You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #813233 Wysłany: 24 Paź 2016, 20:46; 
 Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
Nic się nie stanie.


Dla kilku kropel paliwa niszczyć silnik, rozrusznik, akumulator i obwody sterujące to gruba przesada, szczególnie, że wyprodukowanie powyższych, magazynowanie i transport wymaga zdecydowanie więcej energii niż zaoszczędzone paliwo. A wszystko dzięki pomysłom głupawych urzędników europejskich.

[ Dodano: 24 Paź 2016, 20:46 ]

Zadałem sobie przez weekend trochę trudu. Wyjąłem radio, a później ramkę z przyciskami. Zespół przycisków rozebrałem na części. Wyprowadziłem z niego trzy przewody. Masa, zasilanie po zapłonie i drugi styk przycisku S&S. Pierwszy styk tego przycisku jest regulaminowo podpięty do masy. Zmontowałem prostą elektronikę w postaci dwóch NE555 i tranzystora npn. Jeden 555 odmierza czas ok. 5 s od włączenia zapłonu, drugi 555 po odmierzeniu czasu przez pierwszy 555 generuje impuls dodatni ok. 0,5s. Impuls poprzez tranzystor npn w układzie otwartego kolektora zwiera "gorący" styk przycisku S&S do masy (czyli styku "zimnego"). W efekcie po uruchomieniu silnika pojawia się świecąca żółta kontrolka i komunikat S&S wyłączony. Oczywiście od tego czasu mogę sobie dowolnie włączać i wyłączać S&S za pomocą przycisku. Płytkę z timerami przykręciłem do ramki radia.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #813739 Wysłany: 25 Paź 2016, 10:34; 
 Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Wrz 2014,
Posty: 199
Pomógł: 6
Witam
Pomysł kolegi bardzo fajny, ale proponuję podzielić się schematem elektrycznym. Ja z góry dziękuję.

_________________
MOJE PUNTO EVO: doposażony o klimatyzację automatyczną z grzałką PTC, tylne szyby elektryczne, tylne hamulce tarczowe, czujnik deszczu, ASR, ESP, HH, boczne poduszki powietrzne i kurtyny, Pwr 115, 3 KM, Tq 255,2 Nm http://fiatpunto.com.pl/topic54732.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #813743 Wysłany: 25 Paź 2016, 13:53; 
 Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Oto schemat.


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #817831 Wysłany: 15 Sty 2017, 10:45; 
 Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
misci napisał(a):
Zadałem sobie przez weekend trochę trudu. Wyjąłem radio, a później ramkę z przyciskami. Zespół przycisków rozebrałem na części. Wyprowadziłem z niego trzy przewody. Masa, zasilanie po zapłonie i drugi styk przycisku S&S. Pierwszy styk tego przycisku jest regulaminowo podpięty do masy. Zmontowałem prostą elektronikę w postaci dwóch NE555 i tranzystora npn. Jeden 555 odmierza czas ok. 5 s od włączenia zapłonu, drugi 555 po odmierzeniu czasu przez pierwszy 555 generuje impuls dodatni ok. 0,5s. Impuls poprzez tranzystor npn w układzie otwartego kolektora zwiera "gorący" styk przycisku S&S do masy (czyli styku "zimnego"). W efekcie po uruchomieniu silnika pojawia się świecąca żółta kontrolka i komunikat S&S wyłączony. Oczywiście od tego czasu mogę sobie dowolnie włączać i wyłączać S&S za pomocą przycisku. Płytkę z timerami przykręciłem do ramki radia.

Mała uwaga: NE555 nie nadaje się do zastosowania w samochodzie. Nie ten zakres temperatur pracy. To jest zwykły układ laboratoryjny bodajże od 0 do 70*C. SE555 ogarnia temperatury ujemne do bodajże -25*C ;) Tylko trudniej go dostać ale nie jest to niemożliwe.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817880 Wysłany: 15 Sty 2017, 22:04; 
 Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Masz rację kolego. Zakres temperatur dla NE 555 to 0-70st. C. Na szczęście moje NE555 o tym nie wiedzą (pewnie nie czytały datasheet'a) i działają na mrozie (-13st. C w garażu) tak samo dobrze - sprawdzone w praktyce. Nawet kondensatorom elektrolitycznym nie jest zbyt zimno. Nawet jeśli z 5sekund zrobi się 8 lub 3 to i tak nie ma znaczenia w tym przypadku.

Mam w aucie jeszcze kilka NE555 (w odcięciu pompy paliwa i w dodatkowym immobiliserze). Wszystkie działają bez zastrzeżeń.

Po latach zachwytu mikrokontrolerami tam gdzie się da powróciłem do NE555 bo działają na napięciu dostępnym w aucie i są odporniejsze na zakłócenia. Jak ktoś chce to może oczywiście zastosować bardziej mrozoodpornie układy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO