You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 13:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #586006 Wysłany: 31 Maj 2012, 23:24; 
 Temat postu: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Cześć chłopaki. DZiś chcę zapytać jakie modyfikacje używacie do obniżenia spalania i lepszej kultury pracy silnika. Jestem zainteresowany testowaniem konstrukcji lub modyfikacji, nie mam doświadczenia z fiatami bo nigdy wcześniej nie jeździłem takim, ale przy innych markach starałem się tuningować i testować efekty. Nie chodzi mi o styl jazdy czy zasady. Kolega stax zaproponował fajną modyfikację dolotu widziałem zdjęcia. Chciałbym się dowiedzieć czy w efekcie oprócz zysków w jeździe wpłyneło to na spalanie? Jakie inne?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #586049 Wysłany: 01 Cze 2012, 08:13; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
8850 napisał(a):
Chciałbym się dowiedzieć czy w efekcie oprócz zysków w jeździe wpłyneło to na spalanie?

Na spalanie raczej nie wpłynęło.
Przy oszczędnym stylu jazdy może nawet minimalnie spadnie, bo mając ciut więcej mocy, będzie można minimalnie mniej deptać ;)
Podobnie powinno wpłynąć splanowanie głowicy, bo dawka paliwa się nie zwiększy, a już jej wykorzystanie się poprawi.

Pod ecodriving to musiał byś założyć opony o niskich oporach toczenia w małym rozmiarze np seryjne 155/70/13 albo z CC 145/7013 (chociaż na tak wąskich bym się bał jeździć).
Do tego zalać energooszczędny olej, np 0W30, chociaż przy starym silniku mogą się zacząć wycieki.

Przyjrzyj się, gdzie można jeszcze ograniczyć opory powietrza, chociaż nie bardzo mi przychodzi coś do głowy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586160 Wysłany: 01 Cze 2012, 12:04; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Opony już odpowiednie mam, trzeba je dobrze dopompować. Syntetyka nie wleję bo boję się wypłuka mi silnik i będzie tak jak piszesz cieknął, mam 177 tysięcy przebiegu. Do hamulców będę zaglądał w najbliższym czasie aby mi nic tam nie tarło. Ten dolot chciałbym przerobić. Co jeszcze przychodzi Wam do głowy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586196 Wysłany: 01 Cze 2012, 14:37; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Wystroić na ubogo, tak jak to robią gazownicy :E .

A tak poważnie, to ja zacząłbym od dwóch rzeczy.

Pierwsza, czyli najbardziej prozaiczna - zadbać, może nawet skrupulatniej niż przewiduje instrukcja, o stan wszystkich materiałów eksploatacyjnych, tzn. świece, kable, w dalszej kolejności cewki - ogólnie, o jak najlepszy "prąd". Zły stan któregokolwiek z wymienionych elementów, dość skutecznie wpływa na efektywność pracy silnika. Idąc dalej, to oczywiście filtr powietrza, paliwa itp. To co napisałem, może wydawać się oczywiste, jednak niestety wielu ludzi traktuję takie wymiany trochę po macoszemu - "jest prund na garach?", "jest!", "no to na ch*j zmieniać" :E . To tyle, jeśli chodzi o przygotowanie silnika, do w miarę najefektywniejszego wykorzystania paliwa, które dostanie.

No a druga sprawa to taka, że niestety (albo i stety ;)), ale ecodriving leży w nodze i w głowie, generalnie eco można jeździć każdym samochodem i osiągać dobre wyniki. Oczywiście "dobre", w odniesieniu do spalania konkretnego silnika, a nie do ogólnie pojętego niskiego zużycia paliwa ;). Nie będę się szczegółowo rozpisywał na ten temat, bo nie zgłębiłem tematu aż tak dokładnie - zasady ecodrivingu można bez problemu odszukać w internecie. Moim zdaniem, najważniejsze jest dobre "zapoznanie" się z samochodem, przeanalizowanie jego zachowań w odniesieniu do konkretnych prędkości obrotowych, zachowania na poszczególnych biegach przy zadanych prędkościach itd. Przy okazji pokusiłbym się o takie urządzenie:
http://motoallegro.pl/uniwersalny-kompu ... 26479.html

Koszt nie jest jakoś przerażający. Umówmy się - na pewno nie jest to super dokładne i dające w 100% wymierne dane urządzenie, ale myślę, że może dość skutecznie pomóc w "zrozumieniu" konkretnego samochodu :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586748 Wysłany: 03 Cze 2012, 22:23; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Limanowa
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 416
Sam robilem ten dolot co ma STax i poprawia kulture pracy silnika polecam,tak jak kolega napisal sprawy eksploatacyjne kable itp rzeczy i czy silnik nie jest juz dojechany bo to roznie z tym bywa pzdr

_________________
www.energytuningteam.net
http://twojafura.pl/auta/1142/dziara-fiat-punto-ii


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586923 Wysłany: 04 Cze 2012, 14:57; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 08 Maj 2011,
Posty: 274
Pomógł: 8
Jeżeli chcesz zmniejszyć spalanie to postaraj się zmniejszyć masę samochodu.
Nie wiem do czego wykorzystujesz samochód ale jeżeli np. tylko ty z niego korzystasz i nie wozisz nim innych osób to spokojnie można wyrzucić tylną kanapę, z bagażnika pousuwać niepotrzebne duperele :E , słyszałem nawet o wywalaniu maski i wstawianie na jej miejscu innej wykonanej z jakiegoś lekkiego tworzywa ale wtedy musimy już zmienić mocowanie maski bo te wykonane ze słabszego tworzywa, mogą się "oderwać" lub "połamać" podczas szybszej jazdy. Można zdjąć boczki, krótko mówiąc wybebeszyć z niego ile się da. Masa samochodu ma olbrzymie znaczenie jeżeli chodzi o osiągi i spalanie.

Kolejna sprawa to tak jak ktoś wcześniej napisał, zadbać o stan silnika (olej, przewody, świece, cewki, filtr powietrza) no i pilnować się jeżeli chodzi o prowadzenie. Jak stoisz na światłach, zapala ci się zielone i widzisz że 100 m dalej masz kolejne czerwone, to nie dodawać gazu do dechy tylko spokojnie (jak za tobą nikogo nie ma) nawet można sobie dojechać do następnych świateł na półsprzęgle.
Oprócz tego staraj się hamować silnikiem, staraj się przewidywać co się stanie na drodze żeby unikać niepotrzebnych manewrów i starać się jak najrzadziej korzystać z hamulca bo to strata energii.
Ale takie rzeczy to już możesz sobie poszukać w internecie pt. ekojazda.

_________________
    PuntoMazowszeTeam

    Lubię przy nim grzebać, niezależnie od tego, co się zepsuło :E

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586928 Wysłany: 04 Cze 2012, 15:26; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Spoko, tak jak pisałem podczas jazdy wykorzystuję ponad 100 technik jazdy, teraz wymieniam/remontuję połowę osprzętu silnika. Karoserii nie będę wymieniał to przegięcie :), masa i tak jest zmniejszona do minimum.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587321 Wysłany: 05 Cze 2012, 10:57; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
8850 napisał(a):
tak jak pisałem podczas jazdy wykorzystuję ponad 100 technik jazdy

A mógłbyś je wymienić? Bo podejrzewam, że 90 z nich to będzie to samo co robią wszyscy tylko ładnie nazwane ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587330 Wysłany: 05 Cze 2012, 11:22; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jakich modyfikacji ktore daly.by efekt bys sie nie podjal i tak koszt ich wykonania przerosnie o wiele koszt paliwa ktore dzieki.nim zaoszczedzisz. pomijajac to ze bedziesz taka eko jazda utrudnial zycie innym.

Z modyfikacji darmowych to dopompuj sobie opony ponad zalecenia. Stracisz na trakcji i zawias bardziej bedzie dostawal ale za to zaoszczedzisz na paliwie. ;) :E

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587333 Wysłany: 05 Cze 2012, 11:28; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
buladag napisał(a):
Z modyfikacji darmowych to dopompuj sobie opony ponad zalecenia. Stracisz na trakcji

A tu się nie zgodzę.
Był kiedyś test w AŚ, testowali opony na nominalnym ciśnieniu, na +0,2ba i -0,2ba. W 9 testach na 10 najlepszy wynik był na oponach +0,2ba ;)
Oczywiście, jak ktoś przesadzi i dopompuje +1ba to na pewno pogorszy zamiast poprawić ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587402 Wysłany: 05 Cze 2012, 13:58; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Z 0,1 jak nie więcej to pewnie dopuszczalny błąd pomiarowy manometru, a taki ze stacji wysmigany to juz wogole.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587599 Wysłany: 05 Cze 2012, 23:53; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
No, jednak to forum o punto, nie o ecodrive. Te rady podane wyżej to może oszczędność rzędu 0.5 litra na 100 km. Więcej zasad i systemów jazdy ecodrive uczy sie obowiązkowo każdy totalny amator przyszły kierowca na kursie prawa jazdy w każdym lepiej rozwiniętym od Polski kraju europejskim. Problem jest w tym, że materiałów do ecodrive w języku polskim jest mało, dlatego wyniki słabe. Ale o polskich wyścigach legendarnych rajdach o kropelce też pewno nikt nie słyszał.

Ponad 50% modyfikacji i tuningów pod eco jest robione niskim nakładem kasy a czasem za darmo.
Ciekawe że nikt nie wie, ale firma waszych aut zdobywa pierwsze miejsca i nagrody za najnowsze i najlepsze na świecie systemy do ecodrivingu montowane w autach. Tak FIAT potrafi objechać w ecodrive najlepsze marki świata.
90% dobrych kierowców posika się ale nie obniży spalania o 2-3 litry na 100 km.


Ostatnio edytowany przez 8850, 06 Cze 2012, 00:01, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #587602 Wysłany: 06 Cze 2012, 00:00; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
OK, ale ile to da, z litr na sto do urwania to jest wszystko i to głównie w trasie i przy sporych wysiłkach odbijających się na przyjemności/wygodzie prowadzenia i to wszystko po to, żeby móc następnie uciec ze skrzyżowania czy wykonać jakiś manewr wyprzedzania "za darmo" i wyrównać bilans.
Ale w sumie co kto lubi, poza "zawalidrogostwem" nie ma w tym nic złego.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587606 Wysłany: 06 Cze 2012, 00:35; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
PUnto wydaje się być bardzo dobrym autem do tuningu ecodrive ponieważ:
- ma małą masę własną, dobry współczynnik oporu przodu i boków
- posiada niewysilony wydajny silnik FIRE o małej pojemności, najlepszy silnik do małych aut jaki był produkowany przez kilka lat pośród innych marek oprócz silników dieslowych citroentów AX
- jest prosty dostęp do czujników zbierających dane do sterownika, a które to można oszukać
- auto jest tanie jak i części i sam tuning pod ecodrive można zrobić za psie pieniądze
- sterownik komputera wydaje się nie reagować zczególnie na błędy z czujników i sam nie sypie komunikatami o błędach, możliwe że jest szansa że zbyt szybko nie przechodzi w tryb pętli gdzie leje zwiększonymi dawkami paliwa
- nie jest na gaźniku dlatego powinien być podatny na wstrzyknięcie ulepszonej mapy do sterownika
- ma wersje 6 biegową, ma mało elektroniki, nie ma dodatkowych pasków na kole pasowym
- domyślnie zabudowane kołpaki, nie za duże koła, wąskie opony, niskie zawieszenie, brak wystających elementów od dołu
- zaklejony mocno przód, możliwość założenia ocieplenia silnika maty
- nie ma kopułki mechanicznej, tylko wydajniejsze cewki
itd. itd. można wyliczać jeszcze długo

Oszczędności rzędu 1 litr na 100km to wstyd i zenada dla ecodriverów, to nie o to chodzi, to jest sport i zawody, ściganie się. Litr oszczędności to robi mój dziadek autem jak powiem mu aby jechał lepiej a pojęcia o mechanice nie ma.
Kolega buladag za bardzo nie wie co pisze o zawalidrodze, wystarczy obejrzeć byle jaki filmik amatorski "dla kobiet" od połowy i zobaczyć co się dzieje z ruchem samochodów a nie pieprzyć farmazony: http://www.youtube.com/watch?gl=PL&v=YGi6g8bX_FI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587615 Wysłany: 06 Cze 2012, 01:20; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Mam jedno pytanie Kolego "8850" - skoro doskonale wiesz, co to ecodriving i wiesz jakimi zasadami się kierować, żeby oszczędzać grubo ponad 1-2 l na 100 km, to dlaczego założyłeś ten temat? Szczególnie biorąc pod uwagę, że jest to forum poświęcone konkretnej marce, a nie traktujące o ecodrivingu (a takowe na pewno są).

Zgadzam się, że można jeździć eco i nie być zawalidrogą, zgadzam się z wieloma rzeczami które napisałeś, ale jeżeli zadajesz pytanie, co zrobić, że jeździć/być eco, to większość odpowiadających, wychodzi z założenia, że nie wiesz nic na ten temat, ew. wiesz na tyle mało, że każda rada może okazać się pomocna. Po czym po uzyskaniu kilku (moim zdaniem całkiem sensownych) odpowiedzi, rzucasz np. takim tekstem:
8850 napisał(a):
Oszczędności rzędu 1 litr na 100km to wstyd i zenada dla ecodriverów

albo takim:
8850 napisał(a):
Litr oszczędności to robi mój dziadek autem jak powiem mu aby jechał lepiej a pojęcia o mechanice nie ma.

Ten też jest niezły:
8850 napisał(a):
Kolega buladag za bardzo nie wie co pisze o zawalidrodze, wystarczy obejrzeć byle jaki filmik amatorski "dla kobiet" od połowy i zobaczyć co się dzieje z ruchem samochodów a nie pieprzyć farmazony:


Nie zrozum mnie źle, ale chyba nikt, kto udzielił się do tej pory w tym temacie, nie jeździ jakoś specjalnie eco ani nie zgłębił za bardzo tematu - otrzymałeś absolutne PODSTAWY przygotowania SAMOCHODU, a nie kierowcy - a Twoje pytanie i sposób jego postawienia wskazywały, że właśnie takich podstaw potrzebujesz.

Na koniec napiszę tyle - przy średnim spalaniu 6-7,5 l (bo takie osiągają te silniki), gdyby zależałoby na jedzie eco, to cieszyłbym się z oszczędności rzędu 1-1,5 l/100km. Oczywiście można lepiej - ale nie sądzę, że na tym forum uzyskasz odpowiednie do takiego wyniku wskazówki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587619 Wysłany: 06 Cze 2012, 02:43; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
8850 napisał(a):
Oszczędności rzędu 1 litr na 100km to wstyd i zenada dla ecodriverów, to nie o to chodzi, to jest sport i zawody, ściganie się. Litr oszczędności to robi mój dziadek autem jak powiem mu aby jechał lepiej a pojęcia o mechanice nie ma.
Kolega buladag za bardzo nie wie co pisze o zawalidrodze, wystarczy obejrzeć byle jaki filmik amatorski "dla kobiet" od połowy i zobaczyć co się dzieje z ruchem samochodów a nie pieprzyć farmazony: http://www.youtube.com/watch?gl=PL&v=YGi6g8bX_FI

Dokładnie wiem co piszę, sam wrzuciłeś doskonały przykład, zgodnie z zaleceniem puściłem mw. od połowy, 3:32, ktoś z kamerką rusza, na tak krótkim odcinku do świateł zdążają wyprzedzić go conajmniej 4 samochody i to nie ruszając nadzwyczajnie, załóż teraz analogiczną sytuację, że za nimi i za tym z kamerą jadą kolejne pojazdy, co się dzieje? Za normalnie jadącymi przez światła czy skrzyżowanie czy cokolwiek innego zdąża przejechać "kilka" aut, za ekokierowcą dużo mniej, co oznacza, że ponownie utkną na tamtych i następnych światłach. I tak oto właśnie powstają korki, o wkurzaniu i zmuszaniu do wykonywania niedozwolonych manewrów innych kierujących zademonstrowanym pięknie w 4:11 nie wspomnę.

Pomijam w ogóle kwestię, że za taką jazdę teoretycznie grozi mandat, lub w przypadku np. egzaminu na prawo jazdy oblanie go. Piszę teoretycznie bo jest to nie do udowodnienia w mieście, podobnie jak np. jazda lewym pasem.

8850 napisał(a):
Oszczędności rzędu 1 litr na 100km to wstyd i zenada dla ecodriverów, to nie o to chodzi, to jest sport i zawody, ściganie się.

To w końcu sport czy codzienna eksploatacja.

Bo jeśli to zawody i masz zamiar przygotować samochód do takich starć to jest to fajna "pasja" jeśli kogoś to cieszy i takie coś popieram, oczywiście jeśli odbywa się to pod jakąś kontrolą i nie odbywa w normalnym ruchu ulicznym powodując utrudnianie życia innym.


Tak BTW 1.1 8V poniżej 5l Pb w ruchu miejskim nie zejdziesz, nie ma takiej opcji, chyba, że wykonasz jakieś modyfikacje silnika typu zestrojenie go na ubogo etc, ale wymiana głowicy co 10kkm chyba mija się z celem.

PS: Ja tam się nie znam, ale jesteś pewien, że jazda na biegu bez gazu czyli na zwiększonej dawce paliwa jest bardziej eko niż rozpędzenie pojazdu, wyhamowanie silnikiem do momentu gdy ten nie musi jeszcze podawać większej ilości paliwa w celu utrzymania swojej pracy, a następnie wrzucenie na luz i dojazd do skrzyżowania?
PS2: Nie wiem czy wiesz, ale posiadając instalację mieszalnikową, hamując silnikiem nie oszczędzasz ponieważ gaz również w tym czasie trafia do komór spalania.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587650 Wysłany: 06 Cze 2012, 08:56; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
8850 napisał(a):
ma małą masę własną, dobry współczynnik oporu przodu i boków

Jak już mówiłem - jak na swoje rozmiar punto jest zaskakująco ciężkie, np. corsy, micry czy tico są lżejsze, nie wspominając o cinquecento

8850 napisał(a):
posiada niewysilony wydajny silnik FIRE o małej pojemności, najlepszy silnik do małych aut jaki był produkowany przez kilka lat pośród innych marek

To fakt, ale dalej się upieram, że 1.2 60, zwłaszcza na wielopunkcie w mk II jest oszczędniejszy (wysilenie identyczne jak w 1.1).

8850 napisał(a):
jest prosty dostęp do czujników zbierających dane do sterownika, a które to można oszukać

Oszukując czujnik albo obniżasz moc (co w tak "mocnym" silniku jest bez sensu...) albo zwiększasz spalanie.

8850 napisał(a):
sterownik komputera wydaje się nie reagować zczególnie na błędy z czujników i sam nie sypie komunikatami o błędach

Bzdura.

8850 napisał(a):
ma wersje 6 biegową, ma mało elektroniki, nie ma dodatkowych pasków na kole pasowym

Akurat w wersji 6b. jak na złość jest wspomaganie czyli dodatkowy pasek ;)

8850 napisał(a):
domyślnie zabudowane kołpaki, nie za duże koła, wąskie opony, niskie zawieszenie, brak wystających elementów od dołu

Niskie zawieszenie? :shock: Brak wystających elementów? :shock:

buladag napisał(a):
Tak BTW 1.1 8V poniżej 5l Pb w ruchu miejskim nie zejdziesz, nie ma takiej opcji, chyba, że wykonasz jakieś modyfikacje silnika typu zestrojenie go na ubogo etc, ale wymiana głowicy co 10kkm chyba mija się z celem.

IMHO nawet wtedy jest to nieosiągalne, chyba że małe miasteczko, po którym się jeździ tak jak po trasie + ubogie zestrojenie.

buladag napisał(a):
Ja tam się nie znam, ale jesteś pewien, że jazda na biegu bez gazu czyli na zwiększonej dawce paliwa jest bardziej eko niż rozpędzenie pojazdu, wyhamowanie silnikiem do momentu gdy ten nie musi jeszcze podawać większej ilości paliwa w celu utrzymania swojej pracy, a następnie wrzucenie na luz i dojazd do skrzyżowania?

Opinie są różne, wyniki testów też, tak że tu nie ma się co upierać.


8850, tak piszesz i piszesz jakim to jesteś mistrzem ecodrivingu (w porównaniu do nas - zwykłych głąbów) więc się pochwal jakie masz konkretnie spalanie?

I nadal chciałbym poznać te "100 technik" bo upieram się, że wszystkie polegają albo na normalnej, płynnej jeździe, albo zamulaniu.

BTW - jeżdżąc na takich trasach jak ja, czyli do 2km + stanie w korkach przy tym całym twoim ecodrivingu poniżej 8l/100km nie zejdziesz...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587670 Wysłany: 06 Cze 2012, 10:04; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
@Pawelec. Jak widzisz po moich postach - pIerwszy raz jeżdżę punto, nie znam tego auta, nigdy nie miałem i nie jeździłem dlatego mam braki techniczne przy naprawie tego auta. Natomiast miałem i jeździłem różnymi autami od 1.0-2.5 litra. Na razie moje auto jest zaniedbane przez poprzedniego właściciela (nie wymieniał świec, kabli, nie sprawdzał czujników itd.), ma kilka problemów technicznych co wynika z jego rocznika i ceny ale można je usunąć. Fajne jest to w punto że jest proste w konstrukcji i wiele rzeczy można zrobić samemu a cena wyjściowa 1600 PLN jest dobra za auto które nieźle wygląda.

@buladag: tak prawdą jest co piszesz o spalaniu gazu na biegu, ale sterowniki gazowe w systemach mieszalnikowych posiadają na to rozwiązanie o nazwie cut-off. Złe wysterowanie (zbyt mocny) cut-off powoduje zamulenie auta przy dodaniu gazu, dobre wystrojenie oszczędza dawkę.

@stax: porównywalne w klasie np. corsy, micry, citroen kosztują zazwyczaj więcej niż punto i mają mniejsze budy, ja jestem wysoki więc maluchy mi nie odpowiadają. Poza tym są problemy: np. interesująca cosa 1.0 ma trzycylindrowy często psujący się silink na dwóch wałkach rozrządu i sypie się blacha jak w punto a wersja 1.2 ośmiozaworowy pali więcej niż punto, micra ma zbyt drogie części zamienne, saxo jest przeraźliwie mały mimo że ocynkowany gorzej z częściami.

Co do korków oczywiście to można spokojnie zrobić spalanie minimalne, ale trzeba dorobić system start/stop engine. Z technicznego wydaje się proste (ale pewno nie jest): wzmacniany rozrusznik z innego auta, lepszy akumulator, czujniki pod pedał gazu.

Natomiast gdybym miał więcej kasy to warto kupić któreś z aut które palą mniej niż legendarne smarty (i objadą w eco każde inne auto): to uturbione VW lupo 3L czy klon Seat Arosa, ew. stary wolnossący citroen AX z niezniszczalnym silnikiem (ciężko dostać dobry egzemplarz i auto jest małe). Ale nie mamy takich aut i po to się tutaj nie spotykamy :).


Ostatnio edytowany przez 8850, 06 Cze 2012, 10:08, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #587672 Wysłany: 06 Cze 2012, 10:18; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
8850 napisał(a):
Ale nie mamy takich aut i po to się tutaj nie spotykamy :).

Generalnie nie wiem po co się tu spotykamy...
Eco-driving w takim ekstremalnym wydaniu jak tu piszesz to zwykłe zamulanie i uprzykrzanie życia innym.
Mnie się udało raz w trasie uzyskać 3,9l/100km. ALE to była jazda do max 60-70km/h bez przyspieszeń, po równej drodze w Czechach. Pierwszy i ostatni raz, bo tak się jeździć normalnie nie da.

[ Dodano: 06 Cze 2012 10:09 ]

IMHO podstawą ecodrivingu powinno być zmniejszenie wszelkich oporów jazdy i podniesienie sprawności silnika, żeby lepiej wykorzystywał spalane paliwo.

[ Dodano: 06 Cze 2012 10:12 ]

8850 napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&v=YGi6g8bX_FI

Krótko - lol :lol:
Tytuł powinien brzmieć "poradnik zamulacza"

[ Dodano: 06 Cze 2012 10:15 ]

buladag napisał(a):
I tak oto właśnie powstają korki, o wkurzaniu i zmuszaniu do wykonywania niedozwolonych manewrów innych kierujących zademonstrowanym pięknie w 4:11 nie wspomnę.

Dokładnie tak. Jakby ktoś przede mną jechał jak ten gość na filmie to chyba celowo bym mu w tył wjechał :?

[ Dodano: 06 Cze 2012 10:18 ]

Nie no, jestem porażony tym filmikiem. Pokaz totalnego chamstwa i egoizmu na drodze :shock:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587678 Wysłany: 06 Cze 2012, 10:31; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
8850: Oszczedza ale nie odcina. Pomijajac nieprzyjemnosci z tym zwiazane to pewnie i tak spala takie same ilosci jak na jalowym.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #588165 Wysłany: 08 Cze 2012, 08:03; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Dziś sprawdziłem ciekawą zależność
@buladog: jesteś w błędzie. Sterownik benzynowy i sterownik gazowy odcinają paliwo (nie zmniejszają) podczas jazdy na biegu bez dotykania gazu a obrotami powyżej 1500 min. Łatwo się o tym przekonać. Dzisiaj założyłem nową firmową sondę NTG (stara działała ale niemrawo, wychylenia napięć były słabe, gazownik stwierdził że sonda może być walnięta - miał rację), podłączyłem voltomierz cyfrowy do sondy i dalek kabelek do kabiny tak aby śledzić napięcie podczas jazdy (wystarczy wbić szpilkę w czarną żyłę sondy to jest plus, minus do akumulatora - kabelek cienki + krokodylki). Nowa sonda działa 10 sekund od odpalenia (efekt podgrzewania sondy - grzałka to białe żyły), napięcia bardzo szybko i ładnie plywaja. OK, tak ma być. Na biegu jałowym oscylują 0.1-0.9 volta oczywiście prąd stały, ale najwięcej i najczęściej pojawiąją się wartości 0.75-0.8-0.9V. Sterownik na tej podstawie podaje dawkę paliwa biorąc jeszcze pod uwagę: czujnik obrotu wału, czujnik temp. wody (nie ten od wskazówki temp w kabinie), czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik temp. powietrza, czujnik ciśnienia oleju.

Co dziwne wg. książki sam naprawiam fiat punto mieszanka bogata to 0.7-0.9V. Uboga 0.1-0.6V. Z kolei większość ludzi na elektrodzie w internecie twierdzi że jest odwrotnie. Jedni mechanicy twierdzą tak, inni inaczej.

Podczas jazdy kiedy jadę bez naciskania gazu, mam wbitą dwójkę, trójkę a mam poniżej 1500 obr/min to sonda pokazuje wahania takie jak na biegu jałowym, paliwo leci i spala się. Powyżej 1500obr/min mam wbitą dwójkę, trójkę czwórkę, piątkę nie naciskam gazu - sonda pokazuje cały czas 0.03V czyli tyle jak silnik nie jest włączony, auto stoi na parkingu, tylko jest obieg prądu w aucie. Więc co się spala w silniku kiedy pracuje, auto toczy się a nie podawane jest paliwo? Poszukajcie :) ten proces jest opisany.

Wniosek: Jeżdżenie na luzie powoduje zwiększenie spalania paliwa, jeżdżenie na wrzuconych biegach >1500 obr/min oszczędza paliwo, dojeżdżanie do świateł stosując redukcje biegów oszczędza paliwo. Czyli zgadza się to z podstawową zasadą ecodriverów. Taką samą przypadłość zaobserwowałem w kiedyś w silniku gaźnikowym ale nie byłem niczym udowodnić oprócz pomiaru spalania, daloby się sprawdzić wakuometrem ale nie miałem. Pomiar podciśnienia nie zastosuję w instalacji z sterownikiem dlatego od tego jest miernik i sonda.

Odnośnie innego eco-tuningu:
Sadzę że można też obniżyć spalanie oszukując czujnik temp. wody ten niebieski w bloku silnika przekazujący wartości oporności do sterownika samochodu. W najbliższym czasie wepnę w niego rezystor o wartości w omach odpowiadający zagrzanego płynu przy np. 70-90 stopni. Sterownik komputera powinien automatycznie zmienić obniżyć dawkę paliwa skraczając czas wtrysku paliwa. Jeśli silnik będzie zimny może szarpać lub nie musi, zobaczymy.


Ostatnio edytowany przez 8850, 08 Cze 2012, 08:07, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #588167 Wysłany: 08 Cze 2012, 08:03; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
8850 napisał(a):
@buladog: jesteś w błędzie. Sterownik benzynowy i sterownik gazowy kompletnie i zupełnie odcinają paliwo podczas jazdy na biegu bez dotykania gazu a obrotami powyżej 1500 min.

W gazie nie zawsze, tzn zależy od konkretnego sterownika, natomiast w każdym silniku benzynowym tak to działa (różne są tylko obroty odcięcia).

8850 napisał(a):
W najbliższym czasie wepnę w niego rezystor o wartości w omach odpowiadający zagrzanego płynu przy np. 70-90 stopni. Sterownik komputera powinien automatycznie zmienić obniżyć dawkę paliwa skraczając czas wtrysku paliwa.

I stracisz moc + zaczniesz wypalać zawory ubogą mieszanką. I gdzie tu ECO?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #588169 Wysłany: 08 Cze 2012, 08:28; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
8850, tak ale w sekwencji a nie w mieszalnikowej gdzie jest to niewykonalne. podjedz do gazownika i popros o ustawiwnie cutoff na 0% o ile Twoj sterownik ma taka mozliwosc. bedzie Ci odcinal nawet na 1ce a jazda bedzie niewkonalna i okraszona ladnymi kangurami. I zapomniales o emulatorze lambdy ktory zapewne jest w Twojej instalacji.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #588358 Wysłany: 08 Cze 2012, 22:30; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów
Rejestracja: 20 Gru 2011,
Posty: 267
Pomógł: 3
buladag, oj kolego mylisz się ;p

mam bingo S, parownik AGS (tomasetto), obecne zubożenie to 70%, planuję dać wyżej. Podstawowa sprawa przy zastosowaniu Cut-off to jak najkrótszy wąż między parownikiem a mikserem. U mnie ma 10cm z czego w połowie jest silnik krokowy. Szarpnięcia są, niemniej takie same jak w samochodach z wtryskiem jednopunktowym z początku XXI wieku.

jeżeli Cię to też interesuje, auto stroję sam, instalację również sam przebudowywałem. Spalanie masz w podpisie, przy wcale nie lekkiej nodze... mógłbym niżej albo wyżej...

do autora wątku, na gg lub na żywo pogadamy o ecodrivingu ;p

_________________
Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu
Cuda zajmują mi trochę czasu
West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes
Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv
MultiEcuScan & IawScan2 Club


Ostatnio edytowany przez fenix8, 08 Cze 2012, 22:38, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #588361 Wysłany: 08 Cze 2012, 22:37; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Nie zjedziesz do 0, nie ma takiej możliwości.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO