You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 13:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #586006 Wysłany: 31 Maj 2012, 23:24; 
 Temat postu: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Cześć chłopaki. DZiś chcę zapytać jakie modyfikacje używacie do obniżenia spalania i lepszej kultury pracy silnika. Jestem zainteresowany testowaniem konstrukcji lub modyfikacji, nie mam doświadczenia z fiatami bo nigdy wcześniej nie jeździłem takim, ale przy innych markach starałem się tuningować i testować efekty. Nie chodzi mi o styl jazdy czy zasady. Kolega stax zaproponował fajną modyfikację dolotu widziałem zdjęcia. Chciałbym się dowiedzieć czy w efekcie oprócz zysków w jeździe wpłyneło to na spalanie? Jakie inne?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #586049 Wysłany: 01 Cze 2012, 08:13; 
 Temat postu: Re: Tuning punt pod ecodrive - najniższe spalanie
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
8850 napisał(a):
Chciałbym się dowiedzieć czy w efekcie oprócz zysków w jeździe wpłyneło to na spalanie?

Na spalanie raczej nie wpłynęło.
Przy oszczędnym stylu jazdy może nawet minimalnie spadnie, bo mając ciut więcej mocy, będzie można minimalnie mniej deptać ;)
Podobnie powinno wpłynąć splanowanie głowicy, bo dawka paliwa się nie zwiększy, a już jej wykorzystanie się poprawi.

Pod ecodriving to musiał byś założyć opony o niskich oporach toczenia w małym rozmiarze np seryjne 155/70/13 albo z CC 145/7013 (chociaż na tak wąskich bym się bał jeździć).