You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 02:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #511573 Wysłany: 28 Paź 2011, 17:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Co do map, to potrzebowałbyś dodatkowego komputera, który po prostu ma taką opcję, tyle tylko że to spore koszty + same mapy będą troszkę kosztować (kiedyś chyba za ok 2000zł coś takiego + napisanie map widziałem).


Hmm... wspomniałem o takim rozwiązaniu tylko dlatego, że słyszałem o takim urządzeniu (jakkolwiek by się ono nazywało i działało ;)) kosztującym ok. 500 - 600 zł (+oczywiście mapy). Jednak podkreślam - SŁYSZAŁEM, tak więc proszę w tym wypadku nie brać moich słów za dobrą monetę ;).

Mam jeszcze jedno pytanie (tak mnie ratalnie nawiedzają wątpliwości ;)) apropo wtryskiwaczy. Kupując listwę oczywiście zaopatrzę się w przynajmniej 2 dodatkowe, na ew. podmiankę, niemniej i tak nie będę miał żadnej gwarancji, że w posiadanym zestawie znajdą się 4 odpowiednio sprawne. Warto więc byłoby je uprzednio wyczyścić. Zdaję sobie sprawę, że najskuteczniejszym rozwiązaniem, jest myjka ultradźwiękowa, jednak koszt takiej operacji wynosi (przynajmniej z tego, co mi wiadomo) +/- tyle samo, co cała listwa wtryskowa, tak więc jest to średnio opłacalny interes. A chce uniknąć sytuacji, w której po złożeniu wszystkiego do kupy, okaże się, że motor pali na 3 gary i trzeba dochodzić, czy to kabel, świeca, wtrysk itp.

Tak więc czy są jakieś pół-profesjonalne metody czyszczenia wtryskiwaczy? Oczywiście pomijamy temat wszelkich dodatków do paliwa ;). Chodzi mi oczywiście o sposoby w miarę sprawdzone - nie chcę, aby była to "sztuka dla sztuki" - jeżeli jedynym słusznym sposobem jest wanienka, to trudno.

[ Dodano: 28 Paź 2011 17:04 ]

Koledzy, mała aktualizacja (o ile w ogóle ktoś tu jeszcze zagląda i interesują go moje poczynania ;)).

Kupiła się głowica 1.2 8V MPI w komplecie z wałkiem, za całe... uwaga, uwaga... 180 zł ;).
W gratisie dostałem nawet czujnik wody i 3 świece ;).

Co prawda części miałem zacząć kompletować dopiero po nowym roku, ale cena (przynajmniej wg mnie) była na tyle okazyjna, że nie mogłem odpuścić. W związku z tym mam kolejne pytanie - czy ktoś przetrenował już polerowanie pokrywy zaworów?
Czy kombinacja papierów, powiedzmy od 280 do 2500 wodnego, a potem autosol + filc na maszynie to dobry pomysł?
No i ma jednak jakiś pomysł odnośnie pytań z poprzedniego posta? :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #515463 Wysłany: 28 Paź 2011, 20:36; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 03 Mar 2010,
Posty: 1618
Pomógł: 9
Pawelec90 napisał(a):
ile w ogóle ktoś tu jeszcze zagląda

ja czekam na postępy i efekt pracy :)

_________________
FIAT PUNTO I 1998r. 185 000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515465 Wysłany: 28 Paź 2011, 20:40; 
 Temat postu: Re:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
Pawelec90 napisał(a):
czy ktoś przetrenował już polerowanie pokrywy zaworów?
Czy kombinacja papierów, powiedzmy od 280 do 2500 wodnego, a potem autosol + filc na maszynie to dobry pomysł?


robiłem podobnie, pastę kupowałem jakąś specjalną do aluminium - zostało mi z felg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515468 Wysłany: 28 Paź 2011, 20:49; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kuj-Pomorskie
Rejestracja: 23 Lis 2008,
Posty: 34
Kolego z silnika 1.1 nic nie wyciśniesz więcej możesz mu jedynie zaszkodzić za ten budżet który masz kup sobie lepiej coś innego do auta. Wiem co mówie i pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515549 Wysłany: 28 Paź 2011, 23:56; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jeśli ktoś ma chęci niech modzi, śmieszą mnie takie wypowiedzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515558 Wysłany: 29 Paź 2011, 01:59; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - oprócz doprowadzenia zimnego powietrza spod zderzaka i wycięcia dodatkowej dziury w obudowie dolotu (dokładnie taki patent, jaki wymyślił kolega STax :)), chciałbym jeszcze w miarę możliwości odizolować całość od reszty silnika (tzn. głowicy, i jako że puszka dolotu w 1.2 mpi jest dłuższa niż w 1.1 i "wisi" nad kolektorem wydechowym, to także w miarę możliwości od niego).

I teraz dwa pytania:

Czy ktoś ma informacje, z jakiego materiału wykonane są osłony termiczne stożków? A może ktoś ma jakąś propozycję, który metal (i +/- jakiej grubości) sprawdziłby się najlepiej w roli izolatora?

Druga rzecz, to mocowanie. Mam zamiar wyciąć z blachy 2 osłony - jedną na część montowaną na przepustnice, drugą na resztę puchy. I o tyle, o ile w pierwszym przypadku nie ma problemu, bo można do mocowania wykorzystać oryginalne szpilki przepustnicy, o tyle w drugim już nie jest tak kolorowo. Do głowy przychodzą mi dwie opcje - mocowanie osłony do obudowy za pomocą śrub/nitów, bądź przyklejenie - tylko jaki klej? A jeżeli lepiej przykręcić, to czy łebki śrub, nie zaburzą w jakiś sposób przepływu powietrza w obudowie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515561 Wysłany: 29 Paź 2011, 06:49; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
węglarski robi osłony stożków z tych mat, które zalewa się żywicą w celu stwardnienia (pierwotnie do łatania nadwozia) a i tak się to nagrzewa od silnika a co dopiero blacha


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515605 Wysłany: 29 Paź 2011, 11:40; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
pawloo8 napisał(a):
Kolego z silnika 1.1 nic nie wyciśniesz więcej możesz mu jedynie zaszkodzić za ten budżet który masz kup sobie lepiej coś innego do auta. Wiem co mówie i pozdrawiam serdecznie.

Nie masz niestety bladego pojęcia co mówisz ;)
U mnie z tego 1.1 z którego nic się nie da wycisnąć jest na razie ok. 70KM a zanosi się na jeszcze parę. I to wszystko przy koszcie <500zł ;)

Pawelec90 napisał(a):
chciałbym jeszcze w miarę możliwości odizolować całość od reszty silnika (tzn. głowicy, i jako że puszka dolotu w 1.2 mpi jest dłuższa niż w 1.1 i "wisi" nad kolektorem wydechowym, to także w miarę możliwości od niego).

W sumie zbędna zabawa, bo od głowicy się zbytnio nie grzeje, a od kolektora jak jest rura z doprowadzająca chłodne powietrze to też już wiele nie szkodzi, ale próbować możesz.
Ja kiedyś okleiłem spód obudowy filtra powietrza folią aluminiową (też podpatrzone u kogoś z forum) ale wielkiej różnicy nie było.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515804 Wysłany: 29 Paź 2011, 20:45; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No i tak się zarzekałem, że nie będzie o stożkach... a jednak mam wątpliwości ;).
O tyle, o ile całość mam już raczej rozplanowaną, tak cały czas jednak ten dolot nie daje mi spokoju.
Nie zrozumcie mnie źle - nie chce uprawiać sztuki dla sztuki, tzn. wysoko odpolerowany produkt z Allegro, okazale prezentujący się pod maską, nie szukam też przyrostów mocy w zmianie układu dolotowego. Zastanawiam się po prostu, czy po planowanych modyfikacjach (przepustnica na 45mm, zgranie kanałów dolotowych głowicy z kolektorem, nowa mapa), możliwa do przerobienia przez silnik ilość mieszanki, nie przerośnie wydajności seryjnego dolotu, nawet ze sportową wkładką.

Inna sprawa to fakt, że obawiam się, że po wszystkich modyfikacjach, zmieni się znacznie przebieg momentu i dostanę dobrą górę, ale dół będzie nadal nieciekawy. No i tutaj pojawia się pytanie - czy dolotem, oczywiście odpowiednio dobranym i policzonym już z uwzględnieniem wszystkich modyfikacji, da się skutecznie zmienić przebieg momentu.

No i pytanie do kolegi Rzela - co możesz powiedzieć o dolocie Węglarskiego. Z tego co zapamiętałem, nie masz porównania, do seryjnej puszki, tak więc będzie trudniej, ale może chociaż jakieś ogólne informacje na temat współpracy silnika i dolotu :).
No i niewątpliwie ciekawi mnie, czy strumienica dolotu, to kolejny wynalazek typu magnetyzer ;), czy jednak ma to jakkolwiek rozumiany, pozytywny wpływ na wydajność pracy motoru.

Tak więc Panowie - nie karćcie ;). Nie oczekuję dodatkowych koni po dolocie, ani żeby się błyszczało pod maską ;). Jeżeli nie stracę kucyków, a zmienię przebieg momentu to będzie dobrze :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515812 Wysłany: 29 Paź 2011, 20:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
nie przerośnie wydajności seryjnego dolotu, nawet ze sportową wkładką.

Raczej nie. Zwiń seryjną wkładkę w kształt stożka - zobaczysz że jej powierzchnia będzie praktycznie taka sama jak przy stożku.
A zmiana dolotu na stożek nie tylko nic nie doda, ale wręcz może zaszkodzić, bo te zestawy z allegro to wg mnie loteria, co innego jakby samemu wyliczyć i pospawać.

Pawelec90 napisał(a):
No i niewątpliwie ciekawi mnie, czy strumienica dolotu, to kolejny wynalazek typu magnetyzer , czy jednak ma to jakkolwiek rozumiany, pozytywny wpływ na wydajność pracy motoru.

Wynalazek ;)

Pawelec90 napisał(a):
Inna sprawa to fakt, że obawiam się, że po wszystkich modyfikacjach, zmieni się znacznie przebieg momentu i dostanę dobrą górę, ale dół będzie nadal nieciekawy.

Dół się też poprawi tylko w mniejszym stopniu. No chyba, że gdzieś coś popsujesz ;)
Przy moim modzie dół w sumie sporo się poprawił, bo jak w serii jest 86Nm@3500rpm, to u mnie już od 2000rpm jest ponad 90Nm (i tak do 5000rpm).

[ Dodano: 29 Paź 2011 20:57 ]

rzel, takie pytanko - sam rozwiercałeś przepustnicę czy gdzieś oddawałeś? I ewentualnie ile cię to kosztowało, bo też zaczynam o tym myśleć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515843 Wysłany: 04 Lis 2011, 21:53; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
A zmiana dolotu na stożek nie tylko nic nie doda, ale wręcz może zaszkodzić, bo te zestawy z allegro to wg mnie loteria, co innego jakby samemu wyliczyć i pospawać.


Tutaj w domyśle był dolot wykonany na zamówienie, pod konkretne warunki pracy :). Tylko w takim układzie liczyłem na brak strat mocy i momentu, a jedynie jego przesunięcie :).
STax napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
No i niewątpliwie ciekawi mnie, czy strumienica dolotu, to kolejny wynalazek typu magnetyzer , czy jednak ma to jakkolwiek rozumiany, pozytywny wpływ na wydajność pracy motoru.

Wynalazek ;)


Takiej odpowiedzi się spodziewałem ;)
STax napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
Inna sprawa to fakt, że obawiam się, że po wszystkich modyfikacjach, zmieni się znacznie przebieg momentu i dostanę dobrą górę, ale dół będzie nadal nieciekawy.

Dół się też poprawi tylko w mniejszym stopniu. No chyba, że gdzieś coś popsujesz ;)
Przy moim modzie dół w sumie sporo się poprawił, bo jak w serii jest 86Nm@3500rpm, to u mnie już od 2000rpm jest ponad 90Nm (i tak do 5000rpm).


Cenna informacja. Mówiąc szczerze, obawiałem się, że po modach moment zwieje mi wysoko, wysoko ;).

No i jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi i wyrozumiałość w stosunku do moich ciągłych pytań i wątpliwości ;).
Niektóre wątpliwości mogą być banalne, czy wręcz głupie, ale wole 2 razy zapytać i przemyśleć każdego moda, niż potem żałować. Jednym słowem - lepiej 2 h myśleć, a 5 min. robić, niż na odwrót ;).

[ Dodano: 04 Lis 2011 21:53 ]

Kilka postów wcześniej pisałem o wykorzystaniu 2 map paliwa - wreszcie doszedłem do tego, jakie urządzenie miałem wtedy na myśli :D. Chodzi o SMT6.

No i teraz pytanie do Was - ktoś miał, jakie wrażenia?

Byłbym bardzo wdzięczny, za każdą informację (nawet zasłyszaną, ale pewną) na ten temat, bo mówiąc szczerze, strasznie podoba mi się cała idea tego urządzenia - w moim przypadku ma to same zalety. Po pierwsze odpada mi kupno kompa od 1.2 i kodowanie nowego immo. Cena też jest do przyjęcia - nówka oscyluje w granicach 500 - 600 zł, na Allegro ktoś puścił używkę za 2 stówki, także można szukać. No i przy dobrym wystrojeniu, efektywniej wykorzystam planowane mody. No właśnie - bo o tyle, o ile kupno samego urządzenia, nawet nówki, nie zniszczy mnie jakoś finansowo, to dochodzi kwestia strojenia. Czy już miał okazję przetrenować strojenie tego (bądź podobnego urządzenia)? Czy przebiega to mniej więcej tak samo, jako strojenie oryginalnego kompa? Orientacyjne koszty?

Będę wdzięczny za każdą opinię, ponieważ temat elektroniki sterującej, to jeszcze dość świeża sprawa dla mnie ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517760 Wysłany: 04 Lis 2011, 22:00; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90, idea jest fajna, ale czy warta zachodu?
Ok, może jak w przyszłości będzie turbo to tak, ale do N/A raczej nie bardzo, bo tutaj wszystko będzie zależeć od stylu jazdy a nie od elektroniki.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517771 Wysłany: 04 Lis 2011, 22:22; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Pawelec90, idea jest fajna, ale czy warta zachodu?
Ok, może jak w przyszłości będzie turbo to tak, ale do N/A raczej nie bardzo, bo tutaj wszystko będzie zależeć od stylu jazdy a nie od elektroniki.


Tyle że ja staram się tak rozplanować całość, żeby potem nie dublować wydatków - turbo wskoczy tak czy siak, to jest tylko kwestia czasu, a wtedy już na pewno chciałbym móc wykorzystać 2 różne mapy. Przy aktualnych modach i tak czeka mnie kupno kompa + rozkodowanie immo. Dokładając trochę (albo i zaoszczędzając, w przypadku używki), mam SMT6, które i tak kupie (bo to chyba najrozsądniejszy wybór w przypadku moich oczekiwań).

Nie upieram się, żeby już na wolnossaku pisać 2 mapy, jeśli faktycznie jest to pozbawione większego sensu. Pudełko może sobie siedzieć w aucie, wystrojone pod to, co jest i czekać na lepsze czasy - a ja już mam z głowy kupno kompa i grzebanie w nim. Poza tym, jest to urządzenie, które kupie i mogę go używać do końca życia ;) - wyjmuje z jednego auta i wkładam do innego. Tak więc wydaję mi się, że w przypadku moich oczekiwań, stosunek cena/możliwości tego urządzenia, jest jak najbardziej OK i warto zainwestować :).

Chyba, że są inne, lepsze alternatywy - chętnie posłucham :). Jak już pisałem, jestem otwarty na wszystko.
No może poza "zmień silnik", bo to już przerobiliśmy chyba do bólu w tym temacie :D.

P.S. STax, chwal się wałkiem :D (jakkolwiek dziwnie to brzmi ;)). Z tego co pamiętam, pisałeś, że w pierwszym tygodniu listopada, będzie już na swoim miejscu, a ja jestem spragniony relacji z współpracy 866 z 1.1 :D.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517776 Wysłany: 04 Lis 2011, 22:33; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
turbo wskoczy tak czy siak, to jest tylko kwestia czasu, a wtedy już na pewno chciałbym móc wykorzystać 2 różne mapy

Zgadza się, więc kup kompa wtedy jak będziesz robił turbo.
Bo i tak będziesz musiał wtedy zapłacić za nowe mapy, więc bez sensu chyba płacić teraz za 2, które nic nie dadzą a potem znowu za 2 nowe?
Chyba że kup teraz kompa jak masz okazję, ale nie montuj.

Pawelec90 napisał(a):
P.S. STax, chwal się wałkiem (jakkolwiek dziwnie to brzmi ). Z tego co pamiętam, pisałeś, że w pierwszym tygodniu listopada, będzie już na swoim miejscu, a ja jestem spragniony relacji z współpracy 866 z 1.1

Jest lekki poślizg, ale na poniedziałek już mam umówiony montaż + profilaktycznie wymianę rozrządu to dam znać ;)
Póki co na zimówkach 11,96s do 100km/h mierzone akcelerometrem :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517799 Wysłany: 04 Lis 2011, 23:24; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Zgadza się, więc kup kompa wtedy jak będziesz robił turbo.
Bo i tak będziesz musiał wtedy zapłacić za nowe mapy, więc bez sensu chyba płacić teraz za 2, które nic nie dadzą a potem znowu za 2 nowe?
Chyba że kup teraz kompa jak masz okazję, ale nie montuj.


Tyż prawda ;). Płacić teraz, nawet za jedną mapę, która i tak pewnie nie wiele wniesie w stosunku do seryjnej 1.2, a potem za 2 kolejne trochę mija się z celem. Z drugiej strony, montowanie i rozkodowanie nowego kompa na 3-4 miesiące, też trochę mija się z celem. Co prawda, mogę go później sprzedać, ale na kompie z immo (bo i tak zakoduje się do moich kluczy), nie wiele sobie odbije. Może to wygląda, jak szukanie dziury w całym, ale ja po prostu strasznie nie lubię stosowania tzw. "tymczasówek" - lubię robić raz, a dobrze, żeby to jakoś rokowało, a nie miało z założenia za chwilę "pójść do żyda".
Muszę znaleźć w okolicy, kogoś kto się tym zajmuję i rozeznać się w kosztach, a potem przetrawić jeszcze raz kolejność zakupów ;).

STax napisał(a):
Jest lekki poślizg, ale na poniedziałek już mam umówiony montaż + profilaktycznie wymianę rozrządu to dam znać ;)
Póki co na zimówkach 11,96s do 100km/h mierzone akcelerometrem :E


No to nieźle - już urwałeś kilka sekund w stosunku do serii (bo z tego co pamiętam, seria oscylowała gdzieś w granicach 15-16s). Tak z ciekawości - celujesz w jakiś konkretny przyrost i przełożenie tego na sekundy, czy zakładasz bardziej dla eksperymentu? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517807 Wysłany: 04 Lis 2011, 23:37; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Jak chcesz być nowatorski (bo widzę że już nie piszesz o groszowych wydatkach) to wsadź 1.4 16V, na starcie już masz dość sporo w porównaniu do 1.1, cenowo wyjdzie pewnie taniej niż dojście do tej mocy z SPI, a tam gdzie 1.1 się kończy 1.4 się zaczyna. Dalej powtarzam że w 1.1 bazą było dobrą, jednak 10 lat temu...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517808 Wysłany: 04 Lis 2011, 23:43; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
celujesz w jakiś konkretny przyrost i przełożenie tego na sekundy, czy zakładasz bardziej dla eksperymentu?

Eksperyment typu "zobaczymy ile się uda" :E

Pawelec90 napisał(a):
Z drugiej strony, montowanie i rozkodowanie nowego kompa na 3-4 miesiące, też trochę mija się z celem.

A po co zmieniać kompa? Ten od 1.1 ogarnia wtrysk wielopunktowy, przynajmniej tak słyszałem.

[ Dodano: 04 Lis 2011 23:43 ]

dzikidaniel, daj już spokój ok? Nie masz nic do dodania na temat to nie zmuszaj kogoś żeby robił po twojemu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517814 Wysłany: 05 Lis 2011, 00:03; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
A po co zmieniać kompa? Ten od 1.1 ogarnia wtrysk wielopunktowy, przynajmniej tak słyszałem.


Widzisz, ja właśnie słyszałem coś odwrotnego ;). Tyle, że problem leży w tym "słyszałem" ;) - nie położyłbym za to głowy po toporek ;).

Z tego co mi wiadomo, to faktycznie, uruchomię wielopunkt na kompie z 1.1, tyle że, komp 1.2 MPI da lepszy efekt. Ile w tym prawdy? Nie wiem... Najlepiej, gdyby wypowiedział się ktoś, kto próbował uruchomić taką konfigurację motoru na jednym i drugim komputerze, ale jakoś wątpię, że będę miał tyle szczęścia, że akurat ktoś taki się znajdzie ;). Pewnie będę musiał polegać na mniej, lub bardziej pewnych "chyba" i niestety pójść w ciemno. Inna prawa, to przepustnica - ta z 1.2 jest już wyjściowo większa od tej z 1.1, a ja jeszcze planuję "rozwiert" na 45mm, a tego już komp 1.1 chyba nie ogarnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517817 Wysłany: 05 Lis 2011, 00:19; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Z tego co mi wiadomo, to faktycznie, uruchomię wielopunkt na kompie z 1.1, tyle że, komp 1.2 MPI da lepszy efekt. Ile w tym prawdy?

Prawdy pewnie sporo, tylko że jako rozwiązanie tymczasowe to ja bym się nie bawił w kompa od 1.2 dla zysku paru koni mając w perspektywie zabawę z turbo.

Pawelec90 napisał(a):
Inna prawa, to przepustnica - ta z 1.2 jest już wyjściowo większa od tej z 1.1, a ja jeszcze planuję "rozwiert" na 45mm, a tego już komp 1.1 chyba nie ogarnie.

Kwestia dawki paliwa, na seryjnej mapie prawdopodobnie 1.2 też będzie podawał za mało.
Ja myślę nad rozwierceniem tej z 1.1, ale rzel mi pisał, że to ponoć ciężka sprawa, bo ścianki są cienkie. Po założeniu wałka będę szukał speca który się tego podejmie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517821 Wysłany: 05 Lis 2011, 00:35; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Prawdy pewnie sporo, tylko że jako rozwiązanie tymczasowe to ja bym się nie bawił w kompa od 1.2 dla zysku paru koni mając w perspektywie zabawę z turbo.


Tyle że tak jak pisałem w pierwszym poście - zanim założę dmuchawkę, chcę mieć pełny obraz efektów, jakie dały zastosowane mody. A co z tego, że głowica będzie po portingu i planowaniu, przepustnica powiększona itp. jeżeli komputer tego nie wykorzysta? Nie tyle chodzi, o te kilka koni na kilka miesięcy, bo faktycznie byłoby to bezsensowne wydawanie pieniędzy. Po prostu zakładam, że po zamontowaniu gratów, pojeżdżę powiedzmy miesiąc i zbiorę wnioski, co jeszcze mogę zmienić/dodać/zrobić inaczej w wolnossaku, tak aby dmuchawka weszła już "na gotowe" ;). Nie sądzę, że już po pierwszym podejściu uzyskam najlepsze/najkorzystniejsze rezultaty. Po prostu przed montażem turbo, chcę dojść do możliwie jak najkorzystniejszej konfiguracji, a żeby tak było, to chcąc nie chcąc, muszę mieć pełny wgląd w potencjał założonych gratów, a obawiam się, że komp 1.1 takiego mi nie da.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517828 Wysłany: 05 Lis 2011, 01:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
A co z tego, że głowica będzie po portingu i planowaniu,

Pamiętaj, że planowanie i turbo nie idą w parze.
Jak splanujesz to potem będziesz musiał kombinować z odprężeniem silnika. Wszystko do przejścia ale zachodu będzie więcej.

Pawelec90 napisał(a):
pojeżdżę powiedzmy miesiąc i zbiorę wnioski, co jeszcze mogę zmienić/dodać/zrobić inaczej w wolnossaku, tak aby dmuchawka weszła już "na gotowe"

No i tu jest problem, bo zupełnie inaczej robi się silnik pod turbo a inaczej wolnossący. Samo planowanie/odprężanie o którym wspomniałem na początku to wierzchołek góry lodowej.
Turbo to inny wydech, dolot itd itp, tak że o wrzucaniu "na gotowe" zapomnij. Będziesz musiał większość rzeczy przerobić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517832 Wysłany: 05 Lis 2011, 03:07; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
A co z tego, że głowica będzie po portingu i planowaniu,

Pamiętaj, że planowanie i turbo nie idą w parze.
Jak splanujesz to potem będziesz musiał kombinować z odprężeniem silnika. Wszystko do przejścia ale zachodu będzie więcej


Że planowanie jest odwrotnością odprężenia, które jest niezbędne w przypadku wiatraka, to wiem ;). Wydaję mi się, że zakładając "nową" głowicę, nawet jeżeli w planach jest turbo, to wypada ją choć trochę splanować - zawsze można później grubszą uszczelkę założyć ;).

STax napisał(a):
No i tu jest problem, bo zupełnie inaczej robi się silnik pod turbo a inaczej wolnossący. Samo planowanie/odprężanie o którym wspomniałem na początku to wierzchołek góry lodowej.
Turbo to inny wydech, dolot itd itp, tak że o wrzucaniu "na gotowe" zapomnij. Będziesz musiał większość rzeczy przerobić.


Źle się wyraziłem, i faktycznie wyszły głupoty ;). Nie chodziło mi o to, że przygotuję silnik wolnossący tak, że pojeżdżę nim trochę, a potem po prostu "dorzucę" turbinkę ;). Pisząc "na gotowe", miałem na myśli moment, w którym osiągnę najbardziej satysfakcjonującą mnie konfigurację części. Po prostu nie wykluczam, że po zamontowaniu wszystkiego, wpadnie mi do głowy jeszcze jakiś pomysł, jak pójść do góry z mocą. Reasumując - "na gotowe", czyli jak skończą mi się pomysły na wolnossaka ;).

A co do przygotowania pod turbo - część rzeczy mimo wszystko można zrobić wcześniej. Np. porting głowicy, wg. mnie wpłynie jak najbardziej pozytywnie, na współpracę silnika z dmuchawką. Nie wykluczone, że zamiast np. tylko wygładzać kanały wylotowe, od razu pokuszę się o ich powiększenie, to samo mogę zrobić z zaworami. I już odpada część "podwójnej" roboty ;). Oczywiście, pewne rzeczy trzeba będzie wykonać "jeszcze raz" - jestem tego świadom i biorę to na klate ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517839 Wysłany: 05 Lis 2011, 08:02; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Porting tak, jak najbardziej będzie ok niezależnie od tego czy potem będzie N/A czy T.

Co do głowicy to nie jestem przekonany czy trzeba planować, jeśli nawet to tylko w takim sensie żeby ją wyrównać a nie obniżyć.
Generalnie jeśli poważnie myślisz o turbo to lepiej od razu robić silnik w tym kierunku.
Z turbo 110-120KM jest jak najbardziej realne, z N/A ponoć ok 100KM można uzyskać.
http://www.fiatforum.com/lets-talk-fiat ... scans.html

Tu jeszcze odnośnie kompa z 2 mapami topic12712.html

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525056 Wysłany: 29 Lis 2011, 23:42; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Witam ponownie - po chwilowym przestoju w aktualizacji tematu, spieszę z kolejnymi newsami ;).

Drogą kupna zanabyłem (po raz kolejny za śmieszne pieniądze) kompletny kolektor ssący - przepustnice, wtryski, listwę no i kolektor oczywiście ;). Na dniach przepustnica leci do rozwiercenia, może przy okazji dorabiania łopatki ośka zostanie odchudzona celem maksymalnego poprawienia przepływu ;).

Ale żeby nie było za łatwo... ;)
Moje pytanie na dziś brzmi:

Czy posiada ktoś SPRAWDZONE informacje dot. wytrzymałości bloku w 1.1?
Słyszałem kilka odmiennych opinii - raz, że ok 120-130 kucy, innym razem, że i 200 pociągnie.

I pytanie nr 2:

Czy istnieje jakiś sposób (oprócz kucia) na zwiększenie wytrzymałości bloku? Tak powiedzmy w granicach 15-20%? Bo przyznam szczerze, że jeżeli jego wytrzymałość to faktycznie ok. 120 kM, to nie chciałbym balansować na granicy (tak, po zamontowaniu dmuchawki planuję tyle z niego wyciagnąć ;)). Myślałem nad wymianą tłoków, np. na takie z 1.2, tyle że szlif cylindrów mniej lub bardziej osłabi wytrzymałość bloku. Z drugiej strony, może inne korby byłyby jednak bardziej wytrzymałe?

No, tak więc zagadka na dziś podana - teraz mnie rozszarpcie ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525059 Wysłany: 29 Lis 2011, 23:52; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Blok raczej wytrzyma, bardziej tłoki będą problemem.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO