You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 131 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #258155 Wysłany: 25 Maj 2009, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
krzycho1976, sondę masz pod kolektorem spalin, w mkI jest tylko jedna i tam właśnie się znajduje, to nie BMW, że są dwie potrzebne ;)

A pomiar jak wspomniał marcinwrc2 właśnie tam można zrobić.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 

 
 Post #258319 Wysłany: 26 Maj 2009, 06:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 62
dzieki chłopaki za podpowiedz -mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac? a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258420 Wysłany: 26 Maj 2009, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: k-k
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 208
Pomógł: 1
krzycho1976 napisał(a):
mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac?

pod plastikiem zaznaczonym na fotce jest kostka od sondy dokładnie która dojdziesz po przewodzie idącym od sondy
Image

krzycho1976 napisał(a):
a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ?
jest możliwość :wink: sondę widać z góry zaznaczyłem na fotce
Image

[ Dodano: 26 Maj 2009 11:59 ]
2rotor napisał(a):
Gdzie dorwałeś to ustrojstwo jeśli można wiedzieć?

w sklepie za 127 zł

_________________
Punto 1.2 cult 99.r ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258430 Wysłany: 26 Maj 2009, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: się biorą dzieci
Rejestracja: 26 Maj 2008,
Posty: 289
po wymianie sondy trzeba jechac na kompa czy nie ?

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic8265-45.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258460 Wysłany: 26 Maj 2009, 14:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
koledzy mam pytanie czy jest mozliwosc sprawdzenia sondy bez wkladania do auta? mam jaks sonde bosha znalazlem u siebie i nie wiem czy jest dobra a w PGT nie mam miejsca na sonde ktos odciol przewody i zaspawal wydech....

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258493 Wysłany: 26 Maj 2009, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
Paclawek, przydałoby się, ponieważ błąd będzie zapisany na komputerze. Nic złego nie powinno się dziać, jednak czasem mogą zafalować obroty, lub po prostu silnik może zgasnąć np. podczas hamowania. Odpinanie kompa na noc daje średnie efekty.

adrian055 sonda zaczyna swoją pracę przy odpowiedniej temp., a więc, gdy auto jest już rozgrzane. Na "sucho" nie uświadczysz działania.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275064 Wysłany: 27 Lip 2009, 07:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Witam, czy któraś sonda z Punto II albo z seicento 03r (wiadomo ze są dwie w każdym) będzie pasować do P1? oprócz długości kabla są jakieś znaczące róznice?

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278693 Wysłany: 10 Sie 2009, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Witam wszystkich!
Dołączę swoje pytanie do tematu:
Czy jeżeli sonda jest uszkodzona/niedomaga i powoduje złą pracę silnika na wolnych obrotach to czy odłączenie jej powinno dać poprawę czy nie jest to regułą?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278698 Wysłany: 10 Sie 2009, 19:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
mówicie że nie opłaca się kupować używanej sondy? nawet jeśli byłaby tania i miała pochodzić 2-3 lata?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278718 Wysłany: 10 Sie 2009, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Tania to znaczy ile?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278721 Wysłany: 10 Sie 2009, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
Pawel1304 powinna dać poprawę w postaci zaniknięcia falowania, jednak spalanie będziesz mieć na poziomie >10l/100km.

Krzycho90 tego typu części nie kupuje się używanych - skąd masz pewność, że pochodzi wspomniane 2-3 lata? Może po tygodniu się uszkodzić, a co dopiero po w/w czasie. Osobiście nawet za darmo bym nie brał, Twój wybór i pieniądze.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278764 Wysłany: 10 Sie 2009, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Ja kupiłem używaną Bosha za 25zł więc nie bede płakał jak się zepsuje....a moze pochodzi te 2 lata a wymienic to nie problem.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278798 Wysłany: 11 Sie 2009, 07:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
devon58 ja kupiłem używaną podziałała 4msc.Teraz mam nową i działa dwa lata.

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278818 Wysłany: 11 Sie 2009, 10:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Powiedzcie mi czy dobrze kombinuje. Jak odpalam rano silnik to chodzi dobrze, nie przerywa, nie dusi się, równo pracuje i tak przez jakis czas aż trochę się zagrzeje i wtedy zaczyna trochę na wolnych obrotach jakby przerywać, trzęsie się. A gdy jadę przez kilka kilometrów z prędkością około 100 i się zatrzymam to silnik przez kilka sekund chodzi super i stopniowo znowu coraz gorzej... I tak sobie pomyślałem że może to wina sondy, bo na forum przeczytałem że sonda zaczynać działać dopiero po jej zagrzaniu a mi silnik zaczyna wariowac również po nagrzaniu i może ma to jakis związek? Dziś zrobiłem próbę i rano jak jechałem do pracy to przed odpaleniem odłączyłem sondę i było blisko ideału ale jeszcze minimalnie to nie to... Stara sonda na badaniu komputerowym dawała napięcie od 0,4-0,5 i kupiłem nową uniwersalną "golden lodge", napięcie dawała 0,3-0,7 i mechanik powiedział że powinna być dobra, chociaż w pracy silnika dużo się nie poprawiło... Mogę podejrzewać sondę o tą zła pracę na wolnych obrotach? Dodam że w czasie jazdy jest w sumie normalnie, mało pali, ma moc...

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278828 Wysłany: 11 Sie 2009, 10:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
marcinwrc2 Nie zrozumiałes mnie chyba do końca, Ja nie namawiam do kupna używanej bo różnie może się zdarzyc ale akurat nie mam teraz kasy zeby kupic sonde za prawie 300zł bo kropas dal mi ostatnio tak popalic ze wydalem na niego połowe jego wartości (skrzynia, sprzęgło itp.) i w tej sytuacji te 25zł to jest dla mnie bardzo dobre rozwiązanie. Mozliwe ze sypnie się za miesiąc lub dwa ale może pochodzi na tyle długo że odbiję się finansowo i zakupie nówke.

Do wymiany mam jeszcze miske olejową, chłodnice, niektóre węże od chłodzenia bo mi płyn ucieka i prawdopodobnie reduktor siada, a ze kokosów nie zarabiam to mnie na sonde nie stac w tej chwili i mysle ze nie jedna osoba stoi przed podobnym wyborem.

Pawel1304

Sprawdz dodatkowo krokowy w przepustnicy bo ja miałem podobnie ze jak sie nagrzał to obroty wariowały a pozatym szedł jak przecinak.
Po wymianie sondy i krokowego wszystko wróciło do normy.
Aha i jeszcze czujnik temp. cieczy chłodzącej.

A tak na marginesie jeżeli miałbym wybierac zakup sondy używanej oryginalnej czy tzw. uniwersalnej to wybrałbym to pierwsze bo uniwersalne mogą też pochodzic 4 miesiące. U mnie taka padła po nie całym roku a u znajomego ale w innym aucie taka sonda chodzila 2 dni a silnik wariował, mechanik założył używana i działa do dzisiaj.

Jak ktos chce kupic używke to koniecznie z auta które nie widzialo w zyciu instalacji gazowej.

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278910 Wysłany: 11 Sie 2009, 17:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
devon58, tyle, że oryginalna sonda uniwersalna niczym nie różni się od dedykowanej w samym czujniku. Kwestią jest dorobienie końcówki, którą można pobrać przecież od starej, w zestawie jest nawet wzorowa złączka. Skoro chodziła miesiąc należy ją zareklamować - jeżeli badania nie wykażą zalania z pewnością znajomy otrzymałby nowy egzemplarz.

Pawel1304, kupiona przez Ciebie sonda powinna mieć ciut większy odchył od około 0,05 do 0,80, ale pewnie związne jest to z producentem czujnika. Jak wspomniał kolega wyżej wyczyść silnik krokowy i rzuć okiem na przepustnicę, czy nie jest zabrudzona (jeżeli tak; czynność jak w przypadku silnika krokowego). Drugą sprawą jest zaadaptowanie sondy przez sterownik, pojeździj na różnych prędkościach - powinno być w porządku.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278923 Wysłany: 11 Sie 2009, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Bartez krokowy jest nowy, przepustnica była cała rozbierana i wyczyszczona.

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278931 Wysłany: 11 Sie 2009, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
Pawel1304, rozumiem. Gdy hamujesz, nadal obroty falują? Dławi się, czy tylko oscylują wokół tych 850 obr/min? Filtr paliwa zmieniony? Auto bez instalacji gazowej tak?

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278936 Wysłany: 11 Sie 2009, 19:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
gazu nie mam. Obroty nie falują ani nie skaczą, utrzymują się na poziomie 850 i wskazówka nawet nie drgnie ale silnik tak regularnie przerywa i potrząsa nim tak co pół sekundy. Kable i świece nowe. Jakiś czas jeździłem z przestawionym rozrządem i może przez to sonda dostała po dupie i teraz wariuje?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278937 Wysłany: 11 Sie 2009, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
Podczas postoju przerywa? Poduszki pod silnikiem sprawdzone?

Sonda nie dostała po tyłku, ponieważ tylko analizuje skład spalin, bardziej teraz zwróciłbym uwagę na sprawy mechaniczne, ale nie widząc zachowania nie będę pisał głupot co sprawdzić.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278938 Wysłany: 11 Sie 2009, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Bartez Każdy kupuje co uważa za słuszne, jak ktoś już tu wspomniał na sondzie nie ma co oszczędzać więc jeżeli kupować nową to oryginalną takie jest moje zdanie ale nie ma się co na ten temat spierać która lepsza bo to jest w mysl zasady że nie przekonasz sie dopoki nie sprobujesz na wlasnej skórze.

Pawel1304 Zobacz jeszcze czujnik temp cieczy, bo jeżeli problem nasila się wraz z rozgrzewaniem silnika to on moze być przyczyną.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278939 Wysłany: 11 Sie 2009, 19:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
devon58, nie rozumiemy się. Oryginalna uniwersalna np. Boscha jest identyczna do oryginalnej dedykowanej z tą różnicą, że ta pierwsza nie ma wtyczki i należy ją pobrać ze starej, a druga ma już przewody zakończone wtyczką :-)

Dobry pomysł ze sprawdzeniem czujnika temp. cieczy chłodzącej, myślałem, że to już zostało wykonane albo o tym wspomniałem :-)

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278961 Wysłany: 11 Sie 2009, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Czujnik był padnięty bo wyszło na badaniu komp. i wymieniłem. Na kompie nic nie wykazało innego...

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278962 Wysłany: 11 Sie 2009, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
No fakt nie do konca sie zrozumielismy i jesli o to chodzi to sie z toba zgodze

Pozdrawiam.

[ Dodano: 11 Sie 2009 21:10 ]
Pawel1304 Kurcze to ciezko wymyslec od czego to moze byc a swoją drogą to mam to samo tylko jakos nie zwracalem na to uwagi ale mam identycznie jak u ciebie :E jak sie rozgrzeje to spadaja tak do 800 i trzyma ale troche se "pruta" ze tak powiem i delikatnie nim trzęsie.

Też wymieniłem i czysciłem wszytko co bylo mozliwe :D

Powiedz mi jeszcze czy nie masz tak że jak dodasz mocniej gazu na jałowym to obroty bardzo szybko spadają do ok 1200 i potem powoli sie normuje do tych 800-850?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278973 Wysłany: 11 Sie 2009, 21:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
No mam identycznie z tym że najpierw spadną do 1100, potem 900 i dopiero 850, takimi jakby "skokami"...

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 131 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO