You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 13:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 198 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #549114 Wysłany: 15 Lut 2012, 20:43; 
 Temat postu: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Ponieważ mój rozrusznik wykazywał oznaki zmęczenia i czasem odmawiał współpracy, postanowiłem go wymienić. Zgodnie z obowiązującym od niedawna trendem, wybór padł na rozrusznik od GP 1.2/1.4 8V. Jako, że Michał przetarł szlak i zmusił taki rozrusznik do współpracy, postanowiłem wymienić go osobiście i nie płacić 60zł panu Kaziowi. Co nam będzie potrzebne? Oto lista:

- rozrusznik z Grande Punto 1.2/1.4 8V
- 15cm kabelka linki 2-2,5mm2
- konektor oczkowy M6
- śrubka fi 6 (krótka, ja miałem 16mm i była troszkę za długa)
- nakrętka fi 6
- podkładki
- lutownica + cyna
- kluczyk 10
- klucze nasadowe 10, 13
- grzechotka
- przedłużka do grzechotki
- złącze przegubowe do grzechotki (mnie to bardzo ułatwiło pracę)
- WD-40 albo inny podobny specyfik

Zaczynamy od zakupu rozrusznika. Mój wyglądał tak:
Załącznik:



Od standardowego rozrusznika z PII/FL różni się dwoma szczegółami. Ma 10 zębów, nie osiem i nie ma złącza stacyjki przykręcanego na śrubkę. Zębami się nie przejmujemy. Złącze stacyjki dorobimy sami. Tutaj widać gdzie co jest:
Załącznik:


Bierzemy lutownicę, kabelek oraz konektor oczkowy i wyczarowujemy takie coś:
Załącznik:


Załącznik:



Teraz bierzemy się za poszukiwanie kanału, bądź też podnośnika. Wszystkim, którzy chcą to zrobić na lewarku, polecam zapoznanie się z psychiatrą.
Jak już znaleźliśmy kanał, bierzemy się do roboty.
Na początek, jak w każdym przypadku pracy z elektryką w aucie, odpinamy i wyciągamy akumulator.
Załącznik:



Po wyciągnięciu aku mamy do odkręcenia 3 śruby na kluczyk 13.
Załącznik:



Odkręcamy i wyciągamy donicę. Teraz mamy dostęp do górnej śruby mocującej rozrusznik. Też 13. Odkręcamy.
Załącznik:



Schodzimy pod auto i poszukujemy dolnej śruby trzymającej rozrusznik.
Załącznik:



U mnie były tylko dwie śruby, ale wiem, że niektórzy mają mocowany na trzech. Ta trzecia jest wyżej. Jak już odkręciliśmy rozrusznik, to przystępujemy do odkręcania przewodów. Przewód od stacyjki jest przykręcony nakrętką 10. Podważamy plastikową osłonkę i odkręcamy 13 trzymającą przewody od akumulatora i alternatora.
Załącznik:



Wyciągamy przewody oraz zdejmujemy plastikową osłonkę. Przyda się.
Wyciągamy rozrusznik i wyrzucamy na śmietnik.
Osłonkę zakładamy na nowy rozrusznik, u mnie pasowała bez problemów, i dokręcamy przewody altka i aku. Zamykamy dekielek osłonki.
Skręcamy do kupy przewód od stacyjki oraz nasz, dolutowany do rozrusznika kabelek.
Załącznik:



Zawijamy w izolację
Załącznik:



Przykręcamy dolną śrubę, następnie górną.
Przykręcamy doniczkę na aku, wkładamy aku.
Podpinamy i dokręcamy klemy.
Jeśli nic nie popsuliśmy, to mamy nowy zajefajny dźwięk rozrusznika i pewność, że odpali na mrozie.

Ot i cała filozofia. Jeśli mnie się udało, to uda się każdemu. Nie pytajcie ile mi to zajęło, bo pewnie niektórzy by w tym czasie zrobili remont kapitalny silnika, ale satysfakcja bezcenna.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #549118 Wysłany: 15 Lut 2012, 20:51; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
ja to robiłem ze 3 godz, z czego większość czasu, to próba wyjęcia rozrusznika i klęcie podczas notorycznych przerw, żeby krew do rąk dopłynęła. Robiłem to bez wyciągania koszyka od aku, stąd miałem utrudniony dostęp do śruby (nasadka z przedłużką były minimalnie za długie i nie było jak nabić śruby, trzeba było kręcić na przegubie)...zresztą, ogólnie do wszystkich był taki sobie dostęp, grzechotka od klucza przeskakiwała mi tylko o jeden ząbek, na więcej nie było miejsca :E ale za to wkręcanie poszło szybciutko :D bo zacząłem używać zwykłych kluczy :E

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549120 Wysłany: 15 Lut 2012, 20:56; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
oko21 napisał(a):
którzy chcą to zrobić na lewarku, polecam zapoznanie się z psychiatrą.

:E :E :E

nie koniecznie.... na leżąco - fakt psychiatra :E Ale można podejść inaczej - zdemontować kolektor ssący i od góry to zrobić. Ale za dużo zachodu imho.

oko21 napisał(a):
Wyciągamy rozrusznik i wyrzucamy na śmietnik.


Eeee tam może sie przydać :E Albo na allegro za 20zł pogonić :>


oko21 napisał(a):
Zawijamy w izolację

Dla pewności bym koszulkę termokurczliwą na to dał :E

I co do drutowania.... Jak komuś trafi sie rozrusznik z poucinanymi przewodami to wystarczy uciąć seryjny konektor, i zlutować z tym co było :) I wtedy jest pro :D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549123 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:07; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
ipIV napisał(a):
Dla pewności bym koszulkę termokurczliwą na to dał
Nie miałem pod ręką, ale jest 8 razy zawinięte szkotem.

[ Dodano: 15 Lut 2012 20:07 ]

ipIV napisał(a):
Eeee tam może sie przydać :E Albo na allegro za 20zł pogonić
Przenośnia to była. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549124 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:09; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
A jeszcze trochę filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=JGEhsrcYp1s - -20*C rozrusznik z GP.
http://www.youtube.com/watch?v=x62fyq1hvow - seria -16*C

http://www.youtube.com/watch?v=DWIcJSjFXRk - tutaj nieco cieplejszy silnik.

Tutaj w 16V:

http://www.youtube.com/watch?v=HsN3g9g1w7E
http://www.youtube.com/watch?v=PNthBHV9_Zw

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549125 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:18; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Magik liczników
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011,
Posty: 324
Pomógł: 3
Lutowanie jak dla mnie to "posmarkane".

[ Dodano: 15 Lut 2012 20:18 ]

Cyny żałowałeś?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549129 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:21; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
oko21 napisał(a):
Od standardowego rozrusznika z PII/FL różni się dwoma szczegółami. Ma 10 zębów, nie osiem i nie ma złącze stacyjki na przykręcanego na śrubkę. Zębami się nie przejmujemy. Złącze stacyjki dorobimy sami. Tutaj widać gdzie co jest:

No nie tylko.... :P

Wirnik osiąga większe obroty (stąd ten dźwięk), z bendiksem jest sprzężony przekładnią planetarną a nie bezpośrednio wszystko na 1 wale.
Same obroty bendixa wydają mi się nieco niższe, ale dzięki przekładni rozruch rozrusznika nie jest taki ciężki przy zastanym, zimnym silniku :)

Poniżej fotki by Adas.


Załączniki:











_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T
Góra
 Profil  
 
 
 Post #549135 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:34; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
Majkel co to za gazeta :shock:

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549138 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:39; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
kox napisał(a):
Majkel co to za gazeta :shock:

Gazeta jak gazeta :E
ipIV napisał(a):
Poniżej fotki by Adas.


Ja tam swojego nie rozkręcałem :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549140 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:43; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
ipIV napisał(a):
No nie tylko.... :P

Wirnik osiąga większe obroty (stąd ten dźwięk), z bendiksem jest sprzężony przekładnią planetarną a nie bezpośrednio wszystko na 1 wale, 3 pary biegunów zamiast dwóch.
Same obroty bendixa wydają mi się nieco niższe, ale dzięki przekładni rozruch rozrusznika nie jest taki ciężki przy zastanym, zimnym silniku :)
Chodziło mi raczej o wygląd względem starego :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549147 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:49; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Stara osłonka bez problemu podeszła?

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549148 Wysłany: 15 Lut 2012, 21:50; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
ipIV napisał(a):
Stara osłonka bez problemu podeszła?
Jak by z tego była. Idealnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549178 Wysłany: 15 Lut 2012, 22:36; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
oko21, aleś Ty stary. ;D
kox napisał(a):
Majkel co to za gazeta

Ta pozycja do niczego innego jak podkładka się nie nadaje.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549180 Wysłany: 15 Lut 2012, 22:37; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
_wladimir_ napisał(a):
oko21, aleś Ty stary.
Taaa. Jeszcze trochę i będę starszy od węgla. :hahaha:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549355 Wysłany: 16 Lut 2012, 15:09; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
oko21 napisał(a):
Teraz bierzemy się za poszukiwanie kanału, bądź też podnośnika. Wszystkim, którzy chcą to zrobić na lewarku, polecam zapoznanie się z psychiatrą.


To poleć mi jakiegoś dobrego, bo kiedyś na leżąco wyciągałem obecny :hahaha: I jak będę wymieniał to będzie tak samo :E

Tak na marginesie to dobra robota z manualem :mrgreen:

[ Dodano: 16 Lut 2012 14:09 ]

Aaaaaaaaaaaaaaa i bym zapomniał, lutowanie jest ok :E byś zobaczył niektóre moje luty- na pewno bym nie zdał egzaminu u Ciebie :hahaha:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549849 Wysłany: 17 Lut 2012, 20:39; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
ej chłopaki nie zaśmiecajcie tematu zalóżcie sobie temat lutowania i innych pierdoł w innym temacie.
Co do autora tematu to fajnie ci to wyszło ale z ta śrubą to drut masakryczny nie szlo tego zrobić na szybko złączce? albo wlutować końcówkę męska w rozrusznik i przedłużyć przewód i na jego końcu dać złączkę żeńską?wyglądało by to bardziej profesjonalnie i było praktyczniejsze bo jak ci przyjdzie wymontować rozrusznik to najpierw będziesz musiał zerwać te 8warstw taśmy izol. a potem śruby porozkręcać;]

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549851 Wysłany: 17 Lut 2012, 20:48; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Połączenie j/w na śrubkę jest najsolidniejsze. Poza niedogodnością odwijania taśmy.

Bo Się syf nie dostanie do styku, przez mocne skręcenie.

[ Dodano: 17 Lut 2012 19:48 ]

Jak dac kostkę to tylko taką hermetyczną z uszczelkami :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549853 Wysłany: 17 Lut 2012, 20:52; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
można na wiele sposobów to zrobić dobrze,ładnie i praktycznie

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549854 Wysłany: 17 Lut 2012, 20:54; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
pies86 napisał(a):
z ta śrubą to drut masakryczny nie szlo tego zrobić na szybko złączce?
:shock: Połączenie śrubowe jest najpewniejsze i ma najmniejsze straty.
pies86 napisał(a):
albo wlutować końcówkę męska w rozrusznik
Jak by to było takie idealne, to by nie przykręcali tego na śrubę w starym rozruszniku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549937 Wysłany: 18 Lut 2012, 02:07; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
uważam że jest dobre bo na to połączanie można zrobić albo kupić gumową osłonkę z kształcie litery "L"

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550116 Wysłany: 18 Lut 2012, 20:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 13 Cze 2011,
Posty: 39
Panowie szacunek za pomysł. Oko21 szczególne dzięki za manuala.
Jako, że rozrusznik w moim kropku ma objawy zajechania i chyba uszkodzenia jednego zęba nadszedł czas na wymianie.
Mam 1.2 8V z 2004 FL i pytanie.
Czy istotne jest jaki obecnie mam rozrusznik czy po prostu wszystkie Hitachi z GP 8V pasują do PII?
Z wymianą dam radę ale nie chciałbym utknąć ze źle kupionym rozrusznikiem.

_________________
'04 Punto 1.2 V8
'08 Mitsubishi Lancer :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550136 Wysłany: 18 Lut 2012, 20:45; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Testus1973 napisał(a):
Panowie szacunek za pomysł
Pomysł nie był mój. To IpIV przetarł szlak. :wink:
Testus1973 napisał(a):
Czy istotne jest jaki obecnie mam rozrusznik czy po prostu wszystkie Hitachi z GP 8V pasują do PII?
Raczej wszystkie. Szukaj takiego do 1.2/1.4 8V najlepiej 1kW. http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-grand ... 76831.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550148 Wysłany: 18 Lut 2012, 21:01; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 13 Cze 2011,
Posty: 39
No i wszystko jasne. W najbliższym czasie wymiana. Dzięki
Obecny robi mi czasami "stop klatkę" zegarów zwłaszcza jak jest zimno ;)

_________________
'04 Punto 1.2 V8
'08 Mitsubishi Lancer :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550153 Wysłany: 18 Lut 2012, 21:08; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Testus1973 napisał(a):
Obecny robi mi czasami "stop klatkę" zegarów zwłaszcza jak jest zimno
Znam ten ból. :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550163 Wysłany: 18 Lut 2012, 21:32; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 13 Cze 2011,
Posty: 39
Rozumiem, że po wymianie jest "o niebo" lepiej ?

_________________
'04 Punto 1.2 V8
'08 Mitsubishi Lancer :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 198 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO