You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 02:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #527297 Wysłany: 07 Gru 2011, 19:00; 
 Temat postu: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Nie zadaje pytania w stylu czy jest sens itp. tak więc nie chcę słyszeć ,że nie warto itp....

Moje pytanie brzmi .... czy przy ew. zmianie silnika 1.2 16V na 1.4 16V 95KM jest jakiś problem,czy oprócz samego silnika,bloku sterującego jest konieczność wymiany skrzyni lub innych podzespołów ?
z wyglądu nie ma różnicy pomiędzy tymi silnikami , tak więc patrząc tak nie powinno być to problematyczne tylko raczej takie P&P, no ale właśnie takie jest moje pytanie.

Co przy takiej zamianie jest jeszcze konieczne i czy elektronika sterująca pracą silnika,okablowani,czy może nawet same mocowanie silnika na poduszkach itp. jest zupełnie zgoła inne niż w 1.2 16v ?

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #527301 Wysłany: 07 Gru 2011, 19:07; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
silnik na łapy pasuje, skrzynia i komp z 1.2 tez pasuja, kolektor wydechowy moze zostac z 1.2, kolektor ssacy z 1.2 + najlepiej przepustnica z 1.6

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Ostatnio edytowany przez kornat, 07 Gru 2011, 20:26, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #527302 Wysłany: 07 Gru 2011, 19:08; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
kornat, czyli praktycznie demontaż 1.2 i wsadzenie 1.4 nie powinno być problematyczne ? instalacja do elektroniki pracy silnika i osprzęt jest dużo inny niż w 1.2 16V ?

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527324 Wysłany: 07 Gru 2011, 20:40; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
dopiero teraz zauważyłem, ze masz 1.2 16v 80km, myślalem ze chodzi o 1.2 16v 86km z p1. Czym rożnią się te silniki od siebie, nie wiem, nie zagłębiałem się w ten temat. Pewnie różnica jest w osprzęcie lub elektronice

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527366 Wysłany: 07 Gru 2011, 22:33; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grojec koło Oświęcimia
Rejestracja: 14 Mar 2011,
Posty: 319
Pomógł: 5
w 99 % wszystko pasuje tylko na osprzęcie z 1.2 może troszkę gorzej chodzić

_________________
Punto mk1 1.2 75KM SX 97 r.
http://fiatpunto.com.pl/topic28539.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527370 Wysłany: 07 Gru 2011, 22:46; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
kornat, być może różnica tkwi głównie w sofcie i inaczej umiejscowionym kacie ? :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527403 Wysłany: 07 Gru 2011, 23:56; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Jak przeswapujesz z wtryskami i centralką (przekodować immo trzeba) to myślę, że będzie hulać :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527407 Wysłany: 08 Gru 2011, 00:08; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
program i tak trzeba będzie robić

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527409 Wysłany: 08 Gru 2011, 00:13; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
kornat napisał(a):
program i tak trzeba będzie robić
Po co jak się przerzuci centralkę z IIFL 1.4 16V? Albo program i centralka z 1.2 albo przekodowanie immo i centralka z 1.4

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527413 Wysłany: 08 Gru 2011, 00:27; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
ipIV napisał(a):
Po co jak się przerzuci centralkę z IIFL 1.4 16V? Albo program i centralka z 1.2 albo przekodowanie immo i centralka z 1.4


to było do Thomasa, jak pisałem odp to nie było jeszcze Twojego posta. Chodziło mi o to ze program ii tak by trzeba bylo robic czy to komp z 1.2 16v 86km czy 1.2 16v 80km

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527416 Wysłany: 08 Gru 2011, 00:34; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
myślałem o tym,aby wrzucić silnik,osprzęt przerzucić z tego co mam teraz łącznie ze skrzynią i centralkę od 1.4 16V :)
głównie to chodzi mi o to czy taka zmiana będzie wymagała wielu kombinacji w stylu jakichś zmian elektroniki sterującej ( wiązki elektryczne ) i takich innych elementów łącznie ze skrzynią :) czy tylko wystarczy jak przerzucę silnik + komp od 1.4 16V :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527434 Wysłany: 08 Gru 2011, 09:19; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Mi się wydaje, że jest p&p, najwyżej będzie trzeba jakieś błachostki dokupić. Spr czy takie same wtryski są itp. Wiekszosć osprzętu będzie pasować ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527579 Wysłany: 08 Gru 2011, 19:36; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
wtryski te same,kolektor ssący ma inny numer i mocowanie silnika pod aku ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528249 Wysłany: 11 Gru 2011, 13:54; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Thomas napisał(a):
i mocowanie silnika pod aku ...
tym sie akurat nie przejmuj :E

Thomas napisał(a):
kolektor ssący ma inny nume
to bym wymienił razem z przepustnicą :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550432 Wysłany: 19 Lut 2012, 19:20; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Forumowicz

Imię: Artur
Samochód: Inny
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Lut 2012,
Posty: 2
Witam.
Chce zrobic to samo ale w Lancii Y elefantino rosso. Z tego co wiem to sterowanie przepustnica w 1,4 jest przez kompa (tzn elektroniczne) w 1,2 jest mechaniczne ale mozna zrobic przekladke - do silnika 1,4 mozna wsadzic przepustnice z 1,2 mech reszta praktycznie to samo (wyjdzie w trakcie ;) ) Zastanawia mnie tylko czy komp z 1,2 bez problemu bedzie wspolpracowac z 1,4. Teoretycznie sonda lambda i komp powinien sobie przeliczyc dane i ustawic sterowanie na 1,4 - ale to tylko teoria. Mam tylko pytanie do kogoś kto to robil - jaki jest efekt końcowy :)
Pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550455 Wysłany: 19 Lut 2012, 20:10; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
batman napisał(a):
Z tego co wiem to sterowanie przepustnica w 1,4 jest przez kompa (tzn elektroniczne) w 1,2 jest mechaniczne

w 1.2 nie ma linki ,która steruje pracą przepustnicy znaczy się jej otwarciem ... jest elektronicznie ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550460 Wysłany: 19 Lut 2012, 20:37; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
Thomas, po co zastanawiać się i kombinować zapytaj na centomani tam kilku forumowiczów ma zaaplikowane 1.4 t-jety w sejach czy czinkolach i mają temat ogarniety od potrzewki wystarczy zapytać.Mi bardzo pomogli przy swapie

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550920 Wysłany: 20 Lut 2012, 23:50; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Forumowicz

Imię: Artur
Samochód: Inny
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Lut 2012,
Posty: 2
z ta linka to zalezy w jakim silniku 1,2 16v
jedne (czyt. starsze np 86KM) mają linke a nowsze maja sterowanie przez kompa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #679972 Wysłany: 10 Lip 2013, 09:40; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
jest osoba która robiła takiego swapa po tez mi chodzi po głowie wymiana silnika z 1.2 16V na 1.4 16V czy na 100% wiazki instalacji sa takie same ?

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #679979 Wysłany: 10 Lip 2013, 10:33; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Mr Schaft
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 1691
Tu na forum raczej nie ma kogos takiego to w p2 swapowal 1.216v na 1.4 16v ale mysle ze wiekszego problemu nie bedzie, byc moze lapa silnika ta gorna bedzie inna (3sruby, w p2 jest na 4).Mi tez to po glowie chodzi jak moj silnik sie wysra ze starosci, niewiem czy sprzegla z 1.4 nie trzeba bedzie zaaplikowac, pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688592 Wysłany: 01 Wrz 2013, 14:37; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 03 Paź 2011,
Posty: 788
Pomógł: 5
Przy takim swapie nie byłoby problemów z szyną Can ? Chyba nie powinno prawda ?

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic35885.html Był żółty Sound (II)
http://fiatpunto.com.pl/topic57112.html Jest czarny Sporting (IIFL)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688618 Wysłany: 01 Wrz 2013, 17:11; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Matek, nie wiem, ale ja akurat CAN sie troche boje. Fakt, ładują do centolotów co popadnie, jak do taniej kiełbasy, ale...cento nie mają CAN, więc to tylko kwestia ogarnięcia kablologii ECU. Bo jakby sie okazało, że wystarczy tylko czyszczenie immo i finito, to byłby całkiem fajny interes ;)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688622 Wysłany: 01 Wrz 2013, 17:37; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
A ja myślę, że nawet na oryginalnym ECU od 1,2 16V silnik 1,4 16V by działał. W zasadzie to jest zaledwie 15km różnicy, więc myślę, że oryginalny komp ma takie możliwości adaptacji.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688625 Wysłany: 01 Wrz 2013, 17:50; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 03 Paź 2011,
Posty: 788
Pomógł: 5
Też mi się wydaje, że wszystko powinno być ok, ale pewności nie ma, a nigdzie nie można uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Prawda jest taka, że te 1.4 16v też dupska nie urywa niezależnie w jakiej wersji (95hp ,98hp ,100hp) i wielkiej różnicy w przyspieszeniu nie robi (jeżeli chodzi o punto) natomiast zawsze to jakiś wzrost mocy no i właściwie chyba jedyny taki mniej problemowy motor do swapu (przynajmniej tak się wydaje) bo w sumie to powiększony o 0,2 litra dobrze znany 1.2 16v.

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic35885.html Był żółty Sound (II)
http://fiatpunto.com.pl/topic57112.html Jest czarny Sporting (IIFL)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688634 Wysłany: 01 Wrz 2013, 18:08; 
 Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Matek napisał(a):
Prawda jest taka, że te 1.4 16v też dupska nie urywa niezależnie w jakiej wersji (95hp ,98hp ,100hp) i wielkiej różnicy w przyspieszeniu nie robi (jeżeli chodzi o punto)

W GP rewelacji nie ma, ale w mk II FL różnica między 1.2 16v (11,4s do 100km/h) a 1.4 16v (9,9s) jest dość zauważalna. No i moment też większy, a masa praktycznie ta sama.
Oczywiście o urywaniu dupy mowy nie ma, ale chyba nikt się tego nie spodziewa :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO