You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 28 Kwi 2025, 07:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #567039 Wysłany: 03 Kwi 2012, 21:36; 
 Temat postu: Wymiana łożyska przedniego punto 1 1.1 95r
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Witam
Mam taki o to problem a mianowicie w czasie jazdy od około 20km/h zaczyna mi coś wyć z przodu w kole a koło 80km/h nie słychać już co pasażer mówi. Domyślam się że to łożysko i tu pierwsze pytanie:
- jeśli skręcam w lewo wyje mocniej jeśli w prawo to prawie wcale czyli do wymiany lewe czy prawe?
Kolejne pytanie to czy jest to skąplikowane bo w ksiażce jakoś tego nie ma ( nie ma manuala) wymieniał ktoś jak się za to zabrać?
I ostatnie pytanie kupić piaste z łożyskiem czy samo łożysko ? Co łatwiej wymienić łożysko czy całą piasę. Może ktoś polecić jakiś link np z allezło Z góry dziękuje za odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #567042 Wysłany: 03 Kwi 2012, 21:47; 
 Temat postu: Re: Wymiana łożyska przedniego punto 1 1.1 95r
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
żeby wprasować nowe łożysko w piastę potrzebujesz prasy, więc najlepiej zdemontować zwrotnicę z auta i zanieść gdzieś do warsztatu żeby ci wcisnęli


Góra
 Profil  
 
 
 Post #567149 Wysłany: 04 Kwi 2012, 09:55; 
 Temat postu: Re: Wymiana łożyska przedniego punto 1 1.1 95r
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Czytałem też że można to zrobić za pomoca imadła a takowe posiadam . A jak to jest z tą stroną jeśli skręcam w lewo wyje mocniej jeśli w prawo to prawie wcale czyli do wymiany lewe czy prawe?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #567185 Wysłany: 04 Kwi 2012, 11:36; 
 Temat postu: Re: Wymiana łożyska przedniego punto 1 1.1 95r
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 04 Kwi 2012,
Posty: 1
Jeżeli mocniej wyje kiedy skręcasz w lewo to do wymiany masz lewe łożysko, które podczas skrętu jest odciążane przez co mocniej huczy. Sam niedawno oba wymieniałem, tzn. nie sam co było dobrą decyzją, bo poza samym wybiciem i wprasowaniem łożyska pojawiło się sporo problemów z odkręcaniem pół osi. Tak więc życzę powodzenia :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #567770 Wysłany: 05 Kwi 2012, 21:36; 
 Temat postu: Re: Wymiana łożyska przedniego punto 1 1.1 95r
Offline
Sympatyk kropek

Imię: kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Kwi 2012,
Posty: 48
Pomógł: 1
witam podlacze sie pod temat bo tez mialem taki problem otoz wymienilem lozyska w kolach sam w barazu imadlo mlotek i nasadka do wybica starego lozyska dalem 2 nowe wszystko fajnie wsiadam do auta wyjezdzam na droge a tu zaskocznie bo dalej cos wyje i okazalo sie ze to przegub byl walniety a nie bylo widac po nim ... wymienialem i wszystko jes ok...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575832 Wysłany: 28 Kwi 2012, 08:51; 
 Temat postu: Wymiana łożyska koła przedniego Punto - można samodzielnie
Dzień jak co dzień, kolejny propagator motoryzacyjnych mitów (praktyka pokazuje, że tacy akurat mają najmniejsze pojęcie o temacie, a gdy sami czegoś nie potrafią, to zniechęcają, zakazują innym spróbować):
rzel napisał(a):
żeby wprasować nowe łożysko w piastę potrzebujesz prasy,...

Bezczelne kłamstwo, szerzenie durnoty i lenistwa w społeczeństwie (programowanie ludzi, aby czuli się bezradni, bo rzekomo czegoś "się nie da" wykonać inaczej albo "nie wolno").

Łożyska w samochodach osobowych można wymieniać bezpiecznie (dla łożyska) bez żadnej "specjalistycznej" prasy (chociaż to szybkie i wygodne - jedyne dwa plusy tej metody).
Do nabicia nowego łożyska używamy starego po rozłożeniu go (przy demontażu samo się nam "rozłoży") na pierścienie/bieżnie.

Do osadzenia nowego łożyska w zwrotnicy używamy zewnętrznego pierścienia (bieżni) po starym łożysku i tylko tam wywieramy nacisk (prasa, imadło) i/lub udar (młotek). Siła zaaplikowana dynamicznie/udarowo (i jeszcze punktowo) przez obiekt o masie "zaledwie" 1-2 kg, potrafi zastąpić kilka/kilkanaście ton przyłożonych powoli, niemal statycznie przez prasę (śrubową - imadło, czy hydrauliczną).
Do wstawienia piasty w łożysko siedzące już w zwrotnicy podpieramy wewnętrzne bieżnie starą bieżnią (zostanie nam jedna z 2, bo druga prawdopodobnie zostanie na piaście i trzeba ją rozbić, wcześniej nacinając "gumówką" - uwaga odłamki mogą latać jak pociski, dlatego można np. przykryć szmatą i bić przez nią).

Z doświadczenia wynika, że do całej operacji wystarczy młotek 1,5-2 kg. Pomagamy sobie oczywiście dogładzając współpracujące powierzchnie papierem 1000-2000 (kosmetyczna obróbka powierzchni bez istotnej zmiany wymiarów/pasowań), później smarując oraz wykorzystujemy rozszerzalność temperaturową (podgrzać zwrotnicę - bez przesady, wystarczy pod gorącą wodą - oraz ochłodzić w zamrażarce łożysko przez 5-10 minut, później pozwolić się "rozmrozić" łożysku w zwrotnicy i wcisnąć tam ochłodzoną piastę), to wyraźnie pomaga (chociaż bez takich sztuczek też wejdzie).

Historycznie, "zakaz nabijania łożysk" wywodzi się od jakiegoś matoła, który osadzając łożysko w zwrotnicy (czyli zewnętrzny pierścień) walnął młotkiem w środek łożyska (wewnętrzną bieżnię), więc kulki zadziałały jak punktaki niszcząc powierzchnie bieżni = łożysko na złom.
To cała tajemnica, i tylko tyle wystarczyłoby wiedzieć, aby przestać powtarzać mity o tym, że "bez prasy ani rusz" (na pocieszenie dodam, że na całym świecie są ślepi wyznawcy tego kultu, nie tylko w Polsce).
Jak profesjonalną prasę obsługuje idiota, to też może zniszczyć łożysko (jak wywrze nacisk na niewłaściwą stronę łożyska - i co, wtedy powstałby mit, że "łożysk nie wolno wciskać prasą"? :hahaha: - albo krzywo coś ułoży i będzie cisnąć hydrauliką "ile fabryka dała" powodując np. wyszczerbienie/pęknięcie).

Poza łożyskami kół (i skrzynią biegów), rzeczywiście może się tak zdarzyć (raczej częściej w Uno niż Punto), że szum zależny od prędkości pochodzi z półosi (też miałem taki przypadek i też zaczynałem od wymiany łożysk kół :wink: ), przy czym najpierw tylko szumią (dopiero później, po kilku tygodniach, czy miesiącach zaczyna się klasyczny objaw zużytych przegubów - "terkotanie" jak stary diesel lub traktor, przy maksymalnym skręcie np. przy manewrach na parkingu).


Góra
  
 
 
 Post #575835 Wysłany: 28 Kwi 2012, 08:53; 
 Temat postu: Re: Wymiana łożyska koła przedniego Punto - można samodzieln
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
pmx007pl napisał(a):
rzel napisał(a):
żeby wprasować nowe łożysko w piastę potrzebujesz prasy,...


Bezczelne kłamstwo, szerzenie durnoty i lenistwa w społeczeństwie (programowanie ludzi, aby czuli się bezradni, bo rzekomo czegoś "się nie da" albo "nie wolno").


w swojej krótkiej odpowiedzi nie widzę tych wymienionych przez ciebie elementów


Góra
 Profil  
 
 
 Post #584404 Wysłany: 26 Maj 2012, 23:17; 
 Temat postu: ŁOŻYSKO MOŻNA WYMIENIĆ SAMODZIELNIE BEZ PRASY !!!
Te "elementy" jak najbardziej są, między wierszami i sam fakt powtarzania tekstu "potrzebujesz prasy" w każdym możliwym temacie o łożyskach, ten wydźwięk dodatkowo wzmacnia (nastawianie ludzi, aby nawet nie spróbowali, "bo się nie da").

Tutaj jest film pokazujący taką wymianę bez prasy: http://www.youtube.com/watch?v=9BopxJyCHUY :) Oglądać, uczyć się!
Z tym, że nie potrzeba świrować jak ten gość i kupować specjalnego zestawu tulejek - po to chyba masz przecież stare łożysko, które stanowi idealną tulejkę do zamontowania nowego! Nie trzeba żadnych "bajerów".
Można z czuciem nabijać (najprostsza opcja), można wprasować wielką śrubą (od M20 wzwyż) jak na filmie albo dużym imadłem.
------------------------- Niniejszym temat wymiany łożysk uważam za zamknięty! -------------------------
-------------------------Image


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO