You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 09:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #274828 Wysłany: 26 Lip 2009, 13:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Należy po 1000km dokręcić głowice. Tak jest ogólnie przyjęte i nawet w instrukcji masz taki zapis.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 

 
 Post #274865 Wysłany: 26 Lip 2009, 15:56; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
w instrukcji masz taki zapis.

W instrukcji czego?
Mi po wymianie upg nic nie mówili, żebym przyjechał dokręcić czy coś, wymianę miałem ok 5tys km temu i zero problemów jak dotąd.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274885 Wysłany: 26 Lip 2009, 17:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
W instrukcji od Punto tego nie napisano. Co nie zmienia faktu że należało by i w przypadku silników FIRE dokręcic głowice po tych 1000km. To że teraz nic się nie dzieje o niczym nie świadczy. Poczekamy jak długo UPG Ci wytrzyma.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274888 Wysłany: 26 Lip 2009, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel: Pamiętam, że gdzieś na forum była dyskusja o dokręcaniu i właśnie ktoś mówił, że trzeba dokręcać a ktoś inny, że w nowszych silnikach już nie ma takiej potrzeby, tylko dokręcenie kluczem dynamometrycznym a potem o kąt. Ale zobaczymy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274984 Wysłany: 26 Lip 2009, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 25 Lip 2009,
Posty: 6
hej ni ja mam punto I , z 1998roku - benzyniak - gaz ( 1.1), wymiana uszczelki była prawdopodobnie peirwszy raz ( jestem drugi wlasciciel) w każdym bądź razie kazano mi po tysiaku km przyjechać i dokręcić, czemu po co na co nie wiem nie znam się na samochodać ( jesli chodzi o "pod maska";) ) dlatego pytąłem tutaj;)
WIem tylko tyle, że auto bede musial na pare godzin zostawić ( czemu taK DLUGO TEGO TEZ NIE WIEM;) no ale tak mi powiedziano:))
pozdrawiam:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277730 Wysłany: 06 Sie 2009, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
to ja sie podepne, bo nie wiem juz ile szykowac mamony i co robic


objaw mam taki, ze bierze olej i ostatnio dosc czesto kopci na szaro/niebiesko. co zrobic aby bylo ok ? oplaca sie robic remont silnika czy kupowac nowy juz lepiej ? [punto 1.1 , gaz , 1998 , przebieg teraz 129 400


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277739 Wysłany: 06 Sie 2009, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
nikt ci nie powie co masz nie tego. zrob pomiar sprezania, przyczyn moze byc kilka np pierscienie puszczaja olej, uszczelniacze sa kiepskie, ale przez uszczelke pod glowica oleju nie powinno brac. przebieg masz maly jesli jest orginalny to remont pewnie nie jest potrzebny bo tyle to silniki malucha wytrzymywaly. ile bierze ci tego oleju?

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277743 Wysłany: 06 Sie 2009, 18:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
zapomnialem tez dodac, ze nigdzie wycieku nie ma , pod korkiem nie ma osadu. a bierze mi hmmm od wiosny do lata z 5 l mi wzielo a jezdzilem raczej nie za duzo, to co czasem do szkoly (40km w jedna strone) do rodzinki czasem ( tez 40 km ), a tak to glowie do marketu czy siostre na rehabilitacje odiwesc jak miala, ciezko mi powiedziec ile bierze, bo nie wiem ile jeszcze jest oleju jak bagnet suchy a kontrlka sie jeszce nie pali. niedawno zalalem 1.5 l i mialem stan wiec zczaje moze jutro ile mam, ale gdzies tak pewnie 3 ,4 litry na 1000 km pali, co jest za duzo, bo nawet w ksiazce pisze 1l na 1000km. chcialbym sie zorientowac w cenie, bo nie chce aby mechanicy mnie wyrolowali, bo za bardzo sie nie znam na tym.


pomiar sprezenia zrobie jak tylko uda sie umowic z kolega ojca ktry ma sprzet i wie jak to zrobic, ale ciezko go zlapac bo ciagle nie ma czasu ;/



nie wiem czy tez silnik nie jest za slaby bo pod dosc pochyla gore musze na 2 sie wgrzerbywac z predkoscia 20-30 km/h i pod gorki raczej ciezko zeby utrzymac predkosc, musze sie niezle rozpedzic, ale to chyba normalka przy 55 koniach, sam nie wiem jeszcze bo jak robilem rpawko to troszke mocniejsze auta byly


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277819 Wysłany: 07 Sie 2009, 08:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Gru 2008,
Posty: 137
Wrzucę kilka słów od siebie bo jak czytam to czasami diabli mnie biorą.Główic aluminiowych nie dokręca się.Po to pierwsze dokręcanie jest trzy etapowe aby głowica ułożyła się-koniec kropka.Dokręcało sie głowice żeliwne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280101 Wysłany: 17 Sie 2009, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
Cygan napisał(a):
Wrzucę kilka słów od siebie bo jak czytam to czasami diabli mnie biorą.Główic aluminiowych nie dokręca się.Po to pierwsze dokręcanie jest trzy etapowe aby głowica ułożyła się-koniec kropka.Dokręcało sie głowice żeliwne.

czyli nie trzeba dzieks.

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282897 Wysłany: 27 Sie 2009, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Miałem ten sam problem brał tyle samo oleju i połykał płyn chłodniczy wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie, wymienione uszczelniacze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283166 Wysłany: 28 Sie 2009, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Sie 2009,
Posty: 27
1. jezeli dymi ci zaraz po uruchomieniu silnika i po chwili przestanie to glowica
2. jesli dymi lekko a w trakcie przyspieszania (a szczegolnie na wysokich obrotach) dymi bardziej intensywnie to pierscienie
3. jesli ubywa ci plynu chlodniczego a nie ma wyciekow to albo uszczelka albo peknieta glowica

tyczy sie punktu 1,2
W glowiece trzeba wymienic gniazda i uszczeliacze zaworowe wymien tez sruby do glowicy (koniecznie) zebys w przyszlosci nie mial z nimi problemow podrugie lubią urywać sie przy dokręcanie, uszczelnienie walka rozrzadu i uszczelke klawiatury a pozatym dobry mechanik powie ci zeby wymienic pasek rozrzadu

a co do dokrecanie:

nie ma znaczenia czy glowica jest zeliwna czy aluminiowa zalezy od technologi i czasami w nowych samochodach trzeba dokrecac
dokladny opis etapow, nomentow oraz czy trzeba dokrecac bedzie opisane na opakowaniu uszczelki

polecam ci erling albo goetze najlepsze uszczelki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287607 Wysłany: 12 Wrz 2009, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 10
Witam,mój kropek jest po wymianie uszczelki pod głowicą,niby wszystko ładnie pięknie,rozrząd ustawiony i ....lipa.Samochód po założeniu paska na alternator nie odpala,bez paska odpali ale nie chodzi tak jak ma.Co to może być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287626 Wysłany: 12 Wrz 2009, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
marlu25 napisał(a):
Samochód po założeniu paska na alternator nie odpala,bez paska odpali

Wow, to już jest naparwdę dziwne... Może rozrusznik dogorywa?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287627 Wysłany: 12 Wrz 2009, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A czy oby na pewno dobrze podłączony ten alternator?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287630 Wysłany: 12 Wrz 2009, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Jeszcze możliwe, że alternator jest na amen zapieczony, ale to by się chyba raczej pasek ślizgał a nie silnik blokował.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287636 Wysłany: 12 Wrz 2009, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
W marcu jak poszly mi lozyska w altku, to na poczatku szly iskry i dym a pozniej juz nie moglem odpalic silnika bo blokowalo....

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287816 Wysłany: 13 Wrz 2009, 15:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 10
no chyba źle nie da się go założyć.przynajmniej tak mi się wydaje.dodam że nie odłączyłem akumulatora podczas naprawy,może to był błąd?i może wystarczy go zresetować?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288854 Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
a powiedzcie mi jaki bedzie mniej wiecej koszt remonty silnika aby mi nie bral tego oleju ? zmieszcze sie w 500 zl ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289044 Wysłany: 17 Wrz 2009, 08:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
sebul: to zależy w któym miejscu bierze olej itd. Trudno powiedzieć jakie koszty.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293594 Wysłany: 28 Wrz 2009, 22:57; 
 Temat postu: Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Tydzień temu oddałem kropkę do remontu, 160 tys., brał olej, mało mocy, wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelniaczy i pierścieni. Koszty 300zł części + 200zł robocizna=500zł. Mechanik powiedział, że cylindry są w idealnym stanie i przejadę spokojnie 400tys. Lepiej zrobić remont niż kupować inny silnik - takie moje zdanie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #504846 Wysłany: 13 Wrz 2011, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Wrz 2011,
Posty: 15
pajo102 -chyba ktos Cie trochę oszukał z tym remontem... Zerknij na mój kosztorys:

Dziś głowice odebrałem z regeneracji - 300zł (zawory, nowe gwinty świec, planowanie, uszczelniacze itp..). Komplet uszczelek na cały silnik 120zł, koło zamachowe wału 55zł, olej i filtr 60zł, rozrząd 40zł, pompa wody 80zł, szpile głowicy 30zł i silikon 15zł. Doszła miska olejowa bo stara była totalnie pordzewiała- 80zł oraz płyn chłodniczy 30zł (termostatu nie zmieniałem bo był prawie nowy)

810zł- to koszt naprawy przy własnej robociźnie (wraz z miską)..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #504866 Wysłany: 13 Wrz 2011, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dyzio767: odkopałeś temat sprzed 2 lat... Patrz na daty ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #504868 Wysłany: 13 Wrz 2011, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Wrz 2011,
Posty: 15
STax napisał(a):
dyzio767: odkopałeś temat sprzed 2 lat... Patrz na daty ;)



...hyhy, faktycznie:)
Cóz-przynajmniej jak ktoś będzie chcial robić remont to ma świezy podgląd :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505176 Wysłany: 15 Wrz 2011, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojciech
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Team
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 21 Sie 2011,
Posty: 367
Witam.Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów skaczą mi obroty i podczas jazdy czasami tak jak by przerywało.Jaka jest przyczyna?

_________________
Image Image Image PUNTO TEAM 1.1 topic33322.html FSM 126p 86.r Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO