You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #596428 Wysłany: 06 Lip 2012, 20:30; 
 Temat postu: Wycie spod maski
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Paź 2010,
Posty: 26
Mam problem z kropkiem, a dokładniej z dziwnym wyciem spod maski. Wycie(może taki delikatny pisk) objawia się raz na jakiś czas, nie ma reguły czy jest mokro czy sucho,czy jest na wysokich czy niskich obrotach dźwięk jest taki sam. Dzisiaj sprawdziliśmy alternator, wentylator chłodnicy i to nie to, dalej po zgaszeniu dzisiaj samochodu piszczał/wył on jeszcze przez chwile. Czy ktoś się z czymś takim spotkał w swoim puncie? Wie może co jest przyczyną?

Silnik to 1.2 8v przebieg około 100tys km,


Góra
 Profil  
 

 
 Post #596431 Wysłany: 06 Lip 2012, 20:31; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Nagraj to wycie i zdiagnozuj miejsce skąd się wydobywa.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596561 Wysłany: 07 Lip 2012, 12:38; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Paź 2010,
Posty: 26
Właśnie w tym jest problem, wczoraj chodził pół godziny koło mechanika i nic nie zawyło, później nim jeździł i to samo, cisza. Samochód jest głównie użytkowany przez moją siostrę, która szczerze mówiąc nawet nie wiem czy wie jak się otwiera maskę :?
Do tej pory nikt nie zdążył jeszcze otworzyć maski i zobaczyć co wyje i w tym jest największy problem, dlatego się pytam czy ktoś może miał coś podobnego. Auto jest pół roku po wymianie uszczelki pod głowicą, pompy wody i planowaniu(dobrze napisałem?) głowicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596643 Wysłany: 07 Lip 2012, 19:47; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Stary sposob starych mechanikow, to byl taki, ze jak nie wiedzieli skad "wyje", trzesie, piszczy itd. to brali kawalek dlugiego grubego patyka/drewienka, i dotykali roznych podzespolow, w ten sposob drgania/wibracje czy tez halas sie wzmagal/przenosil na drewienko. To pomagalo im w diagnostyce. Jest bezpiecznie, gdyz drewno nie przenosi napiecia, nic Cie nie trafi jakby bylo gdzies przebicie he... Sprobuj w ten sposob namierzyc winowajce. Mi w ten sposob zdiagnozowali wycie/chrobot z pompy wody, wlasnie grubym patykiem poczuli to.... Bylem w szoku ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #608289 Wysłany: 29 Sie 2012, 17:04; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Paź 2010,
Posty: 26
Zacząłem jeździć samochodem ja i muszę z przykrością stwierdzić że to wspomaganie nawala. Podczas jazdy samo się wyłącza gdy najedzie się na dużą nierówność na drodze, wtedy następuje wycie, ale kontrolka od wspomagania się nie zapala.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #608314 Wysłany: 29 Sie 2012, 18:59; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Zainteresuj sie tym "naprawa wspomagania kierownicy" - topic2809.html

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618851 Wysłany: 12 Paź 2012, 12:01; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Paź 2010,
Posty: 26
Tematem wspomagania się zainteresowałem i niestety się rozczarowałem... Wyjąłem silnik od wspomagania na jakiś tydzień i niestety wycie dalej jest. Wystarczy wjechać szybko na nierówności i zaczyna wyć, ustępuje po jakimś czasie. Dźwięk jest jednostajny o takiej samej charakterystyce przez cały czas, niestety nie nagrałem go i prędko teraz nie będę miał okazji (ale postaram się to zrobić). Mam wrażenie że wyje prawa strona od pasażera, mechanik który wymieniał tam tarczę oraz klocki (na wiosnę) nie przeczyścił zacisku hamulcowego, a ewidentnie było widać że trzy klocki mają identyczną okładzinę, czwarty był zdarty do zera, druga sprawa to stary płyn hamulcowy. Jeszce zawieszenie, jest tam oryginalne, ale już powoli dobiega jego kres. Może i wyciągam dziwne wnioski, ale wydaje mi się że to właśnie będzie związane z hamulcami, albo zawieszeniem.
Piszę te całe rozterki tylko dlatego że ktoś może spotkał się z czymś podobnym i ma pomysł jak temu zaradzić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618855 Wysłany: 12 Paź 2012, 12:28; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Jedyne co mi kiedyś wyło pod maską to alternator. Jak miał pękniętą obudowę.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #622117 Wysłany: 26 Paź 2012, 15:14; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 26 Paź 2012,
Posty: 1
Witam. Mam ten sam problem. Dowiedziałeś się co wyje ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623558 Wysłany: 01 Lis 2012, 22:08; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Paź 2010,
Posty: 26
Dalej nic nie wiadomo, alternator był sprawdzany. W samochodzie został właśnie wyczyszczony zacisk hamulcowy, na wymianę czekają przednie amortyzatory, końcówki drążków kierowniczych i to już tak na szybko. Zobaczymy czy po tych zabiegach dalej będzie wyło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623645 Wysłany: 02 Lis 2012, 11:48; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Forumowicz

Imię: kamil
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Sie 2012,
Posty: 4
Witam
też mój kropek cierpi na wycie z pod maski, no mechanik po oględzinach stwierdził że to może być alternator bądź któraś rolka luźna czy coś w tym stylu. tak wogóle to jest to groźne czy spokojnie można jeździć puki sie coś nie stanie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623647 Wysłany: 02 Lis 2012, 12:38; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
acapulco napisał(a):
Wktóraś rolka luźna czy coś w tym stylu
Stary sposob doswiadczonych mechanikow, to byl gruby kawalek drewienka. Ktory przykladali do roznych miejsc, aby zlokalizowac gdzie sa drgania, podobnie jak lekarz ma stetoskop, ktorym "nasluchuje". Bo jak wiadomo taki gruby patyk jest bezpieczny (izolator) a po drugie, doskonale przenosi drgania.

Jak Ci peknie pasek alternatora, nie bedziesz miec ladowania akumulatora. A to prosta droga aby stanac w drodze... Decyzja nalezy do Ciebie. Powinno sie stosowac profilaktycznie spray do paskow klinowych, ktory "klei" pasek. O np. taki - http://www.ekwasek.pl/index.php?product ... od_id=1793 Ale to juz powinien mechanik wiedziec, i go zastosowac. Jezeli tego nie zrobil, to zmien mechanika na innego. Ach Ci mechanicy, najlepiej jest im wymieniac pol samochodu, bo przy okazji obrot w hurtowni im rosnie, anizeli sie dobrze przylozyc do swojej roboty i porzadnie zdiagnozowac!

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO