You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 04:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #559324 Wysłany: 14 Mar 2012, 22:44; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Jakoś mnie ten dolot nie przekonuje.
Wiadomo, że gość zna się na robocie i pewnie ma to wszystko wyliczone itd, ale hmm...
Zobaczysz jak się to będzie sprawowało, może kiedyś przetestujesz też inne rozwiązania dla porównania ;)

A co do ciśnienia, to regulator może nie ogarnąć. Gdzieś coś czytałem, że oryginalna pompa ma max 3 bary, ale ciśnienie robocze to 2,5ba.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #559389 Wysłany: 15 Mar 2012, 01:13; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012,
Posty: 2280
Pomógł: 5
dodawanie zdjęć
zanim cokolwiek wpiszesz kliknij podgląd a poniżej ukaże się "dodaj załącznik" i tam "nazwa pliku" - przeglądaj a później dodaj plik i już

_________________
było: http://fiatpunto.com.pl/topic34295.html
było: http://fiatpunto.com.pl/topic40031.html
jest: http://fiatpunto.com.pl/topic44220.html
jest: http://fiatpunto.com.pl/topic52371.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559396 Wysłany: 15 Mar 2012, 01:35; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
zdjęcia z imageshacka dodajesz w znacznikach [img]link[ /img] I dłubcie tu chłopaki, bo i mnie ciekawi jak dodać wigoru kosiarkowemu silnikowi :D

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559541 Wysłany: 15 Mar 2012, 17:55; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Jakoś mnie ten dolot nie przekonuje.
Wiadomo, że gość zna się na robocie i pewnie ma to wszystko wyliczone itd, ale hmm...
Zobaczysz jak się to będzie sprawowało, może kiedyś przetestujesz też inne rozwiązania dla porównania ;)


Taki właśnie jest plan ;). Będzie hamowanie - Węglarski vs ori puszka. Jestem bardzo ciekaw wyników :).


STax napisał(a):
A co do ciśnienia, to regulator może nie ogarnąć. Gdzieś coś czytałem, że oryginalna pompa ma max 3 bary, ale ciśnienie robocze to 2,5ba.


Hmm... to w takim razie, pozostaje ewentualnie zewnętrzny, manualny regulator ciśnienia, zamiast ori - patrząc na zakres takich regulatorów, można wnioskować, że poradziłby sobie - tylko pytanie, czy to ma sens? Czy faktycznie pompa z max. ciśnieniem >5 bar, ograniczona do 2,5 - 3 bar będzie pracowała efektywniej? Czy w przyszłości, w miarę kolejnych zmian i rosnącego apetytu silnika na wahe praktykuję się podnoszenie ciśnienia na listwie? Czy może tak na prawdę istotna jest jedynie wydajność pompy, a ciśnienie ma pozostać oryginalne?


Piechuxt napisał(a):
zdjęcia z imageshacka dodajesz w znacznikach [img]link[ /img] I dłubcie tu chłopaki, bo i mnie ciekawi jak dodać wigoru kosiarkowemu silnikowi


No właśnie taki robiłem i jakieś błędy mi wyskakiwały ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559678 Wysłany: 15 Mar 2012, 22:20; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Węglarski vs ori puszka.

Miałem raczej na myśli węglarski vs home made patent ;)

Co do pompy to na razie daj spokój. Będziesz potrzebował lać więcej paliwa to wtedy o tym się pomyśli.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #562302 Wysłany: 22 Mar 2012, 17:55; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Panowie, takie szybkie pytanko - większość gratów jest daleko odemnie, a potrzebuję kilka danych, może ktoś akurat będzie znał ;).

Potrzebuję:

- średnicę wszystkich przewodów podciśnienia w 1.2
- średnica przewodów paliwowych (wejście i powrót z listwy)
- średnicę i gwint listwy wtryskowej

Jeżeli ktoś wie, bardzo proszę, niech podzieli się wiedzą :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #562307 Wysłany: 22 Mar 2012, 18:06; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
W tych pytaniach ci nie pomogę, ale sam mam inne ;)
Wspomaganie hamulców działa dzięki podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Pytanie brzmi co się stanie z hamulcami (ewentualnie co trzeba przerobić) jeśli zamiast podciśnienia wywołamy w kolektorze ciśnienie?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570707 Wysłany: 13 Kwi 2012, 12:38; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No i niestety, tradycji musiało stać się za dość... w końcu znalazł się fachowiec, po którym trzeba poprawiać... :(
Taka nasza rzeczywistość ;).

Ale do rzeczy...


Kilka dni temu odebrałem głowicę - fakt, to co miało być zrobione, zostało zrobione - wymienione zawory, prowadnice itp. Co do portingu, powiem tak - może ja jestem chory na perfekcjonizm, ale nie do końca tak sobie to wyobrażałem. Kanały, owszem, zostały ładnie wygładzone, spiłowane pod uszczelke, komory spalania zostały wyczyszcone i ZGRUBNIE przepolerowane. Niestety, nie zostały wycięte prowadnice zaworów ssących, o co prosiłem, komory spalania obrobione są zdecydowanie "z grubsza" - nadal widoczna jest faktura ścianek. No i wychodzi na to, że dokończę robotę sam.

Jeszcze taka dygresja - fakt, mógłbym pojechać z "reklamacją" do człowieka, który podjął się obróbki tej głowicy, ale z różnych względów, nie mam ochoty, żeby ten człowiek robił już cokolwiek przy moich gratach - człowiek, który przykłada się tylko do tego, co widać, jest dla mnie spalony jako fachowiec.


Ale wracając do meritum - kilka pytań a propo dokończenia obróbki.

Co do kanałów wylotowych i komór spalania, to z tego co wiem, chodzi o jak najgładszą i regularną powierzchnię - zauważyłem, że większość osób, stosuje do końcowej obróbki tych elementów ściernice listkowe - fakt, powierzchnia po ich użyciu jest gładka i błyszcząca, pomyślałem jednak, że można do tematu podejść trochę od innej strony, czyt. zrobić to tak, jak poleruję się aluminium. Czyli papierki do 2500 a potem polerka pastą. Zdaję sobie sprawę, że nakład pracy wzrasta w postępie geometrycznym ;), ale powierzchnia uzyskana w ten sposób, będzie zdecydowanie lepszej jakości - pytanie, czy zda to egzamin. Druga rzecz to kanały ssące - są różne opinie, m.in. chodzi mi o fakt, iż kanały rzekomo muszą posiadać pewną porowatość, żeby zapobiec skraplaniu się paliwa - jeżeli tak, to jaka gradacja papieru będzie odpowiednia na koniec obróbki? 400? 600? No i druga rzecz - wycięcie prowadnic. Domyślam się, że potrzebne będą frezy karbonitowe, no a potem oczywiście coś subtelniejszego - jestem tylko ciekaw, czy wycięcie prowadnic równo ze ścianką kanału, nie wymusi ponownego frezu gniazd, żeby zachować osiowość zaworów?

Na razie to tyle z moich wątpliwości, jak coś jeszcze przyjdzie mi do głowy, nie omieszka o tym napisać ;), a tymczasem czekam na odpowiedzi :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570712 Wysłany: 13 Kwi 2012, 12:56; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90, a zmieniasz zawory na większe?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570714 Wysłany: 13 Kwi 2012, 13:15; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Nie zawory zostaję takie same :). Nie miałem za bardzo pomysłu, z czego przeczepić, poza tym, żeby to miało ręce i nogi, to trzeba by było wymienić na większe i wydech i ssące, a tam jest mimo wszystko dość mało miejsca. Wiem, że takie praktyki są dość częste, ale ja osobiście nie mam na tyle wiedzy, żeby się podjąć dość inwazyjnej obróbki komory spalania, a jak już pisałem wcześniej - jeżeli miałby to robić ten fachowiec co poprzednio, to już wole zostac przy ori zaworach ;).

STax, jakieś propozycje co do wcześniejszych pytań? :) Mowiąc szczerze, liczyłem na Twój udzial w dyskusji :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570720 Wysłany: 13 Kwi 2012, 13:35; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90, a ty w końcu robisz głowice od 1.1 czy 1.2 75? Bo przyznam, że zapomniałem :E

Z kanałami wylotowymi to w sumie masz dobry pomysł, bo one powinny stawiać jak najmniej oporu, tylko czy nakład pracy nie przewyższy efektów?

Z dolotem gorsza sprawa.
Pawelec90 napisał(a):
chodzi mi o fakt, iż kanały rzekomo muszą posiadać pewną porowatość, żeby zapobiec skraplaniu się paliwa

Dokładnie tak jest. Na twoim miejscu kanały bym tylko lekko przeszlifował, żeby usunąć większe nierówności i pozostawił lekką porowatość. Nie powiem ci jakim dokładnie papierem to zrobić, musisz sam to ocenić w trakcie prac.

Pawelec90 napisał(a):
jestem tylko ciekaw, czy wycięcie prowadnic równo ze ścianką kanału, nie wymusi ponownego frezu gniazd, żeby zachować osiowość zaworów?

IMHO warto to zrobić, bo istnieje ryzyko utraty osiowości. Spotkałem się też ze zdaniem, że może też być konieczne wycięcie nowych kątów w siedziskach zaworów w komorze spalania.

[ Dodano: 13 Kwi 2012 13:30 ]

Inna sprawa, że znalazłem kiedyś coś takiego:
Cytuj:
Troche info dotyczacego prowadnic zaworow (valve guides)

Scinanie ich bedzie powodowac ze zawor nie zawsze bedzie idealnie zamykac komore - co w rezultacie spowoduje spadek mocy. Z kolei nie domykanie zaworow spowoduje ich nagrzewanie (prowadnica odprowadza rowniez cieplo). Co z kolei moze doprowadzic do uszkodzenia (odksztalcenia).


[ Dodano: 13 Kwi 2012 13:35 ]

Cytuj:
Podczas kształtowania i powiększania kanałów dolotowych i wylotowych, celowe jest wypolerowanie ich papierem ściernym o ziarnistości ok. 200, w taki sposób aby nadać rysom kierunek prostopadły do kierunku przepływu mieszanki.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570727 Wysłany: 13 Kwi 2012, 14:11; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
a ty w końcu robisz głowice od 1.1 czy 1.2 75? Bo przyznam, że zapomniałem :E

75 ;)
STax napisał(a):
Z kanałami wylotowymi to w sumie masz dobry pomysł, bo one powinny stawiać jak najmniej oporu, tylko czy nakład pracy nie przewyższy efektów?

Szczerze? Ja bardzo lubię "prace ręczne" (jakkolwiek dziwnie to brzmi :mrgreen: ) i jeżeli może dać to pozytywny efekt, to chętnie się podejmę :).

STax napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
chodzi mi o fakt, iż kanały rzekomo muszą posiadać pewną porowatość, żeby zapobiec skraplaniu się paliwa

Dokładnie tak jest. Na twoim miejscu kanały bym tylko lekko przeszlifował, żeby usunąć większe nierówności i pozostawił lekką porowatość. Nie powiem ci jakim dokładnie papierem to zrobić, musisz sam to ocenić w trakcie prac.


Kanały są dokładnie przefrezowane, są gładkie bez żadnych pozostałości po odlewie - żywe aluminium. Ale są obrobione jedynie frezem, może grubą ściernicą listkową, bo mają jeszcze wyczuwalną fakturę, także ssanie chyba zostawie tak jak jest, ewentualnie zaokrąglę ewentualne ostre krawędzie po frezie, a zajmę się jedynie wydechem.

Mimo wszystko, tam nie jest odwalona, aż taka chałtura :E , jedynie w najbliższej okolicy prowadnic można jakiegoś odlewniczego babola spotkać, ale są to okolice, w które raczej nie da się podejść frezem ani kamieniem bez cięcia prowadnicy :).
STax napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
jestem tylko ciekaw, czy wycięcie prowadnic równo ze ścianką kanału, nie wymusi ponownego frezu gniazd, żeby zachować osiowość zaworów?

IMHO warto to zrobić, bo istnieje ryzyko utraty osiowości. Spotkałem się też ze zdaniem, że może też być konieczne wycięcie nowych kątów w siedziskach zaworów w komorze spalania.


Gniazda przeszły już jedno frezowanie i nie ukrywam, że wolałbym uniknąć powtarzania tej operacji - głównie ze względów finansowych :lol:

A jeżeli dodać to poniżej:
STax napisał(a):

Inna sprawa, że znalazłem kiedyś coś takiego:
Cytuj:
Troche info dotyczacego prowadnic zaworow (valve guides)

Scinanie ich bedzie powodowac ze zawor nie zawsze bedzie idealnie zamykac komore - co w rezultacie spowoduje spadek mocy. Z kolei nie domykanie zaworow spowoduje ich nagrzewanie (prowadnica odprowadza rowniez cieplo). Co z kolei moze doprowadzic do uszkodzenia (odksztalcenia).



To chyba odpuszczę wywalanie prowadnic - szczególnie, że i tak chciałem to robić tylko na ssaniu.


Pytanie jeszcze, co z komorami spalania? "Przelecieć" je tylko ściernicą do względnie gładkiej i błyszczącej powierzchni, czy pobawić się ręcznie, w "prawdziwą" polerkę alu? W tym przypadku, najbardziej zależy mi na jak najlepszym przepłukiwaniu komory i jak najmniejszym gromadzeniu się nagaru.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570728 Wysłany: 29 Kwi 2012, 23:21; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Komory już IMHO zostaw, tam najważniejszy jest kształt (najbardziej kulisty) a nie porowatość. A jak przesadzisz to szybko się nagar zgromadzi i będzie kuku.

[ Dodano: 29 Kwi 2012 23:21 ]

Tak BTW:
Image

:mrgreen:


I powiedz mi ile płaciłeś za porting głowicy? Jak nie tu to na PW napisz, będę wdzięczny za info, bo dostałem motywacji do dalszego dłubania ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #576323 Wysłany: 30 Kwi 2012, 00:06; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Już wyraziłem podziw w Twoim temacie :mrgreen: .

Co do reszty, to PW :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #576325 Wysłany: 18 Cze 2012, 09:32; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
No to czekam na PW ;)

[ Dodano: 18 Cze 2012 09:32 ]

I jak postępy?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591871 Wysłany: 20 Cze 2012, 21:30; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Postępy są, choć nie bardzo je widać na razie... ;)

Ostatnimi czasy, miałem niestety mały zastój ze względów finansowych, a jak już pisałem, niestety choruje na perfekcjonizm ;) i jeżeli postanowie, że ma być cukierek, to ma być, bez półśrodków ;).

Generalnie wszystko gotowe, głowica zrobiona full opcja... ;), oleje, płyny, kable, rozrząd itd. leżą gdzieś poupychane po szafkach ;), kończę ostatnie polerki pod maske. Co jakiś czas przypomina mi się jakaś duperela, która chętnie bym dorzucił, aczkolwiek nie jest koniecznością ;). Niestety, nie wszystko zależy ode mnie - np. drugi miesiąc czekam na przepustnicę - miała się zrobić szybko, ale jakoś to trwa i trwa. Wielkie podziękowania, dla kolegi Rzel'a, który błyskawicznie opanował temat wiązki :).

Generalnie, jakoś w pierwszej połowie lipca, auto powinno śmigać - trochę niestety czasu zeszło, mam nadzieję, że efekty choć trochę to wynagrodzą :).


P.S. Niedługo powrzucam trochę fot... ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591939 Wysłany: 21 Cze 2012, 08:17; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
P.S. Niedługo powrzucam trochę fot... ;)

No czekam na to :E
I mam nadzieję, że faktycznie będzie okazja się spotkać na jakimś spocie :)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #592524 Wysłany: 22 Cze 2012, 22:45; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Żeby nie było, że nic się nie dzieje... ;)

Kilka takich bardziej wyrywkowych fotek, bo większość gratów niestety leży kilka km odemnie:

Chciałem pokazać/pochwalić się, jak wyszła mi obróbka głowicy, liczyłem na jakieś uwagi, niestety chyba niewiele z tego wyjdzie :mrgreen: . Dlaczego? Popatrzcie sami :mrgreen: . W zakładzie, w którym frezowali mi gniazda, mają również usługę pt. "mycie głowicy", która kosztuję całe 10 zł :mrgreen: . Stwierdziłem, że po całej obróbce, nie głupim będzie porządnie ją wypucować ze wszystkich opiłków itp. Przy okazji domyją się kanały wodne, olej itp. bo w domowych warunkach, raczej ciężko byłoby tam dojść. Nie wiem w jakiej chemii ją wykąpali, ale głowica jest czarna jak smoła :mrgreen: . Fakt faktem - jest czysta, ale wygląda jakby nagaru było w niej na kilogramy, także i niewiele można na podstawie zdjęć wywnioskować. Faktura kanałów się nie zmieniła, nie mniej wizualnie wyglądają okropnie.

Poniżej kilka poglądowych fotek:

Image

Image

Jak widać, niewiele widać :mrgreen: .

Poniżej widok od strony komór i śliczne, błyszczące gniazda ;) :

Image

Tutaj kolektor ssący - niestety, kanały ukształtowane s tak, że w pewne miejsca nie da się dojść, nawet giętką końcówką dremla...

Image

Z nowych dupereli, to zakuł się taki wężyk na wache... ;)

Image

A kolektor wydechowy przeszedł prymitywną kurację odmładzającą :mrgreen: .
Nie wiem skąd te plamy na zdjęciach - na żywo wygląda lepiej.

Image

No i przyjechał taki gadżet:

Image

Będziemy zawijać w sreberka :mrgreen: .

Ogólnie, to dość chaotycznie, ot kilka fotek udowadniających, że coś tam dłubie i się nie poddaję ;).
W przyszłym tygodniu będzie więcej i bardziej konkretnie :mrgreen: .


P.S.

Co sądzicie o takich kółeczkach...? ;)

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #592526 Wysłany: 22 Cze 2012, 22:47; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Dobrze że mody się posuwają, niecierpliwie czekam aż poskładasz do kupy.
A kółeczka miodzio.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #592536 Wysłany: 22 Cze 2012, 23:10; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No w zasadzie już jestem na finishu...

W przyszłym tygodniu powinna dojść paczka z uszczelką głowicy, śrubami, uszczelniaczami itp. - mogłem w sumie kupić na miejscu, ale znalazłem sprawdzony sklep, który zrobił mi na prawdę rewelacyjną cenę na całość, jedyny minus, że trochę się czeka na realizację :mrgreen: .

No i jeszcze ta nieszczęsna przepustnica... no ale wg. wykonawcy, też na dniach powinna być. Byłoby miło, bo bez przepustnicy byłoby ciężko to poskładać... ;).

No a małą ciekawostką będzie uszczelka głowicy... ;)


Cieszę się, że fele się podobają - doprowadzenie ich do tego stanu, kosztowało trochę wyrzeczeń finansowych :mrgreen: . Efekt trochę psuję baloniasty lać, ale kapcie były kupowane trochę na szybko, a jak wiadomo, na rynku wtórnym ciężko uświadczyć niskoprofilówki w tym rozmiarze. Planuję w tym sezonie, objeździć jeszcze przynajmniej ze 2 różne komplety opon, a na następny kupić takie, które najbardziej mi spasują. Oczywiście już nówki i profil 50 :mrgreen: . Ale muszę szczerze przyznać, że po przesiadce z Fuldy/Dębicy 155, na Pirelli 185... hmm... no jest różnica... :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #592570 Wysłany: 23 Cze 2012, 07:40; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
Pawelec90 napisał(a):
No a małą ciekawostką będzie uszczelka głowicy... ;)


czyżby metalowa z GP? :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #592752 Wysłany: 24 Cze 2012, 00:31; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
rzel napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
No a małą ciekawostką będzie uszczelka głowicy... ;)


czyżby metalowa z GP? :mrgreen:


Zdrajca :mrgreen:

[ Dodano: 24 Cze 2012 00:31 ]

A tak poważnie, to jak sądzicie - chyba dobrym pomysłem jest doprężenie na metalowej uszczelce, niż mocne planowanie? Różnica w grubości uszczelek jest dość duża, bo ok 1 mm - uszczelka z GP ma chyba nie całe 0,5 mm grubości, ori Punto I 75 ~1,5 mm, ta z 55 SPI jest jeszcze trochę grubsza. 1 mm różnicy w wys. głowicy, to już raczej odczuwalna wartość, szczególnie, że głowicę i tak trzeba jeszcze przynajmniej zabielić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #592964 Wysłany: 24 Cze 2012, 18:19; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
ja mam na uszczelce od 1.4 plus glowica o 0.8 zjechana. mierzylem kompresje ostatnio i jest po 17 atm.
rusz te kanaly a napewno odczujesz duza roznice.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #593092 Wysłany: 25 Cze 2012, 08:22; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
A z GP pasuje idealnie czy coś trzeba kombinować?
Bo na dniach mnie czeka robienie UPG i się zastanawiam czy splanować kolejny 1mm, czy może z tą uszczelką spróbować.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #593191 Wysłany: 25 Cze 2012, 12:03; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
Jest P&P, trzeba tylko zwrocic uwage na kanaly olejowe bo mozna zlozyc uszczelke odwrotnie zaslaniajac jeden z kanalow.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO