You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Gru 2017, 11:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #500710 Wysłany: 26 Sie 2011, 11:07; 
 Temat postu: Autoadaptacja 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
Witam.
Dziś biorę się za wymianę, raczej padniętego krokowego w moim kropie :D
Ponoć po takowej operacji trzeba zrobić autoadaptację - pytanie tylko jak :?:
Słyszałem różne wersję, od odpięcia aku, do przegazowania ponad 4500RPM.
Ponoć da się też Fes'em.
Proszę o instrukcję jak to zrobić, jak kliknę to w Fesie to .. co się stanie 8)

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #500713 Wysłany: 26 Sie 2011, 11:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4600
Pomógł: 56
szukamy a nie zakładamy nowy temat
http://fiatpunto.com.pl/post472888.html
http://fiatpunto.com.pl/topic10725.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500724 Wysłany: 26 Sie 2011, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
No właśnie, w jednym temacie pisze, ze trzeba robić w drugim, że nie.
W dodatku metody różne, dlatego się tutaj pytam :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500734 Wysłany: 26 Sie 2011, 14:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 27 Gru 2010,
Posty: 206
Pomógł: 1
Ja bym odpiął akumulator na jakieś 15 minut. Po tym czasie odpaliłbym żeby sobie pochodził na wolnych do zagrzania, potem rundka po okolicy i heja. Z czasem się wszystko poustawia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500748 Wysłany: 26 Sie 2011, 14:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
usunięcie danych o autoadaptacji owocuje migającą kontrolką silnika gdyby ktoś pytał ;)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500771 Wysłany: 26 Sie 2011, 16:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4600
Pomógł: 56
lioton napisał(a):
o właśnie, w jednym temacie pisze, ze trzeba robić w drugim, że nie.
W dodatku metody różne, dlatego się tutaj pytam

to się pisze w istniejącym temacie :) po co zakładać nowy :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500809 Wysłany: 26 Sie 2011, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Sylwek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 22 Sie 2011,
Posty: 30
Pomógł: 1
Odepnij akumulator na czas roboty. Po skończonej pracy podłącz i odpal samochód, niech popracuje aż do załączenia wentylatora. W czasie pracy nic nie uruchamiaj( nawiewy, radio nawet lampkę oświetlenia) Jak wyłączy się wentylator możesz zgasić samochód. Ot i cała adaptacja. Potem możesz jeździć długo i szczęśliwie :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500837 Wysłany: 26 Sie 2011, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 693
Pomógł: 2
lioton a tak tylko z ciekawości, wymieniasz sam krokowiec czy całą przepustnicę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500843 Wysłany: 26 Sie 2011, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
A powiedzieć Wam coś? komputer na bieżąco zna aktualna wartość położenia krokowca, aktualne obroty jałowe, ustala sobie docelowe obroty jałowe i do tego ustawia krokowiec.

Wszystkie te 4 wartści można podejrzec kabelkiem elm

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500844 Wysłany: 26 Sie 2011, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
to po co jest opcja kasowania autoadaptacji w FES?

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #500845 Wysłany: 26 Sie 2011, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Żeby skasować dane przewidywania, bodajże sondy lambda.

Po skasowaniu jest procedura zagrzej silnik -> 3 sekundy na 4500rpm.

Jest też opcja ponownej nauki koła sonicznego, ale to też nie ma bezpośredniego związku.

Mi się widzi, że to przewidywanie jest po to, żeby wiedział o ile ząbków przerzucić krokowy przy takiej a takiej odchyłce na lambdzie.

Skasowac nie zaszkodzi, ale odłączanie aku raczej niewiele da. trzeba by spytać kogoś, kto ma obeznanie w bebechach komputera wtryskowego jakie tam siedzą pamięci.


Ale na 100% po skasowaniu danych adaptacyjnych miga kontrolka błędu silnika, co nie występuje po odłączeniu akumulatora nawet na miesiąc.

[ Dodano: 26 Sie 2011 22:15 ]
Ale ja nie jestem wyrocznią :E

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501104 Wysłany: 28 Sie 2011, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
kedlaw sam krokowiec, już wymieniłem właśnie wczoraj, nawet łatwo poszło ale :evil: to dało :cry:
Ja juz nie wiem co mu zrobić :(
Odpaliłem po zmianie bez niczego, chodził ładnie, pojechałem na stację trochę mu przylać bo miał mało a i do kosy musiałem coś dolać, po drodze chodził pieknie, na stacji zgasiłem, potem odpaliłem, tez bez zarzutu, potem w sklepie byłem, odpaliłem też bez niczego ładnie chodził całą drogę, no ale potem wstapiłem do kolegi na parę minut, odpalam, ruszyłem i od razu zgasł, no dobra odapaliłem znowu, ruszam na 1 dociągnąłem do 2,5 tys, sprzęgło wciskam a obroty rosną do 3, no to 2 bieg, rozpędzam, sprzęgło wciskam, rosną do 3...4...5 :( , dojechałem do domu bo to blisko było wciskam sprzęgło no i rosną 3..4..5 na 5 tys się zatrzymały tak z 5-6 sek spadają do 3 na chwilę potem tak do 1,5 i potem tak do 900-1000 aczkolwiek lekko falowały.
Co dziwne włączył mu się wentylator mimo tego że temp była jak zwykle ok. tak na środku skali idelanie :(
Nie rozumiem już czego ten krop chce :(
Też zastanawia mnie to, że zatrzymuję sie na 5tys czyli wtedy gdy osiąga swoje zawrotne 60KM a nie kręci np. do 4 albo do odcięcia :?
No i czmu gasnie ot tak od siebie, tak jaby go kluczykiem zgasił.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501114 Wysłany: 28 Sie 2011, 16:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4600
Pomógł: 56
może komp padł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501122 Wysłany: 28 Sie 2011, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
Oby nie :shock:
A jak to sprawdzić :?:
Sprawdziłem dziś, po wczorajszych ekscesach brak błędów.
Dziś poza jednym zawirowaniem ( został na 1800 obr przez parę sekund ) szedł normalnie przez jakieś 10km.
Najgorsze własnie jest to, że czasem jest wszystko ok, czasem chwilowo a czasem na max świruje :?

[ Dodano: 28 Sie 2011 17:31 ]
Troszkę poczytałem jeszcze i w podobnych przypadkach jak mój winowajcami okazały się TPS i czujnik ciśnienia ( chyba chodzi o ten w kolektorze ), podejrzewano też sondę.
Co Wy na to :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO