You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #45284 Wysłany: 15 Wrz 2007, 18:58; 
 Temat postu: Odpowietrzenie chłodnicy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
Witam
Wie ktoś może jak domowym sposobem odpowietrzyć chłodnicę?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #45298 Wysłany: 15 Wrz 2007, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13083
Pomógł: 54
Spuścić płyn, wykręcić odpowietrzniki, nalać nowy aż się zacznie przez odpowietrzniki wylewać, zakręcić, odpalić na 1h, czasami pogazować.

Po nalaniu będzie płynu 5cm poniżej korka, po 1h będzie 10-15 poniżej, po 150km miałem 1/2 skali min/max potem dolać do max i gra ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #45299 Wysłany: 15 Wrz 2007, 20:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
Ok Wielkie dzieki :wink:

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #51720 Wysłany: 07 Paź 2007, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Paź 2007,
Posty: 1
ipIV napisał(a):
Spuścić płyn, wykręcić odpowietrzniki, nalać nowy aż się zacznie przez odpowietrzniki wylewać, zakręcić, odpalić na 1h, czasami pogazować.

Po nalaniu będzie płynu 5cm poniżej korka, po 1h będzie 10-15 poniżej, po 150km miałem 1/2 skali min/max potem dolać do max i gra ;)


Witam!
A nie da się jakoś odpowietrzyć bez spuszczania płynu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58956 Wysłany: 31 Paź 2007, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
Witam

Cytuj:
Witam!
A nie da się jakoś odpowietrzyć bez spuszczania płynu?


Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca ;) bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58971 Wysłany: 31 Paź 2007, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ipIV napisał(a):
Spuścić płyn, wykręcić odpowietrzniki, nalać nowy aż się zacznie przez odpowietrzniki wylewać, zakręcić, odpalić na 1h, czasami pogazować.

Po nalaniu będzie płynu 5cm poniżej korka, po 1h będzie 10-15 poniżej, po 150km miałem 1/2 skali min/max potem dolać do max i gra ;)

ja jak wymienialem to tylko spuscilem stary plyn,dolewalem nowy bez odkrecania odpwietrznikow i sam sie uklad odpowietrzyl.. widac jak takie babelki powietrza szly do zbiornika z plynem to wlasnie bylo odpowietrzanie ukladu jak sie juz nagrzal i duzy obieg otworzyl popracowal jeszcze kilkanascie minut dolalem wtedy do maksa i tak jak wlalem tak sie utrzymuje az do teraz czyli juz ponad 1tys km ;)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114847 Wysłany: 13 Kwi 2008, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dzierżoniów
Rejestracja: 04 Lut 2007,
Posty: 51
ipIV napisał(a):
Spuścić płyn, wykręcić odpowietrzniki, nalać nowy aż się zacznie przez odpowietrzniki wylewać, zakręcić, odpalić na 1h, czasami pogazować.

Po nalaniu będzie płynu 5cm poniżej korka, po 1h będzie 10-15 poniżej, po 150km miałem 1/2 skali min/max potem dolać do max i gra ;)


1 godzine ma kropek chodzic ?????? zeby odpowietrzyl

_________________
gg 4286757


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118126 Wysłany: 23 Kwi 2008, 01:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Księstwo Zgierskie
Rejestracja: 04 Lut 2008,
Posty: 15
Cytuj:
1 godzine ma kropek chodzic ?????? zeby odpowietrzyl


nalać płynu ponad max - nawet do "gardła" zakręcić korek wlewu, odkręcić odpowietrzniki (nie całkowicie)...nie zapomnieć wyłączyć nawiew i włączyć ciepło....odpalić auto, trzymać na obrotach 2-3 tys...poczekać aż wentylator załączy sie 2-3 razy...gazując zakręcić odpowietrzniki....

u mnie pomogło na amen...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118465 Wysłany: 23 Kwi 2008, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 67
Podam prosty sposób:
Popuść tak na 1/3 korek w chłodnicy i lekko odkręć na wężu do nagrzewnicy odpowietrznik. Ktoś w tym czasie niech lekko gazuje (ok 2000-3000 obr/min) i poczekaj aż z obu odpowietrzników poleci płyn. W trakcie gazowania je dokręć. Poczekaj kilka minut i powtórz czynność. Będzie ok. Gdybyś na zimnym silniku słyszał jakby się woda w nagrzewnicy przelewała to powtórz cały proces jeszcze raz i będzie po kłopocie. Piszę to bo wiem z autopsji. Pozdrawiam!

[ Dodano: 23 Kwi 2008 21:00 ]
Oczywiście odpowietrzanie dokonuje się przy ciepłym silniku. Najlepiej przejechać 5-10 km aż temp. osiągnie właściwy poziom tzn połowę skali i do dzieła.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118505 Wysłany: 23 Kwi 2008, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 89
Mam ten problem odkąd wymieniłem płyn w chłodnicy / przelewanie się wody w nagrzewnicy / chociaż odpowietrzałem na różne sposoby . Spróbuję jeszcze metody jaką podaje kolega zeetung . Jeśli wypali to z góry dzięki i pozdrawiam . Dodam jeszcze , że pytałem dwóch mechaników i obaj stwierdzili , że Fiaty tak mają .

_________________
Punto II 1,2 8V SX 5d rok prod. 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118668 Wysłany: 24 Kwi 2008, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 67
Fiaty wcale tak nie mają to objaw źle odpowietrzonej nagrzewnicy. Powtórz procedurę z 2-3 razy i będzie ok pamiętając, że po kilku godzinach (najlepiej rano) trzeba uzupełnić płyn bo w trakcie odpowietrzania może go ubyć. Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #119560 Wysłany: 27 Kwi 2008, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 89
zeetung twój sposób jest sprawdzony przeze mnie - dwa odpowietrzania w/g twojej recepty i jest o.k. Dzięki .

_________________
Punto II 1,2 8V SX 5d rok prod. 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355431 Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 295
to ja się doczepię :) Wczoraj odebralem autko z wymiany paska, pompy, swiec i przewodów.

Mechanik powiedzial ze nie mogl znalezc spustu od nagrzewnicy i lub jest urwany :shock: . No i oczywiście teraz na zimnym silniku mam bulgotanie.
Co do nagrzewnicy to po przejechaniu jakis 5 km gorące powietrze że hej.

Czy robic cos z tym bulgotaniem czy wstrzymac sie i nabic troche KM a potem sie za to zabrac jak płyn sie "ułoży" ?

Image
Image

Więc tak korek na chłodnicy jest ok. Natomiast na złączeniu węży od strony nagrzewnicy mam problem. Wygląda to na urwane ale z trugiej strony jak podrapałem to jest rowek tak jakby to było na śrubokręt :shock:

Czy jest to możliwe i czy są tylko te dwa odpowietrzniki ?
Dodam że nagrzewnica ok wyjechałem z garażu podkręciłem obroty i gorące powietrze poleciało bez problemu.
Mam wrażenie że im więcej km zrobię od zalania to bulgot jest krótszy i mniejszy.

_________________
Przygarnij KROPKA :P
topic8320.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #360688 Wysłany: 29 Kwi 2010, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Manfred napisał(a):
Więc tak korek na chłodnicy jest ok. Natomiast na złączeniu węży od strony nagrzewnicy mam problem. Wygląda to na urwane ale z trugiej strony jak podrapałem to jest rowek tak jakby to było na śrubokręt :shock:



wygląda na urwany, musisz wsiąść lutownicę i zrobić większy rowek (ja tak zrobiłem) potem śrubokrętem odkręcasz i wkręcasz w to miejsce nową śrubkę nie ori lub kupujesz cały trójnik bo osobno nie występuje ta śrubka.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO