You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 13:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #525061 Wysłany: 29 Lis 2011, 23:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Blok raczej wytrzyma, bardziej tłoki będą problemem.


Tłoki? W takim razie przy +/- jakiej mocy może już być z nimi problem? No i czy w takim razie można wrzucić jakieś inne (np. od 1.2) które będą bardziej wytrzymałe? No i jak tłoki, to mam rozumieć, że i korbowody do kompletu?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #525108 Wysłany: 30 Lis 2011, 10:03; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
No tak, sam blok wytrzyma sporo, najsłabszym elementem jest układ korbowo-tłokowy.
Nie wiem czy coś da wsadzenie innych, raczej by trzeba o kuciu myśleć, a to już spore koszty.
Widziałem już pare 1.1 T koło 110KM czyli tyle na pewno to wytrzyma. Raz widziałem CC 1.1 T niby 170KM, ale to na allegro, więc nie wiadomo ile w tym prawdy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525134 Wysłany: 30 Lis 2011, 11:07; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Google nie działa?...
Dół wytrzyma dużo, co innego to zasilić. No należało by i odprężyć silnik.

Kiedy wreszcie odpuścisz 1.1? :roll:

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525138 Wysłany: 30 Lis 2011, 11:09; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Kiedy wreszcie odpuścisz 1.1? :roll:

Nie wiem jak kolega, ale ja im dłużej słyszę takie pytania tym bardizej się utwierdzam w tym, ze warto się w to bawić ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525247 Wysłany: 10 Gru 2011, 02:11; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Mnie bardzo zainteresowała ta strona:

http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=czaka

Jasno napisane, że 1.1 jest rozwiercone pod tłoki od 1.2. Problem w tym, że jest kilka niedomówień - pierwsze primo (jak mawiał mistrz ;)), to powód - czy chodziło o zwiększenie wydajności całego układu, czy jednak o wzmocnienie całości, czy o jedno i drugie. Druga sprawa, to nie jest napisane, czy chodzi o same tłoki, czy korby też wjechały z 1.2. Nie ma też wzmianki, o zasilaniu w wache - spi czy mpi, jednak osiagnięta moc (140 kM / 160 Nm), sugeruję, że jednak góra powinna pochodzić też z 1.2.

No i coś, co mnie niepokoi - na samym dole jest wzmianka o fakcie, iż owy silnik jest aktualnie w remoncie ;). No i teraz rodzi się pytanie - czy motor był w takim stanie, że i tak tego remontu wymagał, czy to zachcianka właściciela, czy jednak zabili go taką mocą ;).

[ Dodano: 10 Gru 2011 02:11 ]

Kolejne pytanie Panowie :). Jako, że dozbrajania ciąg dalszy, przyszedł czas na heble - przednie zaciski 257 już sobie grzecznie leżą na półce i czekają na malowanie, brakuje tyłu. I tutaj pytanie - czy zaciski z Stilo 1.2 będą pasować? Jak wiadomo, z tylnymi zaciskami lekka bida na rynku wtórnym, a takie akurat mam do wzięcia w miarę rozsądnej cenie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527941 Wysłany: 10 Gru 2011, 10:01; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
miałem swego czasu tylne zaciski ze stilo i nie powiem podobało mi się to że miały większą średnicę tłoczka - 38, a u mnie 34 mm, miały fajną sprężynę cofania tłoczka, ale jedno co mi się nie podobało to to że linki ręcznego trzebaby było podpiąć nad zaciskiem a nie jak w oryginale pod zaciskiem; może i dałoby się przełożyć te mechanizmy z prawa na lewy żeby linki szły dołem jak w oryginale ale nie chciało mi się w to bawić i sprzedałem je


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528005 Wysłany: 10 Gru 2011, 16:19; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
rzel, a w sumie co za różnica czy dołem czy górą?
Haczy o coś czy przeszkadza jakoś?

Pawelec90, nie zapomnij, że 257 = felga min. 14" ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528019 Wysłany: 10 Gru 2011, 16:41; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
rzel napisał(a):
miałem swego czasu tylne zaciski ze stilo i nie powiem podobało mi się to że miały większą średnicę tłoczka - 38, a u mnie 34 mm, miały fajną sprężynę cofania tłoczka, ale jedno co mi się nie podobało to to że linki ręcznego trzebaby było podpiąć nad zaciskiem a nie jak w oryginale pod zaciskiem; może i dałoby się przełożyć te mechanizmy z prawa na lewy żeby linki szły dołem jak w oryginale ale nie chciało mi się w to bawić i sprzedałem je


Odczułeś jakąś organoleptyczną różnice spowodowaną innym rozmiarem tłoczka? Co do cofania tłoczka, to mam rozumieć, że pracowały płynniej, niż np. takie z GT? Czy może były mniej podatne na zatarcie?

No i tak jak STaxa, ciekawi mnie, dlaczego tak zniechęciło Cie odwrotne mocowanie linki ręcznego - zakupy jeszcze nie poczynione, także zawsze mogę zapolować na heble z Bravy czy GT :).



STax napisał(a):
Pawelec90, nie zapomnij, że 257 = felga min. 14" ;)


Powiem tak - oprócz oczywistych korzyści, jakie płyną z większych tarcz, ucieszył mnie również fakt, że wreszcie miałem "pretekst" do kupna porządnego felunku ;). Tak więc kółeczka już od tygodnia grzecznie leżą pod kocykiem i czekają na letni sezon ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528024 Wysłany: 10 Gru 2011, 16:52; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
jeżeli puściłbym linkę nad belkę to nie wiem czy nie byłaby za krótka i te załamania linki nie wiem jak wpłynęłyby na jej pracę
co do samych zacisków to miałem takie kupione ale nie zamontowałem ich bo trafiły się nowe zaciski z barchetty więc te sprzedałem więc nie mam porównania 34vs38


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528075 Wysłany: 10 Gru 2011, 19:12; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Linka spoko może być nad belką. W niczym to nie przeszkadza, jednak linka jest nisko i nie pasuje w oryginalne mocowania. Jednak nie ma problemu jeśli ma się pomysł na to. Ja tak śmigam już 2 sezon bezproblemowo.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528499 Wysłany: 12 Gru 2011, 13:29; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Tak się cały czas zastanawiam nad wydajnością seryjnego wtrysku i przyszedł mi do głowy szalony pomysł... ;)
Po kolei.

Image
Tak wygląda górna część przepustnicy od 1.1 / 1.2 SPI

Image
Tak natomiast wygląda góra w 1.2 MPI

W górnej części tej od SPI jest jak widać wtryskiwacz. Zastanawiam się, czy możliwe było by wycięcie go i zamontowanie (wspawanie) 2 takich do góry od MPI (np obok siebie albo naprzeciwko, to już szczegół) i jaki byłby tego efekt. Oczywiście trzeba by doprowadzić paliwo do obu (ale to zwykłe rozgałęzienie na wężyku powinno wystarczyć) no i dodać pompę paliwa od MPI żeby utrzymać ciśnienie.
Generalnie robota raczej skomplikowana i pewnie droga, ale ciekawe jaki byłby efekt (oczywiście trzeba by to było poprzeć zmienioną mapą wtrysku porządnie dostrojoną na hamowni).
Jak będę miał nieplanowany nadmiar gotówki w przyszłym roku to pewnie z ciekawości sprawdzę :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528517 Wysłany: 12 Gru 2011, 15:06; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Wg. mnie, najwięcej zabawy, byłoby z montażem - zwróć uwagę, że w górze od SPI, już jeden wtryskiwacz zajmuję dość sporo miejsca. Fakt - dospawanie się do przepustnicy MPI byłoby pewnie trochę łatwiejsze, bo gardło jest większe, ale i tak niewspółmiernie, do rozmiarów wtryskiwacza. O ile wszystko jest do zrobienia, bo zdolny z nas naród ;), to ja obawiałbym się, czy upchnięcie tam 2 siusiaków, drastycznie nie pogorszy przepływu powietrza. Jeśli tak, to otrzymujemy sytuację, w której dostajesz spora wydajność układu paliwowego, której silnik i tak w pełni nie wykorzysta, bo nie dostanie odpowiedniej dawki powietrza. Mogę się jednak mylić - nie wiem, na ile wydajna jest seryjna przepustnica.

Napisz jeszcze, jak chcesz rozwiązać kwestie działania dwóch siusiaków - mają śmigać równolegle, czy na stałe ma działać jeden, a drugi ma być ustawiony jako dodatkowy, wzbogacając mieszankę w ściśle określonych warunkach, np. przy pełnym otwarciu przepustnicy, czy po przekroczeniu konkretnych obrotów itp.?

Pomysł wg mnie bardzo ciekawy i może dać naprawdę dobre efekty, szczególnie w Twoim przypadku, bo podejrzewam, że niedługo zacznie Cie trochę ograniczać jeden wtrysk jeśli chodzi o dalsze mody.



P.S. Przyszedł mi do głowy jeden pomysł (niestety banalniejszy niż Twój ;)). Zamiast wkładać 2 wtryski do przepustnicy, można by je w ogóle stamtąd wywalić i dospawać się do kolektora, tak jak to robią gazownicy - wtedy jeden siusiak obsługiwałby 2 cylindry :).


P.S.2. Znając Ciebie, pewnie niedługo się dowiemy, co z tego wyszło ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528522 Wysłany: 12 Gru 2011, 15:23; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Wtrysk nie jest wcale taki duży, spora jest jego metalowa część, której pewnie można by się pozbyć i z pomocą tokarza wytworzyć jakieś mocowanie na 2 wtryski tak żeby powietrze dalej miało dostęp.
Co do działania to myślałem o czymś prostym, czyli 2 działające jednocześnie, chociaż to żeby drugi włączał się w pewnym momencie też jest ciekawe.

Pawelec90 napisał(a):
Zamiast wkładać 2 wtryski do przepustnicy, można by je w ogóle stamtąd wywalić i dospawać się do kolektora, tak jak to robią gazownicy - wtedy jeden siusiak obsługiwałby 2 cylindry

Wspawanie w kolektor też ciekawe ale to już praktycznie wielopunkt będzie :P

Pawelec90 napisał(a):
Znając Ciebie, pewnie niedługo się dowiemy, co z tego wyszło

No to nie tak szybko, ale generalnie dość realnie myślę o takiej kombinacji. W sumie koszt nie taki duży, w 400zł pewnie można się zmieścić (wtrysk 2x100zł+pompa 100zł + robocizna 100zł) tylko potem strojenie tego będzie drogie, ale może coś po znajomości da się załatwić ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528537 Wysłany: 12 Gru 2011, 15:51; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Plusem Twojego rozwiązania jest jeszcze to, że będąc po wszystkim na hamowni, mógłbyś dokładnie dostroić komputer do modów, które już zastosowałeś i wtedy napisać naprawdę ostrą mapę, której jeden siusiak, mógłby momentami nie wyrabiać, a 2 wtrysk ustawić tak, żeby w razie potrzeby wzbogacał mieszankę, gdyby zaczynało się robić zbyt ubogo.

No ale w tym przypadku nie jestem pewien, czy obejdzie się bez sondy szerokopasmowej, a to już dość spory wydatek.

P.S. Jestem strasznie ciekaw, ile wypluł by Ci na hamowaniu - z tego co czytałem, pomiary robiłeś kilka modów temu ;), a i dokładne strojenie, mogło by pozwolić coś wycisnąć ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528542 Wysłany: 12 Gru 2011, 15:54; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Jak zdążę zamontować podkładkę pod przepustnicę od 75 (coś czeka na poczcie, mam nadzieję że ona) to może w tym tygodniu go shamuję, o ile dostanę urlop w piątek ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528545 Wysłany: 12 Gru 2011, 15:55; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Nie chce mi się cytować i odpowiadać do konkretnych zdań ale:
W MPI masz 4 siusiaki, a Ty myślisz że 2 dadzą rade obsłużyć silnik? Optymista...
Pominę już takie kwestie jak montaż tego, rozmieszczenie siusiaków by się mieszały dobrze paliwo w powietrzem itd...

Powodzenia

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528546 Wysłany: 12 Gru 2011, 15:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
i wtedy napisać naprawdę ostrą mapę, której jeden siusiak, mógłby momentami nie wyrabiać

Obawiam się, że powyżej 6500rpm a już na pewno powyżej 7000rpm to co jest teraz nie wyrabia ;)

[ Dodano: 12 Gru 2011 15:58 ]

dzikidaniel napisał(a):
W MPI masz 4 siusiaki, a Ty myślisz że 2 dadzą rade obsłużyć silnik? Optymista...

Przypadkiem czy specjalnie pomijasz fakt, że w SPI seryjnie jest 1 wtryskiwacz więc 2 i tak dadzą więcej paliwa? ;)
No i wtrysk od SPI jest wydajniejszy niż (pojedynczy) od MPI.

dzikidaniel napisał(a):
Pominę już takie kwestie jak montaż tego, rozmieszczenie siusiaków by się mieszały dobrze paliwo w powietrzem itd...

No to jest problematyczne, ale nie jest to nic, czego by sie nie dało rozwiązać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528581 Wysłany: 12 Gru 2011, 17:25; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
W MPI masz 4 siusiaki, a Ty myślisz że 2 dadzą rade obsłużyć silnik? Optymista...

Przypadkiem czy specjalnie pomijasz fakt, że w SPI seryjnie jest 1 wtryskiwacz więc 2 i tak dadzą więcej paliwa? ;)
No i wtrysk od SPI jest wydajniejszy niż (pojedynczy) od MPI.

Mój błąd. Źle przeczytałem (w sensie 2 z MPI zamiast 1 z SPI). Reszta jednak pozostaje dalej do przemyślenia.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528707 Wysłany: 12 Gru 2011, 22:31; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grojec koło Oświęcimia
Rejestracja: 14 Mar 2011,
Posty: 319
Pomógł: 5
łatwiej chyba będzie założyć kolektor z mpi razem z komputerem i wiązką potem zawsze można wrzucić większe wtryski i mapę kompa zrobić

_________________
Punto mk1 1.2 75KM SX 97 r.
http://fiatpunto.com.pl/topic28539.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528711 Wysłany: 12 Gru 2011, 22:35; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
FUFU napisał(a):
łatwiej chyba będzie założyć kolektor z mpi razem z komputerem i wiązką potem zawsze można wrzucić większe wtryski i mapę kompa zrobić

Ano łatwiej.
Ale w życiu nie zawsze warto robić to co łatwiejsze ;) Choćby dla zabawy i satysfakcji z wykombinowania czegoś nowego :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528715 Wysłany: 12 Gru 2011, 22:41; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grojec koło Oświęcimia
Rejestracja: 14 Mar 2011,
Posty: 319
Pomógł: 5
to czyli tak nie ważne czy polepszy czy pogorszy ważne zęby działało :P

_________________
Punto mk1 1.2 75KM SX 97 r.
http://fiatpunto.com.pl/topic28539.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528730 Wysłany: 13 Gru 2011, 16:02; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
FUFU napisał(a):
nie ważne czy polepszy czy pogorszy ważne zęby działało

Jak będzie działało to na pewno nie pogorszy ;)
Kwestia o ile poprawi :E

[ Dodano: 12 Gru 2011 23:20 ]

BTW co do łatwości i kosztów - kolektor od MPI nie podejdzie do głowicy, czyli ją też by trzeba wymienić a to dodatkowy koszt ;)

[ Dodano: 13 Gru 2011 15:39 ]

Hmm, z ciekawości szukam jakiej jest marki i jaką ma wydajność wtryskiwacz w SPI i... no czarna dziura normalnie.
Zero informacji :/
Znalazłem, że wtryski od 75 mpi ma 140cc/min http://www.eter-mot.info/?190,wtryskiwacz-iw057-br-weber-iw-057-iw-057
Pomoże ktoś z tym wtryskiem SPI?

[ Dodano: 13 Gru 2011 16:02 ]

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t=209&vc=1
Coś mam
Cytuj:
sikacz 1.1spi ok 1x500ccm, 1.1mpi 4x114ccm, 1.2 8v ok 4x140ccm, szesnastka 4x200ccm, pgt 4x240ccm


Czyli 2 wtryski od SPI dadzą ok 1000ccm czyli w zasadzie kosmiczny zapas wydajności ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528880 Wysłany: 13 Gru 2011, 19:31; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t=209&vc=1
Coś mam
Cytuj:
sikacz 1.1spi ok 1x500ccm, 1.1mpi 4x114ccm, 1.2 8v ok 4x140ccm, szesnastka 4x200ccm, pgt 4x240ccm


Czyli 2 wtryski od SPI dadzą ok 1000ccm czyli w zasadzie kosmiczny zapas wydajności ;)


Mówiąc szczerze, trochę mnie zdziwiłeś tymi wynikami.

Siusiak od SPI ma wydajność 500ccm, a kiedyś obiło mi się o uszy, że granica silnika 1.1 na tym wtrysku, to ~80KM, wtryski od 1.2 MPI, to 4x140ccm, czyli łączna wydajność to 560ccm, a na tych silnikach, z udziałem turbo ludzie kręcą 130-140KM, czyli wyjściową, a nawet większą moc GT, którego to wtryski mają łączną wydajność 960ccm, czyli nieporównywalnie większą, a ludzie przy modzeniu i tak je często podmieniają.

Sumaryczna różnica wydajności SPI/MPI jest niewielka, bo ~60ccm, różnica w możliwej do uzyskania mocy dość znaczna, bo jakieś 50-60KM - oczywiście, o ile wszystkie przyjęte wartości są prawdziwe.

Tak więc jedyne co mi przychodzi do głowy, to fakt, że kluczową rolę odgrywa w tym przypadku rozmieszczenie siusiaków i rozłożenie zapotrzebowania na wachę na 4 wtryski. W takim wypadku STax, możesz przemyśleć jeszcze jedną możliwość - zostawić seryjną przepustnice 1.1 z 1 siusiakiem, ewentualnie rozwiercić ją, albo poskładać mutanta z 1.1 i 1.2 ;) - ten wtrysk śmigał by cały czas, a w kolektor zapakować 2 dodatkowe, tyle że w tym przypadku, pewnie starczyłyby już takie od 1.2, czyli 2x140ccm - odpalane "w razie potrzeby".

Wybacz, że ciągle proponuje Ci inne rozwiązania - absolutnie nie krytykuje Twojego :). Po prostu swoim pomysłem zainteresowałeś mnie na tyle, że sam od 2 dni mam zagwozdke i myślę, co by można jeszcze inaczej/dziwniej pomodzić ;).



P.S. Jeśli Twój pomysł przetrwa próbę czasu (czyt. nie wymyślisz niczego innego ;)), to jeśli nie uwiniesz się ze wszystkim wcześniej, to na wiosnę, dla dobra nauki ;) wyślę Ci swoją przepustnice z 1.1 razem z siusiakiem, bo sam jestem strasznie ciekaw, co z tego wyjdzie :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528911 Wysłany: 13 Gru 2011, 20:33; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
ewentualnie rozwiercić ją, albo poskładać mutanta z 1.1 i 1.2

Tak mam teraz ;) Górę mam od 1.1 ale sama przepustnica już wstawiona od 1.2 mpi.
1.1 ma 30mm a 1.2 mpi 38mm.
Jutro jeszcze zmieniam dystans który jest pod przepustnicą, bo na razie jeżdżę na tym od 1.1 a on ma 30mm tak jak stara przepustnica.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528962 Wysłany: 13 Gru 2011, 22:43; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
Witam, tak dla potwierdzenia że w miarę tani sposób można podnieść moc w naszych autkach wrzucam wykres z hamowni obciążeniowej.


Image


Co do zmian:
Kolektor od 1.2 z wtryskami, przepustnica 42,dolot od 1.2, wałek 866, pompa paliwa 1.2, komp 1.2.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO