You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 06:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #506311 Wysłany: 20 Wrz 2011, 18:54; 
 Temat postu: Prąd pod maską po przekręceniu kluczyka...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Cze 2011,
Posty: 940
Pomógł: 1
Witam! Koledzy mam takie pytanie... potrzebuje dorwać przewód który daje prąd po przekręceniu kluczyka (pod maską)

Gdzie się taki znajduje? Bo nie chce brać z radia...

Proszę o radę. Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #506314 Wysłany: 20 Wrz 2011, 19:01; 
 Temat postu:
Od alternatora :E


Góra
  
 
 
 Post #506316 Wysłany: 20 Wrz 2011, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Cze 2011,
Posty: 940
Pomógł: 1
Hmm tylko tam dostęp jest chyba nieciekawy :> kurcze nie pamiętam... to jest jedyna możliwość?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506317 Wysłany: 20 Wrz 2011, 19:05; 
 Temat postu:
Nie wiem jak to jest w GP ale zawsze brałem miernik i mierzyłem.


Góra
  
 
 
 Post #506326 Wysłany: 20 Wrz 2011, 19:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Zależy do czego potrzebujesz.

Pamiętaj, że GP ma CAN, które nie jest obojętne na twoje interwencje: może źle się to skończyć dla elektroniki...

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506337 Wysłany: 20 Wrz 2011, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Cze 2011,
Posty: 940
Pomógł: 1
chce lampy podpiąć do jazdy dziennej... a dokładniej przekaźnik do nich więc myślę, że nie powinno być problemu... jest coś poza tym alternatorem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506486 Wysłany: 21 Wrz 2011, 13:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Silniczek od regulacji wysokości może :scratch:

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506487 Wysłany: 21 Wrz 2011, 13:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
A bezpośrednio z akumulatora? Tylko trzeba by go najpierw pod stacyjkę doprowadzić a potem znowu pod maskę.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506629 Wysłany: 21 Wrz 2011, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Otwórz skrzynkę z bezpiecznikami pod maską i pomierz woltomierzem, na pewno takich punktów jest kilka (np. obwód przekaźnika głównego silnika).

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506630 Wysłany: 21 Wrz 2011, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
No to wtedy można od razu ze stacyjki wziąć :P


A ja bym po prostu wziął drucik, owinął przewód na druciku, zawinął to izolacją, spróbował przepchnąć przez przepust na grodzi między kabiną a silnikiem.

U siebie wciągnąłem do kabin przewód od syrenki ile się dało, przykleiłem dodatkowy przewód izolacją, wyciągnąłem przewód od syrenki po stronie silnika i voila ;) Byle nie przesadzać z siłą ciągnięcia ;)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506636 Wysłany: 22 Wrz 2011, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Autorowi chodziło o zasilanie spod maski, to najłatwiejszy sposób

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506658 Wysłany: 22 Wrz 2011, 09:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Umiem czytać. Alle jeśli takiego zasilania nie ma, to trzeba sobie inaczej poradzić.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506857 Wysłany: 22 Wrz 2011, 23:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Nie kwestionuję twojej umiejętności czytania ale rozumienia tego co czytasz bo napisałem że zasilanie tam jest, tyle że nr bezpieczników na pamięć nie znam(są w manualu).
Wyjaśnij zatem proszę po co ciagnąć przewód do kabiny (co w GP wymaga gimnastyki) skoro sygnał "po kluczyku" potrzebny jest pod maską i tamże właśnie znajduje się "centralina di fusibli" w ktorej jest już ten sygnał na conajmniej kilku obwodach.
Po drugie ( o ile auto nie jest na max wyposażone) będą tam wolne sloty zarówno na bezpiecznik jak i przekaźnik, wystarczy dołożyć styki żeńskie i przekaźnik z GP ze złomu za dychę i jest kulturka nie druciarnia z dyndającymi elementami na przewodzie.
Po trzecie mozna próbować wpiąć się w obwód o najmniejszym priorytecie który w momencie nieprawidłowego zadziałania zabezpieczenia na dołożonej gałęzi(a różnie to może być bo nikt przy takiej operacji nie będzie pewien selektywności zabezpieczeń) nie wywali całego obwodu zasilanego po stacyjce i nie unieruchomi auta. Zwracam honor wtedy gdy twoja propozycja wynika ze świadomości chyba jedynej zalety tego pomysłu tzn styku dla grupy obwodów "accessori" która jest odłaczana w momencie rozruchu i odciąża aku (fabryczne dzienne tam podpadają choć nie bezpośrednio tylko przez BC)

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506858 Wysłany: 23 Wrz 2011, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
mariuz napisał(a):
Alle jeśli takiego zasilania nie ma, to trzeba sobie inaczej poradzić.

w pII jest przewód prosto ze stacyjki do skrzynki pod maska ;P

Miernik i jazda pomierzyć kostkę pod skrzynką bezp. pod maską. (to szare z bezpiecznikami i przekaźnikami trzeba wyjąć z tej czarnej obudowy skrzynki i od spodu będą kostki) Zapewne będzie kilka: 1 od wiązki silnika (dużo przewodów) i od wiązki z wnętrza (podobna do pierwszej - w tej powinien być owy przewód) oraz masa mniejszych (magistrala can zapewne będzie w osobnych w ogóle nie połączonych ze samą skrzynką) jeszcze do skrzynki będzie gruby (~25mm^2 plus po aku).

W pII ten przewód jest pomarańczowy i na stacyjce i pod maska ;) I jest stosunkowo gruby - ~1,5mm^2.

[ Dodano: 23 Wrz 2011 00:22 ]
mario-sz napisał(a):
Pamiętaj, że GP ma CAN, które nie jest obojętne na twoje interwencje: może źle się to skończyć dla elektroniki...

co ma + po stacyjce do can? toż to tylko magistrala komunikacyjna body-centralka; body-jakieś badziewia pokładowe. konkretnie to pod maske idą dwa przewody 0,35mm^2 plus linia K diagnostyczna i to w zupełnie innych kostkach. Służy do wymiany info m. in. o obrotach silnika, czy jaką lampkę na liczniku zapalić. Reszta obwodów jest prosta jak w starszych autach. Zwykłe przekaźniki nie mające nic wspólnego z elektroniką. Nie ruszysz przewodów magistrali to nic się nie stanie.

CAN nawet ułatwia montaż dodatkowych bajerów w fabryczny sposób.... no ale tego się boimy czego nie znamy. Tak samo elektrownia jądrowa nie bo na pewno wybuchnie :lol2: bedzie nuklear blast :lol2:

Gadanie że podłączenie czegoś do instalacji auta jest niebezpiecznie bo jest can jest delikatnie mówiąc śmieszne... no oczywiście jak ma sie pojęcie bo jak się go nie ma to można nawet coś idiotoodpornego zepsuć.

[ Dodano: 23 Wrz 2011 00:39 ]
http://allegro.pl/skrzynka-bezpieczniko ... 98825.html

w którejś z tych kostek trzeba szukać. Najlepiej namierzyć wiązkę która idzie z wnętrza.

[ Dodano: 23 Wrz 2011 00:43 ]
alba napisał(a):
Po drugie ( o ile auto nie jest na max wyposażone) będą tam wolne sloty zarówno na bezpiecznik jak i przekaźnik, wystarczy dołożyć styki żeńskie i przekaźnik z GP ze złomu za dychę i jest kulturka nie druciarnia z dyndającymi elementami na przewodzie.

to może być trudne... owe styki żeńskie są bardzo specyficzne i nie sposób dokupić i wsadzić...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506861 Wysłany: 23 Wrz 2011, 02:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
alba
Nie widziałem Twojego posta wcześniej. Odpowiadałem Staxowi ;)
Musiałeś napisać w tym samym czasie co ja ;)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506862 Wysłany: 23 Wrz 2011, 02:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Aaa to sorki, tak się rodzą nieporozumienia
BTW nie wiem jak dokładnie jest w grande ale u mnie przeciągając druty do środka trzeba było wsadzać łapy pod podszybie, nie jest to operacja miła i obarczona ryzykiem połamania tego plastiku (chyba że komuś łatwo zejdzie wycieraczka - mi nie chciała). Jesli kogoś to nie zniechęca i zależy mu na oszczędności aku zmniejszając prąd rozruchowy (choć chyba symbolicznej) to można zrobić mix pomysłów:pociągnąć ze stacyjnki-styku dla akcesoriów rozłączanego podczas rozruchu do skrzynki z bezpiecznikami i tam zainstalować kulturalnie resztę gratów

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506887 Wysłany: 23 Wrz 2011, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Nie ma problemu :)
Mi chwilę zajęło zanim pojąłem czego nie doczytałem :E Potem skojarzyłem, że tego posta nie było zwyczajnie jak odpisywałem.

W P II jest normalne fajne przejście przez gródź. Ciekawe jak w grandziaku :)

No ale skoro i tak jest w skrzynce bezpieczników + po stacyjce to w tym przypadku to i tak nie robi różnicy.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO