You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 10:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #511281 Wysłany: 15 Paź 2011, 02:59; 
 Temat postu: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Witam wszystkich serdecznie :).

Na początku pragnę nadmienić, iż jestem świadom, że temat jakkolwiek rozumianego „tjuninguuu” silników 1.1 był wałkowany do znudzenia, tak więc proszę o wyrozumiałość - nie mam zamiaru pytać o filtry stożkowe, magnetyzery, magiczne dodatki do paliwa czy „super ziomalskie czipy +50 kucy z Allegro” ;). Pytań w stylu: „Mam budżet w wysokości 200 zł, chcę zwiększyć moc – co mam zrobić?” również nie uświadczycie.

Postanowiłem podejść o tematu trochę bardziej kompleksowo. Najpierw chcę się przekonać, ile jestem w stanie wyciągnąć z silnika w wersji wolnossącej – kiedy dojdę do rozsądnego momentu, przyjdzie pora na turbo, ale to temat na następny rozdział. Zbaczając jeszcze na chwilę z tematu – bardzo proszę o powstrzymanie się od dyskusji dotyczącej zasadności takiego postępowania – zdaję sobie sprawę, że „najszybszym” rozwiązaniem byłaby zmiana silnika. Jeżeli ktoś zdążył już uznać moje postępowanie za nielogiczne (bo takie właśnie jest ;)) i głupie, niech po prostu ominie temat szerokim łukiem.

Wracając do meritum – na podstawie mojej aktualnej wiedzy (która niestety nie jest zbyt wielka, tak więc proszę o wyrozumiałość ;)), doszedłem do wniosku, że pierwszym przystankiem powinno być przełożenie całej góry z wersji 75 MPI. Do tego oczywiście nowa pompa, przewody paliwowe, komputer. Głowica na dzień dobry powędruje do człowieka, który zajmie się nią od A do Z – natchnienie przyniósł mi ten temat http://fiatpunto.com.pl/topic28257.html ;).

I teraz pytanie do Was – jako że i tak czeka mnie zakup wszystkich części, pomyślałem, że nie wszystkie muszą pochodzić z 75 MPI. Pierwsza rzecz, jaka przyszła mi do głowy, to inna przepustnica i wtryskiwacze (to tak myśląc przyszłościowo o dmuchawce). I teraz pytanie – czy można, jeśli tak, to z czego? Mile widziane wszystkie sensowne propozycje modyfikacji wydechu (sensowne, tzn. te mające na celu polepszenie osiągów, a nie brzmienia silnika). Pomijamy tylko kolektor, bo 4-2-1 i jego spasowanie z głowicą, tzn. polerka i zgranie kanałów, bo już są w planach. Kolejna sprawa to fakt, że na pewno o czymś nie pomyślałem, a wolałbym uniknąć sytuacji w której po skończonej robocie, dojdziemy z moim magikiem do wniosku, że coś można było zrobić lepiej/inaczej. Dlatego chętnie zapoznam się z każdą propozycją, poza „zmień auto/silnik”. Proszę również nie pisać „nie zmieniaj tego, nie warto, dostaniesz góra 2-3 kM” – rozumiem, że taka modyfikacja sama w sobie, solo jest bezzasadna – ale w całokształcie może już być inaczej.

Macie więc duże pole do popisu – jedyne ograniczenie (przynajmniej w najbliższej przyszłości o której rozmawiamy), to zakucie silnika i typowo sportowe/wyczynowe części, które najzwyczajniej w świecie, przynajmniej na razie przerastają mnie finansowo.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #511290 Wysłany: 15 Paź 2011, 08:42; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
jeśli już kupujesz głowicę w celu portingu to pomyśl też nad dołem z 1.2,
co do przepustnicy można zapodać rozwierconą na 42 lub 45mm,
można też zapodać cały kolektor dolotowy 4P na gaźnikach z motocykli,
co do wtrysków to seryjne 1.2 spokojnie obsłużą także turbo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511291 Wysłany: 15 Paź 2011, 08:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Wprawdzie, to nie do końca to o co ci chodzi, ale poczytaj sobie tu => http://staxomoto.blogspot.com/2011/08/m ... akcje.html o moich modach. To dość tania i zaskakująco skuteczna opcja. Do tego niedługo dokładam wałek od 75 i celuję właśnie w okolice 75KM i 110NM, potem ewentualnie porting głowicy i bardziej wydajna pompa paliwa, ostatecznie może wywalenie kata.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511299 Wysłany: 15 Paź 2011, 10:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Jaki jest sens grzebania w gównie? Szukaj 1.2 16V a nie baw się. Ile można z tego wyciągnąć wiedzą centomaniacy, silnik w każdą stronę przerobiony, takie zabawy by przeszły 10 lat temu i by można jakiegoś sensu się wtedy doszukać, a nie teraz...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511351 Wysłany: 15 Paź 2011, 14:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
rzel napisał(a):
jeśli już kupujesz głowicę w celu portingu to pomyśl też nad dołem z 1.2,
co do przepustnicy można zapodać rozwierconą na 42 lub 45mm,
można też zapodać cały kolektor dolotowy 4P na gaźnikach z motocykli,
co do wtrysków to seryjne 1.2 spokojnie obsłużą także turbo


W takim razie powiedz mi, czy takie powiększenie przepustnicy, będzie niejako "zaliczką" na poczet turbo, tzn. dopiero wtedy odczuje efekt, czy będzie on mniej lub bardziej odczuwalny jeszcze w wolnossaku? Czy odpowiednia mapa paliwa wykorzysta możliwości większej przepustnicy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511369 Wysłany: 15 Paź 2011, 16:18; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
Pawelec90 napisał(a):
W takim razie powiedz mi, czy takie powiększenie przepustnicy, będzie niejako "zaliczką" na poczet turbo, tzn. dopiero wtedy odczuje efekt, czy będzie on mniej lub bardziej odczuwalny jeszcze w wolnossaku? Czy odpowiednia mapa paliwa wykorzysta możliwości większej przepustnicy?


sam mam 42mm w wolnossącym i efekt jest jak najbardziej odczuwalny, komputer sam się do niej zaadoptował

http://fiatpunto.com.pl/topic27837-15.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511372 Wysłany: 15 Paź 2011, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Wprawdzie, to nie do końca to o co ci chodzi, ale poczytaj sobie tu => http://staxomoto.blogspot.com/2011/08/m ... akcje.html o moich modach. To dość tania i zaskakująco skuteczna opcja. Do tego niedługo dokładam wałek od 75 i celuję właśnie w okolice 75KM i 110NM, potem ewentualnie porting głowicy i bardziej wydajna pompa paliwa, ostatecznie może wywalenie kata.


STax, Twoje mody przestudiowałem we wszystkie możliwe strony jako jedne z pierwszych ;) i na początku miałem zamiar właśnie taką drogą pójść. Różnica polega na tym, że Ty głowice planowałeś "przy okazji" - tak więc doszedłem do wniosku, że skoro i tak mam zrzucać całą głowice i oddawać ją w ręce mojego magika, to wole kupić taką od 1.2 - koszt niewielki, a plusów wiele - korzystam z auta, a głowica na spokojnie siedzi w warsztacie na planowaniu i portingu, bez pośpiechu, jest czas żeby całość odpowiednio "poprawić", spasować z kolektorami. Bardzo odpowiada mi sytuacja, w której mogę na spokojnie robić całość "na raty", bez przestojów w korzystaniu z auta. Poza tym ostatecznie spodziewam się lepszych efektów po "nowej" głowicy.

Byłbym wdzięczny, gdybyś rozwinął temat swojego dolotu - jestem ciekaw, czy miałeś okazje, bądź jakiś inny user, przetrenować taki patent na innej pojemności, rozmiarze przepustnicy czy innej puszce dolotu i jak oceniasz sportową wkładkę vs zwykłą w takiej konfiguracji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511378 Wysłany: 15 Paź 2011, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
a ile masz przebiegu w swoim kropku?? jak duży to może nie musisz przy okazji bo może niebawiem będzie okazja do planowania :D

dzikidaniel nie karć kolegi, chce zrobić coś innego coś wyjątkowego niech dłubie
cenowo wiadomo że taniej wyjdzie inny (mocniejszy) silnik wstawić, to się zgadza. Ale nietórzy chcą z ciekawości pogrzebać trochę
Jak osobiście też mam ochotę trochę poeksperymentować z niektórymi elementami punciaka, dla własnej przyjemności i rozwoju wiedzy mechanicznej
Teraz karcisz i w zasadzie kolega może się czujć przez ciebie wyśmiany nawet a sam jesteś zapatrzony w bardzo ciekawe projekty IP, i jak ktoś łauje grubą kasę żeby z poldona mieć super moc to sam jesteś ciekawy
przecież mogliby kupić auta z większymi silnikami "bo taniej"
tuning rzadko się opłąca ale jeśli przynosi właścicielowi frajdę to niech sobie grzebie, jego kasa i jesgo szczęście.


Pawelec90 poczekaj aż Stax wstawi wałek zobaczymy ile to daje bo może warto przy rozbieraniu silnika podmienić jeden grat więcej.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511382 Wysłany: 15 Paź 2011, 17:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Pietro napisał(a):
a ile masz przebiegu w swoim kropku?? jak duży to może nie musisz przy okazji bo może niebawiem będzie okazja do planowania :D

dzikidaniel nie karć kolegi, chce zrobić coś innego coś wyjątkowego niech dłubie
cenowo wiadomo że taniej wyjdzie inny (mocniejszy) silnik wstawić, to się zgadza. Ale nietórzy chcą z ciekawości pogrzebać trochę
Jak osobiście też mam ochotę trochę poeksperymentować z niektórymi elementami punciaka, dla własnej przyjemności i rozwoju wiedzy mechanicznej
Teraz karcisz i w zasadzie kolega może się czujć przez ciebie wyśmiany nawet a sam jesteś zapatrzony w bardzo ciekawe projekty IP, i jak ktoś łauje grubą kasę żeby z poldona mieć super moc to sam jesteś ciekawy
przecież mogliby kupić auta z większymi silnikami "bo taniej"
tuning rzadko się opłąca ale jeśli przynosi właścicielowi frajdę to niech sobie grzebie, jego kasa i jesgo szczęście.


Pawelec90 poczekaj aż Stax wstawi wałek zobaczymy ile to daje bo może warto przy rozbieraniu silnika podmienić jeden grat więcej.


Nalatane mam 140 kkm z małym hakiem, więc w sumie UPG może w niezbyt dalekiej przyszłości skapitulować - wszystko wyjdzie w praniu. Co do wałka, bo domyślam się, że chodzi o 866, to on już jest dawno zaplanowany ;) - po prostu o nim nie wspominałem, bo błędnie potraktowałem go jako element głowicy ;). W każdym razie - zasadnie lub nie - 866 jest jednym z "must have" w planach o których rozmawiamy - niezależnie od zmiany głowicy. A kto będzie pierwszy - STax czy ja, to się okaże ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511387 Wysłany: 15 Paź 2011, 18:06; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90: głowica od 75 na pewno daje większe pole manewru i tu masz rację, że jak ci się nie spieszy a potrzebujesz na codzień auta, to kupienie drugiej jest dobrym ruchem.
Ale tą od 75 też warto choćby minimalnie splanować a i porting nie zaszkodzi ;)
Na pewno można też się zastanowić nad innym wałkiem, 866 jest fajny, ale seryjny jak by nie było, a można znaleźć do punta też inne typowo sportowe wałki (oczywiście droższe i nie każdemu odpowiada taka charakterystyka silnika.)

Co do dolotu, to ktoś chyba tego w 1.2 60 próbował, ale były problemy z gaśnięciem na LPG (ale obudowa nie miała takiej dziury jak u mnie :E, tylko sama rura).

Wkładka sport vs zwykła - w sumie wielkiej różnicy nie idzie, ale na pewno przepuszcza więcej powietrza, więc do pomodzonego dolotu pasuje. Sam dolot, tzn metoda powinna działać wcześniej. Długość dolotu pozostaje seryjna, bo filtra nie ruszam, jedynie dziura w obudowie po to, żeby do filtra dochodziło więcej powietrza. W końcu Filtr ma ok. 10x25cm a rura, która seryjnie doprowadza powietrze ma ok 5cm średnicy. Dlatego u mnie rura służy już tylko schładzaniu powietrza w dolocie.

Sam też myślę o większej przepustnicy, ale to już jest projekt do przemyślenia, bo nie wiem czy warto w to iść... Przepustnica, wydajniejszy wtrysk i pompa paliwa, ale wtedy to i program znowu by trzeba zmienić itd itp, i koszty rosną.


Pawelec90 napisał(a):
A kto będzie pierwszy - STax czy ja, to się okaże

Wałek w pierwszym tygodniu listopada powinien się zjawić ;)

Ktoś kiedyś wrzucał tu na forum skany z jakiejś angielskiej gazety, gdzie opisywali, że z 1.1 można i 90-100KM bez turbo wydobyć, tylko mody był już naprawdę duże.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511398 Wysłany: 15 Paź 2011, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Tak jak pisałem na początku - głowica z kolektorami przed montażem poleci do pełnej obróbki, czyli planowanie i porting - inaczej nie podejmowałbym w ogóle tematu nowej głowicy ;). Co do wałka, to tak jak pisałem - przynajmniej na razie chce uniknąć kupna sportowych części - zobaczymy co wyciągne na mniej lub bardziej modyfikowanych, ale seryjnych częściach. Ale jeżeli znalazłbym jakąś ciekawą propozycje wałka sportowego, tzn. takiego, który odpowiadałby mi charakterystyką, to napewno jest to temat do przemyślenia, np. podczas następnej inwestycji.

Pytałem o dolot, ponieważ podoba mi się Twoje rozwiązanie, a to dlatego, że opiera się o seryjny, naprawdę dobry dolot. Inną sprawą jest, jak ten układ zachowa się w przypadku większej przepustnicy. I czytając Twoje wypowiedzi, chyba pomyślę w takiej sytuacji nad sportową wkładką.

No i niewątpliwie będziesz pierwszy, jeśli chodzi o 866 ;). Będę wdzięczny za każdą informację na ten temat, zarówno te stricte techniczne, odnośnie zachowania motoru w "nowych" warunkach, jak i te czysto organoleptyczne, czyli tzw. dupohamownie ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511410 Wysłany: 15 Paź 2011, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Pietro napisał(a):
dzikidaniel...

Powiedz mi co będzie wyjątkowego w babraniu się w 1.1? Teraz chce dłubać w NA by później turbo założyć. Wpakuje kasę, czas, potem wyjdą kwiatki to i nerwy dołoży. Warto? Sens? Brak...
Jeśli myśli się o kolejnych etapach to na bazę powinno się wybrać coś co można rozwijać dalej. Jaki jest kres 1.1? Dojdzie do 130KM i to chyba koniec, bo powyżej koszta są już ogromne a efekty marne. Zacznie na 1.2 to skończyć już można o wiele dalej. Przemyśli czy nie zacząć na 1.6 to może dojdzie do miejsca gdzie będzie robić z większości GTków wiatrak.

Co do mnie to nie oceniaj po kilku postach. To że czytam któryś temat nie znaczy że mnie interesuje wszystko w nim zawarte. To że poldki się robią to fajna rzecz jednak nie interesują mnie one zbytnio. Co innego elementy które do nich wjadą...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511425 Wysłany: 15 Paź 2011, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Jeśli myśli się o kolejnych etapach to na bazę powinno się wybrać coś co można rozwijać dalej. Jaki jest kres 1.1? Dojdzie do 130KM i to chyba koniec

No właśnie, JEŚLI. A jak ktoś po prostu chce mieć to co ma, tylko troszkę szybsze to czemu nie? ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511451 Wysłany: 15 Paź 2011, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax, przeczytaj pierwszy post ok? I tam znajdziesz to jeśli...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511452 Wysłany: 15 Paź 2011, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel: przeczytałem i nie znalazłem. Kolega ma 1.1 i chce dalej mieć 1.1 tyle że szybsze. I tyle.

Pawelec90 napisał(a):
Jeżeli ktoś zdążył już uznać moje postępowanie za nielogiczne (bo takie właśnie jest ) i głupie, niech po prostu ominie temat szerokim łukiem.

;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511484 Wysłany: 15 Paź 2011, 21:36; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Pawelec90 napisał(a):
kiedy dojdę do rozsądnego momentu, przyjdzie pora na turbo

Czytaj uważnie...

Co do Twojego cytatu to powiem tak: jak ktoś idzie się powiesić i ma na to swoje argumenty i mówi że i tak to zrobi to też należy odpuścić?

Można się fascynować 1.1, też miałem swego czasu fascynację na 1.2 i 100 pomysłów co z nim zrobić by jechał, jednak zbieg różnych okoliczności mnie naprostował i śmiało mogę powiedzieć że na dobre mi wyszło.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511508 Wysłany: 15 Paź 2011, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
dzikidaniel napisał(a):
Można się fascynować 1.1, też miałem swego czasu fascynację na 1.2 i 100 pomysłów co z nim zrobić by jechał, jednak zbieg różnych okoliczności mnie naprostował i śmiało mogę powiedzieć że na dobre mi wyszło.

nie sztuką jest kupić mocniejszy silnik, sztuką jest zrobić coś z tym co jest, puki co kolega ma zapał i chęci pokazania że z 1,1 też da radę coś zrobić, czemu zawsze musisz siać zamęt


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511510 Wysłany: 15 Paź 2011, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 03 Mar 2010,
Posty: 1618
Pomógł: 9
Dobra koledzy... nie kłóćmy się bo każdy ma swoja indywidualna ideologie tuningu, która należy uszanować ...
Dajmy lepiej jeszcze jakieś wskazówki Pawelcowi :)

_________________
FIAT PUNTO I 1998r. 185 000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511511 Wysłany: 15 Paź 2011, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Więc podsumowując wszystkie wypowiedzi, doszedłem do następującej konfiguracji:

- głowica 1.2 MPI (planowanie + porting)
- wałek 866
- powiększona przepustnica
- kolektor 4-2-1
- sportowa wkładka filtra (+ doprowadzenie zimnego powietrze )
- wtryski bez zmian (tzn. seria 1.2 MPI)

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje zmian, chętnie posłucham.
Pozostały jeszcze dwie kwestie - wydech za kolektorem i komputer.

Co do wydechu, to oczywiście, jeżeli katalizator będzie dojechany - odejdzie na emeryturę, ale co z resztą? Inna średnica? Inne tłumiki? Zostawić serie?

No i komputer. Chciałbym mieć możliwość używania zamiennie 2 map paliwa. I w tym temacie jestem zupełnie zielony - wiem tyle, że się da. I na tym moja wiedza się kończy. I dla jasności moich intencji - nie tyle chodzi mi o patent stosowany w nowszych samochodach, czyli tryb eko/sport. Chciałbym (oczywiście o ile to możliwe) zachować oryginalną, ew. trochę poprawioną oryginalną mapę, do zastosowań, nazwijmy to "cywilnych" - nie ma to być ani ekstremalne podlewanie paliwem, ani mega eco-driving. Ot seria, która zachowuję się poprawnie, bez fajerwerków zarówno na dole, jak i na górze. I drugą mapę, która może być totalnie nieużyteczna i niepraktyczna w codziennym zastosowaniu. Silnik nie musi być ani elastyczny, ani ekonomiczny - ma dobrze kręcić do samej góry i efektywnie ją wykorzystać.

Da się? Jeśli tak to jak? I jak w tym wypadku wygląda przełączenie z jednej mapy na drugą? Myślałem jeszcze nad mapą, która ( o ile to możliwe) efektywniej wykorzystałaby "lepsze" paliwo, bo jak wiadomo, w przypadku seryjnych gratów w cywilnym samochodzie, tankowanie 98 przynosi efekt odwrotny, niż zamierzony. Jednak po namyśle, doszedłem do wniosku, że przy jakości paliwa w Polsce i braku jej powtarzalności, nawet jeżeli byłoby to wykonalne, to pozbawione sensu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511538 Wysłany: 15 Paź 2011, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
wojtass18 napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Można się fascynować 1.1, też miałem swego czasu fascynację na 1.2 i 100 pomysłów co z nim zrobić by jechał, jednak zbieg różnych okoliczności mnie naprostował i śmiało mogę powiedzieć że na dobre mi wyszło.

nie sztuką jest kupić mocniejszy silnik, sztuką jest zrobić coś z tym co jest, puki co kolega ma zapał i chęci pokazania że z 1,1 też da radę coś zrobić, czemu zawsze musisz siać zamęt

To wsadź a wtedy pogadamy. Chciałbym zobaczyć czy tak łatwo ogarnąłbyś sam wsadzenie takiego 1.6 16V. To że z 1.1 można coś tam wycisnąć pokazali centomaniacy 10 i więcej lat temu...
Nie sztuką pakować bezsensownie kasy w coś nierozwojowego...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511543 Wysłany: 15 Paź 2011, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
To że z 1.1 można coś tam wycisnąć pokazali centomaniacy 10 i więcej lat temu...
Nie sztuką pakować bezsensownie kasy w coś nierozwojowego...


Ale po jaką cholerę ten rozwój ma być? Chyba nikt nie chce tu punciakiem 1.1 na 1/4 mili jeździć czy się ścigać na torze. Do takich zabaw to się albo kupuje GT, albo swapuje takie jednostki jak piszesz i się jeździ. A tu chodzi o zwykłą zabawę i trochę więcej przyjemności z jazdy na codzień.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511544 Wysłany: 15 Paź 2011, 23:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
nie będę dyskutował w końcu jesteś najmądrzejszy i lubisz robić zamierzenie wiec koniec offtopa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511550 Wysłany: 15 Paź 2011, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Pozostały jeszcze dwie kwestie - wydech za kolektorem i komputer.

Co do wydechu, to oczywiście, jeżeli katalizator będzie dojechany - odejdzie na emeryturę, ale co z resztą? Inna średnica? Inne tłumiki? Zostawić serie?

Ja bym zostawił serie, przynajmniej na początek. Na pewno odpuść sobie strumienice, bo to bez sensu.
Większa średnica chyba też nie będzie konieczna, bo ilość spalin specjalnie nie wzrośnie. Można pomyśleć ewentualnie o wywaleniu środkowego tłumika, ale nie wiem czy nie będzie za głośno.


Co do map, to potrzebowałbyś dodatkowego komputera, który po prostu ma taką opcję, tyle tylko że to spore koszty + same mapy będą troszkę kosztować (kiedyś chyba za ok 2000zł coś takiego + napisanie map widziałem).
Inne paliwo nie ma zbytnio sensu, chyba że drastycznie zwiększysz stopień sprężania np z seryjnego 9,6 do powiedzmy 10 czy więcej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511559 Wysłany: 15 Paź 2011, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
Inne paliwo nie ma zbytnio sensu, chyba że drastycznie zwiększysz stopień sprężania np z seryjnego 9,6 do powiedzmy 10 czy więcej.

Bardzo podoba mi się to zdanie :lol:

STax, a po jaką cholerę ktoś chce wstawiać w 1.1 turbo?

Koniec z mojej strony. Róbcie jak chcecie, topcie kasę gdzie chcecie.

wojtass18, nie myl bycia najmądrzejszym z posiadaniem swojego zdania. Koniec kropka. Polemika polega na wymianie poglądów, a pogląd jest taki że ktoś sobie coś wymyślił, reszta mówi że dobrze myśli. Śmieszne się robi gdy zamiast zdrowego rozumu wygrywa "demokratyczne głosowanie"..

Koniec w tym temacie z mojej strony. Powodzenia.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511565 Wysłany: 15 Paź 2011, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Róbcie jak chcecie, topcie kasę gdzie chcecie

I o to chodzi, że każdy ma SWOJĄ kasę i robi z nią co chce ;)

Problem jest taki, że po prostu bardzo chcesz, żeby ktoś zrobił tak jak ty, a nie tak jak on sobie wymyślił, bo w tym temacie twoje posty nic nie wniosły, tylko kłótnię jak zwykle ;)

A czego od tamtego zdania chcesz to nie wiem i pewnie się nie dowiem, ale jakoś nie czuję się stratny.

[ Dodano: 15 Paź 2011 22:24 ]
dzikidaniel napisał(a):
a po jaką cholerę ktoś chce wstawiać w 1.1 turbo?

STax napisał(a):
chodzi o zwykłą zabawę i trochę więcej przyjemności z jazdy na codzień

;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO