delikatnie nie równo chodzić. Co prawda wskazówka od obrotomierza nie pokazuje zmian prędkości obrotowej silnika, ale jest to wyczuwalne w środku auta.

Z wykresów, które dołączyłem do postu widać, że pozycja silnika krokowego zmienia się samoczynnie. Moje pytanie, czy u Was też dzieje się podobnie ? Na wykresie widać, że podczas postoju obroty delikatnie falują wraz z pozycją silniczka i nie wiem, czy przyczyną nie jest właśnie on.


Image

Image

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501884 Wysłany: 31 Sie 2011, 17:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
Witam gismo00 :)

Widzę że u Ciebie poszukiwań ciąg dalszy tak jak u mnie :)

Wina nie tkwi w krokowym, mam objawy tak jak u Ciebie, a wymieniłem cały komplet przepustnicy na nówkę miesiąc temu :)

Sprawdzałeś ciśnienie na pompie paliwa ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501900 Wysłany: 31 Sie 2011, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
Pany i ja do Was dołącze jak tylko kabel do mnie dojedzie. wiesc gminna niesie ze kolega juz odebrał przezyłke od Viakena wiec teraz pozostaje mi czekac na kabel do weekendu kiedy to kolega wróci z urlopu:>

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501913 Wysłany: 31 Sie 2011, 19:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Kuban

Generalnie te drgania nie są uciążliwe, ale lepiej żeby silnik chodził równo jak w innych autach. Nie sprawdzałem ciśnienia, a Ty ? W ogóle nie przyszło mi do głowy żeby pompa była sprawcą tego zamieszania.

[ Dodano: 31 Sie 2011 17:55 ]
Spróbuję, przy okazji tankowania do pełna, zalać środek do czyszczenia układu paliwowego - może to coś pomoże.

[ Dodano: 31 Sie 2011 18:48 ]
Opcja może być jeszcze jedna - regulacja zaworów, ponoć nie wyregulowane zawory mogą dać takie efekty, szczególnie na nieobciążonym silniku... :roll: Pytanie ile w tym prawdy...

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501937 Wysłany: 31 Sie 2011, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
639 czekamy z niecierpliwością na twoje wyniki :)
gismo00 napisał(a):
Generalnie te drgania nie są uciążliwe, ale lepiej żeby silnik chodził równo jak w innych autach

nie są ale.... no właśnie są i chyba to nas tak drażni

Dziś wyeliminowałem 2 kwestie - 1.centralkę (zamontowałem od mozziego69 - tego elektronika od centralek z allegro) i jeżeli chodzi o kod ISO to centralki MF2 tak mają, Podłączałem MF3 z Systemem EOBD i u mnie czyta wszystko więc wyeliminowałem nr 2. przewody idące od centralki...

Jeśli chodzi o STP do wtrysków to lałem raz 1000 km temu - nie zauważyłem nic co mogło by polepszyć pracę na jałowym.
Ale przydąłoby się wlać coś co gruntownie wypaliłoby nagar...

Nie w tym rzecz mi się wydaje że tu chodzi albo o zasyfiony filtr paliwa w pompie i przerywa nam lekko pracę na jałowym, albo układ zapłonowy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501939 Wysłany: 31 Sie 2011, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
gismo00 napisał(a):
Pytanie ile w tym prawdy...

za ok 2500 km bede w serwisie fiata na 2 przeglądzie gwarancyjnym na którym w/g ksiazki serwisowej maja mi zawotki poustawiac tzn luzy wiec dam znac :>

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501941 Wysłany: 31 Sie 2011, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
gismo00 napisał(a):
Opcja może być jeszcze jedna - regulacja zaworów, ponoć nie wyregulowane zawory mogą dać takie efekty, szczególnie na nieobciążonym silniku... Rolling Eyes


A czy przy nie wyregulowanych zaworach silnik nie zmienia się w lekkiego traktorka jeśli chodzi o dzwięk ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501943 Wysłany: 31 Sie 2011, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
Kuban ile masz nalotu? ja mam ok 32500km wiec ledwo co sie dotarł. Nie jestem przekonany czy to kwestia nagaru itd. ja stawiam raczej na wtryskiwacz benzynowy.

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501948 Wysłany: 31 Sie 2011, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Kuban napisał(a):
Nie w tym rzecz mi się wydaje że tu chodzi albo o zasyfiony filtr paliwa w pompie i przerywa nam lekko pracę na jałowym, albo układ zapłonowy


Zaleję STP i zobaczę, powinno wyczyścić, jeżeli układ paliwowy będzie zasyfiony. Chyba, że problem leży gdzie indziej... :evil:

Z drugiej strony często zalewam BP Ultimate więc sama ta benzyna powinna przeczyścić cały układ...

[ Dodano: 31 Sie 2011 19:03 ]
Cytuj:
A czy przy nie wyregulowanych zaworach silnik nie zmienia się w lekkiego traktorka jeśli chodzi o dzwięk ?


Jeżeli są mocno rozregulowane to tak, szczególnie to słychać przy gwałtownym dodaniu gazu. Nie wiem jak sprawa się ma przy lekkich luzach zaworowych :roll:

[ Dodano: 31 Sie 2011 19:05 ]
Mój przebieg ~115 tys.

Mój przy przebiegu 639 się chowa:-o

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501952 Wysłany: 31 Sie 2011, 20:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sie 2011,
Posty: 110
639 napisał(a):
Nie jestem przekonany czy to kwestia nagaru itd


Nagaru mam z 1 mm, tak tylko wspomniałem o num a propos uwagi gismo,

zacinający się wtryskiwacz ? A u Ciebie na gazie jest ok ?

[ Dodano: 31 Sie 2011 20:12 ]
gismo00 napisał(a):
Jeżeli są mocno rozregulowane to tak, szczególnie to słychać przy gwałtownym dodaniu gazu


może być, jak jadę np osiedlową ul. i przejeżdżam przez próg zwalniający np na dwójce, a zjeżdżając z garba depnę ostrzej na gaz to słyszę taki delikatny dzwięk jakby piłeczka ping-pongowa latała w zamkniętym garnku.

[ Dodano: 31 Sie 2011 20:16 ]
gismo00 napisał(a):
Zaleję STP i zobaczę, powinno wyczyścić, jeżeli układ paliwowy będzie zasyfiony


W ogóle przydałoby się wyjąć pompę i przeczyścić filtr, a potem syfy z baku ale zniechęca mnie odkręcenie tego zatrzasku - koledzy z forum mówią coś o 2 godzinnych przeżyciach przy samym odkręcaniu i nawalaniu młotkiem... :)

[ Dodano: 31 Sie 2011 20:17 ]
gismoOO a ty kiedy masz wymianę oleju itp ? Będziesz regulował zawory w najbliższym czasie ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501963 Wysłany: 31 Sie 2011, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
Kuban napisał(a):
zacinający się wtryskiwacz ? A u Ciebie na gazie jest ok ?


jest lepiej ale nie w 100% lepiej. draganią sa duzo mniej wyczuwalne a z rury nie dobiegają pierdy jak na filmiku który dałem w podobnym temacie tylko normalnie spoliny wychodzą.
korci mnie podciagnięcie linki gazu tak by klapka przepustnicy była minimalnie stale uchylona aby w ten sposób podniesc obroty jałowego np do 1000 i ciekawe czy wtedy pierdy z drgania tez beda wystepowały bo jak dodam gazu to wszystko pieknie chodzi a jak odpuszcze to znowu pierdy i drgania.

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501977 Wysłany: 31 Sie 2011, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
639 napisał(a):
a jak odpuszcze to znowu pierdy i drgania


U mnie już nie pierdzi, ale drga :? W sumie drga odkąd pamiętam, czyli od momentu zakupu :roll:

Kuban
Olej w styczniu, zawory... hmm przydałoby się, ale to za jakiś czas może - na razie za dużo wydałem na niego w krótkim czasie :wink:

[ Dodano: 31 Sie 2011 19:54 ]
Cytuj:
W ogóle przydałoby się wyjąć pompę i przeczyścić filtr, a potem syfy z baku ale zniechęca mnie odkręcenie tego zatrzasku - koledzy z forum mówią coś o 2 godzinnych przeżyciach przy samym odkręcaniu i nawalaniu młotkiem...


UUU to nie dla mnie :|

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501986 Wysłany: 31 Sie 2011, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
gismo00 napisał(a):
UUU to nie dla mnie


http://fiatpunto.com.pl/topic8263.html

nie gadaj tylko działaj :>
i pochwal sie efektami :E

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501997 Wysłany: 31 Sie 2011, 21:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: woj. łódzkie
Rejestracja: 24 Lut 2011,
Posty: 102
Pierw zaleję STP lub Liqui Moly - prościej :mrgreen:

_________________
...::: Punto IIFL 1.2 8V Active 2004r. :::...

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 59 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO