You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #48515 Wysłany: 27 Wrz 2007, 23:20; 
 Temat postu: Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: torun
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 642
Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc. :(


Góra
 Profil  
 

 
 Post #48536 Wysłany: 28 Wrz 2007, 08:01; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
sprzedac 8V i kupic 16V bardziej opłacalne niż przerabianie, swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ...
rozpędzi szybko auto to nie sztuka, sztuka jest je bezpiecznie wychamowac w razie W

i jeszcze uwaga na przyszółośc V8 a 8V to ogroman różnica :>

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48537 Wysłany: 28 Wrz 2007, 08:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
a może on chciał V8-ke wsadzić ;)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48538 Wysłany: 28 Wrz 2007, 08:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Maj 2007,
Posty: 81
Nie no przecież wyraźnie pisze że chce V16 ;-)

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48539 Wysłany: 28 Wrz 2007, 08:47; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Silvan napisał(a):
Nie no przecież wyraźnie pisze że chce V16 ;-)

zamiast V8 :E oj niezle by to punto bylo :D ciekawe tylko gdzie te V16 by sie zmiescilo :D z tylu za kierowca :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48592 Wysłany: 28 Wrz 2007, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
EDi napisał(a):
swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ...

Inne sprzęgło jeszcze ma :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48594 Wysłany: 28 Wrz 2007, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 257
hehehe :) kupic inne punto badz jak nie masz tych kilkunastu tysiecy to tylko turbinka zostaje :D

_________________
Nothing great ever comes without a sacrifice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48598 Wysłany: 28 Wrz 2007, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
tyle ze turbinka tez kosztuje... najlepiej to zmienic samochod niz bawic sie w takie cos niejednokrotnie koszty przerobki wieksze niz to wszystko warte a tak samochod o wiekszej mocy i nie ma problemu od razu juz do tego przystosowany :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48647 Wysłany: 28 Wrz 2007, 17:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: torun
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 642
:( No to zostane przy seryjnym silniku. Dziękuję za pomoc a jeszcze mam pytanie, jak gaz sie spisuje? Myślę żeby założyć. Dziekuję


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48675 Wysłany: 28 Wrz 2007, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
Ja sobie chwalę instalację gazową. Nie dość że trochę oszczedzam na tankowaniu to i nie odczuwam różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie. :wink:

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48678 Wysłany: 28 Wrz 2007, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: torun
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 642
ok dzieki :P a jaka masz instalacje gazowa i jaki silnik :?: i ile kosztuje

_________________
DEMON PRĘDKOŚCI ;)
http://www.drivetosail.nl/80/production-huzar-21/ mazda 323f 2.0 tdci Nowy członek rodziny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48683 Wysłany: 28 Wrz 2007, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
wiesz z tym pytaniem może być problem bo nie wiem, ponieważ auto jak kupiłem miało już zamontowaną instalację gazową. Silnik mam taki jak ty a więc 1.2 8V

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48700 Wysłany: 28 Wrz 2007, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 02 Wrz 2007,
Posty: 102
no z silnikiem 16v nie wyszlo to zagazuj go to mu doda mocy ;D

_________________
Stare MK2: Punto mk2 1.2 8V ELX Black Nowe GP: Grande Punto 1.4 16V 95bhp Sporting Chemical Grey


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48739 Wysłany: 29 Wrz 2007, 01:24; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
to wcale takie bardzo trudne nie jest z tego co się dowiadywałem, zmiana głowicy i kompa, tłoki i blok jest taki sam, i teoretycznie powinno działać. Pozostaje pytanie czy będzie - ja się nie zdecydowałem ale kto wie, może :?:

[ Dodano: 29 Wrz 2007 01:24 ]
mowa oczywiście o PII

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48820 Wysłany: 29 Wrz 2007, 14:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Hubi, gdzie o tym pisali? Swap samej głowicy? Cos mi się nie wydaje...

Robi się swapa ale wałka na ten z MK1 75KM.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49147 Wysłany: 30 Wrz 2007, 11:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49149 Wysłany: 30 Wrz 2007, 11:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Co to kat?

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49150 Wysłany: 27 Sty 2008, 02:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A kat to srót od katalizator :)

[ Dodano: 27 Sty 2008 01:09 ]
dzikidaniel napisał(a):
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)


Ale gafa bo skłamałem :oops: Tak to jest jak ma się niepełne informacje ;)
Poprawiam sie:
Faktem jest że tłoki są inne, 16V ma natrysk oleju na denka tłoków więc pewnie też by się przydał (chociaż 1.2 8V MPI też miał), do tego dochodzi komp, a co za tym idzie instalacja do zrobienia. Ale nie słyszałem by ktoś przerabiał 8V na 16V.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85557 Wysłany: 27 Sty 2008, 17:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
dzikidaniel napisał(a):
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)


A właśnie że 1,2 16V jest bardzo podobny do 1,2 8V. Za to nie ma nic wspólnego 1,6 16V. 1,6 16V to zupełnie inna rodzina silników bo jest to rozwinięcie i ostatnie evo silników FIATA SOHC (blok jest zapożyczony z SOHCów) czyli bliżej mu do mojego silnika z GT niż do 1,2 16V. :>

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85561 Wysłany: 27 Sty 2008, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Dokładnie. I właśnie pomieszało mi się miedzy 1.4T i 1.2 16V i takie bzdury napisałem...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85693 Wysłany: 27 Sty 2008, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
sprawdzałem w ASO i w katalogu tłoki di 16V i 8V są dokładnie takie same - według katalogu, tak ale komp jeszcze więc nie jest to takie proste zgadzam sie i dlatego zwątpiłem w tą przeróbkę :?

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85803 Wysłany: 27 Sty 2008, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
dzikidaniel napisał(a):
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne.


Lepiej kupić cały silnik i przełożyć.

Cytuj:
Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)


Tu jest mowa o Punto II a tam silnik 1.2 8v 60 koni to jest MPI. I w dodatku nie da się przełożyć głwoicy z 1.2 75, bo są inne mocowania silnika(wiem bo próbowałem), no chyba, że ktoś chce kombinować, ale to na własną odpowiedzialność.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #101675 Wysłany: 12 Mar 2008, 04:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Naas
Rejestracja: 14 Lut 2008,
Posty: 65
Znowu się kłania to, że nikt na tym forum i chyba nikt w PL nie ma dobrej książki o budowie punto i każdy sobie tak strzela czy się da czy nie.

Ja też mogę sobie poopowiadać trochę bajek lub nie.

Na 99% nie będzie problemu z paskiem rozrządu, bo drugi wałek napędza się kołem zębatym od pierwszego.
Następny problem to kanały dolotowe i przepustnica, średnice zaworów są powiązane z średnicą kanałów i przepustnicy, więc trzeba by mieć komplet z kolektorem i przepustnicą żeby nie pogorszyć sprawy lub na teoretycznym przyroście 10% nie mieć tylko 3%. Co gorsza układ wydechowy też jest do reszty dobierany (ale kolektor wydechowy chyba jest ten sam z oszczędnością FIATa więc nie ma co tragizować).
Kolejna sprawa, wtryski i sterownie nimi. Nowe wałki raczej mają inne czasy otwarcia zaworów. Wydaje mi się, że ważny tu jest moment początku wtrysku i tu wgranie nowej mapy do kompa albo jego wymiana całego. Z czasem otwarcia (ilością paliwa) mogło by być łatwiej bo i komputer w 8V pilnuje mieszanki, może by dał rade z tą z nową głowicą. Ale remap komputera chyba by rozwiązał te problemy. Przy okazji problem z zapłonem.

Dobra nie chce mi się dalej klepać najlepiej zadzwoń do dobrej i taniej firmy tuningowej ( w Polsce takich też niewiele) i oni coś ci zaproponują bo koszt przekładki głowicy może być spory. Jest kilka możliwych modyfikacji bo faktycznie 1.2 8V 60km to słabiak i jest w czym dłubać

Nie wiem ile w tym prawdy co napisałem mam dwa Punta2 16v sporting full wypas i 8v goły, i każdy ma swoje wady i zalety.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112317 Wysłany: 06 Kwi 2008, 14:42; 
 Temat postu: Re: Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
henias75 napisał(a):
Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc. :(


swap ,albo dłubanie w 8v

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113010 Wysłany: 07 Kwi 2008, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 90
Niewarte zachodu według mnie :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO