|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 20:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
slimaq |
#562404 Wysłany:
22 Mar 2012, 21:17; Temat postu: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
Witam posiadam Punto 1.2 60KM LPG ostatnio regulowałem zawory 40k km temu. Co ile należy je regulować i jakie są objawy źle wyregulowanych? Jakie są konsekwencje jazdy z rozregulowanymi. Czy są jakieś czynności które warto zrobić przy regulacji np. wymienić uszczelniacze zaworowe?
|
|
Góra |
|
|
|
|
kryminal |
#570926 Wysłany:
13 Kwi 2012, 23:07; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Gru 2011, Posty: 470 Pomógł: 4
|
Zbyt duże luzy skracają czas otwarcia zaworów co powoduje gorsze napełnianie cylindrów i ich opróżnianie, a zbyt małe po rozgrzaniu mogą spowodowac powyginanie zaworów Do tego spadają osiągi. O ile w pierwszym przypadku tylko głośniej chodzi silnik o tyle w drugim może dojśc do remontu głowicy.
_________________ Było topic37123.html Jest topic50280.html
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#571055 Wysłany:
14 Kwi 2012, 15:18; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
kryminal napisał(a): O ile w pierwszym przypadku tylko głośniej chodzi silnik Nie zgadzam się z tym absolutnie. Regulowałem niedawno, czyli po jakiś 68tys. , wszystkie ssące miały identycznych rozmiarów zbyt duży luz ( wydechowe dwa ), ustawiłem wszystkie w górnej granicy, czyli z tego co pamiętam ssące 0,2 a wydechowe 0,4 ( tylko 2 wydechowe musiałem dać bodajże 0,43 bo płytek takich jakbym chciał nie było ) i wg. mnie poprawa jest znaczna, o wiele lepsza praca na niskich obrotach, dużo lepiej kręci do 3tys ( wyżej nie jeżdżę to nie wiem jak dalej ) i nieco zmieniony dźwięk na wolnych obrotach i w granicach 900-1500 na taki lekko metaliczny pomruk. To po wnikliwych obserwacjach Tak, że nie zgodzę się z tym że tylko głośniej chodzi.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
kryminal |
#571256 Wysłany:
14 Kwi 2012, 22:48; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Gru 2011, Posty: 470 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
Rolce |
#571291 Wysłany:
15 Kwi 2012, 01:12; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
|
Góra |
|
|
Kodako |
#610162 Wysłany:
07 Wrz 2012, 11:58; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Ja w następnym tygodniu oddaję auto do ASO na regulację zaworów. Już przy zakupie było je słychać ale wcześniej nie miałem okazji. Przebieg to 169tyś i wątpię, że poprzedni właściciel kiedykolwiek je regulował, a po wymianie oleju klekotanie wzrosło Ale tak samo miałem w P1
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#610217 Wysłany:
07 Wrz 2012, 16:23; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
Kodako |
#611093 Wysłany:
11 Wrz 2012, 10:28; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
mariuz, auto wróciło z regulacji zaworów i poprawa w działaniu silnika jest zdecydowana, no i spalanie spadło o prawie 2 litry na setkę. Na razie jeżdżę i zobaczę co się będzie dalej działo
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
mst1990 |
#611728 Wysłany:
13 Wrz 2012, 15:21; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 17 Sty 2012, Posty: 49
|
czesc, ile mniej wiecej moze kosztowac taka regulacja z wymiana uszczelki??
_________________ topic33706.html
|
|
Góra |
|
|
Kodako |
#611736 Wysłany:
13 Wrz 2012, 16:05; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Ja zapłaciłem w ASO za regulacje, uszczelkę i 7 płytek 223zł
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Rolce |
#617935 Wysłany:
08 Paź 2012, 11:51; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
lioton napisał(a): kryminal napisał(a): O ile w pierwszym przypadku tylko głośniej chodzi silnik Nie zgadzam się z tym absolutnie. Regulowałem niedawno, czyli po jakiś 68tys. , wszystkie ssące miały identycznych rozmiarów zbyt duży luz ( wydechowe dwa ), ustawiłem wszystkie w górnej granicy, czyli z tego co pamiętam ssące 0,2 a wydechowe 0,4 ( tylko 2 wydechowe musiałem dać bodajże 0,43 bo płytek takich jakbym chciał nie było ) i wg. mnie poprawa jest znaczna, o wiele lepsza praca na niskich obrotach, dużo lepiej kręci do 3tys ( wyżej nie jeżdżę to nie wiem jak dalej ) i nieco zmieniony dźwięk na wolnych obrotach i w granicach 900-1500 na taki lekko metaliczny pomruk. To po wnikliwych obserwacjach Tak, że nie zgodzę się z tym że tylko głośniej chodzi. Nie wydawalo ci sie podejrzane ze po 68 tys rozregulowaly ci sie wszystkie ssace i w dodatku powiekszyly? 68k to IMHO to dosc maly przebieg do regulacji.
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#617952 Wysłany:
08 Paź 2012, 14:51; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Rolce napisał(a): Nie wydawalo ci sie podejrzane ze po 68 tys rozregulowaly ci sie wszystkie ssace i w dodatku powiekszyly? 68k to IMHO to dosc maly przebieg do regulacji. Po pierwsze zalecenia są co 40kkm i to akurat uważam za słuszne. Po drugie to dobrze że się rozregulowały o tę samą wartość. Po trzecie : Rolce napisał(a): i w dodatku powiekszyly? Jak powiększyły, był luz 0,35 na każdym ssącym a powinien być 0,2-0,3 więc jak powęszyły Chyba nie wyobrażasz sobie że z czasem przybędzie materiału na płytkach i będą rosnąć
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
Rolce |
#618027 Wysłany:
08 Paź 2012, 19:17; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Cytuj: Jak powiększyły, był luz 0,35 na każdym ssącym a powinien być 0,2-0,3 więc jak powęszyły Chyba nie wyobrażasz sobie że z czasem przybędzie materiału na płytkach i będą rosnąć plytki sie scieraja ale bardzo nieznacznie, (ja mam przebieg ponad 150 000 km i pierwszy raz robilem regulacje, miedzy innymi dlatego ze wczesniej nikogo to nie obchodzilo, wszystkie plytki byly tego samego producenta (wiec wynika z tego ze sa fabryczne) i starte okolo 15 mikronow, porownujac z wartosciami nominalnymi na nadruku) Luzy zaworowe podczas eksploatacji zawsze się zmniejszają. Gniazdo zaworowe podczas eksploatacji ugniata się czyli zawór siada głębiej w gnieździe i tym samym luz zaworowy się zmniejsza. Dzieje się to tak przez ciągłe uderzanie zaworu w gniazdo. Nie może być odwrotnie. Po to by był większy luz, zawór lub gniazdo musiałoby w jakiś cudowny sposób narastać. Luzy mogą się zwiększyć tylko wtedy gdy źle jest dokręcona śruba regulacyjna albo dostanie się jakiś nagar między zawór i gniazdo,ale wtedy to już trzeba docierać lub szlifować zawory.
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#618055 Wysłany:
08 Paź 2012, 20:17; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
|
Rolce |
#618096 Wysłany:
08 Paź 2012, 21:51; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Cytuj: Gniazdo nie może być wykonane z materiału takiego, że zawór w nim "siada".
Podobnie jest z plytka regulacyjna ktora sie nie sciera A tak na powaznie to gniazda i zawory czy plytki sa wykonane ze stali stopowych. Wiadomo ze sa kute, hartowane, naweglane itp itd aby zwiekszych ich wytrzymalosc, jednak mimo wszystko silniki pracuja w trudnych warunkach i dlugo wiec sie musza sie z czasem zuzywac.
|
|
Góra |
|
|
rafko89xp |
#618101 Wysłany:
08 Paź 2012, 22:04; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 09 Gru 2010, Posty: 345 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
Rolce |
#618207 Wysłany:
09 Paź 2012, 13:03; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
tu dokladniej opisalem jak to sie robi i nie trzeba pomocy drugiej osoby. http://fiatpunto.com.pl/topic32674.htmljedyne roznice moga sie pojawic w wartosciach luzow w zaleznosci od silnika i walka
|
|
Góra |
|
|
superfejmus |
#658265 Wysłany:
08 Kwi 2013, 09:36; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 16 Lut 2013, Posty: 51
|
koledzy mam 95 tys. km przebiegu, podejrzewam, że nikt przedtem nie regulował zaworów a chyba warto się tym zainteresować. Regulacją będzie robił mi znajomy mechanik, co muszę od razu na pewno kupić bo będzie potrzebne? uszczelka i płytki? w jakiej ilości płytki i ile powinno to kosztować bez przepłacania za coś markowego?
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#658369 Wysłany:
08 Kwi 2013, 18:20; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Ano warto warto Uszczelka pokrywy zaworów, simering i wałka ( jak cieknie, to nie jest konieczne ), płytki i w sumie tyle. W jakiej ilości płytki to się dowiesz jak pomierzysz może będzie można poprzekładać. Płytki to jak w ogóle kupisz poza ASO to będzie dobrze kosztują tak po 1zł za jedną mniej więcej ( poza Aso ), firma bez znaczenia, ja kupiłem jakieś Febi.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
superfejmus |
#658402 Wysłany:
08 Kwi 2013, 19:06; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 16 Lut 2013, Posty: 51
|
a to gdzie te elementy kupić skoro to taka egzotyka
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#658525 Wysłany:
08 Kwi 2013, 22:49; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Pytaj po sklepach i sklepikach Ja pytałem w ad to nie mieli, kazali mi do aso isc, w jc na zamówienie, za dwa dni, w jednym sklepiku nie mieli, w drugim wreszczcie mieli, na zamowienie na drugi dzien. Ogolnie nie jest tak najgorzej, jak sie nie pali ale towar raczej niszowy. Oczywiscie mówie o płytkach, reszte to kupisz wszędzie.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
mancyk |
#658958 Wysłany:
10 Kwi 2013, 20:06; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 14 Cze 2012, Posty: 30
|
Byłem ostatnio na regulacji w ASO. Ciekło mocno z pod uszczelki pokrywy zaworów i z oringu cewki więc przy okazji zrobiłem regulację. Przebieg 120tyś. Pan który regulował powiedział od razu że raczej nie będzie potrzeby tego robić i z tą regulacją to tak trochę naciąganie. Po operacji okazało się że luzy były minimalne i nie było potrzeby regulacji ale ,,klient nasz Pan". Koszt to robocizna 90zł + uszczelka 30zł. Oring to dodatkowe 60zł.
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#659686 Wysłany:
13 Kwi 2013, 11:03; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
mancyk napisał(a): Pan który regulował powiedział od razu że raczej nie będzie potrzeby tego robić i z tą regulacją to tak trochę naciąganie. mancyk napisał(a): Koszt to robocizna 90zł + uszczelka 30zł. Oring to dodatkowe 60zł. mancyk, aleś przepłacił, samemu to nic trudnego a zapłacił byś za materiały 30-35zł
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
wilczur |
#744181 Wysłany:
21 Wrz 2014, 20:03; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
Dziś 5godzin spędziłem przy aucie; pomierzyłem zawory bo strasznie mi klekocze i w końcu zebrałem się na rozbiórkę bo boję się że to klekotanie mu szkodzi.
Wyniki przedstawiają się następująco:
1: 0,50 płytka-4,07 2: 0,45 p-4,12 3: 0,50 p-4,25 4: 0,35 p-4,15 5: 0,50 p-4,12 6: 0,45 p-4,15 7: 0,40 p-4,20 8: 0,50 p-4,07
Pomiar wpisany z listka który ciężko wchodził (na zasadzie wchodzi przykładowo 0,40 a 0,45 z oporem to wpisuję 0,45)
Proszę powiedzcie które są do wymiany i jakie wartości płytek do których dokupić?
Niby są w internecie i książkach wartości ale już się dokopałem do 3 różnych no i przez to zgłupiałem, nie wiem jakie powinny być prawidłowe.
Oraz ma ktoś może jakiś schemat/foto tego narzędzia fiatowskiego do wciskania szklanek? Bo 2 śrubokręty wykonują robotę ale nerwy strasznie na tym cierpią..
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
|
Turboptys922 |
#744189 Wysłany:
21 Wrz 2014, 20:38; Temat postu: Re: Regulacja zaworów |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014, Posty: 69
|
Prawidłowe luzy w 1.2 8v - ssące 0,2-0,3 wydechowe - 0,4-0,5. Czyli: Luz mierzony szczelinomierzem + grubość płytki - luz nominalny = płytka do prawidłowego luzu
Wyliczone juz płytki: 1. 4.12 2. 4.32 3. 4.3 4. 4.25 5. 4.37 6. 4.15 7. 4.35 8. 4.12
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|