You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 13:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #508019 Wysłany: 28 Wrz 2011, 15:44; 
 Temat postu: Jak zdiagnozować zwarcie?
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 05 Lip 2011,
Posty: 13
Witajcie.
Ostatnio coś mi akumulator momentalnie pada =(
Akumulator jest dobry, wszak przy naładowaniu,
bez podłączania do samochodu, po tygodniu nic się nie rozładowało.
Natomiast kiedy podłączam pod samochód to wystarczy jedna nocka i rano
akumulator na zero :(
Dodam jeszcze że przy każdym podłączeniu + iskrzy troszeczkę.
Alternator działa, sprawdzałem po włączeniu silnika i odłączeniu aku.
Macie może jakieś pomysły, czy sugestie, aby mi choć trochę pomóc?
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #508028 Wysłany: 28 Wrz 2011, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jakie masz radio bo może ono.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508031 Wysłany: 28 Wrz 2011, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 05 Lip 2011,
Posty: 13
Radio przeniesione z innego samochodu, w którym ten problem nie był spotykany.
Mam pewne podejrzenia że to coś z alarmem, tylko nie mam pomysłu jak to sprawdzić..:(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508041 Wysłany: 28 Wrz 2011, 18:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Odłączyć alarm i sprawdzić pobór prądu, możesz to zrobić najtańszym miernik8irm za 10zł :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508192 Wysłany: 29 Wrz 2011, 12:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
poboru pradu lepiej nie mierzyc jak sie nie wie jak, amperomierz robi zwarcie ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508210 Wysłany: 29 Wrz 2011, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
Bo amperomierz wpina się szeregowo w układ, a nie równolegle ;)

[ + aku ] ---> [ amperomierz ] ---> [odbiornik ] ---> [ masa ]

Oczywiście amperomierz musi być ustawiony na szacowany pobór mocy, aby pokazał prawidłowo i się nie zepsuł. No i lepiej wówczas nie odpalać autka, bo tam prąd idzie dużo większy, niż może wytrzymać zwykły multimetr ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508283 Wysłany: 29 Wrz 2011, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 05 Lip 2011,
Posty: 13
To będzie ciężko, wszak instrukcję do swojego miernika zgubiłem :P
A jak odłączyć fabryczny alarm? ;>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508284 Wysłany: 29 Wrz 2011, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Cytuj:
A jak odłączyć fabryczny alarm? ;>

powinieneś mieć taki malutki kluczyk do syrenki.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508294 Wysłany: 29 Wrz 2011, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 05 Lip 2011,
Posty: 13
Tylko że ten kluczyk wyłącza samą syrene a nie cały alarm :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508301 Wysłany: 29 Wrz 2011, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
najpierw syrenka, a potem bezpiecznik i gotowe :wink:

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508309 Wysłany: 29 Wrz 2011, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Aby sprawdzić sobie pobór prądu na postoju miernikiem uniwersalnym, musisz ustawić go najpierw na zakres 10A DC ( starsze typy multimetrów miały 20A DC). Czerwony przewód miernika podłączasz do jego wyjścia oznaczonego 10A, a czarny przewód do wyjścia miernika COM. Przy wyłączonym silniku, radiu i innych odbiornikach ( tak jak pozostawiasz Kropka na parkingu) odłączasz klemę minus i wpinasz przewód miernika np. czerwony ( 10A) do zacisku aku a przewód czarny ( COM), do wiszącego luźno przewodu zakończonego zaciskiem ( minus). Po chwili, ( aby ustabilizował się wynik) odczytujesz, co wskazuje przyrząd. Jeśli wartość jest niższa niż zakres 200mA, możesz przełożyć kabel czerwony ( 10A) do drugiego zacisku oznaczonego na mierniku 200mA ( zależne to jest od typu miernika, czasem jeśli to automat, to sam się ustawi na optymalny zakres) i zmienić zakres na przyrządzie na 200mA lub niżej ( oczywiście tą zmianę zakresu wykonujesz po odłączeniu miernika na chwilkę od instalacji elektrycznej Kropka). Jeśli pobór prądu na postoju jest duży, można odszukać obwód, który generuje taki problem, przez wyjmowanie kolejnych bezpieczników i obserwowanie wskazań multimetru. Najczęściej za pobór odpowiada radio, alarm, świecąca się lampka bagażnika, po zamknięciu klapy, lub inne odbiorniki, lub nieudolne przeróbki instalacji generujące zwarcia itd.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600814 Wysłany: 28 Lip 2012, 17:11; 
 Temat postu: POBÓR PRĄDU MIERZY SIĘ BEZ PRZERYWANIA OBWODU.
AndyPol napisał(a):
[...] odłączasz klemę minus i wpinasz przewód miernika np. czerwony ( 10A) do zacisku aku a przewód czarny ( COM), do wiszącego luźno przewodu zakończonego zaciskiem ( minus) [...]

NIE należy tak robić (przerywać obwodu)!

Dwa powody. Po pierwsze chcemy uchwycić stan awarii i nie zmieniać warunków w jakich ona może występować, o ile powodem jest np. elektronika (alarm, immo, komputer samochodu), czy elektromechanika ("zawieszające" się przekaźniki i wyłączniki, np. drzwi/bagażnika). Odcięcie zasilania może spowodować, że chwilowo problem sam "zniknie" i powróci po kilku godzinach/dniach (lub zaraz po zakończeniu pomiarów, jak tylko z powrotem założysz klemę).

Po drugie, w przypadku osób, które nie mają zainteresowań i wykształcenia około elektrycznego (elektronika/elektrotechnika) istnieje ryzyko uszkodzenia multimetru. W trakcie zaniku zasilania rozładowują się różne pojemności w elektronice samochodu. Przy ponownym założeniu klemy na akumulator, każdy chyba widział, że potrafią się pojawić iskry. Rozładowane pojemności (kondensatory) stanowią (do czasu naładowania) zwarcie w obwodzie, co objawia się bardzo dużym poborem prądu w chwili zamknięcia obwodu. Czyli jest "szok", duży impuls prądu (duże natężenie) przez ułamek sekundy. Może on "ubić" miernik, szczególnie jak się pomiar zacznie od niższych zakresów (nie 10, czy 20 A, tylko zakresów w miliamperach). Małe zakresy w popularnych i tanich multimetrach są zabezpieczane bezpiecznikiem (ale mimo tego, że się spali i można go wymienić, sam miernik może tego nie przeżyć - jego elektronika uszkodzi się jednocześnie z bezpiecznikiem).

Prawidłowy pomiar poboru prądu na postoju polega na poluzowaniu klemy oraz przyłożeniu jednego przewodu pomiarowego do końcówki wystającej z akumulatora, a drugiego do złączki na przewodzie. Czyli jedną ręką trzymamy "sondę" na akumulatorze, a drugą zdejmujemy z akumulatora zacisk (jednocześnie trzymając na nim drugą końcówkę miernika).
W ten sposób dokonujemy pomiaru bez przerywania obwodu!
Fotografia przykładowa, robiona w domu (te podkładki udają zacisk/klemę na przewodzie instalacji - wiadomo o co chodzi).
Image
Zaczynamy z zakresu możliwie największego np. 20A i jeśli pokaże małą wartość np. 0,04A (za mało jak na tak duży zakres), to zgodnie z zasadami metrologii (aby wynik był dokładny, trzeba zejść na możliwie najmniejszy zakres) zakładamy zacisk z powrotem na akumulator i przełączamy miernik na zakres niższy (np. 200mA - w większości mierników jest osobne gniazdo na przewód pomiarowy dla zakresu największego 10/20A i mniejszych 2-200mA) i mierzymy ponownie (wtedy wynik będzie dokładniejszy, zamiast ogólnikowych 0,04A z przykładu, miernik pokaże właściwe np. 56,5mA).

Nie ma "jedynej słusznej" wartości poboru prądu na postoju, ale na pewno powinno to być jak najmniej (zdecydowanie poniżej 0,1A inaczej 100mA jak ktoś ma problem z przeliczaniem przedrostków). Umownie przyjętym "ideałem" jest zakres 30-50mA. Wartości wyraźnie powyżej 0,1A (nie mówiąc o pełnych amperach) kwalifikują samochód (cała instalacja, wszystkie możliwe odbiorniki) do natychmiastowego sprawdzenia.


Ostatnio edytowany przez pmx007pl 28 Lip 2012, 17:48, edytowano w sumie 2 razy

Góra
  
 
 
 Post #600815 Wysłany: 28 Lip 2012, 17:14; 
 Temat postu: Re:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
HSowaty napisał(a):
Tylko że ten kluczyk wyłącza samą syrene a nie cały alarm :P



oo ale ktory to kluczyk ? bo ja bym wlasnie chcial wylaczyc syrene tylko ze nie wiem jak :D

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #658513 Wysłany: 08 Kwi 2013, 22:00; 
 Temat postu: Re: Jak zdiagnozować zwarcie?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Mar 2013,
Posty: 29
Witam. Mam problem z kropkiem a mianowicie rozładowuje się akumulator gdy autko stoi przez ok 5 dni. Sprawdzałem pobór prądu i pokazało mi 0.07A. Czy to jest prawidłowy pobór czy za dużo? Alarm pobiera 0.02A, Centralka LPG 0.02A nie mogę zlokalizować co bierze resztę 0.03A. Podpowiedzcie jaki jest odpowiedni pobór prądu przy takim wyposażeniu. Może akumulator jest do d...? Ładowanie jest raczej w porządku bo po odpaleniu od kabli później odpala od kopa. Proszę o jakąś poradę.

_________________
1) Fiat 126p niebieski
2) Fiat 126p czerwony
3) Ford Escort mkV
4) Fiat Punto :) i Opel Vectra B


Góra
 Profil  
 
 
 Post #658584 Wysłany: 09 Kwi 2013, 10:30; 
 Temat postu: Re: Jak zdiagnozować zwarcie?
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 21 Sty 2012,
Posty: 92
Pobór 0.07 jest ok. Nawet prawie zdechły akumulator odpali na strzał po jakiejś tam trasie czy ładowaniu, ale nie ma już za dużej pojemności więc nie trzyma. Jak dla mnie aku do wymiany. Sprawdź jeszcze napięcie ładowania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #658715 Wysłany: 09 Kwi 2013, 20:26; 
 Temat postu: Re: Jak zdiagnozować zwarcie?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Mar 2013,
Posty: 29
Sprawdzilem napiecie ladowania jak radziles i wyszlo 13.6-13.8V Dolozylem przewod bezposrednio z alternatora do aku i podskoczylo do 14.4 -14.5V :) Mam nadzieje ze to pomoze kropkowi :)

_________________
1) Fiat 126p niebieski
2) Fiat 126p czerwony
3) Ford Escort mkV
4) Fiat Punto :) i Opel Vectra B


Góra
 Profil  
 
 
 Post #658840 Wysłany: 10 Kwi 2013, 10:17; 
 Temat postu: Re: Jak zdiagnozować zwarcie?
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 21 Sty 2012,
Posty: 92
14,4-14,5V to wartości prawidłowe.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO