You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 20:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #611494 Wysłany: 12 Wrz 2012, 17:39; 
 Temat postu: Krzywe ustawienie kierownicy - help
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Cześć. Ostatnio zlikwidowałem sobie stuki pod kierownica jednak po założeniu jest ona krzywa (przechylona w prawą stronę, wtedy kiedy auto jedzie prosto). Proszę podpowiedźcie co mogę zrobić aby to zlikwidować i ją wycentrować.

Odkręcałem i przykręcałem kierownicę kilka razy przesuwając ząbek kierownicy na wieloklinie osi kierownicy w prawo o jeden lub w lewo o jeden. Efekt jest taki, że jeśli auto jedzie prosto to albo kierownica jest przechylona lekko w prawo albo lekko w lewo. Mnie to osobiście denerwuje i dlatego chciałbym tą osobliwość zlikwidować. Czy przesunięcie ją na zębach ale jeszcze niżej - przed krzyzakiem pod stacyjką ma sens? Nadmienię że stało się tak po tym jak całkowicie ściągnąłem kierownicę, oś, stacyjkę, wszystko od krzyżaka w górę (wymiana łożysk igiełkowych w kolumnie kierownicy).

Na zdjeciu przedstawiam sytuację kiedy auto jedzie prosto a kierownica jest scentrowana, przechylona w prawo. No mnie szlag trafia, możecie uwierzyć lub nie :).


Załączniki:

Góra
 Profil  
 

 
 Post #611501 Wysłany: 12 Wrz 2012, 18:00; 
 Temat postu: Re: Krzywe ustawienie kierownicy - help
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
Cytuj:
Czy przesunięcie ją na zębach ale jeszcze niżej - przed krzyzakiem pod stacyjką ma sens?

tak jeżeli tam odkręcałeś
PS , przed takimi operacjami najlepiej sobie zaznaczyć, jak ma być włożony żeby się kiera nie skręciła , tak jak tobie :wink:

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #611525 Wysłany: 12 Wrz 2012, 18:56; 
 Temat postu: Re: Krzywe ustawienie kierownicy - help
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
niestety zapomniałem zaznaczyć i jest przekręcona, więc szukam sposobu na powrót do oryginału :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #611802 Wysłany: 13 Wrz 2012, 20:14; 
 Temat postu: Re: Krzywe ustawienie kierownicy - help
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011,
Posty: 271
Pomógł: 1
wydaje mi sie ze pozostala ci jedynie metoda prob i bledów


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612166 Wysłany: 15 Wrz 2012, 09:27; 
 Temat postu: Re: Krzywe ustawienie kierownicy - help
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 575
Pomógł: 1
8850 napisał(a):
Na zdjeciu przedstawiam sytuację kiedy auto jedzie prosto a kierownica jest scentrowana, przechylona w prawo. No mnie szlag trafia, możecie uwierzyć lub nie :).


Znam ten ból, ale po paru miesiącach się przyzwyczaiłem :E Chociaż, może wreszcie też to zrobię, skoro to nie jest aż tak skomplikowane. Jak skończysz to daj znać, będę miał pewne pytanko :)

_________________
http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=11749
Bo
Mogę
Więcej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612663 Wysłany: 17 Wrz 2012, 15:07; 
 Temat postu: Re: Krzywe ustawienie kierownicy - help
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Wg. mnie do regulacji są 3 miejsca, wystarczy że wyregulujemy w jednym miejscu i powinno być OK, ale nie zawsze. Wydaje mi się że wyregulowałem ją teraz ostatecznie przerabiając punkt 2. Ale muszę przejechać dłuższy dystans, bo miałem tylko chwilkę czasu. Teraz te 3 miejsca.

1. Pierwsze najprostrze miejsce to odkręcić samą kierownice. Klucz nasadowy 24 z przedłużką i taki przegub wydłużony i tylko jedna śruba mocno zakręcona i na niej jest wieloklin. Wyciągnąć trąbik - nie jest przykręcany - wydłubać kluczykiem w moim modelu, wypiąc kabelki od trąbika, wyciągnąć kierownicę, przesunąć kierownicę o ząbek/dwa/trzy, zależy jak jest mocno skrzywiona i założyć. Tutaj jest najwięcej ząbków wieloklinu. Przypominam że mam kierownicę bez wspomagania i bez poduszki powietrznej.

2. Jak to nie pomoże jak u mnie bo albo lekko skrzywiona na prawo albo lekko na lewo, to odkręcić obudowę plastikową pod kierownicą 3 śrubki. potem wypiąć wszystkie wtyczki z kabelkami zlokalizowane pod kierunkowskazami i pod przyciskiem awaryjnym, a następnie odkręcić 4 śruby mocujące korpus kierownicy do karoserii auta (ukryte odkręca się od dołu, kluczem nasadowym z przedłużeniem nr. chyba 10). Cały korpus kierownicy z kierunkowskazami, plastikami obudowy spadnie nam w dół (przytrzymać). Ona trzyma się tylko na krzyżaku który wchodzi w podłogę. Pod kierukowskazami jest śruba chyba nr 13 przy drugim wieloklnie i krzyżaku odkręcamy ja i tutaj jest druga regulacja na wieloklinie (ja tutaj sobie wyregulowałem). PUnkt 2 czyli ten co opisuję nie wymaga wogóle ściągania kierownicy, ale trwa najdłużej.

3. Ostatnia regulacja jest w miejscu gdzie krzyżak i pręt kierowniczy wchodzi w podłogę. Wieloklin jest zaraz przy podłodze za pedałąmi hamulca i gazu. TEgo nie ruszałem.

Uwagi: Przy odkręcaniu pierwszy raz kierownica bardzo mocno trzyma, cholernie mocno to normalne, uderzać od dołu pięściami na chama najlepiej z kolegą równocześnie z 4 stron i uwaga jak wyleci to mocno. Ja miałem podbite oko bo byłem na lini wypadnięcia kierownicy. Kierownica wyleci w kierunku zagłówków. Ściągnięcie kierownicy to tak naprawdę prosta sprawa, dostanie się do drugiego krzyżaka również prosta sprawa. Ja lałem wd40 przed ściąnięciem kierownicy ale to dużo nie pomogło, trzeba bić kierownicę pięśćiami od dołu w kierunku zagłówków. Przy skręcaniu dokręcić śruby lekko i pojeździć. Napewno będziemy musieli poprawić raz/dwa/trzy razy.
Ja w trakcie regulacji również jeździłem ze ściągniętą kierownicą i ją zakładałem, ściągałem z wieloklinu podczas jazdy więc nic strasznego się nie dzieje ;) Widok ludzi którym pomachasz kierownicą podczas jazdy jest bezcenny :). Regulacje są naprawdę bardzo proste, kierownica i cały układ jest zbudowany banalnie i nie da się tego zepsuć lub źle założyć, całość i regulacja zajmuje kilkanaście minut o ile już kiedykolwiek ściągało się kierownicę. Śruba główna pod trąbikiem oraz na krzyżaku poniżej kierunkowskazów jest zalakierowana - normalne.

Ponadto jeśli odpowiednio przykręci się 4 śruby mocujące kolumnę kierownicy do karoserii to kierownica jest bardziej luźniejsza lub bardziej sztywna. tzn. kręci się nią lżej lub ciężej. Aby kręciła się lżej wtedy 4 śrubki poniżej kierunkowskazów mocują dokręcamy jednocześnie po kolei. jeśli chcemy ciężej to przykręcamy do końca stawianego oporu jedną najbliżej pręta wchodzącego do podłogi, potem do końca drugą, trzecią i czwartą. Najprawdopodobniej zmienia się wtedy o milimetr/dwa/trzy? odległość pręta i krzyżaków od podłogi (jest bliżej podłogi) i jest ciężej ją obracać.

Wieloklin pod kierunkowskazami drugi jak i ten trzeci wieloklin w podłodze możemy obejrzeć kładąc głowę na wycieraczce samochodowej przy pedałach i patrzymy pod deskę rozdzielczą. Mnie niesamowicie wkur**** krzywa kierownica bo na nią ciągle patrzę i uważam że warto ją naprostować, proste, w miarę szybkie w naprawie, nic nie kosztuje. Powodzenia!

[ Dodano: 17 Wrz 2012 15:07 ]

Ha! :(
Dziś sprawdziłem dokładnie pojeździłem na różnych odcinkach. JEdnak jeszcze kierownica nie jest wycentrowana. Cholera!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779657 Wysłany: 30 Cze 2015, 13:27; 
 Temat postu: Re: Krzywe ustawienie kierownicy - help
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
Odgrzeję temat bo naczytałem się postów o tym jak to po ,,laserowym" ustawianiu zbieżności wyniki są super ksiązkowe a kierownica krzywo.

8850 napisał(a):
. Regulacje są naprawdę bardzo proste, kierownica i cały układ jest zbudowany banalnie i nie da się tego zepsuć lub źle założyć

Chyba jednak nie skoro :
8850 napisał(a):
JEdnak jeszcze kierownica nie jest wycentrowana

A wystarczyło jezeli jest przekręcona w prawo:
-prawy drążek wkręcić(skrócić) o 1/4 obrotu
-lewy drążek wykrecić(wydłużyć) o 1/4 obrotu
I tak do skutku aż kierownica będzie idealnie prosto.Jeżeli zrobimy to dokładnie to zbieżność nam się nie rozjedzie.Pod warunkiem,że przed operacją była dobrze ustawiona.

Autor tematu poprzestawiał wieloklin,krzyzak,listwę itp. i pewnie w lewo miał kąt zawracania 20m a w prawo 5m :E Aż dziw,że nie szorowało o nadkole lewe lub prawe.

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO