You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 23 Maj 2025, 06:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 131 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #247559 Wysłany: 30 Kwi 2009, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Kwi 2009,
Posty: 6
marcinwrc2
ja odlaczylem na pare minut pozniej podlaczylem zeby sie zagrzal tak do 1/4 skali bo mi tak mechanik mowil ty inaczej piszesz wiec ciekawe ktora wersja jest pewna :E


Góra
 Profil  
 

 
 Post #247579 Wysłany: 30 Kwi 2009, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 187
Co mechanik to inna wersja ;p

_________________
Kropas 1995r 1.2 SX 75

"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247677 Wysłany: 30 Kwi 2009, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
Konar! dokładnie każdy mechanik wie najlepiej.Ja robie po swojemu, nie wiem czy to działa ale mało pali i cyka jak trzeba.Zawsze jak krokoego czyszczę to tak robie.

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247685 Wysłany: 30 Kwi 2009, 17:14; 
 Temat postu:
Te zdejmowanie klemy daje tyle co magnetyzer :)


Góra
  
 
 
 Post #247797 Wysłany: 30 Kwi 2009, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Cytuj:
ja odlaczylem na pare minut pozniej podlaczylem zeby sie zagrzal tak do 1/4 skali bo mi tak mechanik mowil ty inaczej piszesz wiec ciekawe ktora wersja jest pewna

tak naprawde każda
Oprogramowanie uwzględnia dwie adaptacje (uczenie się).
Adaptacja addytywna (dotyczy biegu jałowego i określa ile procentowo dodać/odjąć do fabrycznej mapy czasu wtrysku aby osiągnąć obroty biegu jałowego przy zadanej temperaturze przy miesznce stechiometrycznej (kontrolowanej przez sondę
Adaptacja multiplikacyjna (dotyczy "jazdy" i określa ile procentowo pomnożyć/podzielić czas wtrysku wynikający z "mapy" aby przy danym uchyleniu przepustnicy, temperaturze, podciśnieniu w kolektorze ssącym utrzymać mieszankę stechiometryczną.
I tak efekt poprawy pracy silnika po zdjęciu klemy jest rożny od stopnia zużycia elementów silnika (np. inne podciśnienie w kolektorze)i czujników a nad wszystkim "czuwa"sonda która jak jest zestarzałą wprowadza błędną adaptacje i dla niektórych ratunkiem jest ściąganie klemy :E
a sposób w jaki dokona się adaptacja najlepiej żeby odzwierciedlał każde warunki pracy silnika (bieg jałowy w całym zakresie temperatury i jazda ze zmiennymi obciążeniami)

[ Dodano: 30 Kwi 2009 22:43 ]
Tezet1956 napisał(a):
Niech ktoś wyjaśni dlaczego? Lutuje się mikroelektronikę, a kabli nie wolno?

tylko kabel sygnałowy sondy nie może być lutowany.
Sonda klasyczna cyrkonowa (czujnik tlenu) pobiera powietrze referencyjne (porównawcze przez kabel sygnałowy !, lutowanie kabla sygnałowego zakłoca ten proces


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247804 Wysłany: 01 Maj 2009, 00:04; 
 Temat postu:
krzysiek_pere napisał(a):
Cytuj:
ja odlaczylem na pare minut pozniej podlaczylem zeby sie zagrzal tak do 1/4 skali bo mi tak mechanik mowil ty inaczej piszesz wiec ciekawe ktora wersja jest pewna

tak naprawde każda
Oprogramowanie uwzględnia dwie adaptacje (uczenie się).
Adaptacja addytywna (dotyczy biegu jałowego i określa ile procentowo dodać/odjąć do fabrycznej mapy czasu wtrysku aby osiągnąć obroty biegu jałowego przy zadanej temperaturze przy miesznce stechiometrycznej (kontrolowanej przez sondę
Adaptacja multiplikacyjna (dotyczy "jazdy" i określa ile procentowo pomnożyć/podzielić czas wtrysku wynikający z "mapy" aby przy danym uchyleniu przepustnicy, temperaturze, podciśnieniu w kolektorze ssącym utrzymać mieszankę stechiometryczną.
I tak efekt poprawy pracy silnika po zdjęciu klemy jest rożny od stopnia zużycia elementów silnika (np. inne podciśnienie w kolektorze)i czujników a nad wszystkim "czuwa"sonda która jak jest zestarzałą wprowadza błędną adaptacje i dla niektórych ratunkiem jest ściąganie klemy :E
a sposób w jaki dokona się adaptacja najlepiej żeby odzwierciedlał każde warunki pracy silnika (bieg jałowy w całym zakresie temperatury i jazda ze zmiennymi obciążeniami)


To co opisałeś jest jak najbardziej prawdziwe ale występuje w centralkach Magneti-Marelli stosowanych w autach z OBDII czyli od PII w górę. Centralki tej firmy stosowane w modelach PI nie są do tego stopnia rozbudowane aby adaptować się "na bieżąco". Tzn dokładnie chodzi o to że zdjęcie klemy ma się nijak do programu zapisanego na pamięci nieulotnej uczącego się (w ograniczonym tego słowa znaczeniu) podczas pracy silnika. Tak prościej tłumacząc to PI zostawiony w garażu na zimę bez akumulatora odpali tak samo jak przed jego odpięciem, podczas gdy nowszy system (PII) odpali ale przez najbliższe kilka kilometrów będzie się adoptował, tak jakby dostał nowe czujniki.


Góra
  
 
 
 Post #247840 Wysłany: 01 Maj 2009, 09:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
mrider napisał(a):
To co opisałeś jest jak najbardziej prawdziwe ale występuje w centralkach Magneti-Marelli stosowanych w autach z OBDII

Bravo/Brava 1,6 16V, PuntoI 1,2 75 też , ale faktycznie układy SPI są mniej czułe ale to też zależy od rocznika. Przykład z tamtego tygodnia:
Uno 899 (wiadomo jednopunkt) rocznik 99' po zdjęciu klemy nie jedzie, nie stabilizuje biegu jałowego (przed "zklemowaniem" w miare poprawnie), okazało się żę dziurawy był wężyk od mapsensora (pomiar obciążenia) i sterownik jakoś przywykł do tych warunków,


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247890 Wysłany: 01 Maj 2009, 13:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
z tego co sobie przypominam to w polonezach na spi też się taką adaptacje robiło, wiem bo mój wujo robił w salonie jako elektryk sam.

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255762 Wysłany: 19 Maj 2009, 14:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: k-k
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 208
Pomógł: 1
ostatnio wymieniłem sondę na magneti marelli (golden lodge)teraz jakby mniej paliwa mi chleje :D


Image

_________________
Punto 1.2 cult 99.r ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258021 Wysłany: 25 Maj 2009, 13:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
marcio napisał(a):
ostatnio wymieniłem sondę na magneti marelli (golden lodge)teraz jakby mniej paliwa mi chleje :D


Image


Gdzie dorwałeś to ustrojstwo jeśli można wiedzieć?

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258050 Wysłany: 25 Maj 2009, 14:08; 
 Temat postu: sonda lambda punto 1
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 62
witajcie mam moze trywialne pytanie
jak dostać się do sondy lambda w kropku 1 rocznik 96 - czy można to zrobić bez kanału / podnosnika i gdzie najlepiej wpiac oscyloskop celem pomiaru napiecia na wyjsciu tego cuda ;)
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258094 Wysłany: 25 Maj 2009, 16:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
Tak, można to zrobić bez kanału, wystarczy lewarek i jakieś zabezpieczenie, by owy lewarek przypadkiem się nie zsunął/zerwał itp. Oscyloskop wpinasz w czarny przewód sondy, minus bierzesz z akumulatora bądź masy silnika.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258097 Wysłany: 25 Maj 2009, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
2rotor można dostać na allegro lub w Inter cars.

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258107 Wysłany: 25 Maj 2009, 17:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 62
mogłbyś uściślić - prawde powiedziawszy myslalem o dostaniu sie do sondy np po zdjeciu osłony lewarka zmiany biegów albo wpieciu sie na końcu wtyczki kabli sygnalowych sondy - czyli gdzieś jak mi siez daje w okolicy "komputera pokładowego" - chcialem podłączyć się tak by moc sprawdzic działanie podczas jazdy. a +/- 12 V wziąłbym z gniazda zapalniczki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258117 Wysłany: 25 Maj 2009, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
krzycho1976 jaki ty masz silnik ,że do sondy trzeba lewarka?? A pomiar sondy nie lepiej zrobić w kostce przy grodzi pod plastikiem.

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258155 Wysłany: 25 Maj 2009, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
krzycho1976, sondę masz pod kolektorem spalin, w mkI jest tylko jedna i tam właśnie się znajduje, to nie BMW, że są dwie potrzebne ;)

A pomiar jak wspomniał marcinwrc2 właśnie tam można zrobić.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258319 Wysłany: 26 Maj 2009, 06:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 62
dzieki chłopaki za podpowiedz -mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac? a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258420 Wysłany: 26 Maj 2009, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: k-k
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 208
Pomógł: 1
krzycho1976 napisał(a):
mam jeszce dwa pytania moze trywialne o ktorej kostce wspominaliście gdzie jeje dokładnie szukac?

pod plastikiem zaznaczonym na fotce jest kostka od sondy dokładnie która dojdziesz po przewodzie idącym od sondy
Image

krzycho1976 napisał(a):
a drugie to czy jest mozliwość obejrzenia sondy lambda bez podnosnika albo slynnego lewarka ?
jest możliwość :wink: sondę widać z góry zaznaczyłem na fotce
Image

[ Dodano: 26 Maj 2009 11:59 ]
2rotor napisał(a):
Gdzie dorwałeś to ustrojstwo jeśli można wiedzieć?

w sklepie za 127 zł

_________________
Punto 1.2 cult 99.r ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258430 Wysłany: 26 Maj 2009, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: się biorą dzieci
Rejestracja: 26 Maj 2008,
Posty: 289
po wymianie sondy trzeba jechac na kompa czy nie ?

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic8265-45.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258460 Wysłany: 26 Maj 2009, 14:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
koledzy mam pytanie czy jest mozliwosc sprawdzenia sondy bez wkladania do auta? mam jaks sonde bosha znalazlem u siebie i nie wiem czy jest dobra a w PGT nie mam miejsca na sonde ktos odciol przewody i zaspawal wydech....

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #258493 Wysłany: 26 Maj 2009, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 146
Paclawek, przydałoby się, ponieważ błąd będzie zapisany na komputerze. Nic złego nie powinno się dziać, jednak czasem mogą zafalować obroty, lub po prostu silnik może zgasnąć np. podczas hamowania. Odpinanie kompa na noc daje średnie efekty.

adrian055 sonda zaczyna swoją pracę przy odpowiedniej temp., a więc, gdy auto jest już rozgrzane. Na "sucho" nie uświadczysz działania.

Pozdrawiam
Bartez


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275064 Wysłany: 27 Lip 2009, 07:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Witam, czy któraś sonda z Punto II albo z seicento 03r (wiadomo ze są dwie w każdym) będzie pasować do P1? oprócz długości kabla są jakieś znaczące róznice?

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278693 Wysłany: 10 Sie 2009, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Witam wszystkich!
Dołączę swoje pytanie do tematu:
Czy jeżeli sonda jest uszkodzona/niedomaga i powoduje złą pracę silnika na wolnych obrotach to czy odłączenie jej powinno dać poprawę czy nie jest to regułą?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278698 Wysłany: 10 Sie 2009, 19:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
mówicie że nie opłaca się kupować używanej sondy? nawet jeśli byłaby tania i miała pochodzić 2-3 lata?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278718 Wysłany: 10 Sie 2009, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Tania to znaczy ile?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 131 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO