|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Bartez |
#258155 Wysłany:
25 Maj 2009, 19:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
krzycho1976, sondę masz pod kolektorem spalin, w mkI jest tylko jedna i tam właśnie się znajduje, to nie BMW, że są dwie potrzebne
A pomiar jak wspomniał marcinwrc2 właśnie tam można zrobić.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
|
|
krzycho1976 |
#258319 Wysłany:
26 Maj 2009, 06:56; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
dzieki chłopaki za podpowiedz -mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac? a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ?
|
|
Góra |
|
 |
marcio |
#258420 Wysłany:
26 Maj 2009, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: k-k Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 208 Pomógł: 1
|
krzycho1976 napisał(a): mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac? pod plastikiem zaznaczonym na fotce jest kostka od sondy dokładnie która dojdziesz po przewodzie idącym od sondy  krzycho1976 napisał(a): a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ? jest możliwość  sondę widać z góry zaznaczyłem na fotce [ Dodano: 26 Maj 2009 11:59 ]2rotor napisał(a): Gdzie dorwałeś to ustrojstwo jeśli można wiedzieć?
w sklepie za 127 zł
_________________ Punto 1.2 cult 99.r
|
|
Góra |
|
 |
Paclawek |
#258430 Wysłany:
26 Maj 2009, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: się biorą dzieci Rejestracja: 26 Maj 2008, Posty: 289
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#258460 Wysłany:
26 Maj 2009, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
koledzy mam pytanie czy jest mozliwosc sprawdzenia sondy bez wkladania do auta? mam jaks sonde bosha znalazlem u siebie i nie wiem czy jest dobra a w PGT nie mam miejsca na sonde ktos odciol przewody i zaspawal wydech....
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#258493 Wysłany:
26 Maj 2009, 16:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Paclawek, przydałoby się, ponieważ błąd będzie zapisany na komputerze. Nic złego nie powinno się dziać, jednak czasem mogą zafalować obroty, lub po prostu silnik może zgasnąć np. podczas hamowania. Odpinanie kompa na noc daje średnie efekty.
adrian055 sonda zaczyna swoją pracę przy odpowiedniej temp., a więc, gdy auto jest już rozgrzane. Na "sucho" nie uświadczysz działania.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#275064 Wysłany:
27 Lip 2009, 07:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam, czy któraś sonda z Punto II albo z seicento 03r (wiadomo ze są dwie w każdym) będzie pasować do P1? oprócz długości kabla są jakieś znaczące róznice?
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278693 Wysłany:
10 Sie 2009, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Witam wszystkich!
Dołączę swoje pytanie do tematu:
Czy jeżeli sonda jest uszkodzona/niedomaga i powoduje złą pracę silnika na wolnych obrotach to czy odłączenie jej powinno dać poprawę czy nie jest to regułą?
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#278698 Wysłany:
10 Sie 2009, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
mówicie że nie opłaca się kupować używanej sondy? nawet jeśli byłaby tania i miała pochodzić 2-3 lata?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278718 Wysłany:
10 Sie 2009, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Tania to znaczy ile?
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#278721 Wysłany:
10 Sie 2009, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Pawel1304 powinna dać poprawę w postaci zaniknięcia falowania, jednak spalanie będziesz mieć na poziomie >10l/100km.
Krzycho90 tego typu części nie kupuje się używanych - skąd masz pewność, że pochodzi wspomniane 2-3 lata? Może po tygodniu się uszkodzić, a co dopiero po w/w czasie. Osobiście nawet za darmo bym nie brał, Twój wybór i pieniądze.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#278764 Wysłany:
10 Sie 2009, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Ja kupiłem używaną Bosha za 25zł więc nie bede płakał jak się zepsuje....a moze pochodzi te 2 lata a wymienic to nie problem.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#278798 Wysłany:
11 Sie 2009, 07:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278818 Wysłany:
11 Sie 2009, 10:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Powiedzcie mi czy dobrze kombinuje. Jak odpalam rano silnik to chodzi dobrze, nie przerywa, nie dusi się, równo pracuje i tak przez jakis czas aż trochę się zagrzeje i wtedy zaczyna trochę na wolnych obrotach jakby przerywać, trzęsie się. A gdy jadę przez kilka kilometrów z prędkością około 100 i się zatrzymam to silnik przez kilka sekund chodzi super i stopniowo znowu coraz gorzej... I tak sobie pomyślałem że może to wina sondy, bo na forum przeczytałem że sonda zaczynać działać dopiero po jej zagrzaniu a mi silnik zaczyna wariowac również po nagrzaniu i może ma to jakis związek? Dziś zrobiłem próbę i rano jak jechałem do pracy to przed odpaleniem odłączyłem sondę i było blisko ideału ale jeszcze minimalnie to nie to... Stara sonda na badaniu komputerowym dawała napięcie od 0,4-0,5 i kupiłem nową uniwersalną "golden lodge", napięcie dawała 0,3-0,7 i mechanik powiedział że powinna być dobra, chociaż w pracy silnika dużo się nie poprawiło... Mogę podejrzewać sondę o tą zła pracę na wolnych obrotach? Dodam że w czasie jazdy jest w sumie normalnie, mało pali, ma moc...
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#278828 Wysłany:
11 Sie 2009, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
marcinwrc2 Nie zrozumiałes mnie chyba do końca, Ja nie namawiam do kupna używanej bo różnie może się zdarzyc ale akurat nie mam teraz kasy zeby kupic sonde za prawie 300zł bo kropas dal mi ostatnio tak popalic ze wydalem na niego połowe jego wartości (skrzynia, sprzęgło itp.) i w tej sytuacji te 25zł to jest dla mnie bardzo dobre rozwiązanie. Mozliwe ze sypnie się za miesiąc lub dwa ale może pochodzi na tyle długo że odbiję się finansowo i zakupie nówke.
Do wymiany mam jeszcze miske olejową, chłodnice, niektóre węże od chłodzenia bo mi płyn ucieka i prawdopodobnie reduktor siada, a ze kokosów nie zarabiam to mnie na sonde nie stac w tej chwili i mysle ze nie jedna osoba stoi przed podobnym wyborem.
Pawel1304
Sprawdz dodatkowo krokowy w przepustnicy bo ja miałem podobnie ze jak sie nagrzał to obroty wariowały a pozatym szedł jak przecinak.
Po wymianie sondy i krokowego wszystko wróciło do normy.
Aha i jeszcze czujnik temp. cieczy chłodzącej.
A tak na marginesie jeżeli miałbym wybierac zakup sondy używanej oryginalnej czy tzw. uniwersalnej to wybrałbym to pierwsze bo uniwersalne mogą też pochodzic 4 miesiące. U mnie taka padła po nie całym roku a u znajomego ale w innym aucie taka sonda chodzila 2 dni a silnik wariował, mechanik założył używana i działa do dzisiaj.
Jak ktos chce kupic używke to koniecznie z auta które nie widzialo w zyciu instalacji gazowej.
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#278910 Wysłany:
11 Sie 2009, 17:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
devon58, tyle, że oryginalna sonda uniwersalna niczym nie różni się od dedykowanej w samym czujniku. Kwestią jest dorobienie końcówki, którą można pobrać przecież od starej, w zestawie jest nawet wzorowa złączka. Skoro chodziła miesiąc należy ją zareklamować - jeżeli badania nie wykażą zalania z pewnością znajomy otrzymałby nowy egzemplarz.
Pawel1304, kupiona przez Ciebie sonda powinna mieć ciut większy odchył od około 0,05 do 0,80, ale pewnie związne jest to z producentem czujnika. Jak wspomniał kolega wyżej wyczyść silnik krokowy i rzuć okiem na przepustnicę, czy nie jest zabrudzona (jeżeli tak; czynność jak w przypadku silnika krokowego). Drugą sprawą jest zaadaptowanie sondy przez sterownik, pojeździj na różnych prędkościach - powinno być w porządku.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278923 Wysłany:
11 Sie 2009, 17:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Bartez krokowy jest nowy, przepustnica była cała rozbierana i wyczyszczona.
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#278931 Wysłany:
11 Sie 2009, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Pawel1304, rozumiem. Gdy hamujesz, nadal obroty falują? Dławi się, czy tylko oscylują wokół tych 850 obr/min? Filtr paliwa zmieniony? Auto bez instalacji gazowej tak?
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278936 Wysłany:
11 Sie 2009, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
gazu nie mam. Obroty nie falują ani nie skaczą, utrzymują się na poziomie 850 i wskazówka nawet nie drgnie ale silnik tak regularnie przerywa i potrząsa nim tak co pół sekundy. Kable i świece nowe. Jakiś czas jeździłem z przestawionym rozrządem i może przez to sonda dostała po dupie i teraz wariuje?
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#278937 Wysłany:
11 Sie 2009, 19:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Podczas postoju przerywa? Poduszki pod silnikiem sprawdzone?
Sonda nie dostała po tyłku, ponieważ tylko analizuje skład spalin, bardziej teraz zwróciłbym uwagę na sprawy mechaniczne, ale nie widząc zachowania nie będę pisał głupot co sprawdzić.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#278938 Wysłany:
11 Sie 2009, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Bartez Każdy kupuje co uważa za słuszne, jak ktoś już tu wspomniał na sondzie nie ma co oszczędzać więc jeżeli kupować nową to oryginalną takie jest moje zdanie ale nie ma się co na ten temat spierać która lepsza bo to jest w mysl zasady że nie przekonasz sie dopoki nie sprobujesz na wlasnej skórze.
Pawel1304 Zobacz jeszcze czujnik temp cieczy, bo jeżeli problem nasila się wraz z rozgrzewaniem silnika to on moze być przyczyną.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#278939 Wysłany:
11 Sie 2009, 19:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
devon58, nie rozumiemy się. Oryginalna uniwersalna np. Boscha jest identyczna do oryginalnej dedykowanej z tą różnicą, że ta pierwsza nie ma wtyczki i należy ją pobrać ze starej, a druga ma już przewody zakończone wtyczką
Dobry pomysł ze sprawdzeniem czujnika temp. cieczy chłodzącej, myślałem, że to już zostało wykonane albo o tym wspomniałem
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278961 Wysłany:
11 Sie 2009, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Czujnik był padnięty bo wyszło na badaniu komp. i wymieniłem. Na kompie nic nie wykazało innego...
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#278962 Wysłany:
11 Sie 2009, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
No fakt nie do konca sie zrozumielismy i jesli o to chodzi to sie z toba zgodze
Pozdrawiam. [ Dodano: 11 Sie 2009 21:10 ]Pawel1304 Kurcze to ciezko wymyslec od czego to moze byc a swoją drogą to mam to samo tylko jakos nie zwracalem na to uwagi ale mam identycznie jak u ciebie  jak sie rozgrzeje to spadaja tak do 800 i trzyma ale troche se "pruta" ze tak powiem i delikatnie nim trzęsie.
Też wymieniłem i czysciłem wszytko co bylo mozliwe
Powiedz mi jeszcze czy nie masz tak że jak dodasz mocniej gazu na jałowym to obroty bardzo szybko spadają do ok 1200 i potem powoli sie normuje do tych 800-850?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278973 Wysłany:
11 Sie 2009, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
No mam identycznie z tym że najpierw spadną do 1100, potem 900 i dopiero 850, takimi jakby "skokami"...
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|