You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 04:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #601104 Wysłany: 05 Wrz 2012, 00:02; 
 Temat postu: "Regeneracja"pompy paliwa, czyli wymiana filtra paliwa w 1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Obiecałem, ze jak sprawdzę wpływ tej modyfikacji na auto, to napiszę poradnik. No i nastał czas, że już głupio kryć się za taką wymówką :E W każdym razie nie zauważyłem u siebie jakichś negatywnych konsekwencji.

Jeżeli autko na benzynie nie ma w ogóle siły, a nie jest to kwestia sondy lambda/przestawionego rozrządu, to winy można zacząć się dopatrywać w układzie zasilania benzyną.
Może to być zapchane sitko w zespole pompy paliwa (PORADNIK), mogą to być uszkodzone wtryski (ale nie słyszałem o takim przypadku w PII), może to być wreszcie zapchany filtr paliwa. No i niestety mit o tym, że filtra paliwa nie ma obaliłem... Niestety - bo jest on w nierozbieralnej puszce- ten biały walec wokół pompy paliwa:
Image
Pompa pobiera paliwo z kosza (czarny na zdjęciu powyżej), pompuje przez siebie do filtra (wspomniana biała pucha), po czym trafia do wężyka i dalej w stronę wtrysków silnika. Regulator ciśnienia jest tuż za filtrem paliwa, na jego obudowie - to ten kawałek ze sztywnym wężykiem wychodzącym do kosza pompy. I ponieważ filtr jest za pompą, to ciśnienie powinno być podobne niezależnie od stopnia zabrudzenia filtra. Moje rozwiązanie niestety nie posiada tej zalety - ale o tym później.

U mnie po zdjęciu złącza przewodu z zespołu pompy,
Image
przy spuszczaniu paliwa zauważyłem, że paliwo było podawane z dużą ilością bąbelków powietrza. Za to po wyjęciu wkładu pompy sama pompa bez filtra dawała równy strumień. Ale niestety nie wiem czy jest to miarodajny test... Nie mam pomysłu na jednoznaczne stwierdzenie, że filtr jest zasyfiony na tyle, że powoduje problemy.

W każdym razie dobrym pomysłem jest nawiercenie obudowy filtra np. wiertłem fi.8mm w celu oględzin przed rozcięciem puszki - wtedy w przypadku (w miarę) czystego filtra koszt zaspawania będzie niewielki.

Jeżeli jednak otwór rewizyjny wykaże syf, kiłę i mogiłę - o np, taką, jak na końcu TEGO POSTA, to decyzja jest jedna: coś trzeba z tym zrobić!

Możliwości
[*]Najbardziej niepolecana: Sprzedać auto
[*]Kupić cały zespół pompy paliwa
[*]Kupić sam filtr z obudową - o ile ktoś znusi jakąś firmę do rozpoczęcia sprzedaży bez pompy i pływaka
[*]Wybebeszyć puszkę i wstawić nowy filtr

Jako zapalony druciarz wybrałem ostatnią opcję :twisted:

Opisu dobrania się do zespołu pompy nie tworzę, bo już takowy jest, i nawet link do niego jest w tym poście. Jedynie przypomnę po raz kolejny, ze zamiast siłować się z młotkami, warto pojechać do jakiegoś serwisu, gdzie za piwo poluzują ta nieszczęsną nakrętkę.
Puszkę należy (delikatnie!) pozbawić wszelkich dodatków - pompy paliwa, pływaka z potencjometrem i regulatora ciśnienia.

Gołą puszkę rozcinamy - np. brzeszczotem (ja użyłem szlifierki stołowej z tarczą tnącą jak w szlifierce kątowej) tuż nad dnem, ale tak, żeby nie uszkodzić denka. Pomarańczowa linią zaznaczyłem mniej więcej miejsce cięcia, a sama fotka jest już po całej "regeneracji".
Załącznik:



Kolejny krok to wydłubanie filtra paliwa i umycie całości. Mycie można zacząć od wody pod ciśnieniem, kończymy np. rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym i papierowymi ręczniczkami.

Następnie należy obie części obudowy zanieść do zakładu spawającego plastiki. Materiał jest trochę nietypowy (POM) i nie każdy będzie miał go na miejscu - można wcześniej zadzwonić i się umówić. Chociaż i tak czas oczekiwania będzie pewnie dłuższy niż kilka godzin... Ja czekałem 3 dni, koszt z materiałami 60zł. Jeżeli fachowiec będzie kręcił nosem, to należy przypomnieć, że nie ma dużych ciśnień, a ewentualna drobna nieszczelność nie będzie żadną katastrofą.

Wszystko składamy w kolejności odwrotnej. Czyżby gotowe? Ano nie. Należy gdzieś zamontować filtr paliwa (no chyba że nam się znudziły wtryski i silnik). Ja to zrobiłem w ]TEN SPOSÓB


Dzięki temu możemy bez stresu wymieniać filtr paliwa tak często, jak nam się tylko podoba ;)
Największą wadą jest to, że regulator ciśnienia jest chroniony tylko sitkiem zespołu pompy, ale filtrem już nie. Za to niewielkim kosztem (poniżej 100zł) zyskujemy możliwość szybkiej i bezproblemowej wymiany filtra, co przy wątpliwej jakości paliw na niektórych stacjach może okazać się niezłym udogodnieniem.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 

 
 Post #752306 Wysłany: 28 Lis 2014, 09:19; 
 Temat postu: Re: "Regeneracja"pompy paliwa, czyli wymiana filtra paliwa w
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Ooooooooooo!!!!!!!!!!
Czemu wcześniej tu nie trafiłem!!!
Szukałem takiego tematu od dłuuuuuuuugiego czasu.
W Stilo 1.2 jest identyczna pompa. Już wymontowałem to ustrojstwo, znalazłem oring na regulatorze ciśnienia (nie wyglądał źle). I własnie główkowałem co to jest ten walec na którym siedzi regulator. I mam pytanie, czy jest gdzieś jeszcze jakiś oring, którym ciśnienie paliwa może uciekać (gdzieś od spodu pompy?)?

[ Dodano: 28 Lis 2014, 09:19 ]

Dobra, wymontowałem to ustrojstwo zwane pompą i znalazłem jeszcze te dwa oringi :D

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO