|
Obecny czas: 23 Maj 2025, 06:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
siwyadi |
#247559 Wysłany:
30 Kwi 2009, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Kwi 2009, Posty: 6
|
marcinwrc2
ja odlaczylem na pare minut pozniej podlaczylem zeby sie zagrzal tak do 1/4 skali bo mi tak mechanik mowil ty inaczej piszesz wiec ciekawe ktora wersja jest pewna 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Konar! |
#247579 Wysłany:
30 Kwi 2009, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 187
|
Co mechanik to inna wersja ;p
_________________ Kropas 1995r 1.2 SX 75
"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#247677 Wysłany:
30 Kwi 2009, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
Konar! dokładnie każdy mechanik wie najlepiej.Ja robie po swojemu, nie wiem czy to działa ale mało pali i cyka jak trzeba.Zawsze jak krokoego czyszczę to tak robie.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247685 Wysłany:
30 Kwi 2009, 17:14; Temat postu: |
|
|
Te zdejmowanie klemy daje tyle co magnetyzer 
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#247797 Wysłany:
30 Kwi 2009, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Cytuj: ja odlaczylem na pare minut pozniej podlaczylem zeby sie zagrzal tak do 1/4 skali bo mi tak mechanik mowil ty inaczej piszesz wiec ciekawe ktora wersja jest pewna tak naprawde każda Oprogramowanie uwzględnia dwie adaptacje (uczenie się). Adaptacja addytywna (dotyczy biegu jałowego i określa ile procentowo dodać/odjąć do fabrycznej mapy czasu wtrysku aby osiągnąć obroty biegu jałowego przy zadanej temperaturze przy miesznce stechiometrycznej (kontrolowanej przez sondę Adaptacja multiplikacyjna (dotyczy "jazdy" i określa ile procentowo pomnożyć/podzielić czas wtrysku wynikający z "mapy" aby przy danym uchyleniu przepustnicy, temperaturze, podciśnieniu w kolektorze ssącym utrzymać mieszankę stechiometryczną. I tak efekt poprawy pracy silnika po zdjęciu klemy jest rożny od stopnia zużycia elementów silnika (np. inne podciśnienie w kolektorze)i czujników a nad wszystkim "czuwa"sonda która jak jest zestarzałą wprowadza błędną adaptacje i dla niektórych ratunkiem jest ściąganie klemy  a sposób w jaki dokona się adaptacja najlepiej żeby odzwierciedlał każde warunki pracy silnika (bieg jałowy w całym zakresie temperatury i jazda ze zmiennymi obciążeniami) [ Dodano: 30 Kwi 2009 22:43 ]Tezet1956 napisał(a): Niech ktoś wyjaśni dlaczego? Lutuje się mikroelektronikę, a kabli nie wolno?
tylko kabel sygnałowy sondy nie może być lutowany.
Sonda klasyczna cyrkonowa (czujnik tlenu) pobiera powietrze referencyjne (porównawcze przez kabel sygnałowy !, lutowanie kabla sygnałowego zakłoca ten proces
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247804 Wysłany:
01 Maj 2009, 00:04; Temat postu: |
|
|
krzysiek_pere napisał(a): Cytuj: ja odlaczylem na pare minut pozniej podlaczylem zeby sie zagrzal tak do 1/4 skali bo mi tak mechanik mowil ty inaczej piszesz wiec ciekawe ktora wersja jest pewna tak naprawde każda Oprogramowanie uwzględnia dwie adaptacje (uczenie się). Adaptacja addytywna (dotyczy biegu jałowego i określa ile procentowo dodać/odjąć do fabrycznej mapy czasu wtrysku aby osiągnąć obroty biegu jałowego przy zadanej temperaturze przy miesznce stechiometrycznej (kontrolowanej przez sondę Adaptacja multiplikacyjna (dotyczy "jazdy" i określa ile procentowo pomnożyć/podzielić czas wtrysku wynikający z "mapy" aby przy danym uchyleniu przepustnicy, temperaturze, podciśnieniu w kolektorze ssącym utrzymać mieszankę stechiometryczną. I tak efekt poprawy pracy silnika po zdjęciu klemy jest rożny od stopnia zużycia elementów silnika (np. inne podciśnienie w kolektorze)i czujników a nad wszystkim "czuwa"sonda która jak jest zestarzałą wprowadza błędną adaptacje i dla niektórych ratunkiem jest ściąganie klemy  a sposób w jaki dokona się adaptacja najlepiej żeby odzwierciedlał każde warunki pracy silnika (bieg jałowy w całym zakresie temperatury i jazda ze zmiennymi obciążeniami)
To co opisałeś jest jak najbardziej prawdziwe ale występuje w centralkach Magneti-Marelli stosowanych w autach z OBDII czyli od PII w górę. Centralki tej firmy stosowane w modelach PI nie są do tego stopnia rozbudowane aby adaptować się "na bieżąco". Tzn dokładnie chodzi o to że zdjęcie klemy ma się nijak do programu zapisanego na pamięci nieulotnej uczącego się (w ograniczonym tego słowa znaczeniu) podczas pracy silnika. Tak prościej tłumacząc to PI zostawiony w garażu na zimę bez akumulatora odpali tak samo jak przed jego odpięciem, podczas gdy nowszy system (PII) odpali ale przez najbliższe kilka kilometrów będzie się adoptował, tak jakby dostał nowe czujniki.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#247840 Wysłany:
01 Maj 2009, 09:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
mrider napisał(a): To co opisałeś jest jak najbardziej prawdziwe ale występuje w centralkach Magneti-Marelli stosowanych w autach z OBDII
Bravo/Brava 1,6 16V, PuntoI 1,2 75 też , ale faktycznie układy SPI są mniej czułe ale to też zależy od rocznika. Przykład z tamtego tygodnia:
Uno 899 (wiadomo jednopunkt) rocznik 99' po zdjęciu klemy nie jedzie, nie stabilizuje biegu jałowego (przed "zklemowaniem" w miare poprawnie), okazało się żę dziurawy był wężyk od mapsensora (pomiar obciążenia) i sterownik jakoś przywykł do tych warunków,
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#247890 Wysłany:
01 Maj 2009, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
z tego co sobie przypominam to w polonezach na spi też się taką adaptacje robiło, wiem bo mój wujo robił w salonie jako elektryk sam.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
marcio |
#255762 Wysłany:
19 Maj 2009, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: k-k Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 208 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#258021 Wysłany:
25 Maj 2009, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
marcio napisał(a): ostatnio wymieniłem sondę na magneti marelli (golden lodge)teraz jakby mniej paliwa mi chleje 
Gdzie dorwałeś to ustrojstwo jeśli można wiedzieć?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
krzycho1976 |
#258050 Wysłany:
25 Maj 2009, 14:08; Temat postu: sonda lambda punto 1 |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
witajcie mam moze trywialne pytanie
jak dostać się do sondy lambda w kropku 1 rocznik 96 - czy można to zrobić bez kanału / podnosnika i gdzie najlepiej wpiac oscyloskop celem pomiaru napiecia na wyjsciu tego cuda
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#258094 Wysłany:
25 Maj 2009, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Tak, można to zrobić bez kanału, wystarczy lewarek i jakieś zabezpieczenie, by owy lewarek przypadkiem się nie zsunął/zerwał itp. Oscyloskop wpinasz w czarny przewód sondy, minus bierzesz z akumulatora bądź masy silnika.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#258097 Wysłany:
25 Maj 2009, 16:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
|
Góra |
|
 |
krzycho1976 |
#258107 Wysłany:
25 Maj 2009, 17:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
mogłbyś uściślić - prawde powiedziawszy myslalem o dostaniu sie do sondy np po zdjeciu osłony lewarka zmiany biegów albo wpieciu sie na końcu wtyczki kabli sygnalowych sondy - czyli gdzieś jak mi siez daje w okolicy "komputera pokładowego" - chcialem podłączyć się tak by moc sprawdzic działanie podczas jazdy. a +/- 12 V wziąłbym z gniazda zapalniczki
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#258117 Wysłany:
25 Maj 2009, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
krzycho1976 jaki ty masz silnik ,że do sondy trzeba lewarka?? A pomiar sondy nie lepiej zrobić w kostce przy grodzi pod plastikiem.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#258155 Wysłany:
25 Maj 2009, 19:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
krzycho1976, sondę masz pod kolektorem spalin, w mkI jest tylko jedna i tam właśnie się znajduje, to nie BMW, że są dwie potrzebne
A pomiar jak wspomniał marcinwrc2 właśnie tam można zrobić.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
krzycho1976 |
#258319 Wysłany:
26 Maj 2009, 06:56; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
dzieki chłopaki za podpowiedz -mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac? a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ?
|
|
Góra |
|
 |
marcio |
#258420 Wysłany:
26 Maj 2009, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: k-k Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 208 Pomógł: 1
|
krzycho1976 napisał(a): mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac? pod plastikiem zaznaczonym na fotce jest kostka od sondy dokładnie która dojdziesz po przewodzie idącym od sondy  krzycho1976 napisał(a): a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ? jest możliwość  sondę widać z góry zaznaczyłem na fotce [ Dodano: 26 Maj 2009 11:59 ]2rotor napisał(a): Gdzie dorwałeś to ustrojstwo jeśli można wiedzieć?
w sklepie za 127 zł
_________________ Punto 1.2 cult 99.r
|
|
Góra |
|
 |
Paclawek |
#258430 Wysłany:
26 Maj 2009, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: się biorą dzieci Rejestracja: 26 Maj 2008, Posty: 289
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#258460 Wysłany:
26 Maj 2009, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
koledzy mam pytanie czy jest mozliwosc sprawdzenia sondy bez wkladania do auta? mam jaks sonde bosha znalazlem u siebie i nie wiem czy jest dobra a w PGT nie mam miejsca na sonde ktos odciol przewody i zaspawal wydech....
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#258493 Wysłany:
26 Maj 2009, 16:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Paclawek, przydałoby się, ponieważ błąd będzie zapisany na komputerze. Nic złego nie powinno się dziać, jednak czasem mogą zafalować obroty, lub po prostu silnik może zgasnąć np. podczas hamowania. Odpinanie kompa na noc daje średnie efekty.
adrian055 sonda zaczyna swoją pracę przy odpowiedniej temp., a więc, gdy auto jest już rozgrzane. Na "sucho" nie uświadczysz działania.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#275064 Wysłany:
27 Lip 2009, 07:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam, czy któraś sonda z Punto II albo z seicento 03r (wiadomo ze są dwie w każdym) będzie pasować do P1? oprócz długości kabla są jakieś znaczące róznice?
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278693 Wysłany:
10 Sie 2009, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Witam wszystkich!
Dołączę swoje pytanie do tematu:
Czy jeżeli sonda jest uszkodzona/niedomaga i powoduje złą pracę silnika na wolnych obrotach to czy odłączenie jej powinno dać poprawę czy nie jest to regułą?
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#278698 Wysłany:
10 Sie 2009, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
mówicie że nie opłaca się kupować używanej sondy? nawet jeśli byłaby tania i miała pochodzić 2-3 lata?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#278718 Wysłany:
10 Sie 2009, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Tania to znaczy ile?
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|