You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 18:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 181 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #117233 Wysłany: 21 Kwi 2008, 09:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
doniu, nie chciałbym się powtarzać ale to, że masz gwarancję i certyfikat wcale nie oznacza, że możesz z tym jeździć. Ten zestaw za 600PLN nie różni się niczym od tych tanich zestawów za 300PLN na allegro. No może tym, że ma ładniejsze pudełko. I tak będziesz oślepiał jadących z naprzeciwka. Jeśli lampa ma homologację do żarówki H4 to takim certyfikatem na xenony możesz sobie jedynie podetrzeć tyłek. To jest tak jak z oświetleniem neonowym do podwozia. Ma certyfikat i możesz je legalnie kupić w sklepie. Nie jest to zabronione. Ale zabronione jest montowanie ich w samochodzie. Co do temperatury żarnika xenonowego to masz rację. Halogen grzeje się mocniej. To plus na korzyść xenonów. Największym minusem jest jednak oślepianie innych użytkowników drogi. Ale niektórych to nie obchodzi. Najważniejsze żeby oni widzieli.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #117269 Wysłany: 21 Kwi 2008, 10:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
I tak niestety jest w Polsce... Ważne że on jedzie, reszte ma głęboko gdzieś, i niech ktoś spróbuje mu w czymś przeszkodzić... I tak samo jest z mniejscami parkingowymi, bo taki postawi samochód, i go nie obchodzi że na dwóch mniejscach i drugi już nie zmieści się. Ważne że on sobie stanie bo to przecież pan i władca... I ludzie dziwią się że taki burdel na drogach jest... Xenony to to samo. Ważne że on, pan i władca, dobrze widzi, reszta niech takiemu zjedzie z drogi co on sobie pojedzie wygodnie...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #119190 Wysłany: 26 Kwi 2008, 10:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Witam! Temat bez końca Xenon show :D Panowie zapamiętajcie nie ma czegoś takiego jak homologacja i certyfikat na dokładane żarówki xenon zapamiętajcie to i nie wierzcie co piszą na aukcjach to oszustwo i bajer reklamowy. Przetwornice tych xenonów pobierają ogromną ilość prądu i nawet w czasie jazdy potrafią wyładować akumulator. Z tego co czytam to połowa z Was nie miała żarówki xenon w ręku i mało kto wie że od świecącej żarówki można odpalić papierosa :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210414 Wysłany: 20 Sty 2009, 18:33; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
Cytuj:
Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić.


Image

:hmm: :E

Jeszcze spsikiwacze i powiedzmy, ze jest ok.

[ Dodano: 20 Sty 2009 17:33 ]
mariano italiano napisał(a):
Takie pseudo xenony typu HID wytwarzają więcej ciepła by tak ładnie świeciły

:E Poczytaj o sprawności lamp wyładowczych :lol: :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210439 Wysłany: 20 Sty 2009, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A ja polecam przeczytać test HIDów w motorze. Może wreszcie pseudoxenonowcy zaczną dostrzegać wady tego nendznego wynalazku przeznaczonego dla mas...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210456 Wysłany: 20 Sty 2009, 20:53; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
Może wreszcie pseudoxenonowcy zaczną dostrzegać wady tego nendznego wynalazku przeznaczonego dla mas...

Co tam takiego piszą? że daję po oczach (nie prawda w soczewkach) i nie widać wyraźniej granicy światło-cień (patrz 2 posty wyżej), przetwornice zakłócają elektronike pokładową - jakoś działa a jak coś bedzie nie tak wstawi sie filtr, radio działa jak powinno, cb też.

Plusy:
- Widać coś na mokrej nieoświetlonej drodze bez pasów - nareszcie! :)


Minusy:
- DR może polecieć (wątpię... nie daje na niebiesko tylko na biało 4300K),
- 20 sek trzeba poczekać aż zaczna na biało swiecic - normalka przy lampie wyładowczej chyba, że już jest rozgrzana,
- trzeba zdemontować przed badaniem tech,
- dbać o czystość reflektora
- trzeba pomyśleć o spryskiwaczach... bo trzeba latać ze szmatką, chociaż jak są brudne nie ma aż tak źle z "dawaniem po oczach" efekt taki sam jak przez pierwszy miesiąc używania BlueVision, bo potem BV zaczyna świecić coraz gorzej :E


Ten jeden malutki "+" jest warty tych wszystkich "-" oczywizda mowa o reflektorze soczewkowym.



Jedynie to nie potrafię się przyzwyczaić do innej barwy światła - białego zamiast żółtego :E, ale kurde nareszcie coś widać na mokrej, nieoświetlonej drodze bez namalowanych pasów.

[ Dodano: 20 Sty 2009 19:53 ]
dzikidaniel napisał(a):
pseudoxenonowcy

Sie zastanawiam czemu pesudo :E Jest w zestawie jak najbardziej normalna lampa wyładowcza metalohalogenkowa z ksenonowym gazem zapłonowym. Inaczej.... Druciarski ksenon - bardziej trafna nazwa :>

Pseudo ksenon to jest to -> klik
90/100W :E reflektor tutaj faktycznie się uszkodzić może :E -> po 15min ponoć (nie widziałem na własne oczy) bańka wygląda tak:
Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 21 Sty 2009, 01:28, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #210468 Wysłany: 20 Sty 2009, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A piszą o tym, że w lampe z homologacją na halogen nie można wsadzać HIDów. Wiesz czym grozi jazda z niehomologowanymi częściami, nieprawdaż?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210474 Wysłany: 20 Sty 2009, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
że w lampe z homologacją na halogen nie można wsadzać HIDów

A wiem i jestem tego świadomy.


dzikidaniel napisał(a):
Wiesz czym grozi jazda z niehomologowanymi częściami, nieprawdaż?


Zabraniem DR, w razie kolizji spowodowanej przez to - brakiem wypłaty odszkodowania, w razie kolizji z cfaniakiem - z jego winy i powie, ze go oslepiłem - wina moja.

Lepsza taka świadomość, niż szereg sytuacji: nie wiem gdzie jadę czy w drzewo, czy środkiem drogi czy na czołowe.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210478 Wysłany: 20 Sty 2009, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Hmm. To lepiej gdy ktoś jadący z naprzecika leci prosto na Ciebie bo nic nie widzi?Lepsza taka świadomość?
Jakby wszyscy myśleli tak jak Ty to wogóle na drodze nic widać by nie było. Gratuluje rozumowania...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210480 Wysłany: 20 Sty 2009, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
A jak wygląda to w rzeczywistości w reflektorze soczewkowym -> Klik

[ Dodano: 20 Sty 2009 20:51 ]
dzikidaniel napisał(a):
To lepiej gdy ktoś jadący z naprzecika leci prosto na Ciebie bo nic nie widzi?Lepsza taka świadomość?

To jest g...o prawda w reflektorze soczewkowym. W tradycyjnym - zgadzam się w 110% :)

Czyt. link powyżej, patrz moje foto granicy światło-cień - idealna więc oślepiam :P :E

dzikidaniel napisał(a):
Jakby wszyscy myśleli tak jak Ty to wogóle na drodze nic widać by nie było. Gratuluje rozumowania...

Gratuluję wiedzy na temat reflektorów :]

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 20 Sty 2009, 21:55, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #210483 Wysłany: 20 Sty 2009, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Twoja sprawa. Ja mam nadzieję że w nocy nigdy się nie miniemy...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210485 Wysłany: 20 Sty 2009, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
Twoja sprawa. Ja mam nadzieję że w nocy nigdy się nie miniemy...

Byś miał taki sam efekt jakby jechał samochód z fabrycznym ksenonem.

[ Dodano: 20 Sty 2009 21:02 ]
Cytuj:
Xenon i halogen - porównanie typów reflektorów, fakty i mity
Data: 15-10-2007
Reflektory xenonowe coraz popularniejsze. Fabrycznie nadal kosztują dość dużo a chęć ich posiadania obserwowana jest również u posiadaczy samochodów których wartość jest mniejsza niż jednego reflektora xenon zakupionego w Helli. Artykuł przedstawia kilka prawd i mitów o ksenonach

Teza: Xenony oślepiają
Oślepia każdy reflektor o ile w polu jego świecenia znajdzie się oko ludzkie. Z tego powodu reflektory świateł mijania świecą wiązką, która posiada wyraźną linię odcięcia światła. Linia jest zakrzywiona - aby oświetlać lepiej prawe pobocze. Jeśli oko ludzkie znajdzie się w linii światła to wystąpi efekt olśniewania - identycznie dla xenona jak i halogena. Poza linią światła nie ma oślepiania(oczywiście w idealnym przypadku -np w nowoczesnych reflektorach soczewkowych). W przypadku reflektorów starego typu - np H4 oślepianie występuje także poza linią odcięcia - bo ta jest niewyraźna a niedoskonała optyka rozprasza i świeci również poza linią odcięcia . Odczucie oślepiania przez xenon jest silniejsze niż w przypadku halogena - gdyż światło jest mocniejsze. Fabryczne xenony, w szczególności oparte na projektorach soczewkowych mają bardzo dobrą geometrię światła co oznacza, że poza linią światła jest zupełny cień. Dla reflektorów np H4 bywa z tym bardzo różnie i praktycznie zawsze te reflektory oślepiają jeśli są wyposażone żarówki xenon HID

Xenony oślepiają np kiedy samochód typu SUV ma na dużej wysokości reflektory i z krótkiego dystansu świecą wprost w oczy innych kierowców (w szczególności z tyłu). Oślepiają również np na wybojach kiedy to reflektor przemiata światłem również na dużej wysokości i wiązka trafia w innych kierowców. Główną przyczyną oślepiania samochodów na xenonach jest fakt, że duża część to auta powypadkowe, drgające reflektory, reflektory źle ustawione.Podobnie dzieje się jednak w przypadku reflektorów halogenowych.

Światło xenonowe inaczej się zachowuje jeśli jest przysłaniane (np przez słupki na autostradzie) i występuje efekt stroboskopu. To może być również postrzegane przez innych kierowców jako dokuczliwe.

Teza: Palniki xenonowe nie mogą być stosowane w elementach optycznych reflektorów halogenowych bo światło ma inną naturę i odblaski są inne.
Nieprawda. Natura światła z xenona jest taka sama jak halogena. Reflektory są budowane niemal identycznie. Żródło światła - bańka w ksenonie i żarnik halogena są porównywalne pod względem rozmiaru. Różnica jest w gnieździe żarówki - co ma bezpośredni wpływ na prawidłową pozycję źródła światła w reflektorze lub projektorze. Nie ma możliwości stosowania palników D2S i D2R w reflektorach z gniazdami halogenowymi. Jeśli natomiast istnieją żarówki xenonowe z cokołem dopasowanym do reflektora halogenowego (H1, H3, H7, HB3) to po ich zamontowaniu do takiego elementu optycznego, powinien on świecić równie dokładnie.
Ograniczenia:
1. Nie powinno się stosować xenonów w reflektorach dwufunkcyjnych typu H4 - taka przeróbka jest skazana z góry na niepowodzenie bo formowanie wiązki w tych reflektorach jest nieprecyzyjne i będzie oślepiać. Dodatkowo snop światła może być skupiony na bardzo bliskiej odległości przed samochodem co może powodować samoolśniewanie.
2. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania.
3. Do przeróbek najbardziej nadają się projektory soczewkowe ze względu na precyzję formowania wiązki
4. W nowoczesnych reflektorach FF ostatecznie można przeprowadzić próbę ze źródłem światła xenon. Ogólnie nie jestem zwolennikiem nawet fabrycznych xenonów w FF (np Volvo S40). FF to technologia Free-Form czyli kształtowania wiązki światła przez sam odblask, bez udziału szyby i przesłon. decydując się na taki ruch należy pamiętać aby zastosować żarówkę będącą odpowiednikiem D2R (z przesłoną) a nie D2S (bez przesłony, przewidziane do reflektorów soczewkowych)

Ksenony zawsze dobrze oświetlają drogę
Nieprawda. Najważniejsza w przypadku reflektorów jest optyka. Dobra optyka gwarantuje dobre oświetlanie drogi. Do dobrej optyki trzeba zastosować dobrą, precyzyjną żarówkę. Kiedy optyka jest zła, nic nie da najlepsza żarówka nawet xenon. Kiedy optyka jest sprawna i dobrej jakości, poprawnie i wystarczająco dobrze świecić będzie żarówka halogenowa. Nie ma sensu myśleć o xenonach w starych wypalonych odblaskach H4. Nawet fabryczny reflektor xenonowy może świecić gorzej niż fabryczny erflektor halogenowy w przypadku kiedy ten pierwszy ma wypalony odblask.

Samopoziomowanie i spryskiwacze
Samopoziomowanie nie jest sposobem na całkowite uniknięcie oślepiania. Samopoziomowanie to tylko sposób na poprawną regulację wiązki w przypadku różnych obciążeń samochodu. Przy załadowanym bagażniku reflektor dostosuje wysokość świecenia aby nie oślepiać, jednak samoregulacja nie jest na tyle szybka by np przy przejeżdżaniu przez wyboje machać reflektorem w ułamku sekundy.
Spryskiwacze się przydają i są wymagane przez przepisy w nowych samochodach z reflektorami xenonowymi. Przydają się dokładnie tyle samo co w przypadku innych reflektorów soczewkowych, choć jest pewna różnica w rozszczepianiu się wiązki na brudnej szybce. Tutaj jednak nie demonizowałbym

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210503 Wysłany: 20 Sty 2009, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Światło xenonowe inaczej się zachowuje jeśli jest przysłaniane (np przez słupki na autostradzie) i występuje efekt stroboskopu. To może być również postrzegane przez innych kierowców jako dokuczliwe.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210515 Wysłany: 20 Sty 2009, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
STax napisał(a):
ipIV napisał(a):
Światło xenonowe inaczej się zachowuje jeśli jest przysłaniane (np przez słupki na autostradzie) i występuje efekt stroboskopu. To może być również postrzegane przez innych kierowców jako dokuczliwe.


Jak każdy inny ref. ksenonowy. Wniosek: każdy ksenon to zło? W takim razie czemu fabrycznie montują :lol: :E

[ Dodano: 20 Sty 2009 21:50 ]
Mam pomysł :> Podjadę jutro na stacje diag. na badanie geometrii wiązki światła :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210536 Wysłany: 20 Sty 2009, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
ipIV napisał(a):
Jak każdy inny ref. ksenonowy. Wniosek: każdy ksenon to zło? W takim razie czemu fabrycznie montują Laughing Szczerbol


Bo w autach fabrycznie wyposażonych w reflektory ksenonowe reflektory są zaprojektowane z myślą o żarówkach ksenonowych, a zwykłe reflektory soczewkowe które są zaprojektowane do żarówek halogenowych z żarnikami ksenonowymi nie zdają egzaminu bo tez oślepiają. Dlatego ja mimo że wymieniłem reflektory na Angel Eyes to zostałem przy żarówkach h1 ale kupiłem porządne Osram NightBreaker a nie jakieś badziewie z supermarketu. Na dobra sprawę to te chińskie pseudoksenony niczym nie różnią się od pseudoksenonowych żarówek halogenowych jedno i drugie to badziewie. Nie ważne czy pseudoksenon made in china jest w reflektorze refleksyjnym czy soczewkowym (ale nie przeznaczonym do żarników ksenonowych czyli nie montowanym fabrycznie) to i tak razi. Codziennie jeżdżę do pracy 50 km w jedna strone i takich debili rażących pseudoksenonami jest niestety coraz więcej.
A poza tym co to za radocha przed każdym przeglądem na SKP demontować żarniki i przetwornice w obawie przed utrata DR i bać się kontroli policji bo też mogą DR zabrać.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210543 Wysłany: 20 Sty 2009, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
RedDevil napisał(a):
Bo w autach fabrycznie wyposażonych w reflektory ksenonowe reflektory są zaprojektowane z myślą o żarówkach ksenonowych, a zwykłe reflektory soczewkowe które są zaprojektowane do żarówek halogenowych z żarnikami ksenonowymi nie zdają egzaminu bo tez oślepiają.


Wskaż różnice w optyce reflektora halogenowego soczewkowego i ksenonowego soczewkowego.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210564 Wysłany: 21 Sty 2009, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
Jest inny rodzaj przesłony ponieważ światło z żarnika ksenonowego jest jaśniejsze i jest go więcej. Dlatego np Sonar na swoich reflektorach Angel Eyes wyraźnie zaznacza że nie nadają się do żarników ksenonowych.

Jeszcze cytat z Auto Świata:
"Dodajmy, że chińskie ksenony wcale nie są tak wydajne, jak np. oryginalne światła ksenonowe nowych aut. Światła jest tylko trochę więcej niż w przypadku założenia dobrych żarówek. Jednak po załadowaniu bagażnika albo po delikatnym przestawieniu świateł samochód będzie niebezpiecznie oślepiać innych! Dlatego nasze chińskie, testowe ksenony wylądowały na śmietniku."

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210575 Wysłany: 21 Sty 2009, 00:29; 
 Temat postu:
RedDevil no to ja Ci powiem że w autach seryjnych, których w opcji wyposażenia dodatkowego są reflektory ksenonowe, mają takie same odbłyśniki i te same szkła. Nawet objętość reflektora i powierzchnia refleksyjna jest taka sama. Różnica jest tylko w osprzęcie i certyfikacie na szkle. Mało tego, tanie, popularne auta mają ten sam certyfikat wybity na szkle reflektora, niezależnie czy fabrykę opuściły z żarówkami, czy żarnikami.

Napisze jeszcze raz to co napisałem w innym, jednym z kilku tematów na forum o ksenonach: Każdy reflektor ksenonowy ślepi, nieważne czy fabryczny, czy HID.


Góra
  
 
 
 Post #210578 Wysłany: 21 Sty 2009, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
RedDevil napisał(a):
Jest inny rodzaj przesłony ponieważ światło z żarnika ksenonowego jest jaśniejsze i jest go więcej

A konkretnie? Czym ta przesłona się różni? co może że grubsza jest co? :E Tu i tu masz __/--- natomiast w reflektorze z refleksyjnym masz granice __/ a przy palniku ksenonowym robi się z tego plama.

[ Dodano: 20 Sty 2009 23:43 ]
RedDevil napisał(a):
Jednak po załadowaniu bagażnika albo po delikatnym przestawieniu świateł samochód będzie niebezpiecznie oślepiać innych!

Masz elektryczną regulację wysokości? w czym problem? Po załadowaniu bagażnika i zapomnieniu o tym, to nawet halogen daje po oczach.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210793 Wysłany: 21 Sty 2009, 20:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
ipIV napisał(a):
RedDevil napisał(a):
Jest inny rodzaj przesłony ponieważ światło z żarnika ksenonowego jest jaśniejsze i jest go więcej

A konkretnie? Czym ta przesłona się różni? co może że grubsza jest co? :E Tu i tu masz __/--- natomiast w reflektorze z refleksyjnym masz granice __/ a przy palniku ksenonowym robi się z tego plama.

Przesłona jest większa niż w reflektorze soczewkowym z żarówką halogenową.

[ Dodano: 20 Sty 2009 23:43 ]
RedDevil napisał(a):
Jednak po załadowaniu bagażnika albo po delikatnym przestawieniu świateł samochód będzie niebezpiecznie oślepiać innych!

Masz elektryczną regulację wysokości? w czym problem? Po załadowaniu bagażnika i zapomnieniu o tym, to nawet halogen daje po oczach.


W większości reflektorów Angel Eyes np firmy Sonar nie ma elektrycznej regulacji tylko ręczna regulacja śrubami na tylnej ściance reflektora (tak jest w reflektorach które mam w Punto) i nie ma możliwości zamontowania silniczków do elektrycznej regulacji. Dlatego po zamontowaniu żarników ksenonowych takie reflektory rażą. Po załadowaniu ok halogen tez daje po oczach jak zapomnimy o regulacji ale ksenon daje bardziej po oczach bo światło jest jaśniejsze i intensywniejsze.

[ Dodano: 21 Sty 2009 20:29 ]
mrider napisał(a):
RedDevil no to ja Ci powiem że w autach seryjnych, których w opcji wyposażenia dodatkowego są reflektory ksenonowe, mają takie same odbłyśniki i te same szkła. Nawet objętość reflektora i powierzchnia refleksyjna jest taka sama. Różnica jest tylko w osprzęcie i certyfikacie na szkle. Mało tego, tanie, popularne auta mają ten sam certyfikat wybity na szkle reflektora, niezależnie czy fabrykę opuściły z żarówkami, czy żarnikami.

Napisze jeszcze raz to co napisałem w innym, jednym z kilku tematów na forum o ksenonach: Każdy reflektor ksenonowy ślepi, nieważne czy fabryczny, czy HID.


No tylko teraz większość aut fabrycznie wyposażonych w ksenony ma żarniki ksenonowe w reflektorach soczewkowych a nie odbłyśnikowych. A odbłyśnik musi byc inaczej ukształtowany żeby nie oślepiać. A jak ktoś sobie wmontuje chińskie badziewne żarniki które mają losową geometrię żarnika i wmontuje w reflektor odbłyśnikowy to to świeci gdzie chce i razi jak cholera. Sorry ale za 200 czy 300 zeta jest cały zestaw HIDów (przetwornice, żarniki i okablowanie) a sam żarnik philipsa czy osram kosztuje ok 100 zł więc jaka jest jakość tego chińskiego badziewia od razu widać. Zresztą o jakości w tym przypadku to może lepiej nie mówić, bo nie ma sensu. Mamy w Lagunie III biksenony i one nie oślepiają tak jak te marne chińskie podróby. A jechałem już i z naprzeciwka i przed naszą Laguną. Jedynie kiedy jadę pod dużą górkę i światła biją w górę to czasami ktoś mi przyświeci długimi no ale ja już tu nic nie poradzę bo wpływa na to nachylenie drogi. Zresztą jak jeżdżę ze innymi autami z żarówkami halogenowymi to tez się zdarza że jak jadę pod górkę to ktoś mi mignie długimi. Reflektory w każdym aucie mam dobrze wyregulowane.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Ostatnio edytowany przez RedDevil, 21 Sty 2009, 22:29, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #210815 Wysłany: 21 Sty 2009, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
RedDevil O ile dobrze pamiętam to punto I w standardzie ma taką regulację z wnętrza kabiny... - nie jestem tego pewien, ale sejek rocznik 1998 miał.


RedDevil napisał(a):
W większości reflektorów Angel Eyes np firmy Sonar nie ma elektrycznej regulacji tylko ręczna regulacja śrubami na tylnej ściance reflektora

Mam i taką i taką. Ręczna do prawidłowego ustawienia i elektryczna do regulacji w zależności od obciążenia.

Jak w serii miałeś elektryczna regulację, to nie kupiłbym reflektorów bez regulacji.


RedDevil napisał(a):
No tylko teraz większość aut ma ksenony w reflektorach soczewkowych a nie odbłyśnikowych.

Fakt :D


RedDevil napisał(a):
A odbłyśnik musi byc inaczej ukształtowany żeby nie oślepiać

Fakt - mowa o ksenonie w odbłyśniku. Ref. soczewkowy hal. praktycznie się niczym nie różni od soczewkowego ksenonowego.


RedDevil napisał(a):
A jak ktoś sobie wmontuje chińskie badziewne żarniki które mają losową geometrię żarnika


Sprawdzone odstęp między elektrodami lampy taki sam jak długość żarnika w żarówce i odstęp pomiędzy cokołem do początku elektrody taki jak w halogenie do początku włókna :> Źródło światła w tym samym miejscu reflektora.


RedDevil napisał(a):
Mamy w Lagunie III biksenony i one nie oślepiają tak jak te marne chińskie podróby.

Mowa cały czas o wstawieniu chińskiego badziewia do reflektora soczewkowego, a nie do reflektora z odbłyśnikiem.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210837 Wysłany: 21 Sty 2009, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
ipIV ale jeździ też dużo aut które maja reflektory soczewkowe i ksenony zamontowane przez właścicieli a nie fabrycznie i oślepiają też a w niektórych jest tak że nawet jak właściciel zamontuje sobie te chińskie zestawy HID to mu niewiele dają i moje żarówki H1 lepiej świecą :D

Co do elektrycznej regulacji to ja miałem ją standardowo w Punto ale i tak nie uzywałem bo mam twarde sportowe zawieszenie i obciążonym autem nie jeżdżę więc nie była potrzebna. A reflektory które miałem w Punto po zakupie auta miały pourywane zaczepy i w ogóle świeciły tragicznie więc wolałem kupic coś porządnego żeby w końcu coś widzieć przed autem więc wybór padł na Angel Eyes a regulacja elektryczna mi nie jest potrzebna bo jeźdżę sam i żadnego bagażu.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210873 Wysłany: 24 Sty 2009, 04:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
RedDevil napisał(a):
ipIV ale jeździ też dużo aut które maja reflektory soczewkowe i ksenony zamontowane przez właścicieli a nie fabrycznie i oślepiają też

Fakt, jak wsadzi xenon i na tym koniec ;) A jeszcze trzeba ustawić dobrze i pilnować ustawienia w zależnosci od obciazenia i dbać o czystość.

Tutaj czy się będzie oslepiać czy nie to kwestia świadomosci kierowcy co robi. Będzie pilnować wszystkiego, to nie będzie oślepiać... natomiast jak wsadzi ktoś i nie wie, że takie druciarstwo wymaga 'specjalnej troski' to jest jak jest no a jak wsadzi do reflektora bez gładkiej szyby czy do refleksyjnego to już całkiem jest do bani i zawsze daje po oczach.

Jak któryś z powyższych warunków nie bedzie spełniony - będzie dawać po oczach. a jak wszystko jest ok, to będzie dawać po oczach tak samo jak fabryczny ksenon.

[ Dodano: 24 Sty 2009 03:46 ]
Wracając do tematu :P Ludki z ITS wymyślili taki przyrząd do analizy wiązki świateł samochodowych "Analizator Świateł". Pozwala sprawdzić czy spełnione są wymagania homologacyjne itp. Poprosiłem w mailu o listę stacji diag. wyposażonych w to :> Czy dostanę odp nie wiem. Wiem że jest jedna w Warszawie. Bardzo chętnie wybrałbym się z "gzenonem" na pomiar takim urządzeniem. Jak w miejscach powyżej linii światło-cień będą znacznie przekroczone dopuszczalne wartości zdemontuję tego druta co mam pod maską, a jak nie - będę z czystym sumieniem z tym jeździć :E

Jak w moim rejonie nie ma nigdzie SKP z czymś takim, to przy okazji ogólnopolskiego podjadę do wawy na ten pomiar.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211552 Wysłany: 24 Sty 2009, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
W ostatnim numerze Motoru jest temat odnoście tych ksenonów do samodzielnego montażu. Potwierdza się że tego typu rozwiązanie bardzo mocno oślepia kierowców bo reflektor przystosowany do żarówki halogenowej nie źle nakierowuje światło z ksenonu. Jak ktoś chce o tym poczytać to mogę wysłać skany na PW.

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211606 Wysłany: 24 Sty 2009, 16:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
Grzyws napisał(a):
Potwierdza się że tego typu rozwiązanie bardzo mocno oślepia kierowców bo reflektor przystosowany do żarówki halogenowej nie źle nakierowuje światło z ksenonu. Jak ktoś chce o tym poczytać to mogę wysłać skany na PW.

Golf 4 ma reflektor refleksyjny a nie projekcyjny :> Tutaj to nie ma wątpliwości, że reflektor refleksyjny halogenowy z ksenonem daje po oczach zawsze.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 181 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO