You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 18:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #596161 Wysłany: 05 Lip 2012, 23:34; 
 Temat postu: 1,4 T-Jet 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
Witam!
Proszę o rady odnośnie tuningu tegoż silnika. Wiem, że najprościej to zrobić ecu, ale bardziej chciałbym skupić się na mechanice. Co zrobić, żeby podnieść bazową moc silnika, nie ruszając elektroniki. Wystarczy mi podnieść moc do 160-170KM a moment do 260-300Nm. Mam fabryczną turbinę i nie ma sensu jej ruszać. Może kolektory, wałki itp. nie znam się na tym. Chciałbym dać mu powera, a turbina żeby poprawiała dynamikę (bo z dołu jest fajnie, brakuje tylko góry) i radość z jazdy. Da się tak w ogóle?

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Góra
 Profil  
 

 
 Post #596195 Wysłany: 06 Lip 2012, 00:28; 
 Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Nic z fajnych rzeczy nie chcesz ruszać. Największe pole manewru daje właśnie wgranie nowych map i większa turbina (większe ciśnienie doładowania) oraz zapewne większy intercooler. Pozostałe elementy to jest praktycznie kosmetyka w stosunku do tych dwóch wyżej wymienionych:

- polerka kanałów dolotowych i wylotowych,
- splanowanie głowicy,
- inny wałek rozrządu
- nowy dolot,
- zmiana konfiguracji wydechu (począwszy od kolektora).

Kute korbowody i inne elementy wytrzymalsze (sprzęgło, półosie, skrzynia biegów, tłoki) stosuje się po gwałtownym podniesieniu mocy, a czynnościami, które pozostały szału nie będzie. Można jeszcze nieco silnik rozwiercić, ale... ekhem ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596255 Wysłany: 06 Lip 2012, 09:35; 
 Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
domin45670 napisał(a):
- splanowanie głowicy,

To może sporo dać, bo zwiększy stopień sprężania czyli efekt taki sam jak podniesienie ciśnienia na turbinie. Pytanie czy silnik wytrzyma.

Tylko tak jak napisałeś
domin45670 napisał(a):
Nic z fajnych rzeczy nie chcesz ruszać.

patefoniq, modząc elektronikę zapłacisz mniej i osiągniesz więcej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596295 Wysłany: 06 Lip 2012, 11:23; 
 Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Nie piszcie o planowaniu głowicy w silnikach doładowanych... :roll:

patefoniq, chcesz robić od dup... strony. Jak chcesz kosmetyczne zmiany (czyli te 160KM) to robisz soft i masz.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596415 Wysłany: 06 Lip 2012, 19:19; 
 Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 767
Pomógł: 3
patefoniq napisał(a):
Chciałbym dać mu powera, a turbina żeby poprawiała dynamikę (bo z dołu jest fajnie, brakuje tylko góry) i radość z jazdy. Da się tak w ogóle?


Da się. Jak wsadzisz większe turbo. Dużo większe...

_________________
GT2256S


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596417 Wysłany: 06 Lip 2012, 19:37; 
 Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V
Offline
Magik liczników
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011,
Posty: 324
Pomógł: 3
srbenda,

To tego NOS i "tokjo drift"

dzikidaniel,

Dokładnie od dupy strony. Bez $ nic nie rób.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO