You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 13:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #529003 Wysłany: 14 Gru 2011, 00:02; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
nestea napisał(a):
Kolektor od 1.2 z wtryskami, przepustnica 42,dolot od 1.2, wałek 866, pompa paliwa 1.2, komp 1.2.

Szczerze? Kiepsko. Koszt spory (same części ok 1000zł używane), moc ok, tak jak u mnie ok. 67KM na hamowni pokazało, ale moment obrotowy słabiutki, 87,7Nm vs 86Nm w serii? To już u mnie nawet 99Nm pokazało...
W dodatku ostra krzywa tego momentu...
U mnie taki wykres przy zastosowaniu tylko dolotu mojego pomysłu i splanowanej głowicy:
Image

[ Dodano: 14 Gru 2011 00:02 ]

Pawelec90 napisał(a):
Sumaryczna różnica wydajności SPI/MPI jest niewielka, bo ~60ccm, różnica w możliwej do uzyskania mocy dość znaczna, bo jakieś 50-60KM - oczywiście, o ile wszystkie przyjęte wartości są prawdziwe

No tak, ale te silniki różni sporo, poza tym, 1.1 z turbo też ci 100-110KM da, więc 130-140KM z 1.2 to nie jest wielka różnica ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #529008 Wysłany: 14 Gru 2011, 00:13; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
Koszta niewielkie, trzeba tylko dobrze szukac :)
Na ktorym biegu to Twoje auto bylo hamowane ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529021 Wysłany: 14 Gru 2011, 02:02; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
nestea napisał(a):
Kolektor od 1.2 z wtryskami, przepustnica 42,dolot od 1.2, wałek 866, pompa paliwa 1.2, komp 1.2.

Szczerze? Kiepsko. Koszt spory (same części ok 1000zł używane), moc ok, tak jak u mnie ok. 67KM na hamowni pokazało, ale moment obrotowy słabiutki, 87,7Nm vs 86Nm w serii? To już u mnie nawet 99Nm pokazało...
W dodatku ostra krzywa tego momentu...
U mnie taki wykres przy zastosowaniu tylko dolotu mojego pomysłu i splanowanej głowicy:

...


No to wychodzi na to, że zrobiłeś jeden z najskuteczniejszych dolotów do silników fire ;), bo samo planowanie, zresztą z tego co pisałeś - dość delikatne (czyt. typowe wyrównanie) +12KM i 13Nm w tym motorze by nie dało ;).

STax napisał(a):
No tak, ale te silniki różni sporo, poza tym, 1.1 z turbo też ci 100-110KM da, więc 130-140KM z 1.2 to nie jest wielka różnica ;)


Myślisz, że 1.1 na monowtrysku, nawet z turbo pokaże ~100KM? Pytam z ciekawości, bo wydaję mi się, że mimo wszystko może być problem.

A pisząc o 140 KM z 1.2 źle się wyraziłem - chodziło mi o 1.1 z górą od 1.2 ( http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=czaka ). Przyznaję na początku - tam silnik dostał tłoki od 1.2, ale mimo wszystko, dużą robotę robi też skok tłoka. No chyba, że reszta została ugrana na samej głowicy, ew. portingu.

[ Dodano: 14 Gru 2011 02:02 ]

nestea napisał(a):
Koszta niewielkie, trzeba tylko dobrze szukac


Tu się muszę z kolegą zgodzić - też jak na razie wyrywam części za bezcen ;). Ale to pewnie kwestia przypadku i tego, że mam czas i mogę szukać - gdybym potrzebował części "na już", to pewnie byłyby same "nówki sztuki, sprowadzone z Niemiec, 50kkm przebiegu" ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529028 Wysłany: 14 Gru 2011, 11:12; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
nestea napisał(a):
Koszta niewielkie, trzeba tylko dobrze szukac :)
Na ktorym biegu to Twoje auto bylo hamowane ?

Na 2. i na 3., najsłabszy wnik był 65,9KM, najlepszy coś koło 68KM, a te 66,9KM to taki pośrodku, czyli najbardziej realny. I ten akurat pomiar był na 3.

Dziwne, że u ciebie przy takich sporych w sumie zmianach moc poszła w górę, a moment praktycznie wcale.

Pawelec90 napisał(a):
Myślisz, że 1.1 na monowtrysku, nawet z turbo pokaże ~100KM?

Oczywiście, dlaczego by nie? Sam widzisz, że wydajność wtrysku nie jest wiele mniejsza niż w mpi, więc to nie jest przeszkodą, a głowicę, wydech itd i tak trzeba troszkę poprawiać.

Pawelec90 napisał(a):
Tu się muszę z kolegą zgodzić - też jak na razie wyrywam części za bezcen

Można, jasne, trzeba po prostu mieć trochę szczęścia.

[ Dodano: 14 Gru 2011 09:36 ]

Pawelec90 napisał(a):
No to wychodzi na to, że zrobiłeś jeden z najskuteczniejszych dolotów do silników fire ;), bo samo planowanie, zresztą z tego co pisałeś - dość delikatne (czyt. typowe wyrównanie) +12KM i 13Nm w tym motorze by nie dało ;).

Ja tam uważam, że naprawdę robi robotę ten dolot. Wygląda kiepsko ale działa i o to chodzi.
A co do +12KM i 13Nm to też moje auto już w serii podejrzewam że ciut więcej miało niż fabryka podaje, żałuję, że nigdy nie było okazji seryjnego pomierzyć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529342 Wysłany: 15 Gru 2011, 17:01; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
No to wychodzi na to, że zrobiłeś jeden z najskuteczniejszych dolotów do silników fire ;), bo samo planowanie, zresztą z tego co pisałeś - dość delikatne (czyt. typowe wyrównanie) +12KM i 13Nm w tym motorze by nie dało ;).

Ja tam uważam, że naprawdę robi robotę ten dolot. Wygląda kiepsko ale działa i o to chodzi.
A co do +12KM i 13Nm to też moje auto już w serii podejrzewam że ciut więcej miało niż fabryka podaje, żałuję, że nigdy nie było okazji seryjnego pomierzyć.


Ale dlaczego odebrałeś moje słowa jako ironie? Ja mówiłem poważnie - konstrukcja musi być naprawdę dobra, skoro przy jej zastosowaniu + planowaniu uzyskałeś taki przyrost :).


No i żeby nie było nudno, to kolejne pytanie do Panów... ;).

Przy modach o których pisałem, w kwestii wydechu planowałem zająć się na początku jedynie kolektorem i dwururką. Jednak jak to zwykle bywa - życie zweryfikowało moje plany ;). Po ostatniej wizycie na kanale, popatrzeniu na wydech, posłuchaniu go... hmm, jakby to ująć - ser z kraju pięknych gór ;). Im dalej od siatki, tym gorzej ;). Tak więc plan jest taki, że robię od razu całość - katalizator idzie do żyda, tylko pytanie co resztą. Nie ukrywam, że lubię robić raz, a dobrze, więc chciałbym od razu zrobić z kwasówki - mam dostęp do rur w miarę normalnych cenach (normalnych, tzn. taniej, niż jak pojechałbym do tłumikarzy ;). Myślałem, żeby na koniec wrzucić coś konkretnie pod silnik, np. Węglarskiego, pozostaje kwestia środka. Czy wywalenie środkowego tłumika nie rozluźni za bardzo wydechu? Mówimy oczywiście cały czas o rurach o oryginalnej średnicy. Chciałbym po prostu wiedzieć, czy wycięcie również środkowego, nie wpłynie negatywnie na osiągi. No i czy nie będzie już koszmarnie głośno w takiej konfiguracji ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529368 Wysłany: 15 Gru 2011, 20:07; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Ale dlaczego odebrałeś moje słowa jako ironie? Ja mówiłem poważnie - konstrukcja musi być naprawdę dobra, skoro przy jej zastosowaniu + planowaniu uzyskałeś taki przyrost

Nie, wcale nie uznałem tego za ironię, po prostu warto zaznaczyć, że już w serii musiało być ciut lepiej ;)

Co do wydechu to powiem ci, że nie znam się na tych wzorach, ale poszukaj w necie to na pewno znajdziesz gdzieś kogoś, kto ci to ładnie wyliczy, albo przynajmniej poda odpowiednie wzory.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529543 Wysłany: 16 Gru 2011, 16:24; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Co do wydechu to powiem ci, że nie znam się na tych wzorach, ale poszukaj w necie to na pewno znajdziesz gdzieś kogoś, kto ci to ładnie wyliczy, albo przynajmniej poda odpowiednie wzory.


Ale mam rozumieć, że nie jest to już wyjściowo "zbrodnia", jak robienie przelotu na 2,5' w tak małym silniczku? ;)

P.S. Czy ktoś posiada informacje dot. średnicy oryginalnego wydechu w 1.1 i 1.2 MPI oraz grubości ścianek? Interesuje mnie również, czy zakładając wydech z kwasówki trzeba wyjściowo założyć inną grubość ścianek rury ze względu na różnice w użytym materiale.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536765 Wysłany: 12 Sty 2012, 15:37; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 i jak tam postępy?

Ja jeszcze raz przemyślałem koncepcję wtrysku i troszkę ją modyfikowałem.
Zamiast dwóch wtrysków od SPI zostawić to co jest i do tego domontować jeden wtryskiwacz od MPI, najlepiej oddzielnie włączany i wyłączany z kabiny.
Montaż i podłączenie powinny być proste, jedyny problem to doprowadzenie paliwa, ale to kwestia pomysłu ;)
Wtrysk z MPI to dodatkowe 140ccm wydajności, co powinno starczyć bez modyfikacji mapy wtrysku a i pompa seryjna powinna wyrobić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536864 Wysłany: 12 Sty 2012, 20:41; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
i jak tam postępy?


Powiem tak - trochę się działo ostatnio i prace poszły do przodu :). Na razie nic nie pisałem, bo chciałem się pochwalić fotami za kilka dni, jak już graty do mnie wrócą ;).

Tak więc ;):

Głowica i kolektory wracają do mnie za kilka dni. W menu: porting głowicy i kolektorów, lekkie poszerzenie kanałów wydechu, podcięcie prowadnic, szlif i dotarcie zaworów (jeśli zajdzie potrzeba, to wymiana), wymiana uszczelniaczy i prowadnic.

Do tego pozwoliłem sobie, ze względu na nieoczekiwany przypływ gotówki, na małą burżuazje ;) - zamówiłem dolot pana Węglarskiego (dla jasności - wystrugany pod moją konfiguracje motoru) i jak już wszystko poskładam, mam zamiar shamować auto na seryjnej puszce, serii z Twoim modem STax i na dolocie Węglarskiego :).

Z takich nie konno-mechanicznych modów, to po weekendzie odbieram felgi z piaskowania i proszku.

Generalnie większość gratów już zakupiona i odpowiednio spreparowana - szukam jeszcze tylko kompa bez immo po jakiejś fajnej cenie (albo jakiegoś magika w okolicy, który oczyści mi go w normalnych pieniądzach ;)) i czekam, aż mój tokarz znajdzie czas na obróbkę przepustnicy. No i jako, że większość gratów skompletowałem przed czasem, to możliwe, że wałek poleci do przeróbki do Rewara :).

Ogólnie mogę powiedzieć, że jak narazie, jestem zadowolony z przebiegu i tempa całej operacji :).

STax napisał(a):
Ja jeszcze raz przemyślałem koncepcję wtrysku i troszkę ją modyfikowałem.
Zamiast dwóch wtrysków od SPI zostawić to co jest i do tego domontować jeden wtryskiwacz od MPI, najlepiej oddzielnie włączany i wyłączany z kabiny.
Montaż i podłączenie powinny być proste, jedyny problem to doprowadzenie paliwa, ale to kwestia pomysłu ;)
Wtrysk z MPI to dodatkowe 140ccm wydajności, co powinno starczyć bez modyfikacji mapy wtrysku a i pompa seryjna powinna


Dobrze zrozumiałem, że chcesz go odpalać ręcznie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536872 Wysłany: 12 Sty 2012, 21:11; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Dobrze zrozumiałem, że chcesz go odpalać ręcznie?

Tak, tzn mieć taką możliwość (proste odcięcie prądu). Tak żeby przy normalnej jeździe dodatkowy wtrysk nie chodził i nie spalał niepotrzebnie paliwa. a jak będzie trzeba to się go włączy.

Pawelec90 napisał(a):
jak już wszystko poskładam, mam zamiar shamować auto na seryjnej puszce, serii z Twoim modem STax i na dolocie Węglarskiego

Jestem bardzo ciekawy jaki będzie wynik :)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536920 Wysłany: 12 Sty 2012, 22:59; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Tak, tzn mieć taką możliwość (proste odcięcie prądu). Tak żeby przy normalnej jeździe dodatkowy wtrysk nie chodził i nie spalał niepotrzebnie paliwa. a jak będzie trzeba to się go włączy.


A jak zamierzasz rozwiązać kwestie strojenia? Bo w takim układzie, jeśli chciałbyś całość wystroić, musiałbyś mieć 2 mapy - jedną jakąś powiedzmy "cywilną", a drugą do upalania której włączenie od razu odpalałoby drugiego siusiaka. A bez strojenia, nie obawiasz się, że po włączeniu dodatkowego wtrysku do pewnych obrotów za bardzo by go przelewał? No chyba, że drugi wtrysk odpalałbyś z jasnym przesłaniem maksymalnego pałowania i tylko w takim wypadku ;).

A co do montażu - nadal przepustnica czy też wykombinowałeś coś innego?

STax napisał(a):
Jestem bardzo ciekawy jaki będzie wynik :)


Ja również, ale podejrzewam, że żadna z konfiguracji nie wykaże się znaczną wyższością - chyba zbyt mały motor, żeby cyferki robiły wrażenie. Mnie bardziej od różnicy w liczbach interesuje wykres - a wydaję mi się, że jeśli chodzi o przebieg momentu, można będzie wyciągnąć jakieś wnioski z wyników. Chciałbym jeszcze sprawdzić sportową wkładkę, ale to już trochę za duże inwestycje, jak na eksperymenty ;) - 4-5 pomiarów + do tego cena wkładki.

Myślę, że 3 wykresy, pozwolą na ciekawą dyskusje ;). A i może chociaż po części będą odpowiedzią na legendarne już pytanie - seria czy stożek ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536982 Wysłany: 13 Sty 2012, 08:12; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
A bez strojenia, nie obawiasz się, że po włączeniu dodatkowego wtrysku do pewnych obrotów za bardzo by go przelewał? No chyba, że drugi wtrysk odpalałbyś z jasnym przesłaniem maksymalnego pałowania i tylko w takim wypadku

Oczywiście, że tylko do pałowania ;) I już mam pomysł na dobre rozwiązanie - stycznik przy przepustnicy albo pedale gazu, dający styk (czyli włączający dodatkowy wtrysk) przy gazie wciśniętym od 90% w górę.

Pawelec90 napisał(a):
A co do montażu - nadal przepustnica czy też wykombinowałeś coś innego?

Na dziś przepustnica, ale zastanawiam się, co będzie prościej zrobić.

Pawelec90 napisał(a):
A i może chociaż po części będą odpowiedzią na legendarne już pytanie - seria czy stożek

Raczej tylko na pytanie seria czy ten akurat dobrany pod silnik stożek ;) Bo patrząc na rózne pomysły z montażem stożka to wiadomo, że to musi różnie działać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536994 Wysłany: 13 Sty 2012, 10:03; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 523
Pomógł: 12
STax, A może lepszy i ciekawiej wyglądający by był przycisk na kierownicy jak do nitro :E

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536998 Wysłany: 13 Sty 2012, 10:39; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Chodzi raczej o skuteczność działania a nie o efekt wizualny ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537151 Wysłany: 13 Sty 2012, 18:53; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 523
Pomógł: 12
Skuteczne by też to mogło być bo skoro drugi wtrysk ma być używany przy upalaniu do spodu to taki przycisk by mógł sterować przekaźnikiem przełączającym obie sikawki, a że upalanie zwykle na prostych byś miał to przycisk by był pod ręką.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537170 Wysłany: 13 Sty 2012, 19:45; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A powiedzcie co ma dać ten drugi wtrysk?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537380 Wysłany: 14 Sty 2012, 13:12; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
A powiedzcie co ma dać ten drugi wtrysk?

Więcej paliwa na wysokich obrotach, bo ewidentnie go brakuje w stosunku do ilości powietrza.
Można by to pewnie załatwić podlewając jeszcze bardziej mapę wtrysku, ale tak może być taniej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537478 Wysłany: 14 Sty 2012, 19:09; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A skąd wiesz że paliwa brakuje? Po czym poznajesz?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537485 Wysłany: 14 Sty 2012, 19:28; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
A skąd wiesz że paliwa brakuje? Po czym poznajesz?

http://www.youtube.com/watch?v=E5d4YcnM4Ew zobacz jak się kręci od 5,5-6tys w górę. Mocno zwalnia, czyli wg mnie czegoś mu brakuje.
A co ty sądzisz?

[ Dodano: 14 Sty 2012 19:28 ]

Jak będę go hamował to pewnie wysupłam jeszcze parę groszy i AFR zmierzę w funkcji obrotów, to będę miał czarno na białym co i jak.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #539698 Wysłany: 22 Sty 2012, 14:26; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Jak będę go hamował to pewnie wysupłam jeszcze parę groszy i AFR zmierzę w funkcji obrotów, to będę miał czarno na białym co i jak.


Faktycznie, oznaczenie AFR mogłoby pomóc w całej operacji - wiedząc, przy jakich obrotach robi się za ubogo, wiadomo byłoby kiedy odpalić dodatkowy wtrysk. Z drugiej strony, komplikuje to całą operację - pewnie potrzebny byłby jakiś dodatkowy sterownik, ecumaster czy smt6 - czysto mechaniczne odpalanie wtrysku w tej sytuacji odpada.


A teraz trochę newsów z mojej strony ;)

Celem zaspokojenia wrodzonej próżności, zakupiła się (prawie) kompletna klima - trwają działania mające na celu uzupełnienie zestawu ;). Montaż - pewnie chwile po tym, jak zasugeruje to pogoda... ;).

Ale jak zwykle, żeby nie było nudno - zagwozdka dnia:

Jak już pisałem, planuję puścić wałek do Rewara na przeróbkę. Do tej pory jakoś biłem się z myślami, jeśli chodzi o sportowy wałek - ceny Świątka, a tym bardziej Catcamsa trochę mnie odstraszały ;). Ale cena proponowana przez Rewar za przeróbke oryginalnego wałka, wydaję się być ciekawą propozycją :). Pytanie tylko, czy ktokolwiek jest mi w stanie coś o nich powiedzieć - będę wdzięczny zarówno za ogólne informacji n.t. firmy jak i stricte techniczne. Wiem, że najskuteczniej byłoby po prostu napisać do Rewara, ale najwidoczniej są dość zapracowani, bo jak na razie kilka moich maili zostało bez odpowiedzi. Przeglądając ich stronę, zainteresował mnie wałek 270* do silników FIRE. Niestety brak jakichkolwiek więcej informacji na jego temat. Dlatego byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi n.t. podmiany wałka :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #539707 Wysłany: 22 Sty 2012, 14:38; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
Slabo szukasz :)
Opinie sa dobre na temat walkow rewara. Koledzy z centomani porownywali je do walkow od heinrich i rewar przoduje.

Sam mam w planach rewar, 270 stopni, powinien byc ok do krecenia do odcinki 6800/7000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #539895 Wysłany: 23 Sty 2012, 08:00; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90, ale dajesz im wałek od 55 czy od 75?
Bo w 75 sam wznios krzywek jest dużo większy już seryjnie.

Ja ostatnio przeglądając książkę z danymi zauważyłem, że w 75 są nieco większe zawory i zastanawiam się czy przy obróbce głowicy nie warto by zainwestować w przekładkę zaworów.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #539960 Wysłany: 23 Sty 2012, 13:46; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
ale dajesz im wałek od 55 czy od 75?
Bo w 75 sam wznios krzywek jest dużo większy już seryjnie.


Przerobić chce 866, czyli od 75. Też mam wątpliwości, jakby to współpracowało razem, dlatego wysłałem maila do Rewara - ale jak już wcześniej pisałem, na razie zero odpowiedzi. Wiesz, nie spodziewam się drastycznych przyrostów po wałku - dół ma pozostać dołem, nie chce tylko, żeby się pogorszył. Pomyślałem po prostu, że do podłubanej głowicy, taki wałek mógłby być ciekawą alternatywą w stosunku do serii - chodzi mi o coś, co się "obudzi" i pokaże pazura dopiero od jakiś 3500-4000 i ładnie pociągnie do końca. Wiesz, bardziej taki gadżet "for fun" ;).

STax napisał(a):
Ja ostatnio przeglądając książkę z danymi zauważyłem, że w 75 są nieco większe zawory i zastanawiam się czy przy obróbce głowicy nie warto by zainwestować w przekładkę zaworów.


Przy zmianie zaworów na większe, nie trzeba też zmienić prowadnic i gniazd albo je przefrezować? Planujesz założyć nówki, czy kupić głowicę z 75 jako dawcę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #539964 Wysłany: 23 Sty 2012, 13:53; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Przy zmianie zaworów na większe, nie trzeba też zmienić prowadnic i gniazd albo je przefrezować? Planujesz założyć nówki, czy kupić głowicę z 75 jako dawcę?

Na razie trudno mówić o planowaniu, tak tylko rozmyślam póki co ;)
Ale konkrety - z tego co wyczytałem, to chyba nic dodatkowo nie trzeba wymieniać, zresztą różnica w wielkości zaworu nie jest duża - 30,5vs31,5mm.
Co ciekawe, wg książki głowica 1.1 ma więcej wymiarów (m.in w kontekście zaworów) zgodnych z 1.2 MPI niż z 1.2 SPI :lol:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559276 Wysłany: 14 Mar 2012, 21:38; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Mała aktualizacja tematu :).

Co niektórzy zapewne już we mnie zwątpili i uwierzyli w czarne proroctwa siane w tym temacie ;).
Przyznam szczerze, że ostatnie tygodnie były dla mnie troszeczkę zniechęcające - pieniążków ubywało, gratów za bardzo nie przybywało - a to jeszcze nie skończone, a to chomik zjadł listonoszowi awizo itp. ;). W dodatku, w zasadzie jednocześnie wysrały się tuleje wahaczy i alternator ;).

Ale na szczęście już jest dobrze - autko zdrowiutkie, a ja wreszcie zaczynam odbierać dość regularnie paczki od kurierów ;).


Jeszcze ciepłe :E

http://imageshack.us/photo/my-images/221/35863648ui.jpg

Jak wcześniej wspominałem - zamówiłem dolot u Pana Węglarskiego. Cały układ wykonany oczywiście pod konkretną specyfikację. Na razie nie mogę się wypowiadać n.t walorów użytkowych - efekty (lub ich brak ;)) poznam dopiero jak poskładam autko. Jedno co mogę powiedzieć - staranność i precyzja wykonania naprawdę robi wrażenie :). Nie wiem, czy zdjęcia to oddają, ale na żywo układ na prawdę wygląda rewelacyjnie - nie mam tu oczywiście na myśli uniwersalnych walorów piękna - chodzi mi o staranność malowania, precyzję każdego spawu, dokładność, z jaką przycięte są węże odmy - no takie detale, które w kupie robią wrażenie na prawdę solidnej roboty :). Na uwagę zasługuję osłona filtra - docelowo ma zapewne chronić przed dopływem gorącego powietrza z nad kolektora - na ile jest dobrym izolatorem? Tego nie wiem, ale podoba mi się samo rozwiązanie - przy odrobinie wysiłku, można ulepić ładne łączenie stożka z rurą doprowadzającą zimne powietrze - już nawet wiem jak :lol: .


Poniżej zdjęcie filtra bez osłony

http://imageshack.us/photo/my-images/21/95913628.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/707/61774836.jpg

Jak widać - filterek o wiele mniej okazały gabarytowo, niż te montowane przez niektórych userów - można się było tego spodziewać ;).

http://imageshack.us/photo/my-images/571/40170955.jpg


A to symulacja, jak to będzie wyglądało pod maską ;). Ostatnio rozgorzał temat, dot. umiejscowienia filtra pod maską w naszych kropkach - może to będzie jakaś pomoc :). Miejsce może nie do końca szczęśliwe - w końcu na kolektorem wydechowym, ale z drugiej strony, ciężko znaleźć lepsze w kropku - poza tym, robił to człowiek, który zna się na swojej robocie, więc całość jest raczej przemyślana. Na foto załapała się przy okazji pokrywa zaworów - polerka in progres - taka estetyka użytkowa ;). Trochę jej jeszcze brakuje, ale idzie w dobrym kierunku ;).

Na dniach wrzucę fotki odnowionego felunku, doszły mnie też informację, że czapeczka też już skończona - czeka tylko na poskładanie :).


A żeby tradycji stało się za dość - pytanie na dziś :E

W zasadzie wszystkie graty już skompletowane - pozostała dwururka i pompa paliwa. I o tyle, o ile kupno rury, to kwetsia pochodzenia po szrotach i wybrania najmniej przegnitego i nadającego sie jeszcze do zapoznania z migomatem egzemplarza :lol: , tak pompa to już szerszy temat. Doszedłem do wniosku, że chyba mogę szarpnąć się na coś lepszego - no i pomyślałem Walbro. Czytałem ostatnio na centomanii temat, w którym do dłubanego sc 1.2 75 polecano właśnie któryś model Walbro. Dogrzebałem się do aukcji i doszedłem do pierwszej zagwozdki - wg. specyfikacji, pompa pracowała przy grubo ponad 5 barach - podczas gdy standardowa pompa z tego silnika ma 3 bar. I teraz pytanie - czy celowo wkłada się silniejszą i wydajniejszą pompe? Seryjny regulator ciśnienia i tak obetnie ciśnienie na listwie na 3 bary? Taka pompa pracuję po prostu efektywniej przy niższym ciśnieniu (czyt. jest mniej wysilona)? Czy może konieczne jest wywalenie oryginalnego regulatora ciśnienia i wstawienie takiego manualnego? Bo chyba ten silnik nie miał pracować docelowo na prawie 6 barach. Dodam, że silnik o którym mowa, nie był jakoś bardzo wysilony.

Więc co polecacie? W jaką wydajność celować? Dodam, że mój "projekt", wbrew temu, co poniektórzy sądzą, będzie nadal rozwijany - są już dość sprecyzowane i ciekawe plany ;). Także jeśli mam wydać więcej, wolałbym, żeby to przyszłościowa inwestycja :).

P.S. Proszę o szybki instruktaż wklejania zdjęć ;).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO