|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 06:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mario |
#506311 Wysłany:
20 Wrz 2011, 18:54; Temat postu: Prąd pod maską po przekręceniu kluczyka... |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
Witam! Koledzy mam takie pytanie... potrzebuje dorwać przewód który daje prąd po przekręceniu kluczyka (pod maską)
Gdzie się taki znajduje? Bo nie chce brać z radia...
Proszę o radę. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
|
WIZZ |
#506314 Wysłany:
20 Wrz 2011, 19:01; Temat postu: |
|
|
Od alternatora
|
|
Góra |
|
|
Mario |
#506316 Wysłany:
20 Wrz 2011, 19:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
Hmm tylko tam dostęp jest chyba nieciekawy kurcze nie pamiętam... to jest jedyna możliwość?
|
|
Góra |
|
|
WIZZ |
#506317 Wysłany:
20 Wrz 2011, 19:05; Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to jest w GP ale zawsze brałem miernik i mierzyłem.
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#506326 Wysłany:
20 Wrz 2011, 19:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Zależy do czego potrzebujesz.
Pamiętaj, że GP ma CAN, które nie jest obojętne na twoje interwencje: może źle się to skończyć dla elektroniki...
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
Mario |
#506337 Wysłany:
20 Wrz 2011, 19:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
chce lampy podpiąć do jazdy dziennej... a dokładniej przekaźnik do nich więc myślę, że nie powinno być problemu... jest coś poza tym alternatorem?
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#506486 Wysłany:
21 Wrz 2011, 13:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
STax |
#506487 Wysłany:
21 Wrz 2011, 13:47; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
alba |
#506629 Wysłany:
21 Wrz 2011, 23:31; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Otwórz skrzynkę z bezpiecznikami pod maską i pomierz woltomierzem, na pewno takich punktów jest kilka (np. obwód przekaźnika głównego silnika).
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#506630 Wysłany:
21 Wrz 2011, 23:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
No to wtedy można od razu ze stacyjki wziąć
A ja bym po prostu wziął drucik, owinął przewód na druciku, zawinął to izolacją, spróbował przepchnąć przez przepust na grodzi między kabiną a silnikiem.
U siebie wciągnąłem do kabin przewód od syrenki ile się dało, przykleiłem dodatkowy przewód izolacją, wyciągnąłem przewód od syrenki po stronie silnika i voila Byle nie przesadzać z siłą ciągnięcia
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
|
alba |
#506636 Wysłany:
22 Wrz 2011, 00:03; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Autorowi chodziło o zasilanie spod maski, to najłatwiejszy sposób
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#506658 Wysłany:
22 Wrz 2011, 09:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
alba |
#506857 Wysłany:
22 Wrz 2011, 23:56; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Nie kwestionuję twojej umiejętności czytania ale rozumienia tego co czytasz bo napisałem że zasilanie tam jest, tyle że nr bezpieczników na pamięć nie znam(są w manualu).
Wyjaśnij zatem proszę po co ciagnąć przewód do kabiny (co w GP wymaga gimnastyki) skoro sygnał "po kluczyku" potrzebny jest pod maską i tamże właśnie znajduje się "centralina di fusibli" w ktorej jest już ten sygnał na conajmniej kilku obwodach.
Po drugie ( o ile auto nie jest na max wyposażone) będą tam wolne sloty zarówno na bezpiecznik jak i przekaźnik, wystarczy dołożyć styki żeńskie i przekaźnik z GP ze złomu za dychę i jest kulturka nie druciarnia z dyndającymi elementami na przewodzie.
Po trzecie mozna próbować wpiąć się w obwód o najmniejszym priorytecie który w momencie nieprawidłowego zadziałania zabezpieczenia na dołożonej gałęzi(a różnie to może być bo nikt przy takiej operacji nie będzie pewien selektywności zabezpieczeń) nie wywali całego obwodu zasilanego po stacyjce i nie unieruchomi auta. Zwracam honor wtedy gdy twoja propozycja wynika ze świadomości chyba jedynej zalety tego pomysłu tzn styku dla grupy obwodów "accessori" która jest odłaczana w momencie rozruchu i odciąża aku (fabryczne dzienne tam podpadają choć nie bezpośrednio tylko przez BC)
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#506858 Wysłany:
23 Wrz 2011, 00:43; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
mariuz napisał(a): Alle jeśli takiego zasilania nie ma, to trzeba sobie inaczej poradzić. w pII jest przewód prosto ze stacyjki do skrzynki pod maska ;P Miernik i jazda pomierzyć kostkę pod skrzynką bezp. pod maską. (to szare z bezpiecznikami i przekaźnikami trzeba wyjąć z tej czarnej obudowy skrzynki i od spodu będą kostki) Zapewne będzie kilka: 1 od wiązki silnika (dużo przewodów) i od wiązki z wnętrza (podobna do pierwszej - w tej powinien być owy przewód) oraz masa mniejszych (magistrala can zapewne będzie w osobnych w ogóle nie połączonych ze samą skrzynką) jeszcze do skrzynki będzie gruby (~25mm^2 plus po aku). W pII ten przewód jest pomarańczowy i na stacyjce i pod maska I jest stosunkowo gruby - ~1,5mm^2. [ Dodano: 23 Wrz 2011 00:22 ]mario-sz napisał(a): Pamiętaj, że GP ma CAN, które nie jest obojętne na twoje interwencje: może źle się to skończyć dla elektroniki... co ma + po stacyjce do can? toż to tylko magistrala komunikacyjna body-centralka; body-jakieś badziewia pokładowe. konkretnie to pod maske idą dwa przewody 0,35mm^2 plus linia K diagnostyczna i to w zupełnie innych kostkach. Służy do wymiany info m. in. o obrotach silnika, czy jaką lampkę na liczniku zapalić. Reszta obwodów jest prosta jak w starszych autach. Zwykłe przekaźniki nie mające nic wspólnego z elektroniką. Nie ruszysz przewodów magistrali to nic się nie stanie. CAN nawet ułatwia montaż dodatkowych bajerów w fabryczny sposób.... no ale tego się boimy czego nie znamy. Tak samo elektrownia jądrowa nie bo na pewno wybuchnie bedzie nuklear blast Gadanie że podłączenie czegoś do instalacji auta jest niebezpiecznie bo jest can jest delikatnie mówiąc śmieszne... no oczywiście jak ma sie pojęcie bo jak się go nie ma to można nawet coś idiotoodpornego zepsuć. [ Dodano: 23 Wrz 2011 00:39 ]http://allegro.pl/skrzynka-bezpieczniko ... 98825.htmlw którejś z tych kostek trzeba szukać. Najlepiej namierzyć wiązkę która idzie z wnętrza. [ Dodano: 23 Wrz 2011 00:43 ]alba napisał(a): Po drugie ( o ile auto nie jest na max wyposażone) będą tam wolne sloty zarówno na bezpiecznik jak i przekaźnik, wystarczy dołożyć styki żeńskie i przekaźnik z GP ze złomu za dychę i jest kulturka nie druciarnia z dyndającymi elementami na przewodzie.
to może być trudne... owe styki żeńskie są bardzo specyficzne i nie sposób dokupić i wsadzić...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#506861 Wysłany:
23 Wrz 2011, 02:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
alba |
#506862 Wysłany:
23 Wrz 2011, 02:13; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Aaa to sorki, tak się rodzą nieporozumienia
BTW nie wiem jak dokładnie jest w grande ale u mnie przeciągając druty do środka trzeba było wsadzać łapy pod podszybie, nie jest to operacja miła i obarczona ryzykiem połamania tego plastiku (chyba że komuś łatwo zejdzie wycieraczka - mi nie chciała). Jesli kogoś to nie zniechęca i zależy mu na oszczędności aku zmniejszając prąd rozruchowy (choć chyba symbolicznej) to można zrobić mix pomysłów:pociągnąć ze stacyjnki-styku dla akcesoriów rozłączanego podczas rozruchu do skrzynki z bezpiecznikami i tam zainstalować kulturalnie resztę gratów
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#506887 Wysłany:
23 Wrz 2011, 10:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Nie ma problemu
Mi chwilę zajęło zanim pojąłem czego nie doczytałem Potem skojarzyłem, że tego posta nie było zwyczajnie jak odpisywałem.
W P II jest normalne fajne przejście przez gródź. Ciekawe jak w grandziaku
No ale skoro i tak jest w skrzynce bezpieczników + po stacyjce to w tym przypadku to i tak nie robi różnicy.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|