|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#51412 Wysłany:
06 Paź 2007, 22:27; Temat postu: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Narzędzia: 2 podnośniki (ew. 1 + kobyłka) Klucze nasadowe: 10, 13, 15, 17 + przedłużki Klucze oczkowe: 13 Ewentualnie klucz dynamometryczny. Śrubokręt płaski Miska ----------------- Części: Pasek rozrządu Rolka napinająca Pompa wody 5l płynu chłodniczego silikon wysokotemperaturowy. ewentualnie pasek ściskający przewód chłodniczy. ------------------ 1: Podnosimy stronę pasażera, odkręcamy prawe koło, wykręcamy nadkole + osłonkę koła pasowego. 2: Jeśli nie mamy kanału luzujemy alternator, odkręcamy czujnik położenia wału korbowego - śrubka 10 i zrzucamy pasek, następnie kluczem nasadowym 13 odkręcamy koło pasowe na wale korbowym. Jeśli mamy kanał, to odkręcamy koło pasowe przy napiętym pasku i ściągamy pasek razem z kołem.  3: Odpinamy czujnik położenia wałka rozrządu, wyciągamy rurę dolotową, odkręcamy górną część pokrywy paska rozrządu (3 śrubki 10 ):     Następnie wyciągamy z niej przewody, odpinamy zatrzask trzymający wiązkę przewodów i wyjmujemy odbudowę. Potem dolna część - jedna śrubka 10 na środku, wyciągamy przewody i wyjmujemy ją. Ukaże się na taki widok:    4: Podpieramy silnik za miskę olejową, można nawet podnieść go o jakiś 1cm.  5: Odkręcamy 3 nakrętki '17' mocujące łapę silnika do nadwozia. 6: Odkręcamy 4 śruby '15' mocujące łapę silnika do bloku silnika:   przy okazji niech ktoś nam przytrzyma silnik, żeby nie spadł z podnośnika - będzie się ruszać przy odkręcaniu Następnie wyjmujemy łapę:   Następnie ukaże nam się piękny widok  :  7: Teraz jest problem  Znak na kole wałka rozrządu jest, na głowicy też, na kole wału korbowego jest, ale nie ma na bloku silnika przy kole wału korbowego  Jest w okienku w skrzyni przy sprzęgle:  ustawiamy tak, żeby nacięcie na kole zamachowym ułożyło się z największym ząbkiem 0* Ja rozwiązałem to w inny sposób: Koła pasowe pi*oko na znakach. Fotki poglądowe jak mają być ustawione mniej więcej koła pasowe przed zrzuceniem paska:   8. Odkręcamy nakrętkę 13 z piasty rolki napinacza, zrzucamy pasek, zdejmujemy rolkę, wyjmujemy takie coś okrągłe z 4 dziurami z niej. 9. Odkręcamy korek zbiornika wyrównawczego. Podstawiamy miskę, odkręcamy 3 śruby + 1 nakrętka pompy wody, podważamy ją śrubokrętem, zacznie się lać płyn chłodniczy, czekamy aż ścieknie, wyciągamy całkowicie pompę wody.  Resztę płynu można wężykiem spuścić ze zbiorniczka wyrównawczego. 10: Czyścimy z resztek silikonu blok silnika - najpierw zdrapujemy nożykiem do tapet, potem papier ścierny, na końcu wytrzeć szmatką. 11: Wyciskamy na pompę wody silikon (Jest rowek gdzie powinno się go wycisnąć) : Foto by: blackcamo12: Ostrożnie zakładamy pompę na wychodzącą z bloku śrubkę naprowadzającą, wkładamy śruby i dokręcamy  13: Zakładamy nową rolkę napinacza, Zakładamy pasek rozrządu: najpierw wał korbowy, potem pompa, potem koło wałka rozrządu, potem rolka. Zakładamy tak, aby dobrze zsynchronizowane były koła pasowe:   Albo ufamy znakom na pasku, albo ufamy nacięciom w głowicy i kole zamachowym  A najlepiej zaufać paskowi, i sprawdzić czy nacięcia się zgadzają, fabryka paska mogła się pomylić z nacięciami, a one pomagają zrobić synchronizacje  Jeśli na nowym pasku mamy strzałki wskazujące w którą stronę powinien się kręcić, to zakładamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przy kręceniu wałem korbowym też kręcimy zgodnie ze wskazówkami zegara 14: Napinamy pasek: Wkładamy 2 imbusy w otwory, przekładamy śrubokręt, ciągniemy a drugą ręką dokręcamy rolkę:  Następnie dociągamy śrubkę z momentem 28Nm. Sprawdzamy naciąg paska - nie powinien dać się ręką skręcić o więcej niż 90* w najdłuższym miejscu - pomiędzy pompą wody a kołem wałka rozrządu. 15: Kręcimy wałem korbowym kilka razy, następnie sprawdzamy naciąg paska. 16: Montujemy łapę silnika, wyciągamy podnośnik spod silnika i kręcimy rozrusznikiem  Kropek nie odpali - odpięte czujniki i brak koła pasowego na wale korbowym, następnie sprawdzamy naciąg i zgodność ze znakami. 17: zakładamy obudowę, wkładamy kable itp. 18: Wersja bez kanału: przykręcamy koło paska klinowego - uwaga na taki cypelek wystający z koła rozrządu - musi wejść w dziurę w kole paska klinowego, dokręcamy je, zakładamy pasek klinowy, przykręcamy czujnik położenia wału kor., napinamy pasek i dokręcamy altek. Wersja z kanałem: wchodzimy pod kanał, głowę wsadzamy w nadkole, żeby mieć dobry widok, zakładamy pasek na koło pasowe w ręce, następnie pasek na altek, przykładamy koło pasowe do koła rozrządu, ustawiamy zgodnie z cypelkiem, lewą ręką mocno pchamy koło w prawą stroną - powinno wskoczyć, trzymamy dalej, a prawą ręką wkręcamy i dociągamy śrubki. 19: przykręcamy nadkole i składamy resztę. 20: Odkręcamy odpowietrzniki: 1 przy chłodnicy:  2 w przewodzie chłodniczym idącym z nagrzewnicy:  21: Wlewamy płyn chłodniczy tak długo aż zacznie się przelewać z odpowietrznika przy chłodnicy, następnie zakręcamy go. lejemy dalej aż się zacznie przelewać z drugiego i zakręcamy. Poziom w zbiorniczku będzie wysoki - 5-10cm poniżej korka, ale nie przejmujemy się tym. zakręcamy i odpalamy krope, niech pochodzi z 1h w między czasie można gazować, obserwujemy wskazówkę temp, oraz czy wentylator sie od czasu do czasu włącza i wyłącza. Po tej 1h poziom płynu zszedł do 2-3 cm powyżej max, ale nie przejmujemy się tym. Jak silnik ostygnie to powinno być równo max lub 1cm powyżej max  Jedziemy na jazdę próbną. Sprawdzamy często przez najbliższe 1000-2000km poziom płynu chłodniczego. W moim przypadku nie ubyło ani o 1mm  Kilka fotek od Adasia - Dziękujemy  Edit: 12.07.2014: https://www.youtube.com/watch?v=7RwMGLxG5kg - 4m 10s tutaj jak powinno się to robić w 120% prawidłowo na przykładzie silnika 1.2 8V.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 02 Sie 2008, 20:05, edytowano w sumie 4 razy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#51520 Wysłany:
07 Paź 2007, 09:58; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#51592 Wysłany:
07 Paź 2007, 13:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): nie zdejmowal bym lapy trzymajcej silnik gdyz nie ma takiej potrzeby przynajmniej Przyglądałeś się fotkom?  Dostań sie do napinacza    Thomas napisał(a): jedyne czego zaluje to opaski tej oryginalnej co byla przy wezu na dole no ale normalnymi naredziami nie sposob jej ladnie zdjac Ona jest jednorazowa. [ Dodano: 07 Paź 2007 13:46 ]Thomas napisał(a): co do pracy silnika przez 1 h to jest dlugooo wg mnie nie potrzeba takiego czasu zeby silnik pracowal wystarczy ze jak sie wlaczy wentylator to silnik juz osiagnie swoja temp u mnie wczoraj tak pochodzil sobie na wolnych obrotach,od czasu do czasu przegazowalem sobie i tak sobie pochodzil ok 15 min
Tak, z tym, że jak zalejesz tak, żeby sie przez odpowietrzniki lać zaczęło, to poziom w zbiorniku masz pod korek. 1h trzeba poczekać, żeby powietrze wydmuchało 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#51599 Wysłany:
07 Paź 2007, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#51602 Wysłany:
07 Paź 2007, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Cytuj: nagrzewnice otwierales ?? znaczy sie ogrzewanie ??
Tak
Właśnie - zapomniałem napisać, żeby włączyć ogrzewanie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#51609 Wysłany:
07 Paź 2007, 14:51; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#51623 Wysłany:
07 Paź 2007, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): sory ipIV nie zauwazylem ze ta lapa tak przeszkadza Smile
to jest wynalazek fiata, żeby utrudnić ludziom życie.... 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Helmut |
#62348 Wysłany:
10 Lis 2007, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Świętochłowice Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 28
|
A po jakim przebiegu należy wymienic pasek rozrzadu bo mam przejechane 66500km. odp. proszę na PW. dz.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#62356 Wysłany:
10 Lis 2007, 00:47; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
100-120kkm lub 3 do maxxx 5 lat.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Helmut |
#64721 Wysłany:
17 Lis 2007, 01:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Świętochłowice Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 28
|
Mam na liczniku 67000 i 4 lata uzytkowania także na drugi rok trzeba by wymienić . dzieki za info ,pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#119645 Wysłany:
27 Kwi 2008, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Moje trzy grosze po dzisiejszej wymianie:
ipIV napisał(a): 6: Odkręcamy 4 śruby '15' mocujące łapę silnika do bloku silnika: Troche trudno sie dostac do jednej z nich. Rozkręcenie łapy na 2 kawałki (te 4 nakrętki 13 od góry) znacznie ułatwia dostęp Cytuj: Znak na kole wałka rozrządu jest, na głowicy też, na kole wału korbowego jest, ale nie ma na bloku silnika przy kole wału korbowego
Jest. Na fotce w książce WKiŁ wygląda to jak nacięcie, w rzeczywistości to jest uskok na odlewie kadłuba.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#119647 Wysłany:
27 Kwi 2008, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
misieq79 napisał(a): Jest. Na fotce w książce WKiŁ wygląda to jak nacięcie, w rzeczywistości to jest uskok na odlewie kadłuba. Według znaków na nowym pasku by się zgadzało, ale lepiej się upewnić zaglądając do okienka w skrzyni. Cytuj: Troche trudno sie dostac do jednej z nich.
Fakt, ale 2-3 min się pomęczyć i wszystko gra 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
luki55 |
#143197 Wysłany:
09 Lip 2008, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 5
|
Witam:)
Mam następujący problem: przeczytałem tego manuala wszystko już wiem tylko jednego nie mogę zrozumieć: wałek ustawiony według znaków zablokowany, w okienku na skrzyni ustawione 0, a na kole zębatym wału znak nie pokrywa się z tym uskokiem na kadłubie silnika jest jakiś 1 cm niżej. Znaki na pasku zgadzają się ze znakami na kołach zębatych wału i wałka...
Nie mam pojęcia o co chodzi i według czego mam ustawiać wał...Moje autko to seicento 1.1 MPI , ale silniki bardzo podobne w budowie...Co jeszcze ciekawe w okienku w skrzynki nie mam tych 4 ząbków tylko podziałkę na obudowie czyli to jest takie ustawianie na oko...
Gdyby ktoś był w stanie mi pomóc byłbym bardzo wdzięczny...
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#143315 Wysłany:
09 Lip 2008, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Ustaw według paska, jak będzie się gorzej zbierać, to wtedy się pomyśli 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
luki55 |
#143355 Wysłany:
09 Lip 2008, 19:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 5
|
Witam ponownie:)
Ustawiłem według paska i okienka na skrzyni ( u mnie niestety nie ma tych 4 ząbków tylko podziałka więc tak na oko ustawiłem na 0)...Silnik pracuje prawidłowo, przyśpiesza też prawidłowo, przynajmniej takie mam odczucie, ale jak energicznie dodam gazu ( na biegu jałowym) to troszkę się jakby dusi i występuje taki cichy dziwięk zasysanego powietrza (tak jakbym mam filtr powietrza zdemontowany, i jak otworze przepustnice to słychać taki głuchy dziwięk..)
Jutro jeszcze trochę pojeżdżę i dam znać jak sie zachowuje...
Jeszcze jedno pytanko: zakładając np, że pasek jest przestawiony o 1 ząb, jak to może wpłynąć na silnik...Wiem że zmieniają sie fazy itd. ale jak to w praktyce wygląda...
dziękuje bardzo za pomoc, można na Was liczyć :)
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#143374 Wysłany:
09 Lip 2008, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Cytuj: Jeszcze jedno pytanko: zakładając np, że pasek jest przestawiony o 1 ząb, jak to może wpłynąć na silnik...Wiem że zmieniają sie fazy itd. ale jak to w praktyce wygląda...
W praktyce ucieknie Ci z 10KM  Wyraźny muł i więcej niż 140 nie poleci.
Co do dziwnych dźwięków sprawdź czy dobrze zamontowałeś puche filtra powietrza 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
luki55 |
#143491 Wysłany:
10 Lip 2008, 08:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 5
|
Filtra w ogóle nie ściągałem...ale przciągłem go troche to tak do 80 na 2 biegu spokojnie idzie........
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#143509 Wysłany:
10 Lip 2008, 09:05; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
A jak dziwne dźwięki wydaje dalej.... oj czy paska za mocno nie naciągnąłeś?  Bo Ja w ten sposób załatwiłem za pierwszym razem nowy napinacz i nową pompę wody. W najdłuższym miejscu jak naciśniesz to ma się uginać o 0,5-1cm i przy skręceniu i 90* ma być wyczuwalny opór, ale nie ma być tak, żeby skręcić go o te 90* trzeba było się nasiłować...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
luki55 |
#143519 Wysłany:
10 Lip 2008, 10:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 5
|
Dziś jeszcze trochę pojeździłem, i na razie nic nie słyszę ..tak zostawie chyba... nie ma co kombinować... pasek na 100% mam dobrze napięty nie za mocno, spokojnie mogę go skręcić o 90 s....
Musze powiedzieć, że mój sejek od początku miał małe opory z wejściem na obroty na biegu jałowym...ale wydaje mi się, że to nie jest kwestia mechaniki silnika, silnik w ogóle klekocze jak jest zimny (i wszystko jest w porządku podobno TTTM) , co ciekawe SPI chodzą cichutko...czyżby wina wtrysku wielopunktowego..??
P.S. Nie wiedziałem, że będzie z tym tyle zabawy ... wnioskuje, że znak na kole zębatym wału jest pomocny przy zgraniu znaku na pasku, i co szkodziło zrobić jakąś kreskę na bloku silnika ... o wiele prościej by się ustawiało rozrząd... niestety takich wpadek fiat ma więcej :/
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#143529 Wysłany:
10 Lip 2008, 10:31; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Co do klekotania.... przestał mi klekotać jak przeszedłem z 5W30 na 10W40 [ Dodano: 10 Lip 2008 10:31 ]luki55 napisał(a): P.S. Nie wiedziałem, że będzie z tym tyle zabawy ... wnioskuje, że znak na kole zębatym wału jest pomocny przy zgraniu znaku na pasku, i co szkodziło zrobić jakąś kreskę na bloku silnika ... o wiele prościej by się ustawiało rozrząd... niestety takich wpadek fiat ma więcej
Grunt to jest to, że... przy takim ustawianiu można się pomylić o 1 ząbek... wprawny mechanik da radę założyć pasek nawet bez znaków, ale my odstawiamy amatorkę i te znaczki na pasku są pomocne... ale nalezy pamiętać, że podczas produkcji paska też może sie wkraść błąd... 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
luki55 |
#143544 Wysłany:
15 Lip 2008, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 5
|
[b]ipIV[/b] 1,1 MPI Fabrycznie schodzi z 10W40 Seleni, ja zmieniałem ostatnio na Mobila 10W40 stwierdziłem, że jak od początku są zalewane półsyntetykiem to po co pchać syntetyk droższy o około 40 zł...
Co mogę jeszcze dodać: a może być pomocne w tym manualu komuś, otóż jak sobie już ustawimy na oko znak w skrzyni, to zaznaczamy sobie swój znak jakimś markerem na kole zębatym, i później odkręcamy pierwsza świece wkładamy cienki śrubokręt (potrzebna druga osoba do kręcenia wałem kręcimy powoli, żeby śrubokręt się nie zablokował w cylinrze) ,pierwszy tłok powinien być na górze "wracamy trochę" wałem i odnajdujemy martwy punkt, miejsce w którym tłok ani się nie obniża ani nie idzie do góry, zostawiamy tak i zaznaczamy to położenie na wale, to tak dla pewności można sprawdzić, czy znaki zgadzają się....
[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 15 Lip 2008 17:22[/i:] ][/size:] Chyba jednak pojadę dziś do jakiegoś mechanika...Dziś miałem okazje mykać po A4 i idzie tak 140km/h i deka więcej z górki jakieś 150km/h
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#145548 Wysłany:
15 Lip 2008, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Zdemontuj to i ustawi idealnie pasek ze znakami na pasku.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#152015 Wysłany:
02 Sie 2008, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
reniferek1987 |
#167482 Wysłany:
10 Wrz 2008, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Płock/ Portlaoise Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 37
|
Tylko nie kręcić paskiem w inną stronę niż strzałka idzie ;>
_________________ Punto 1.2 (s60) 1998r-moje pierwsze (i obecne) autko.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#167529 Wysłany:
10 Wrz 2008, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|