You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #552443 Wysłany: 25 Lut 2012, 21:10; 
 Temat postu: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
Witam
dlaczego podczas hamowania silnikiem czujnik spalania stukowego pokazuje wartości prawie identyczne jak podczas przyspieszania z gazem w podłodze??? hamując silnikiem wtryski nie podają paliwa więc nie ma zapłonu i nie powinno być tym samym żadnych detonacji w cylindrach...
wykres poniżej przedstawia pełne przyspieszanie (obrazuje to max otwarcia przepustnicy) po czym puszczam gaz całkowicie, auto zwalnia a czujnik detonacji pokazuje dalej prawie to samo. jak dla mnie wartości detonacji dla wszystkich cylindrów powinny paść na glebę tak samo jak przepustnica ale tak się nie dzieje? dlaczego?


Załączniki:

Góra
 Profil  
 

 
 Post #552528 Wysłany: 25 Lut 2012, 21:53; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
To normalne, napięcie do 4v jest z tego co słyszałem w normie, a bez gazu więcej niż 0,2v
Czujnik reaguje na drgania, a te zawsze będą.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #553111 Wysłany: 27 Lut 2012, 18:38; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
dziś odkręciłem czujnik i podczas pracy silnika lekko nim stukałem patrząc jednocześnie na parametry. czujnik działa bo jak nic nie robiłem na każdym cylindrze było około 0,7V a jak nim stukałem to napięcie podnosiło się losowo dla cylindrów (zależy w jakim momencie trafiłem) do 5V chociaż raz nawet było 9!! dokręciłem czujnik kluczem dynamometryczny BETA 606/6 siłą 20nm tak jak gdzieś wyczytałem. mam nadzieję że ta siła jest poprawna, czujnik był dokręcony tak mocno że ledwo go odkręciłem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #553199 Wysłany: 27 Lut 2012, 20:57; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
mad_luk napisał(a):
dokręciłem czujnik kluczem dynamometryczny BETA 606/6 siłą 20nm tak jak gdzieś wyczytałem


To wszystko jedno, siła dokręcania ma znaczenie tylko w przypadku głowicy, tutaj to bez większego znaczenia jaką siłą, byle z rozsądkiem aby nie przesadzić :D

Takie stukanie w czujnik jest zupełnie niewspółmierne, czujnik reaguje na drgania o określonej częstotliwości, długości fali, jak tam walnąłeś nim o coś albo czym w niego to pewnie, że strzelił do 9V :mrgreen:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #553285 Wysłany: 27 Lut 2012, 22:41; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
stukanie miało na celu sprawdzenie czy czujnik żyje i ku mojemu zadowoleniu test się powiódł :E chciałem wykluczyć że czujnik zawsze pokazuje te same parametry. wszystko z nim raczej ok
niestety nadal martwi mnie że drgania w cylindrach są podobne podczas jazdy i hamowania silnikiem. może zawory tak stukają bo mają za duże luzy? możliwe że czujnik by na nie reagował?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #554737 Wysłany: 02 Mar 2012, 21:27; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Od biedy możliwe, nie zaszkodzi sprawdzić :D 15-20 minut roboty.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #555049 Wysłany: 03 Mar 2012, 18:45; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
luzy zaworów patrząc od paska rozrządu

0,6 - 0,45 - 0,6 - 0,35 - 0, 35 - 0,55 - 0,4 - 0,5
_W___S____W____S_____S____W____S___W_

aż tak od normy nie odbiegają? warto to regulować?
silnik ma przejechane 171tyś z czego 35 na gazie. nie wiem czy kiedykolwiek był regulowany luz.


Ostatnio edytowany przez mad_luk 04 Mar 2012, 22:41, edytowano w sumie 3 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #555315 Wysłany: 04 Mar 2012, 14:21; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Norma to W: 0.4-0.5 S: 0.2-0.3
Najlepiej żeby miały tak w połowie czyli W:0,45 S:0,25 lub przy dolnej granicy, wiadomo będzie się wyrabiać.

A więc czas szykować się do regulacji, bo tu widzę są odchyły, szczególnie na 1 i 4 ssącym a myślę, że luz ssących jest ważniejszy.
Ja regulowałem u siebie na jesieni, odchyły nie były takie straszne od 0.1 do 0.05, wszystkie ssące miały zgodnie zbyt duże luzy.
Przy okazji zrobiłem rozrząd, i powiem że silniczek dostał pozytywnego kopa, szczególnie na dole i począł zawidiacko mruczeć :mrgreen:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598636 Wysłany: 17 Lip 2012, 11:21; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Forumowicz

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 02 Lip 2011,
Posty: 2
Też zauważyłem u siebie, że podczas hamowania silnikiem spalanie podawane przez komputer jest równe spalaniu na danych obrotach, przy wciskaniu gazu.

Tak więc w ramach testów zacząłem jeździć na luzie... opierając się na wskazaniach komputera, wyszło mi że jest tak sporo oszczędniej... dokładnie z 7l/100 po mieście na 5,8.

Może punto nie ma opcji odcinania dopływu paliwa ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598712 Wysłany: 17 Lip 2012, 17:42; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Ma ma :D
Wyzeruj sobie spalanie i spuść się na 5 biegu z jakiejś większej górki, spalanie wtedy dojdzie do 50km/l czyli 2l/100km :mrgreen:
Jak dasz na luz to będzie w miarę około 6l, zależy jak duża górka, im większa tym przelicznik na kilometr mniejszy.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598935 Wysłany: 18 Lip 2012, 14:27; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Forumowicz

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 02 Lip 2011,
Posty: 2
Jeździłem tak po górach i spalanie miałem 4l/100 po kilku dłuższych zjazdach... po wyzerowaniu licznika i przejechaniu może 4 kilometrów prosto, a potem z górki ze 3 km. miałem spalanie 27km/l.
czyli jakieś 3,7 l/100

Mam nawet fotki żeby nie było


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599454 Wysłany: 21 Lip 2012, 11:37; 
 Temat postu: Re: Spalanie stukowe podczas hamowania silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Ja przejechałem raz prosto z 1,5km i potem z górki pusiłem na 5 tak ze 2km i wywaliło mi 52km/l tak że no róznie to bywa

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO