You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 05:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #5520 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:00; 
 Temat postu: Kilka pytań odnośnie przeglądu przy 80 000km.
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Bukowno
Rejestracja: 29 Sty 2007,
Posty: 3
Witam wszystkich serdecznie :)

Kupiłem niedawno 2 letniego punciaka IIFL z gazem
wszystko jest super poza faktem że poprzedni właściciel machnął nim w 2 lata 80 000 km, w dodatku na gazie...
I teraz nasuwa się kilka pytań:
1. Czy w związku z tym że poprzedni klient jeździł na gazie, to silnik jest w pewnym sensie wyeksploatowany? słyszałem że instalacja gazowa wpływa niekorzystnie na silnik, czy to prawda? Instalacja gazowa jest montowana w ASO, jest to włoska instalacja Tartarini.
2. Silnik po nocnym staniu w wolnostojącym garażu po odpaleniu gaśnie, tzn muszę go troche przygazować czyli rozgrzać aby wszystko było ok, w dodatku początkowo głośno chodzi, coś w nim klekota, ale tylko do momentu rozgrzania - albo tłuką się zawory (w co wątpię) albo podejrzewam że brakuje mu ssania, bo silnik nie może wskoczyć na wysokie obroty, czyżby padł czujnik temperatury wody (układu chłodzącego) ?
3. skoro silnik przejechał już 80 000km to powinienem w nim zrobić taki obszerniejszy przegląd, planuje następujące rzeczy:
- sprawdzić i wyregulować zawory
- wymienić rozrząd
- wymienić świece i akumulator
- wymienić płyn w chłodnicy
- wymienić płyn hamulcowy
- sprawdzić hamulce
- wymienić filtr do gazu, paliwa, powietrza
- sprawdzenie układu wtryskowego
- ssanie (wzbogacenie mieszanki)
Czy coś pominąłem lub chce zrobić niepotrzebnie? zwłaszcza te 2 ostatnie pozycje?
4. Jak jadę prostą droga to słychać jakby takie lekkie stukanie w oponach, jakby był gwóźdź wbity w opone, ale nie jest, czy może trzeba by wyważyć koła? może ustawić zbierzność? ale nie sciąga mi samochodu więc to chyba nie zbierzność....

Z góry dziękuje za rady. Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony. Posiadam wersje 1.2 Actual doposażoną w drugą poduszkę powietrzną, instalacje radiową z 6 głośnikami oraz lakierowane zderzaki, jest to wersja 3 drzwiowa, kolor czerwony. Kupiłem go bo mi sie spodobał i była okazyjna cena :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #5525 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Witam! 8)
Podejrzewam że należy wyregulować instalację gazową! (wogóle to na gazie gaśnie czy na benzynie :> ?)

Ten silnik u mojego znajomego przejechał 260 tys. km na gazie, a na dodatek w nauce jazdy i jest sprawny! Spala nadal prawidłową ilość oleju więc wątpie, aby się znacząco szybciej zużywał! ;)

A propos... głośno to stuka w silniku :> ? Bo u mnie nawet w nowym do momentu rozgrzania pracuje dużo głośniej, więc jeśli nie za głośno to nie ma się czym przejmować... Aczkolwiek musiałbym tego posłuchać! ;D

Z tych czynności serwisowych co wymieniłeś to bym sie zajął zaworami i wymianą płynów, ewentualnie rozrządem jeśli nie był wymieniany... ;)

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Ostatnio edytowany przez golab 30 Sty 2007, 16:55, edytowano w sumie 5 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #5526 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Bukowno
Rejestracja: 29 Sty 2007,
Posty: 3
golab napisał(a):
Witam! 8)
Podejrzewam że należy wyregulować instalację gazową! (wogóle to na gazie gaśnie czy na benzynie :> ?)

Ten silnik u mojego znajomego przejechał 260 tys. km na gazie, a na dodatek w nauce jazdy i jest sprawny! Spala nadal prawidłową ilość oleju więc wątpie, aby się znacząco szybciej zużywał! ;)

A propos... głośno to stuka w silniku :> ? Bo u mnie nawet w nowym do momentu rozgrzania pracuje dużo głośniej, więc jeśli nie za głośno to nie ma się czym przejmować... Aczkolwiek musiałbym tego posłuchać! ;D

Z tych czynności serwisowych co wymieniłeś to bym sie zajął zaworami i wymianą płynów, ewentualnie rozrządem jeśli nie był wymieniany... ;)


w silniku to raczej takie klekotanie, jak w starym ropniaku :D
ale tylko do momentu rozgrzania, przygazuje go z 15 sekund i juz chodzi silnik jak burza, miałem wczesniej SC i nawet jak stał całą noc na mrozie -10stopni to zapalał od kopa i nic nie chodziło głośniej....
Jeszcze nie jeździłem nim na gazie, mam go dopiero 2 dni :) wiec po co regulować instalacje gazową, co mam rozumieć przez hasło "regulacja instalacji gazowej" ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #5527 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
A to jest instalacja mieszalnikowa czy sekwencyjna :> ?

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #5528 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
juicepp napisał(a):
4. Jak jadę prostą droga to słychać jakby takie lekkie stukanie w oponach, jakby był gwóźdź wbity w opone,

Może kamyczek w bieżniku? :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #5529 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Bukowno
Rejestracja: 29 Sty 2007,
Posty: 3
golab napisał(a):
A to jest instalacja mieszalnikowa czy sekwencyjna :> ?

chciałbym aby to była sekwencja :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #5530 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Hehe... :P

Jeśli silnik pracuje poprawnie na gazie to nie ma potrzeby regulacji... Jeśli natomiast gaśnie albo coś, to konieczna jest regulacja składu mieszanki! Należy także dbać o elementy takie jak świece (zaleca się wymieniać raz na pół roku!), a także filtry i przewody wysokiego napięcia!

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Ostatnio edytowany przez golab, 29 Sty 2007, 20:44, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #5531 Wysłany: 29 Sty 2007, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
i olej przy gazie należy wymieniać max co 10 000km ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #5539 Wysłany: 29 Sty 2007, 21:26; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Gaz przy tym silniku to żadne problem jeżeli jest to porządna instalacja gazowa, z tego co napisałeś twoją instalacje montowało ASO ( o ile poprzedni właściciel powiedział prawdę) więc możesz spać spokojnie.
Kuzyn ma w Pandzie zamontowany gaz ma już przejechane 200 tyś i autko nadal śmiga jak należy.

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #5609 Wysłany: 29 Sty 2007, 23:43; 
 Temat postu:
juicepp napisał(a):
1. Czy w związku z tym że poprzedni klient jeździł na gazie, to silnik jest w pewnym sensie wyeksploatowany? słyszałem że instalacja gazowa wpływa niekorzystnie na silnik, czy to prawda? Instalacja gazowa jest montowana w ASO, jest to włoska instalacja Tartarini.

wszystko zależy od tego jak był eksploatowany na gazie generalna zasada jest taka - nie kupuje sie auta na gazie, tylko samemu sie gazuje, wtedy nie ma takich dylematów.
Tak samo, jak nie powinno sie gazować nówki, tylko dotrzeć ją dobrze do ok 20-30 tys km na benzynie i dopiero gazować.
Jak instalacja była dobrze założona, dobrze serwisowana to i 200 tys można na gazie zrobić (podobno :D )


juicepp napisał(a):
2. Silnik po nocnym staniu w wolnostojącym garażu po odpaleniu gaśnie, tzn muszę go troche przygazować czyli rozgrzać aby wszystko było ok, w dodatku początkowo głośno chodzi, coś w nim klekota, ale tylko do momentu rozgrzania - albo tłuką się zawory (w co wątpię) albo podejrzewam że brakuje mu ssania, bo silnik nie może wskoczyć na wysokie obroty, czyżby padł czujnik temperatury wody (układu chłodzącego) ?

po 1 świece i kable - to pierwsza rzecz jeśli sa problemy z odpaleniem - kiedy wymieniane??
po 2. klekotanie po nocy to norma, po chwili powinno przejść, jak nie to przyczyną może być olej (kiedy wymieniany, jaki olej??) oraz właśnie zawory (nie wiem czemu je wykluczasz - przy gazie powinno sprawdzać sie je co ok 20 tys km)


AD 3. - oleju nie widze, a akumulator jak dobry to daj sobie spokój


juicepp napisał(a):
4. Jak jadę prostą droga to słychać jakby takie lekkie stukanie w oponach, jakby był gwóźdź wbity w opone, ale nie jest, czy może trzeba by wyważyć koła? może ustawić zbierzność? ale nie sciąga mi samochodu więc to chyba nie zbierzność....

moze kamień. Jakbyś miał nie wyważone koła, to na pewno nie stukałoby jak gwóźdź tylko trzęsło kierownicą przy wyższych prędkościach


Góra
  
 
 
 Post #5620 Wysłany: 30 Sty 2007, 00:05; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Wojtas_BB napisał(a):
tylko trzęsło kierownicą przy wyższych prędkościach

Miałem tak jak wyważenie poszło po wjechaniu do dziury przy przebiegu 45000km ;) 40zł w wulkanizacji i auto jeździ jak nowe :D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12292 Wysłany: 09 Mar 2007, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łomża
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 7
Nie przejmuj się przebiegiem-ja przez 3 lata zrobiłem 160tyś. Rozrząd wymienia się co 12tyś no ale co 10tyś trzeba zrobić serwis. Klekotanie u mnie pojawiło się po wymianie rozrządu-na 2 dzień poprawili i jest ok. Jak silnik zimny to trochę musi klekotać-TOBIE jak jest zimno to też się trzęsiesz i klekoczesz:-)

[ Dodano: 09 Mar 2007 22:57 ]
Sorki-rozrząd wymieniamy co 120tyś :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28915 Wysłany: 19 Cze 2007, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 31
wojtek1503 napisał(a):
Nie przejmuj się przebiegiem-ja przez 3 lata zrobiłem 160tyś. Rozrząd wymienia się co 12tyś no ale co 10tyś trzeba zrobić serwis. Klekotanie u mnie pojawiło się po wymianie rozrządu-na 2 dzień poprawili i jest ok. Jak silnik zimny to trochę musi klekotać-TOBIE jak jest zimno to też się trzęsiesz i klekoczesz:-)

[ Dodano: 09 Mar 2007 22:57 ]
Sorki-rozrząd wymieniamy co 120tyś :shock:



Ja proponuję wymienić pasek rozrządu, bo tu o nim mowa a nie o kompletnym rozrządzie, nie tak jak pisze książka po 120 , czy nawet po 140 tys. km. tylko po 80 000 max. Wszystko zależy od stylu jazdy i samego materiału, z którego wykonany jest pasek. Nie warto czekać aż tak długo , zbyt wiele jest do stracenia. Jeśli szczeli pasek rozrządu w najlepszym wypadku pokrzywią się zawory co jeszcze nie jest takim kosztem naprawy, a w najgorszym to wymiana całej jednostki napędowej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28937 Wysłany: 19 Cze 2007, 16:23; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
pasek rozrządu max co 5 lat lub co 120kkm :>

[ Dodano: 19 Cze 2007 16:24 ]
muszę w te wakacje zmienić, bo autko we wrześniu będzie miało 5 lat :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28969 Wysłany: 19 Cze 2007, 22:35; 
 Temat postu: Re: Kilka pytań odnośnie przeglądu przy 80 000km.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
juicepp napisał(a):
1. Czy w związku z tym że poprzedni klient jeździł na gazie, to silnik jest w pewnym sensie wyeksploatowany? słyszałem że instalacja gazowa wpływa niekorzystnie na silnik, czy to prawda?


Miałem okazję przejechać już wiele km na gazie (co prawda nie bylo to zadnym z modeli Punto) i żadnego negatywnego wpływu na silnik nie stwierdziłem. :)

juicepp napisał(a):
2. Silnik po nocnym staniu w wolnostojącym garażu po odpaleniu gaśnie


Jeżeli gaśnie jeszcze pracując na benzynie, to niestety ale w autach z gazem (tych z parownikiem, innymi nie jezdzilem) czasem tak bywa. Jakos mi to szczegolnie nie przeszkadzalo. Cos takiego sie zdarzalo tylko przy pierwszym rozruchu, mam wrazenie ze to ma cos wspolnego z "uczeniem" sie ukladu regulujacego ustawienia zaplonu czy innych parametrow ktory "przyzwyczaja" sie do jazdy na LPG i gorzej pracuje na benzynie przy rozruchu. Oczywiscie moge sie mylic...

juicepp napisał(a):
początkowo głośno chodzi, coś w nim klekota, ale tylko do momentu rozgrzania - albo tłuką się zawory


Ja podejrzewam zawory wlasnie... Nie wiem jaki masz silnik, ale przy pierwszym rozruchu Punto I 1242cm3 / 75KM, zwlaszcza przy mroznych porankach zawory lubialy sobie poklekotac na dzien dobry. To trwalo na oko nie wiecej jak okolo 10 sekund, potem sie uciszalo.

juicepp napisał(a):
akumulator


Akumulator? Podjedz do warsztatu od akumulatorow niech sprawdza w jakiej kondycji. :) Moze sie okazac ze jest w dobrej formie, wiec po co od razu zakladac wymianę?

juicepp napisał(a):
- sprawdzenie układu wtryskowego
- ssanie (wzbogacenie mieszanki)


Ja nie jestem fachura jezeli chodzi o mechanike, ale czy posiadanie przez silnik ukladu wtryskowego nie eliminuje czasem mozliwosci recznego "ssania"? Raczej chyba chodzi o to czy jakis elektroniczny uklad poprawnie reguluje sklad mieszanki a nie o ssanie jak to rozumie sie potocznie.

juicepp napisał(a):
4. Jak jadę prostą droga to słychać jakby takie lekkie stukanie w oponach, jakby był gwóźdź wbity w opone


Sprawdz czy nie masz kamyka w biezniku. :)

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 9:38 pm ]
ipIV napisał(a):
i olej przy gazie należy wymieniać max co 10 000km


:?: A z jakiego powodu? Zawsze pamietam ze olej przynajmniej na oko byl w lepszej kondycji w autach jezdzacych na gazie niz na benzynie. Jak wymiana podchodzila to w "benzynowych" byla juz czarna smoła a nie olej, a w "gazikach" bylo jeszcze niezle...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29051 Wysłany: 20 Cze 2007, 14:20; 
 Temat postu:
Mam kropkę z gazem i w ASO powiedzieli mi aby olej zmieniać co 15tys. km lub przy mniejszym przebiegu rocznym, co rok. Świece i filtry trzeba wymieniać w czasie o połowę krótszym niż podaje ASO dla benzyny. Regulację gazu najlepiej robić co 10 tys. km. a na pewno po wymianie świec i filtrów. Kable WN przy gazie również powinny być inne niż standardowo.
Co do wpływu gazu na żywotność silnika to są fakty i mity. Większość to te drugie :wink: Obecne konstrukcje silników wtryskowych zasilanych benzyną bezołowiową są zaawansowane technicznie do tego stopnia, że zmiana paliwa na LPG posiadający mniejszą wartość opałową nie zmienia w jakiś zauważalny sposób żywotności silnika. Z obliczeń jakie wykonywaliśmy na uczelni właśnie na fiatowskich silnikach Fire wychodzi tak, że dwa silniki pracujące w takich samych warunkach (jeden na benzynie, drugi na gazie), gdy benzyniak kwalifikuje się do remontu przy 250tys. km. to gazownik przy 220tys. km. (w przeliczeniu godzin pracy silnika na przebieg gdyż tylko tak da się sprawdzić dwa silniki w warunkach zgodnych w 97%). Jak widać różnica znikoma. Nie twierdzę jednak że to jest jakaś reguła. Dużo można poczytać o wpływie gazu na silnik i zdania są odmienne, poparte doświadczeniami itp tak, że każdy ma rację... Prawda jest taka, że każdy silnik w aucie zachowuje się inaczej i to trzeba sprawdzić samemu w praktyce.

ka-8 co do punktu 2 masz rację. Fiaty mają zbyt czułą elektronikę i bardzo często jest tak że po dłuższym jeżdżeniu na gazie centralka wtryskowa lubi się rozregulować.
Ssanie w wtryskowcach jest automatyczne. Prosty układ podciśnieniowy :) Pod względem wzrostu temperatury odchyla się membrana zmieniając podciśnienie i za pomocą tego regulowany jest m.in. skład mieszanki. To tak w skrócie bo oczywiście dochodzą tutaj odczyty z sondy Lambda, ingerencja centralki wtryskowej itp.

Co do klekotania to w kropku tego nie zauważyłem, ale za to sejtek 1.1 serwisowany tylko w ASO zawsze klepie jak jest zimny (chodzi podobnie jak diesel na wolnych obrotach) i podobno ten typ tak już ma.


Góra
  
 
 
 Post #29068 Wysłany: 20 Cze 2007, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
mrider napisał(a):
ka-8 co do punktu 2 masz rację. Fiaty mają zbyt czułą elektronikę i bardzo często jest tak że po dłuższym jeżdżeniu na gazie centralka wtryskowa lubi się rozregulować.


No o Fiacie nie moge tego powiedziec bo na gazie to nimi nie jezdzilem, ale Opel i Lanos to tak niestety mialy. :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222222 Wysłany: 24 Lut 2009, 00:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2009,
Posty: 10
wojtek1503 napisał(a):
Nie przejmuj się przebiegiem-ja przez 3 lata zrobiłem 160tyś. Rozrząd wymienia się co 12tyś no ale co 10tyś trzeba zrobić serwis. Klekotanie u mnie pojawiło się po wymianie rozrządu-na 2 dzień poprawili i jest ok. Jak silnik zimny to trochę musi klekotać-TOBIE jak jest zimno to też się trzęsiesz i klekoczesz:-)

[ Dodano: 09 Mar 2007 22:57 ]
Sorki-rozrząd wymieniamy co 120tyś :shock:


co 12k km rozrząd? przepraszam, bardzo ale nawet maluch tego nie wymagał, w puncie mojego taty rozrząd robiliśmy raz ok 60k km temu, za nie długo znowu by się przydało, ale pewnie jeszcze te 20k km przejedzie.

Może tam powinno być 120k km?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO