You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 22:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #596451 Wysłany: 06 Lip 2012, 21:30; 
 Temat postu: nie gasnąca kontrolka
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Mar 2010,
Posty: 43
Witam. Mam problem z kontrolką w moim puncie. Chodzi mi o kontrolkę ładowania (czerwony akumulatorek świecący na czerwono). A więc ładowałem w domu akumulator prostownikiem z 10 godzin (bo się rozładował przez te upały) i na drugi dzień poszedłem i zamontowałem akumulator. Po zapaleniu silnika nie zgasła mi kontrolka od ładowania. Co możne być przyczyną że nie gaśnie? Sprawdzałem ładowanie miernikiem i pokazuje mi 13:58V na wolnych obrotach a jak podgazuje mocniej to dochodzi do 13:80V. Pasek mam dobrze naciągnięty, nie ma luzów a akumulator ma z 5 lat albo więcej ale wodę ma uzupełnioną i jest ładowany prostownikiem. Dodam że gdy wrócę do domu po przejażdżce i podniosę maskę to z nad alternatora czuć swąd jakby spalenizny. Co może być nie tak? Może stary akumulator już i alternator nie daje rady go ładować czy spalają się szczotki w alternatorze? Proszę was o komentarze, podpowiedzi jeśli mieliście taki przypadek już.
Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #596478 Wysłany: 06 Lip 2012, 22:40; 
 Temat postu: Re: nie gasnąca kontrolka
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Ładowanie powinno być na poziomie 14V.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596511 Wysłany: 07 Lip 2012, 08:25; 
 Temat postu: ALTERNATOR DO ROZBIÓRKI... A TEMAT DO KOSZA.
Ale ludzie mają problemy... :roll:
Weź wreszcie wymontuj ten alternator z samochodu, rozłóż go, a wtedy się okaże co padło (szczotki, regulator, diody, przy okazji sprawdź też łożyska i obudowę - zdarza się, że pękają).
A jak nie masz zamiaru samodzielnie nic robić, ubrudzić sobie rączek (całokształt wypowiedzi na to wskazuje), to bez obrazy, ale zrozum, że nie ma sensu zakładać takich tematów na forach w internecie (bo podobne wątki już były i zanim założysz własny najpierw SZUKAJ - taka opcja na forum).
Lepiej od razu pojechać do jakiegoś mechanika/elektryka samochodowego. Szkoda czasu (Twojego i ludzi z tego forum).
Co ci da odpowiedź typu: "padł regulator" albo "diody usmażone"? Co w związku z tym zrobisz? Bo nie ma tu żadnej deklaracji, w temacie prosisz tylko o komentarze (więc to jest mój komentarz), nie o konkretną pomoc (bo chcesz sam to naprawić, albo dać do mechanika, ale jednocześnie chcesz douczyć się trochę o alternatorach, aby Cię nie oszukał, nie naciągał na kasę). Określ się.

Tak na marginesie, podstawowym parametrem akumulatora, który świadczy o jego kondycji jest gęstość elektrolitu (mierzona w stanie naładowanym) i dopiero na tej podstawie decyduje się co robić dalej (nie wolno bezmyślnie dolewać wody i to jeszcze lać do poziomu "max" do rozładowanego akumulatora).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO