|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
RzLukas |
#45284 Wysłany:
15 Wrz 2007, 18:58; Temat postu: Odpowietrzenie chłodnicy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
Witam
Wie ktoś może jak domowym sposobem odpowietrzyć chłodnicę?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#45298 Wysłany:
15 Wrz 2007, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Spuścić płyn, wykręcić odpowietrzniki, nalać nowy aż się zacznie przez odpowietrzniki wylewać, zakręcić, odpalić na 1h, czasami pogazować.
Po nalaniu będzie płynu 5cm poniżej korka, po 1h będzie 10-15 poniżej, po 150km miałem 1/2 skali min/max potem dolać do max i gra 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
RzLukas |
#45299 Wysłany:
15 Wrz 2007, 20:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
 |
jacholl |
#51720 Wysłany:
07 Paź 2007, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Paź 2007, Posty: 1
|
ipIV napisał(a): Spuścić płyn, wykręcić odpowietrzniki, nalać nowy aż się zacznie przez odpowietrzniki wylewać, zakręcić, odpalić na 1h, czasami pogazować. Po nalaniu będzie płynu 5cm poniżej korka, po 1h będzie 10-15 poniżej, po 150km miałem 1/2 skali min/max potem dolać do max i gra 
Witam!
A nie da się jakoś odpowietrzyć bez spuszczania płynu?
|
|
Góra |
|
 |
Rob66 |
#58956 Wysłany:
31 Paź 2007, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 17
|
Witam
Cytuj: Witam! A nie da się jakoś odpowietrzyć bez spuszczania płynu?
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca  bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam
_________________ P II Sound-2002.11.-1,2-8V-
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#58971 Wysłany:
31 Paź 2007, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
pawlonik |
#114847 Wysłany:
13 Kwi 2008, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 04 Lut 2007, Posty: 51
|
ipIV napisał(a): Spuścić płyn, wykręcić odpowietrzniki, nalać nowy aż się zacznie przez odpowietrzniki wylewać, zakręcić, odpalić na 1h, czasami pogazować. Po nalaniu będzie płynu 5cm poniżej korka, po 1h będzie 10-15 poniżej, po 150km miałem 1/2 skali min/max potem dolać do max i gra 
1 godzine ma kropek chodzic ?????? zeby odpowietrzyl
_________________ gg 4286757
|
|
Góra |
|
 |
AsKier |
#118126 Wysłany:
23 Kwi 2008, 01:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Księstwo Zgierskie Rejestracja: 04 Lut 2008, Posty: 15
|
Cytuj: 1 godzine ma kropek chodzic ?????? zeby odpowietrzyl
nalać płynu ponad max - nawet do "gardła" zakręcić korek wlewu, odkręcić odpowietrzniki (nie całkowicie)...nie zapomnieć wyłączyć nawiew i włączyć ciepło....odpalić auto, trzymać na obrotach 2-3 tys...poczekać aż wentylator załączy sie 2-3 razy...gazując zakręcić odpowietrzniki....
u mnie pomogło na amen...
|
|
Góra |
|
 |
zeetung |
#118465 Wysłany:
23 Kwi 2008, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 67
|
Podam prosty sposób:
Popuść tak na 1/3 korek w chłodnicy i lekko odkręć na wężu do nagrzewnicy odpowietrznik. Ktoś w tym czasie niech lekko gazuje (ok 2000-3000 obr/min) i poczekaj aż z obu odpowietrzników poleci płyn. W trakcie gazowania je dokręć. Poczekaj kilka minut i powtórz czynność. Będzie ok. Gdybyś na zimnym silniku słyszał jakby się woda w nagrzewnicy przelewała to powtórz cały proces jeszcze raz i będzie po kłopocie. Piszę to bo wiem z autopsji. Pozdrawiam!
[ Dodano: 23 Kwi 2008 21:00 ] Oczywiście odpowietrzanie dokonuje się przy ciepłym silniku. Najlepiej przejechać 5-10 km aż temp. osiągnie właściwy poziom tzn połowę skali i do dzieła.
|
|
Góra |
|
 |
misiu7231 |
#118505 Wysłany:
23 Kwi 2008, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 89
|
Mam ten problem odkąd wymieniłem płyn w chłodnicy / przelewanie się wody w nagrzewnicy / chociaż odpowietrzałem na różne sposoby . Spróbuję jeszcze metody jaką podaje kolega zeetung . Jeśli wypali to z góry dzięki i pozdrawiam . Dodam jeszcze , że pytałem dwóch mechaników i obaj stwierdzili , że Fiaty tak mają .
_________________ Punto II 1,2 8V SX 5d rok prod. 2001
|
|
Góra |
|
 |
zeetung |
#118668 Wysłany:
24 Kwi 2008, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 67
|
Fiaty wcale tak nie mają to objaw źle odpowietrzonej nagrzewnicy. Powtórz procedurę z 2-3 razy i będzie ok pamiętając, że po kilku godzinach (najlepiej rano) trzeba uzupełnić płyn bo w trakcie odpowietrzania może go ubyć. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
misiu7231 |
#119560 Wysłany:
27 Kwi 2008, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 89
|
zeetung twój sposób jest sprawdzony przeze mnie - dwa odpowietrzania w/g twojej recepty i jest o.k. Dzięki .
_________________ Punto II 1,2 8V SX 5d rok prod. 2001
|
|
Góra |
|
 |
Manfred |
#355431 Wysłany:
13 Kwi 2010, 16:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
to ja się doczepię  Wczoraj odebralem autko z wymiany paska, pompy, swiec i przewodów.
Mechanik powiedzial ze nie mogl znalezc spustu od nagrzewnicy i lub jest urwany  . No i oczywiście teraz na zimnym silniku mam bulgotanie.
Co do nagrzewnicy to po przejechaniu jakis 5 km gorące powietrze że hej.
Czy robic cos z tym bulgotaniem czy wstrzymac sie i nabic troche KM a potem sie za to zabrac jak płyn sie "ułoży" ?
Więc tak korek na chłodnicy jest ok. Natomiast na złączeniu węży od strony nagrzewnicy mam problem. Wygląda to na urwane ale z trugiej strony jak podrapałem to jest rowek tak jakby to było na śrubokręt
Czy jest to możliwe i czy są tylko te dwa odpowietrzniki ?
Dodam że nagrzewnica ok wyjechałem z garażu podkręciłem obroty i gorące powietrze poleciało bez problemu.
Mam wrażenie że im więcej km zrobię od zalania to bulgot jest krótszy i mniejszy.
_________________ Przygarnij KROPKA  topic8320.html
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#360688 Wysłany:
29 Kwi 2010, 16:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Manfred napisał(a): Więc tak korek na chłodnicy jest ok. Natomiast na złączeniu węży od strony nagrzewnicy mam problem. Wygląda to na urwane ale z trugiej strony jak podrapałem to jest rowek tak jakby to było na śrubokręt
wygląda na urwany, musisz wsiąść lutownicę i zrobić większy rowek (ja tak zrobiłem) potem śrubokrętem odkręcasz i wkręcasz w to miejsce nową śrubkę nie ori lub kupujesz cały trójnik bo osobno nie występuje ta śrubka.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|