|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 08:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
julian |
#512312 Wysłany:
19 Paź 2011, 12:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 886 Pomógł: 3
|
Tak czytam co piszecie.......mam obrotomierz ale nigdy nie patrzę przy jakiej prędkości zmieniam bieg.....po prostu na wyczucie to robię.
Natomiast co do piątego biegu przy 60 km/h......to musi droga równiutka bez żadnych wzniesień.....to nie lepiej pojechać 80 ?
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#512314 Wysłany:
19 Paź 2011, 12:50; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
julian77 napisał(a): Natomiast co do piątego biegu przy 60 km/h......to musi droga równiutka bez żadnych wzniesień.....to nie lepiej pojechać 80 ?
W terenie zabudowanym?
Dyskutować można długo tylko sensu to większego nie ma. Silnikowi nic się od tego nie stanie, a spalanie mniejsze. Owszem, taka jazda nudzi itd, ale bez problemu można tak robić.
Ja ostatnio całkowicie nieprofesjonalnie zacząłem jeździć na luzie i w takim mieście jak Opole (oraz na trasie do domu ) zdaje to świetnie egzamin, na ok 100km przynajmniej 40km przeturlałem się na luzie Ciekawe jak się to na spalanie przełoży.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
julian |
#512317 Wysłany:
19 Paź 2011, 13:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 886 Pomógł: 3
|
Cytuj: W terenie zabudowanym? Heh....myślałem,że w niezabudowanym. Cytuj: Dyskutować można długo tylko sensu to większego nie ma. Silnikowi nic się od tego nie stanie, a spalanie mniejsze Nie jest tak,że im wyższy bieg a prędkość mniejsza = większe obciążenie silnika = większe spalanie ? Cytuj: Ja ostatnio całkowicie nieprofesjonalnie zacząłem jeździć na luzie
Co do turlania to się turlam tylko w korkach.A tak na poważnie to jak gdzieś na trasie jest lekko z górki to puszczam gaz.Z tego co pamiętam przy puszczonym gazie jadąc z górki pompka nie podaje paliwa wcale.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#512324 Wysłany:
19 Paź 2011, 13:17; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
julian77 napisał(a): Heh....myślałem,że w niezabudowanym. 60km/h w niezabudowanym? Nie przesadzajmy julian77 napisał(a): Nie jest tak,że im wyższy bieg a prędkość mniejsza = większe obciążenie silnika = większe spalanie ?
Nie, a przy najmniej nie tak prosto. Jeśli przy niskich obrotach nie wciskasz mocno gazu (nie próbujesz gwałtownych przyspieszeń), to wcale nie obciążasz silnika bardziej niż na wyższych obrotach. julian77 napisał(a): Co do turlania to się turlam tylko w korkach.A tak na poważnie to jak gdzieś na trasie jest lekko z górki to puszczam gaz.Z tego co pamiętam przy puszczonym gazie jadąc z górki pompka nie podaje paliwa wcale.
Tak, przy puszczonym gazie na biegu pompa wogóle nie podaje paliwa i z tego też często korzystam. Ale na luzie spalanie jest minimalne, a przykładowo w niedzielę przejechałem za jednym zamachem jakieś 7-8km bez dotykania gazu - rozpęd do 110km/h, lekko z górki i tak się toczyłem aż do 60km/h. Na biegu to było by niemożliwe.
Natomiast na biegu warto hamować i zatrzymywać się przy skrzyżowaniach.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
GemBoy |
#515068 Wysłany:
27 Paź 2011, 10:29; Temat postu: Re: Jak kręcicie swoje kropki |
|
|
Puntomaniak |
Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 86
|
Ogólnie to zmieniam biegi przy 2000rpm i dopiero na szóstym biegu ciągnę wyżej. A ze dwa razy w miesiącu przeganiam go do 4000rpm na trójce i czwórce, żeby turbo przepalić Oczywiście na rozgrzanym silniku i oczywiście gdzieś na trasie, żeby potem turbiny nie trzeba było chłodzić nie wiadomo ile, zwykle trafi się jakiś dreswagen na trasie, to łączę przyjemne z pożytecznym...
_________________ 08' Grande Punto 1.9JTD Sport
Kropek VS Malina
|
|
Góra |
|
|
STax |
#515069 Wysłany:
27 Paź 2011, 10:31; Temat postu: Re: Jak kręcicie swoje kropki |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
GemBoy, eee tam, dieslem to wiele nie pokręcisz, tak jak piszesz te 4000rpm i w zasadzie dalej nie ma co A benzyniakiem to prawie 2x tyle
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#515337 Wysłany:
28 Paź 2011, 12:10; Temat postu: Re: Jak kręcicie swoje kropki |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
Kurde... krokiem w dieslu to ja jeszcze nie jechałem
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#515492 Wysłany:
28 Paź 2011, 21:38; Temat postu: Re: Jak kręcicie swoje kropki |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
A ja to w ogóle rzadko przekraczam 2,5tys, jak już coś to jak wjadę na równiejszy i prostu odcinek ( a w mojej okolicy jest taki jeden ) to podciągnę czasem na 3 do 2,8tys. Tak przeważnie to zmieniam przy 1,8-2tys, przeważnie też z 3 od razu na 5, na piątce jeżdżę od 50-60, spokojnie ciągnie, co dziwnie u mnie tego "kopa" który ogólnie winno jest czuć przy 2500 ( moment obr. max ) u mnie czuć przy 2000obr. Przy czym jak jeżdżę moim kropem od 4 lat nigdy nie wcisnąłem gazu do dechy, cały czas jeżdżę na leciutkim gazie, myślę tak ok. 1/10 skali. Najwięcej dałem mu z połowę kiedyś na A4, jak dopędziłem go do 150, miał wtedy 4 tys obr a więc rekord jeśli chodzi o max obroty Przydałby mi się jakiś Tjet z ciągiem od 1500 albo JTD od biedy
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
zuko |
#521217 Wysłany:
16 Lis 2011, 17:42; Temat postu: Re: |
|
|
STax napisał(a): MSMar napisał(a): Jazda do 2500rpm to bardzo ekonomiczne podejście, można nawet ciut wcześniej zmieniać, na 5. przy 2000rpm ale to już zależy od warunków w mieście itd. Niby tak, ale jak przeciążasz samochód niskimi obrotami to jednak spali nieco więcej. Jak się dusi silnik to musisz mu gazu dać. Jak każdy, 2500-3000 RPM nie więcej. Jeździłem wieloma samochodami, pamiętam jak znajomy dał mi przejechać się Pandą (w wakacje kupił jako nowy), wiec jadę spokojnie przyspieszam spokojnie jadę a on się mnie pyta "co tak delikatnie" No bez przesady, jak jadę czyimś samochodem to staram się jak najdelikatniej nim jechać żeby nie było niespodzianek, tym bardziej że ta Panda jest kilkumiesięczna.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|