You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 18:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #53716 Wysłany: 13 Paź 2007, 11:22; 
 Temat postu: Pytanie o Turbo (1.3 MultiJet) Proszę o pomoc!!!
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
Mam pytanie do osób jeżdżących Kropkami z silnikiem 1.3 16v MultiJet.
Przy jakich obrotach włącza się Wam turbosprężarka? Jeśli to możliwe proszę o szybką odpowiedź.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #54058 Wysłany: 14 Paź 2007, 16:13; 
 Temat postu: Re: Pytanie o Turbo (1.3 MultiJet) Proszę o pomoc!!!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Maciey napisał(a):
Przy jakich obrotach włącza się Wam turbosprężarka? Jeśli to możliwe proszę o szybką odpowiedź.


Powiem szczerze ze nie zwracalem na to uwagi, ale wydaje mi sie ze gdzies czytalem ze to cos okolo 1800-2000 obrotow. Nie jestem tego pewien.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #54066 Wysłany: 14 Paź 2007, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
wyczytałem że w 1.3 multijet w GP załącza się przy 1800, a zdaje mi się,że to ta sama jednostka co w IIFL

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54082 Wysłany: 14 Paź 2007, 16:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
No to mamy problem :(

[ Dodano: 14 Paź 2007 16:50 ]
tzn ja mam :oops:

[ Dodano: 14 Paź 2007 16:50 ]
A tak w ogóle to dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64705 Wysłany: 17 Lis 2007, 00:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lut 2007,
Posty: 6
U mnie włącza się 2000-2500 i zawsze tak było

_________________
II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64709 Wysłany: 17 Lis 2007, 00:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
13MC napisał(a):
U mnie włącza się 2000-2500 i zawsze tak było


Gratuluję 1 posta!!! Jeśli chodzi o moje auto może byłem przewrażliwiony :mysli: na razie jeżdżę i uważam, że jest OK, poważniej bym się zastanawiał gdybym pojeździł innym 1.3, ale jeszcze (niestety) nie miałem okazji...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64722 Wysłany: 17 Lis 2007, 01:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lut 2007,
Posty: 6
Dzięki za gratulacje. Jeśli turbo nie gwiżdże i po wejściu na obroty się włącza to myślę, że nie ma powodów do obaw

_________________
II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64767 Wysłany: 17 Lis 2007, 11:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
Ja też może byłem przewrażliwiony bo gdy pisałem ten post jeździłem tym autem miesiąc, a wcześniej gdy jeździłem dieslem z turbo sprężarka pracowała mi od 1,5 tys.... A jeśli chodzi o gwizdanie to coś tam słychać :) Poza tym gdybym miał coś niedobrze z doładowaniem nie paliłby mi w normi itd...
Aha i jeszcze jedno pytanie tak z ciekawości - bo jakoś ciężko nawiązać kontakt z użytkownikiem mk2 1.3 przy jakich obrotach tak "na oko" ma najlepszy moment tzn w jakich granicach idzie do przodu najżwawiej?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64781 Wysłany: 17 Lis 2007, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
Maciey, google nie boli :)
" 1.3 Multijet ma pojemność niecałych 1,25 litra, ale rozwija niebagatelną moc 90 KM. Moment obrotowy jest przy tym przyzwoity, bo 200 Nm przy 1750 obr/min."

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64786 Wysłany: 17 Lis 2007, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
Dela Trochę kiepsko szukałeś w tych googlach :D
ten 1.3 a dokładnie 1248 ccm ma 70 i 180Nm przy 1750 - to akurat się zgadza, żeby to wiedzieć przeczytałem instrukcje ale nie o to mi chodziło, chodziło mi o to przy jakich obrotach taka Kropka najlepiej się zbiera i tyle jeśli jeździsz taką to mi napisz jeśli nie ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64788 Wysłany: 17 Lis 2007, 12:20; 
 Temat postu:
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
aaaa, to nie mam pojęcia kiedy najlepiej się zbiera :/

"Maksymalna moc wynosi 51kW przy 4000 obrotów/min (70 KM)"

czyli 3500 - 4500 będzie wg.mnie najlepszym zakresem :)

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64801 Wysłany: 17 Lis 2007, 12:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
no właśnie moim błędem było złe zadanie pytania, a Ty przytoczyłeś mi dane GP 90KM :) :lol: a pytałem bo jakoś ciężko jak już mówiłem pogadać z właścicielami Mk2FL 1.3 poza forum... Czy na prawdę jest ich tak mało :mysli: a 3.5 do góra 4 tysięcy to jest prawda - przynajmniej u mnie gartki za dobrą dedukcję :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65102 Wysłany: 18 Lis 2007, 15:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lut 2007,
Posty: 6
Szczerze powiedziawszy to nie wiem, bo jakoś tak nie zwróciłem uwagi, ale tak jak piszecie to po przekroczeniu 3000 żwawo idzie do przodu. Co na pewno sprawdziłem to max prędkość 165-170 km/h oraz spalanie 4,4-4,6 l/100km

_________________
II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65110 Wysłany: 18 Lis 2007, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Cytuj:
czyli 3500 - 4500 będzie wg.mnie najlepszym zakresem


Oj, wysoko troche. Bedzie żarł. Przy 2000-3000 obrotów idzie jak dla mnie najlepiej.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #65122 Wysłany: 18 Lis 2007, 16:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
zgodzę się,że że powyżej 3500 to trochę za dużo :) ja gdy wyprzedzam to obroty są w granicach 3 tysięcy 3500 raczej nie przekraczam.
ka-8 moim zdaniem nie można mówić,że to auto żre :) Przy bardzo dynamicznej jeździe na niskich biegach spalanie na "trip-ie" jest w granicach 5litrów ropy :)
13MC wspomniałeś o spalaniu i szczerze chciałbym mieć takie może napiszesz mi co trzeba zrobić, aby takie uzyskać?
U mnie bardzo rzadkie jest zejście poniżej 5litrów (zazwyczaj ok 5,2)- oczywiście mówię tutaj o wskazaniach wyświetlacza.(dawno nie liczyłem osobiście) Powiedzmy,że jeżdżę w cyklu mieszanym ze wskazaniem na miejski...
Chociaż raz udało mi się zejść do średniego spalania 3.7litra ale ciężko to nazwać jazdą :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65284 Wysłany: 19 Lis 2007, 00:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lut 2007,
Posty: 6
Co trzeba zrobić ? Nie mam pojęcia. Jestem jedynym użytkownikiem auta, jeżdżę nim w cyklu trasa 60%, miasto 40%. Wyświetlacz zazwyczaj pokazuje 4,4-4,5 ale wg mnie przekłamuje o 0,2. Może gdybym jeździł tylko po mieście i w korkach to pewnie by to inaczej wyglądało. Spróbuję zrobić przy najbliższej okazji test to wtedy dam znać jak to wygląda. Aha nie jeżdżę 30-40 km/h i na luzie - żeby nie było niedomówień :D

_________________
II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65287 Wysłany: 19 Lis 2007, 00:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
w moim przypadku trzeba odwrócić proporcje miasta do trasy :) i zaznaczyć,że miasto zazwyczaj w szczycie, więc te 5,2; 5,4l musi być :( Muszę też sam policzyć ile pali dokładnie i czy komputer nie przekłamuje :mysli:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65333 Wysłany: 19 Lis 2007, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
U mnie sprężarka gwiżdże i syczy od około 1800-1900 obrotów ale wyraźnego "kopa" auto zaczyna mieć od około 2000 obrotów.
Myślę, że wszystko masz OK :-)
Turbina kręci się cały czas a porządnie zaczyna pompować przy konkretnych obrotach (jw.).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150965 Wysłany: 29 Lip 2008, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: małopolskie
Rejestracja: 16 Maj 2008,
Posty: 8
U mnie komputer zaniża gdzieś około 0,2- 0,3, według jego wskazań to wychodzi od 3,8 do 4,1 w zależności do sposobu jazdy i warunków (pogoda i ciągniki na drodze, których nie ma jak wyprzedzić) . Teoretycznie jakieś 70% to trasa, ale ta trasa to 90% teren zabudowany i przede wszystkim GÓRKI.
Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Silnik powinno sie trzymać włączony po zatrzymaniu samochodu, ale jak długo? Słyszałem że ok pół minuty. Oczywiście chodzi mi o multijeta


Ostatnio edytowany przez Trappier, 29 Lip 2008, 10:17, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #150967 Wysłany: 29 Lip 2008, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Ja zazwyczaj przy normalnej (czytaj ekonomicznej) jeździe wyłączam po około 30 sekundach od zatrzymania ale jeśli dałeś ostro po garach to i turbina wymaga dłuższego studzenia. Wtedy przytrzymaj go na chodzie przez minutę i będzie OK.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150969 Wysłany: 29 Lip 2008, 10:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: małopolskie
Rejestracja: 16 Maj 2008,
Posty: 8
Dzieki za błyskawiczną odpowiedź. Po garach raczej nie daję, bo to boleśnie mi się odbija przy dystrybutorze. A tak nawiasem mówiąc ciekawe, ze jak ropa szła do góry to paliwo na stacjach drożało z dnia na dzień, a teraz podobno staniała, a na stacjach jakoś nie widać podobnego ruchu w dół (Przynajmniej u mnie).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212519 Wysłany: 27 Sty 2009, 00:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jemielnica
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 104
Jak chodzi o obroty. Ja kręcę kropka do 3000 obr i leci super :] Uzyskałem spalanie 3,2 litra (według wyświetlacza) na 5 biegu i obrotami 1800. Śmieszna prędkość ok 80 km/h :P W cyklu mieszanym polecam nie kręcić autka po obrotach i zmieniać biegi wcześnie, bo ok 2400 obr/min.
Takie są moje uwagi :]
Pozdrawiam posiadaczy dieselka 70 KM :D

_________________
Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214833 Wysłany: 02 Lut 2009, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Ja też jeżdżę takim autkiem i wydaje mi się, że turbina włącza się, jak tylko się gazu doda. :roll:
Ja przeważnie jeżdżę 65 km/h na czwórce przy 2000 tys. obrotów/min. Na czwórce spala mniej jak na piątce przy takiej samej ilości obrotów.
Z tym czekaniem pół minuty po zatrzymaniu, to nie widziałem, żeby coś o tym było w instrukcji. Muszę sprawdzić.

Według instrukcji w przypadku każdej wersji silnika po długiej jeździe trzeba chwile odczekać by dać silnikowi odsapnąć, bo bardzo gorący.

Co wam powiem, to wam powiem, ale jak się do mulijeta verwę wleje, to ma niezłego kopa, większego jak u benzyniaka. Mi to na dwójce opony piszczały, aż się zdziwiłem. :P

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264091 Wysłany: 13 Cze 2009, 15:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Cze 2009,
Posty: 12
u mnie turbo "wyraźnie" słychać od ok. 2700rpm , wcześniej lekko zamula ;)
myślicie że wszystko jest ok?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264528 Wysłany: 14 Cze 2009, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
Wprawdzie mam 1,9 JTD ale obsługa turbodiesla zawsze jest taka sama. Sprężarka daje wyraźny efekt po przekroczeniu pewnych obrotów. U mnie jest to ok. 2400/min. Wcześniej jest to tzw. efekt turbodziury. Silnik rzeczywiście należy wyłączać po odczekaniu pewnego czasu. Wynika to z tego, że turbosprężarka osiąga kilkadziesiąt tysięcy obrotów na minutę. Jest smarowana olejem silnikowym podawanym przez pompę olejową. Po wyłączeniu silnika pompa staje a sprężarka kręci się dalej. Efekty łatwo przewidzieć. Oczywiście dotyczy to głównie intensywnej jazdy z częstymi przyspieszeniami, kiedy sprężarka rozkręca się do maksimum. Przy spokojnej jeździe ten czas może być krótszy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO