|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Tomo |
#151317 Wysłany:
30 Lip 2008, 09:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
Nic z tych rzeczy! W czasie pracy wycieraczek cała szyba jest spryskiwana. Jedynym minusem jest bliskość ramienia wycieraczki do spryskiwacza (widocznie w Linei maska jest bardziej odsunięta od szyby) i dopóki nie ruszę wycieraczką to tylko część płynu dolatuje do szyby (bo część trafia w wycieraczkę) ale to jest pryszcz. I tak jest 200% lepiej niż przedtem! Testowałem już nawet przy większych prędkościach. Wynik pozytywny. Spróbuję zrobić fotki w czasie jazdy tylko muszę kogoś posadzić za kółkiem 
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Chicane |
#153185 Wysłany:
05 Sie 2008, 19:47; Temat postu: Regulacja spryskiwaczy (za nisko psikają) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
no dobra Panie i Panowie ,nie wytrzymałem- ostatnio miałem przyjemność podróżowania trasą w czasie silnej ulewy,więc wycieraczki na maxa obroty i nagle słysze jak za każdym machnięciem ta lewa najdłuzsza wycieraczka u samego końca uderza w przedni słupek ,o dziwo na tych wolniejszych machnieciach było ok,wiec na drugi dzień od razu maska do góry,odkręcam wycieraczkę ,ustawiam ją niżej ( teraz nawet fajniej wygląda bo bardziej schowana) i nawet na maxymalnych machnięciach nic nie wali po słupku:
a teraz wygląda to tak:
a teraz najwazniejsze:
jadąc w czasie tej ulewy za Tirami znowu szlag mnie trafial jak patrzylem gdy całe to błoto leciało na szybę i ta długa wycieraczka swoją połową szorowała po suchej szybie wiec wczoraj wybralem sie na szrot,10 min, grzebania i mam spryskiwacz z regulowanymi dyszami i teraz kombinowanie co tu zrobić?  po dłuższych przymiarkach i testach stwierdziłem że dwa spryskiwacze zostawiam i montuję trzeci ,teraz cała szyba jest spryskiwana i ta długa wycieraczka ładnie teraz pracuje na mokrej szybie,moze to wygląda dość kiepsko ale narazie to zostawiam,na żywo nie rzuca sie za bardzo w oczy ,jeśli bedziecie to mocno krytykowali to pomysle o czymś innym:

_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#153217 Wysłany:
05 Sie 2008, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Chicane, miałeś źle zamontowaną wycieraczkę. W moim fabrycznie końcówka lewej wycieraczki jest na wysokości końcówki prawej wycieraczki, czyli ciut wyżej niż w Twoim. Ale aż dziw bierze, że zamontowali tak wysoko 
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#153441 Wysłany:
06 Sie 2008, 15:21; Temat postu: Regulacja spryskiwaczy (za nisko psikają) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
no koledzy,czekam na komentarze odnośnie mojej trzeciej dyszy spryskiwacza szyby  ,mam nadzieję ze tych negatywnych bedzie jak najmniej,bo faktycznie teraz mam szybę ladnie spryskaną na całej powierzchni  ,napiszcie co o tym sądzicie.
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Gasiu |
#153457 Wysłany:
06 Sie 2008, 16:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#153496 Wysłany:
06 Sie 2008, 18:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#153575 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:26; Temat postu: |
|
|
Chicane No to ZACZYNAM...  żartowałem, bdzie spoko
1. Po pierwsze miałeś fabrycznie zamontowaną za wysoko wycieraczkę a teraz zamontowałeś ją za nisko i wygląda jakby punciakowi "witki opadły". Prawidłowe położenie pióra na szybie wyznacza kropka lub kilka kropek na tej czarnej obramówce szyby i na tych kropkach powinien być koniec pióra - położenie prawidłowe.
2. Dodatkowy spryskiwacz wygląda oczywiście jak z "okna na plac" ale jeśli spełnia swoją funkcję to niech zostanie może w przyszłości da się doszlifować go i zamontować w to 3 miejsce wycinając tylko małe okienko. Zastanawiam się tylko o co chodzi z tymi spryskiwaczami bo u mnie i u części userów pryskają ok a inni się skarżą. A przecież to te same dysze. 
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#153581 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Grzegorz1976 napisał(a): Zastanawiam się tylko o co chodzi z tymi spryskiwaczami bo u mnie i u części userów pryskają ok a inni się skarżą Grzegorz bo jeździsz tak wolno, że nie ma możliwości żeby Ci za nisko psikały [ Dodano: 06 Sie 2008 21:31 ]btw : Grzegorz1976 napisał(a): jak z "okna na plac"
to mój tekst 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#153583 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:34; Temat postu: |
|
|
bbanditoss napisał(a): Grzegorz bo jeździsz tak wolno, że nie ma możliwości żeby Ci za nisko psikały Bo ja jestem Easy Rider [ Dodano: 06 Sie 2008 20:34 ]bbanditoss napisał(a): to mój tekst
Tak ale bardzo mi się spodobał a że nie mał literki R w kółeczku albo TM to sobie go użyłem
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#153590 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Grzegorz1976 napisał(a): Tak ale bardzo mi się spodobał
ok, skoro Ci się podoba to jesteś usprawidliwiony
a co do spryskiwaczy to u mnie tak w miare psikają i póki co nic nie kombinuję  chociaz powyżej 130km/h "szału ni ma" i leci nisko 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#153591 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:39; Temat postu: Regulacja spryskiwaczy (za nisko psikają) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
dzięki za uwagi i rady  , Grzegorz1976 co do wycieraczki to mialem ją własnie zamontowaną prawie że na tych kropkach, na zdjęciu które zamieściłem tylko obrazowo pokazalem ze była wyżej niż jest teraz,ale po wlaczeniu maksymalnej szybkości ich pracy okazało sie ze uderza w słupek,na nizszych prędkościach było ok,a co do tych "opadniętych witek"  to właśnie teraz bardziej mi sie podoba i patrząc na inne Wasze Grande to też niektórzy tak mają  .
co do trzeciego spryskiwacza: tak jak napisałem,jadąc autem nie ma szans przy dwóch oryginalnych dyszach by szyba posrodku była spryskana i wycieraczka szoruje na sucho  -przynajmniej u mnie,wiec zastosowałem 3 spryskiwacz,z czasem pomyslę nad lepszym jego wygladem i dopasowaniem. 
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#153595 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:47; Temat postu: |
|
|
Chicane napisał(a): to mialem ją własnie zamontowaną prawie że na tych kropkach Pamietaj prawie robi wielką różnicę  Chicane napisał(a): co do tych "opadniętych witek" to właśnie teraz bardziej mi sie podoba Jak ci się bardziej podoba to tylko się cieszyć bbanditoss napisał(a): chociaz powyżej 130km/h "szału ni ma" i leci nisko Bandi, a gdzie to u nas można jeździć powyżej 130km/h co? [ Dodano: 06 Sie 2008 20:47 ]Chicane ja bym dał tą długą wycierkę o 1 ząbek wyżej i byłoby git 
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#153597 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Grzegorz1976 napisał(a): Bandi, a gdzie to u nas można jeździć powyżej 130km/h co?
no u mnie na ogórdku nie obowiązują przepisy ruchu drogowego bo to teren prywatny
a tak bardziej poważnie to przecież można na niemieckich autostradach testować nasze spryskiwcze 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
rafal997 |
#153601 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:50; Temat postu: Re: Regulacja spryskiwaczy (za nisko psikają) |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 88
|
Chicane a jak doprowadzasz płyn do trzeciego psikacza? bo jeśli wziąłeś z jednej tylko dyszy wężyk i go 'rozdwoiłeś' to na tej oryginalnej dyszy i na tej dołożonej ciśnienie będzie się rozkładać po połowie, więc ciśnienia będą rozłożone odpowiednio: 1/2 (nie ruszany wężyk pierwszego oryginalnego sprysku), 1/4 (druga oryginalna dysza), 1/4 (dołożona dysza). Takie matematyczne wywody...czy w praktyce widać różnicę cisnień??
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#153607 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:55; Temat postu: Regulacja spryskiwaczy (za nisko psikają) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
co do ciśnienia to na tej drugiej dyszy oryginalnej( przed pasazerem) jest minimalnie mniejsze ale i tak jest ok-powtarzam -MINIMALNIE,plyn doprowadziełem wlaśnie z tej drugiej dyszy,w sumie jest ok-niezle pryska  .niedługo zacznie sie jesień i ciągłe opady i błoto,nie chciałem już patrzeć jak wycieraczka szoruje po suchej szybie.
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#153720 Wysłany:
07 Sie 2008, 08:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
Miałeś dobry pomysł Chicane z tą trzecią dyszą. Wygląd nie jest najważniejszy jeśli tylko dysza spełnia swoje zadanie. Prosiliście mnie jakiś czas temu o zdjęcie moich spryskiwaczy "w akcji" więc zamieszczam:
Jak widać jest to fotka zrobiona w czasie postoju ale jadąc nawet szybko wygląda to prawie tak samo (nie udokumentowane ale musicie mi uwierzyć na słowo  - nie miałem kierowcy żeby zrobić zdjęcia w czasie jazdy).
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
mars32 |
#168018 Wysłany:
11 Wrz 2008, 19:47; Temat postu: spryskiwacze |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 7
|
Wydaje mi się, że rozwiązałem problem nisko psikających spryskiwaczy, jedynie, co trzeba zrobić to
lekko pchnąć wąskim śrubokrętem dysze i pojawi się szparka między podstawą spryskiwacza a listwą podszybia, w którą należy wsunąć kawałek wąskiej czarnej gumy, co zmieni kąt dyszy i płyn zacznie psikać wyżej aż pod sam dach z taką siłą, że podczas postoju na światłach można spryskać szyby z tylu stojącego samochodu.
Proste i 100% skuteczne. 
_________________ GP 1/4-5D
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#192569 Wysłany:
22 Lis 2008, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Do tematu (dawno jak widzę zapomnianego  ) W instrukcji GP jest informacja o tym, ze za pomoca malego śrubokręta można regulować dysze spryskiwaczy. Więc jak to jest - mozna czy nie można? W ASO oczywiście w ogóle NIE WIEDZĄ o takich problemach  Obecnie psikają czymś w rodzaju zraszacza (nie widać osobnych strumieni wody) na ok. 1/3 wysokości szyby.
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#192651 Wysłany:
22 Lis 2008, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
Dave nie mozna regulować bo spryskiwacze w GP nie mają dysz regulowanych tylko na stałe zamocowane po jednej dyszy na spryskiwacz.a tak na marginesie- co to za regulacja poprzez podkładanie czegokolwiek pod dysze?? 
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#192804 Wysłany:
23 Lis 2008, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Z moich obserwacji wynika właśnie to co napisałeś  No ale cytuję instrukcję: "Spryskiwacze szyby przedniej reguluje się poprzez pochylenie dysz". Czyli taka zmyłka  Jest też fragment o sprawdzaniu drożności za pomocą szpileczki. A może po prostu tak ma być. Mam tu na myśli "rozdrobnioną" wodę, która dostaje się na szybę. Może to nie muszą być strugi wody. Przecież każda dysza kształtuje to inaczej. Przy zatrzymanym samochodzie pryska może drobno ale za połową szyby.
|
|
Góra |
|
 |
jogurt |
#192844 Wysłany:
23 Lis 2008, 09:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Jasna/Tczew Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 80
|
Ja w Doblo miałem fajne sikajki. Dawały konkretnie, ale były za daleko od szyby, bo na masce. Trzy strużki. A nie można by sobie założyć na podszybie innych niż oryginalne?? Niekoniecznie z Linei?? To chyba najgorsze, co w Grande może być, te sikawki  W służbowym mnie tylny spryskiwacz denerwuje, bo płyn nie zdąży dolecieć do dolnej części szyby i hic! już go wycieraczka drapnęła. A ktoś pisał, że dużo płynu idzie. Napisałbym, że baaaaaaaardzo dużo...
_________________ Ford Sierra 2.0 DOHC EFi 1992
88 kW/120 PS, silnik N9C, skrzynia MT75
Polaris Grijs
Podtlenek Ekonomii
|
|
Góra |
|
 |
herman9 |
#194012 Wysłany:
26 Lis 2008, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 22 Sie 2008, Posty: 148
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#194579 Wysłany:
27 Lis 2008, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Wiec jak to w końcu rozwiązali (lub też nie)? Warto jechać do ASO i wymienić listwę czy pozostaje tylko zdać się na ich podkładki, wałeczki czy też wyginanie dyszy na siłę lub męczyć się we własnym zakresie? (co jak dla mnie jest wręcz okrutnie zabawne przy nowym samochodzie)
Czy jest oficjalny i jedynie słuszny oraz skuteczny sposób podniesienia spryskiwaczy w GP?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#194614 Wysłany:
27 Lis 2008, 12:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
Dave ale czy podniesenie coś daje skoro i tak spryskiwacze na środek szyby tam gdzie sie kończy ta długa wycieraczka nie podają płynu??? czemu nie zamontowali trzech spryskiwaczy>? szyba jest dość duża i powinny być 3 a nie 2 spryskiwacze,bo inaczej długa wycieraczka szoruje po suchym ,nie zauwazyliscie tego?  ,ja już zapomniałem o kłopocie ze spryskiwaczami 
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#194690 Wysłany:
27 Lis 2008, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Podniesienie daje chyba tylko (a może aż) tyle, że płyn dostaje się na wyższą część szyby i jest trochę szerzej rozpryskiwany (później styka się z szybą) ale... faktem jest, że trzeci spryskiwacz byłby bardzo na miejscu! Tym bardziej, że z tego co widzę na listwie jest trzeci wytłok do środkowej dyszy, tylko... pozostał pusty! Co to za patent, nie mam pojecia
Czyli z tego co zrozumiałem nadal nie ma oficjalnego i skutecznego sposobu poprawienia sytuacji? Mozna wymieniac listwe w ASO i to albo cos minimalnie poprawi albo pogorszy (taka loteria)... Czy tak?
Pozdrawiam
Dave
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|