You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 08:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #534426 Wysłany: 04 Sty 2012, 12:22; 
 Temat postu: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
Siemka
choć narazie na zmianę autka nie mnie stać to tak zacząłem się zastanawiać nad mocniejszymi punciakami
Jak wiecie żeby dostać PI GT w dobrym stanie to za 1500E się nie kupi...
Można za tyle kupić i coś włożyć i też będzie ok
Ceny PII nie są już takie duże i za te 2000E PII HGT też już się kupi
a nawet jeśli HGT będzie troszkę droższe to nie warto dołożyć??
jakie są wady i zalety jednego względem drugiego modelu
Czekam na wasze przemyślenia, opinie i wszelkie ciekawostki :)

Osiągi podobne w zasadzie, ale jak inne rzeczy?? zawias, prowadzenie, wytrzymałość, awaryjność
Zapraszam do szerokiej dyskusji :)

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #534427 Wysłany: 04 Sty 2012, 12:39; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII GH
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pietro napisał(a):
Osiągi podobne w zasadzie

Chyba nie bardzo ;) Tzn raczej na papierze i raczej przyspieszenie tylko, bo elastyczność... Moc podobna (tu i tu ok 130KM) ale GT ma sporo wyższy moment (chyba 205Nm vs chyba 164Nm w hgt) i jest lżejszy.
Do tego GT bardziej rozwojowe, z HGT raczej mało kto się więcej koni dogrzebał.

Pietro napisał(a):
zawias

Główna róznica jest taka sama jak w zwykłych wersjach - HGT ma z tyłu belkę skrętną, GT belkę z wahaczami wleczonymi.


Wytrzymałość i awaryjność chyba i tu i tu zależy od właściciela ;) W GT masz turbo, które może trochę kosztować w naprawach, a w HGT wariator... ;)

Ja osobiście bym GT wolał. Może i starsze, ale potencjał chyba większy :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534463 Wysłany: 04 Sty 2012, 15:55; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII GH
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: [SRB] / [SK]
Rejestracja: 03 Paź 2009,
Posty: 801
Pomógł: 2
STax napisał(a):
Główna róznica jest taka sama jak w zwykłych wersjach - HGT ma z tyłu belkę skrętną, GT belkę z wahaczami wleczonymi.


To nie jest przypadkiem to samo? Bo wydaje mi się mylisz trochę pojęcia

Bo belka skrętna ma wahacze wleczone więc gdzie różnica?

Wikipedia napisał(a):
Belka skrętna – rodzaj zawieszenia kół nienapędzanej osi tylnej. Stosowana w małych, tanich samochodach z uwagi na prostotę konstrukcji i niską cenę. Umożliwia też zabudowę głębokiego bagażnika z uwagi na zajmowanie małej ilości miejsca.

Zbudowana jest z dwóch wahaczy wleczonych połączonych belką, najczęściej o otwartym, omegowym przekroju. Belka jest podatna na skręcanie (stąd nazwa). Umożliwia to w pewnym zakresie swobodny obrót wahaczy względem siebie, ale usztywnia całość w kierunku poprzecznym do osi samochodu.

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

Obecne -Fiat Coupe 1.8 16v & 2.0 20V
Byłe -Punto MK II 1.2 8v 3D
Kolejne -Punto MK IIFL 1.2 8V 3D
Rodzinne -Grande Punto 1.4 8v 5D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534466 Wysłany: 04 Sty 2012, 16:04; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII GH
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Gorol napisał(a):
To nie jest przypadkiem to samo? Bo wydaje mi się mylisz trochę pojęcia

Bo belka skrętna ma wahacze wleczone więc gdzie różnica?

Nic nie mylę.
W mk II masz wahacze z tyłu? Chętnie bym je zobaczył...

mk I => http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=6

mk II => http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

Ja widzę różnicę...

W jednym i drugim wypadku mamy do czynienia oczywiście z belką, tylko tak jak pisałem w mk I jest ona z wahaczami wleczonymi a w mk II bez.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534467 Wysłany: 04 Sty 2012, 16:15; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII GH
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: [SRB] / [SK]
Rejestracja: 03 Paź 2009,
Posty: 801
Pomógł: 2
Sypie sól na me rany bo zdjęcie z Allegro mnie zmyliło umiem przyznać się do swoich błędów :mrgreen:

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

Obecne -Fiat Coupe 1.8 16v & 2.0 20V
Byłe -Punto MK II 1.2 8v 3D
Kolejne -Punto MK IIFL 1.2 8V 3D
Rodzinne -Grande Punto 1.4 8v 5D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534469 Wysłany: 04 Sty 2012, 16:17; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Definicja z wiki też jest myląca.
Ale podejrzewam, że auto uznał tą część belki do której mocuje się piastę i koło za wahacz.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534473 Wysłany: 04 Sty 2012, 16:54; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Mar 2011,
Posty: 416
Pomógł: 1
W kwestii rozwoju:
Silnik w GT jest starą a przez to pancerną konstrukcją - przykład kolegi Macieja ze śląska, który to na seryjnej skrzyni, sprzęgle, tłokach, korbach itp ma 294 HP ;)
HGT - jak to nowszy silnik (i do tego z wariatorem) - w serii OK, przy "rozwoju" nieopłacalny ;)

_________________
Pozdrawiam

Marcin - "BladeRunner"
Było Punto GT
Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534483 Wysłany: 04 Sty 2012, 17:42; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
Właśnie takiej dyskusji oczekiwałem
na hgt się wcale nie znam stąd ciekawość tematu :)

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534601 Wysłany: 05 Sty 2012, 01:15; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Z Europy środkowej
Rejestracja: 27 Gru 2009,
Posty: 278
STax napisał(a):
HGT ma z tyłu belkę skrętną, GT belkę z wahaczami wleczonymi.


A tak z ciekawości, które z tych rozwiązań (teoretycznie ;]) Jest nowoczesniejsze, lepsze etc?

_________________
... 1998.1.1.55.SX ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534617 Wysłany: 05 Sty 2012, 09:04; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Znamienny napisał(a):
A tak z ciekawości, które z tych rozwiązań (teoretycznie ;]) Jest nowoczesniejsze, lepsze etc?

Z punktu widzenia prowadzenia lepszy zawias z tyłu ma PI, z punktu widzenia awaryjności lepsza jest belka skrętna.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534621 Wysłany: 05 Sty 2012, 09:20; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Z punktu widzenia prowadzenia lepszy zawias z tyłu ma PI, z punktu widzenia awaryjności lepsza jest belka skrętna.

Dokładnie tak. W samej belce brak jest elementów ruchomych które się zużywają - wahaczy i ich sworzni.
Natomiast co do prowadzenia to w teorii lepsze są wahacze, ponieważ wtedy ruch lewego koła nie wpływa na prawe i odwrotnie, ale pamiętam, że ktoś kiedyś pisał, że mk II i tak się lepiej prowadzi (chociaż to może być też kwestia sprężyn i amortyzatorów).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534639 Wysłany: 05 Sty 2012, 10:55; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Ja bralbym hgt, jest nowsze, moc mnie wystarczala by w zupelnosci, szczegolnie przy takiej masie, po zagazowaniu mozna sie takim samochodem poruszac sprswnie i ekonomicznie, bo spali pewnie z 11l lpg w ruchu miejskim.

[ Dodano: 05 Sty 2012 10:55 ]

Ja bralbym hgt, jest nowsze, moc mnie wystarczala by w zupelnosci, szczegolnie przy takiej masie, po zagazowaniu mozna sie takim samochodem poruszac sprswnie i ekonomicznie, bo spali pewnie z 11l lpg w ruchu miejskim.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534667 Wysłany: 05 Sty 2012, 12:44; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Mar 2011,
Posty: 416
Pomógł: 1
Nie jestem przekonany czy 1,8 z LPH w mieście spali 11 l ;) - ale to pytanie do posiadaczy.
Moje GT w trasie pali 7,5 - 8 PB98 a w mieście między 11 a 15 PB98

Tylko nie jestem przekonany, że jak ktoś kupuje małego "wścieklaka" będzie patrzył restrykcyjnie na spalanie... Jak ma być ekonomicznie to albo JTD albo 1,2 8V/16v + LPG...

_________________
Pozdrawiam

Marcin - "BladeRunner"
Było Punto GT
Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534681 Wysłany: 05 Sty 2012, 13:56; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
STax napisał(a):
że ktoś kiedyś pisał, że mk II i tak się lepiej prowadzi (chociaż to może być też kwestia sprężyn i amortyzatorów).
To widocznie jechał PI z zawiasem w "ciekawym" stanie

[ Dodano: 05 Sty 2012 12:56 ]

Ja bym brał i tak hgt bo jest bardziej "cywilizowane"

[ Dodano: 05 Sty 2012 12:56 ]

i ładniejsze :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534688 Wysłany: 05 Sty 2012, 14:02; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Ja bym brał i tak hgt bo jest bardziej "cywilizowane"

No właśnie, wszystko zależy do czego ma służyć auto.
Do zwykłego użytku pewnie HGT będzie przyjemniejsze, ale z GT będzie lepszy kiler ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534690 Wysłany: 05 Sty 2012, 14:06; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Mar 2011,
Posty: 416
Pomógł: 1
Zależy co kto lubi.
PGT jest niecywilizowane? Może tak ;) ja jeżdżę na trackdayach, pojeżdżawkach, i po mieście i w trasie (ostatnio w 2 dni 1200 km) i jest naprawdę super. Ale to zależy czego się oczekuje...
HGT tylko widziałem a nie jeździłem więc nie mam jakiegoś tam porównania "organoleptycznego". Na pewno jest nowsze ;) Ale dla mnie osobiście to wada a nie zaleta :E

_________________
Pozdrawiam

Marcin - "BladeRunner"
Było Punto GT
Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534695 Wysłany: 05 Sty 2012, 14:32; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
BladeRunner napisał(a):
Nie jestem przekonany czy 1,8 z LPH w mieście spali 11 l

Tak pi*drzwi, też mam auto z 1.8 pod maską tylko dużo cięższe i 10,5l/100l LPG zjada.

BladeRunner napisał(a):
Tylko nie jestem przekonany, że jak ktoś kupuje małego "wścieklaka" będzie patrzył restrykcyjnie na spalanie

Po odnośniku do motostatu w podpisie kolegi Pietro, wnioskuję, że będzie to miało znaczenie.

BladeRunner napisał(a):
Jak ma być ekonomicznie to albo JTD albo 1,2 8V/16v + LPG...

Ale tak może być fajnie i relatywnie ekonomicznie, a nie tylko ekonomicznie. ;) No i jak trzeba będzie wyprzedzić to nie trzeba będzie się napocić czy się zdąży. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534708 Wysłany: 05 Sty 2012, 15:12; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Mar 2011,
Posty: 416
Pomógł: 1
buladag napisał(a):
Tak pi*drzwi, też mam auto z 1.8 pod maską tylko dużo cięższe i 10,5l/100l LPG zjada.

Też miałem - Alfę 156 1,8 TS w LPG (też z wariatorem...) w miescie 12-15l LPG/100 :E

_________________
Pozdrawiam

Marcin - "BladeRunner"
Było Punto GT
Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534711 Wysłany: 05 Sty 2012, 15:18; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
No bo przy porównaniu spalania sama pojemność to nie wszystko. Warto spojrzeć na moc, a czasem też po prostu różnice w konstrukcji się na spalanie przekładają. Taki duży fiat miał silnk 1300 a spokojnie 10-11l łykał (o maluszku nie wspominając).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534723 Wysłany: 05 Sty 2012, 15:50; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
buladag napisał(a):
BladeRunner napisał(a):
Tylko nie jestem przekonany, że jak ktoś kupuje małego "wścieklaka" będzie patrzył restrykcyjnie na spalanie

Po odnośniku do motostatu w podpisie kolegi Pietro, wnioskuję, że będzie to miało znaczenie.


motostaty prowadzę bardziej z ciekawości :)
jakby gt przy mojej jeździe (zabudowany 30% reszta trasa) palił 8 to byłoby fajnie :)
ogólnie jak się nie ciśnie to GT nie jest smokiem i da się w miarę ekonomicznie jeździć a raz kiedyś poszaleć można :)
jeśli miałbym kupować auto bardzij usportowione to ogólnie żeby się w 10 mieściło w mieszanej
a jeśli bym cisnął to bym spalania nie liczył :)
ale ogólnie poruszyłem ten tamat a nie przez to że chciałbym kupić bo narazie mnie nie stać :)

to jeszcze zależy ile km do pracy ma człowiek codziennie robić
bo jak 80km w dwie strony to szedłbym w diesla a jak z 50 w dwie to już benzyniak

co do wcześniejszego porównania że HGT jest ładniejsze to kwestia gustu
ja wolę GT wizualnie jeśli obniżone i bez znaczka na masce
punto ma jedną z najładniejszych brył jak na auta swojej klasy projektowanych na początku lat 90

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534726 Wysłany: 05 Sty 2012, 15:55; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pietro napisał(a):
jakby gt przy mojej jeździe (zabudowany 30% reszta trasa) palił 8 to byłoby fajnie

Oj trudno by było, chociaż coś kojarzę, że niektórzy pisali, że do 7l/100km w trasie schodzi ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534729 Wysłany: 05 Sty 2012, 16:07; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Mar 2011,
Posty: 416
Pomógł: 1
Mi ostatnio spalił 7,5 / 100 w trasie (i troszeczkę po mieście (może z 50 km)

_________________
Pozdrawiam

Marcin - "BladeRunner"
Było Punto GT
Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534731 Wysłany: 05 Sty 2012, 16:16; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
BladeRunner napisał(a):
Też miałem - Alfę 156 1,8 TS w LPG (też z wariatorem...) w miescie 12-15l LPG/100

Opierałem się trochę na swoich doświadczeniach i na motostacie kolegi LiseK9.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534742 Wysłany: 05 Sty 2012, 17:06; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
miasto miastem tą samą trasę codziennie o tej samej się robi w różnych czasach...
ja kiedyś zrobiłem w Poznaniu (najbardziej rozkopane miasto polski) 4km w 1h10min czy jakoś tak
to na 250km spalanie zamiast 6.5/7 wyszło ponad 8 :) tymi 4km tak nadrobiłem bo później jechałem na katowicką i autostradę prosto żeby się dalej w poznań nie pchać...

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #535009 Wysłany: 06 Sty 2012, 14:39; 
 Temat postu: Re: PI GT a PII HGT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
moim zdaniem zdecydowanym faworytem jest Punto 1 GT - dzięki turbinie na pewno fan z jazdy będzie większy a przyspieszanie będzie wywoływać banana na twarzy największym jednak problemem przy kupie takiego auta to stan silnika myślę że musisz być przygotowany na duże wydatki bo z dobrym silnikiem takie auto będzie kosztował majątek. Ktokolwiek reanimował kiedyś silnik turbo zapewne wie jakie to koszty. HGT dla mnie już nie ma tego charakteru i jednostka 1.8 to udanych nie należy również dobrze że w nowszych modelach wrócili do T-JETów

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO