You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 02 Maj 2025, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #598435 Wysłany: 15 Lip 2012, 23:23; 
 Temat postu: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin, Kołobrzeg, Czaplinek
Rejestracja: 25 Maj 2012,
Posty: 156
Pomógł: 1
Witam
Problem jak w tytule. Gdy wciskam sprzęgło coś zaczyna piszczeć. W momencie gdy je puszczam - piski milkną. Myślałem, że to może pasek klinowy, ale ten był niedawno wymieniany i naciąg regulowany. Ktoś miał podobny przypadek?

_________________
Punto Grande 2.1 V8 - brzmi dużo lepiej - oto mój demon przyśpieszenia: topic35982.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #598449 Wysłany: 16 Lip 2012, 05:39; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Takie objawy mogą towarzyszć zużytemu łożysku oporowemu sprzęgła.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598584 Wysłany: 17 Lip 2012, 14:18; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin, Kołobrzeg, Czaplinek
Rejestracja: 25 Maj 2012,
Posty: 156
Pomógł: 1
Ok, dzięki Autofan :) . Powiedz mi jeszcze, czy jeśli to jest to łożysko oporowe, to naprawa wchodzi w rachubę, czy raczej wymienia się całe sprzęgło. Pytam, bo mam już przebieg powyżej 152 000 km, a z własnego doświadczenia z fiatami wiem, że sprzęgło mniej więcej tyle km wytrzymuje, więc liczę się z tym, że za jakiś czas czeka mnie pewnie wymiana całego sprzęgła, a ten pisk nie jest aż tak kłopotliwy, żebym się spinał z szybką naprawą.

[ Dodano: 17 Lip 2012 14:18 ]

Łożysko oporowe sprzęgła jednak. Trudno, niech popiskuje, da się z tym jeździć :?

_________________
Punto Grande 2.1 V8 - brzmi dużo lepiej - oto mój demon przyśpieszenia: topic35982.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598667 Wysłany: 17 Lip 2012, 14:37; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
Qbuch napisał(a):
Łożysko oporowe sprzęgła jednak. Trudno, niech popiskuje, da się z tym jeździć :?
I co? Będziesz czekać aż się rozsypie w drobny mak? Ja bym wolał uniknąć takiej niespodzianki, gdy nagle zostanę bez sprzęgła...

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598669 Wysłany: 17 Lip 2012, 14:53; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin, Kołobrzeg, Czaplinek
Rejestracja: 25 Maj 2012,
Posty: 156
Pomógł: 1
Mechanik oglądał i słuchał. Przy moim przebiegu stwierdził, że nie ma sensu tego robić. Nie jest to tak dokuczliwe. Stwierdził, ze można wymienić samo łożysko, ale nie wiadomo czy za chwilę nie będzie przy tym przebiegu trzeba wymieniać całego sprzęgła, więc podwójna robota. Ale masz rację, można się pokusić i profilaktycznie wymienić np całe sprzęgło. Pomyślę jeszcze :) .

_________________
Punto Grande 2.1 V8 - brzmi dużo lepiej - oto mój demon przyśpieszenia: topic35982.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598928 Wysłany: 18 Lip 2012, 13:22; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
Mój ojciec miał tak kiedyś w Bravo. Czekał, czekał... aż w końcu łożysko się sypnęło rozwalając przy okazji docisk i tarczę. Skończyło się holowaniem i wymianą kompletnego sprzęgła, mimo że grubość okładzin ciernych na tarczy była jeszcze spora i spokojnie zrobiłby na tym jeszcze ze 30kkm...

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598929 Wysłany: 18 Lip 2012, 13:29; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin, Kołobrzeg, Czaplinek
Rejestracja: 25 Maj 2012,
Posty: 156
Pomógł: 1
Hubik - mocny argument przeciw czekaniu :E . Zresztą nie lubię jak mi coś nie gra w aucie, a mimo, że jest to ciche popiskiwanie, to zaczyna mnie coraz bardziej denerwować... a ja przecież spokojny człek jestem :D. Już się w kolejkę zapisałem do "mojego" Miecia :lol:

_________________
Punto Grande 2.1 V8 - brzmi dużo lepiej - oto mój demon przyśpieszenia: topic35982.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598972 Wysłany: 18 Lip 2012, 17:28; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Przy wymianie łożyska oporowego, jeśli tarcza bedzie dość zuzyta to warto ją wymienic za jedną robocizną. Ja też bym z tym długo nie jeździł. Auto użytkujesz od nowości, w jakich warunkach więcej miasto czy trasa? napisz nam po naprawie jaki był koszt naprawy.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598991 Wysłany: 18 Lip 2012, 19:37; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin, Kołobrzeg, Czaplinek
Rejestracja: 25 Maj 2012,
Posty: 156
Pomógł: 1
autofan napisał(a):
Przy wymianie łożyska oporowego, jeśli tarcza bedzie dość zuzyta to warto ją wymienic za jedną robocizną. Ja też bym z tym długo nie jeździł. Auto użytkujesz od nowości, w jakich warunkach więcej miasto czy trasa? napisz nam po naprawie jaki był koszt naprawy.


Auta nie mam od nowości i jeździło wcześniej jako auto służbowe, dlatego nie sądzę, żeby sprzęgło przy moim stanie km (152 000) było w stanie idealnym. Więcej jednak jeździło na trasie. Jak wymienię napiszę jaki koszt, ale liczę się z tym, że podczas wymiany tego łożyska mechanik zaproponuje mi wymianę całego sprzęgła. Kompletne sprzęgło to koszt rzędu 400 - 500 pln. Dam znać co i jak.

_________________
Punto Grande 2.1 V8 - brzmi dużo lepiej - oto mój demon przyśpieszenia: topic35982.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607282 Wysłany: 25 Sie 2012, 14:40; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Sie 2012,
Posty: 8
Pytanie czy te jak powiedziałeś "piski" nie brzmią jak ocieranie i czy są cały czas czy sporadycznie?? Miałem podobny problem. Tylko po wciśnięciu sprzęgła słyszałem obcieranie.Okazało się że była zardzewiała i pofalowana przez to blaszka miedzy skrzynią a silnikiem.Wystarczyło ją przesunąć lekko i teraz wszystko jest ok.

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.
Image Image Image Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #744921 Wysłany: 26 Wrz 2014, 20:09; 
 Temat postu: Re: Piski przy wciśniętym sprzęgle
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kris
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Sie 2013,
Posty: 16
witam, widzę że temat jest już leciwy, jednak nie chcę zakładać nowego i podłączę się tutaj:) mianowicie moja mechaniczna pomarańcza już z jakieś 2 miesiące ma podobną przypadłość. Kiedy wciskam pedał sprzęgła zaczyna się pisk (hmm jakby coś się kręciło i obcierało o coś innego, takie regularne) o ile na początku było to niezbyt drażniące tak teraz jest różnie. Teraz zdaje mi się, że jest jakby trochę mocniej, ale niezbyt często. Czasami natomiast jest tak jak na początku, a czasami jest zupełna cisza. Nie ma też znaczenia, czy przejechałem 100 km, czy odpaliłem samochód po całej nocy stania. Raz dźwięk występuje od odpalenia po czym znika, a raz jest cały czas cisza. Nadmienię jeszcze, że gdy hałas ten występuje i puszczę pedał sprzęgła to dźwięk ustaje. Najmocniej słychać go jak pedał wciśnięty jest całkowicie w podłogę. Trochę czytałem i ludzie pisali właśnie o zużytym sprzęgle, wysprzegliku i całym zestawie, nawet o zgrozo o dwumasie (jako, że mam 1.9 jtd 130KM) i trochę mnie to zmartwiło. Jednak z drugiej strony czytałem, że przy zużyciu tych elementów samochód wpada w duże drgania, sprzęgło się ślizga i są jeszcze inne zjawiska, których ja u siebie ani razu nie zaobserwowałem. Tylko skąd byłby ten dźwięk. Pomarańcza ma przebyte za sobą 152400 km jeśli ma to coś do rzeczy i z tego co wiem to elementy te nie były nigdy wymieniane, jestem 2 właścicielem, z czego pierwszym w kraju.
Dziękuję za wszelką pomoc i rady, bo nie wiem na co się nastawiać przed ewentualną wizytą u mechanika.

_________________
Modyfikacje:
EGR out, 161 KM, 350 Nm by Cinsoft


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO