|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 18:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lioton |
#616013 Wysłany:
30 Wrz 2012, 12:26; Temat postu: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Witam Jest kilka topiców nt dolotów ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania a są one nastepujące : 1) Seryjna puszka i filtr - co da skrócenie rury prowadzącej od puszki ( mniej więcej o połowę ) 2) Seryjna puszka i filtr - co da wydłużenie rury ( mniej więcej 2x ) To jeśli chodzi o długość dolotu. Teraz pojemność. 1) Wywalona seryjna puszka i filtr - na przepustnicy kolanko 90* fi 70, dalej rura prosta fi 70 ewentualnie 110 potem kolanko i redukcja do fi 50 ( seryjne fi rury biegnącej od seryjne puszki ) i poprowadzone gdzieś do zderzaka. Filtr mały, okrągły włożony w rurę : 1/1 ) przy samej przepustnicy, na wyjściu z kolanka 1/2 ) przy końcu rury prostej to będzie jakieś 200-250mm od przepustnicy Czyli bardziej obrazowo tłumacząc zastępujemy puszkę rurami zmniejszając pojemność dolotu dość znacznie bo puszka jest spora Co teoretycznie może dać każda z mozliwości
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
|
|
Piechuxt |
#616077 Wysłany:
30 Wrz 2012, 16:16; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
lioton, wszystko to by było sprytne, żeby nie to, że pojemność dolotu liczy się dopiero od filtra, a nie od rur doprowadzających powietrze do filtra
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#616106 Wysłany:
30 Wrz 2012, 17:33; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
No tak, ale to znaczy że jakbym do seryjnej puszki dołożył rurę na 5m i wypuścił przy tylnym zderzaku to by nic nie zmieniło Z tymi rurami chodzi mi dokładnie o to, że znika puszka która jakby nie patrząc magazynuje powietrze, a w rurach powietrza zmieści się znacznie mniej. Filierek wsadziłbym mniej więcej w podobnej odległości jak teraz jest w serii, a zreszta miałbym sporą manewrację gdzie go wsadzić
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
STax |
#616288 Wysłany:
01 Paź 2012, 09:17; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
lioton napisał(a): 1) Seryjna puszka i filtr - co da skrócenie rury prowadzącej od puszki ( mniej więcej o połowę ) http://www.godula.pl/laboratorium/strony/ssanie.htmPiechuxt napisał(a): lioton, wszystko to by było sprytne, żeby nie to, że pojemność dolotu liczy się dopiero od filtra, a nie od rur doprowadzających powietrze do filtra Jesteś pewny? Mi się wydawało, że liczy się całość. lioton, najlepsza opcja to seryjna długość dolotu (kompromis między mocą a momentem) + power dziura
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#616301 Wysłany:
01 Paź 2012, 10:18; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Power dziura i wkładka Niebawem się przymierzam.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#616303 Wysłany:
01 Paź 2012, 10:27; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
A widzisz, jak ja latałem po internecie jak chciałem coś grzebać, to spotykałem się z wersją liczenia od filtra do przepustnicy jako tej interesującej. długości...choć ciekawe, czy w domyśle nie było tam wersji, że filtr jest na samym początku układu i nie ma żadnych rur doprowadzających....no ale natknąłem się też na jakąś wersje ,,japońskich tunerów " że rury przed filtrem nie mają robić nic poza doprowadzaniem chłodnego powietrza odpowiednią średnicą i tyle....może filtr powietrza tłumi rezonanse i tętnięnia powstające w takiej rurze dolotowej, stąd są pomijalne i liczy się dopiero za nim?
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
STax |
#616308 Wysłany:
01 Paź 2012, 10:44; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Piechuxt napisał(a): no ale natknąłem się też na jakąś wersje ,,japońskich tunerów " że rury przed filtrem nie mają robić nic poza doprowadzaniem chłodnego powietrza odpowiednią średnicą i tyle....może filtr powietrza tłumi rezonanse i tętnięnia powstające w takiej rurze dolotowej, stąd są pomijalne i liczy się dopiero za nim? Tylko to się nijak ma do rzeczywistości, bo w rzeczywistości już wycięcie dziury w obudowie (czyli imho zmiana pojemności dolotu) już daje odczuwalną różnicę.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#616368 Wysłany:
01 Paź 2012, 15:06; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
STax napisał(a): bo w rzeczywistości już wycięcie dziury w obudowie (czyli imho zmiana pojemności dolotu) już daje odczuwalną różnicę. W którą stronę Moment czy moc Mógłbym nawiercić kilka otworków co najwyżej, bo to by jeszcze było troszkę estetyczne I w sumie dalej nikt mi nie zaopiniował mojego patentu z rurami i z dłuższą rurą na seryjnej puszce.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
STax |
#616371 Wysłany:
01 Paź 2012, 15:11; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
lioton napisał(a): W którą stronę Moment czy moc Oba w górę lioton napisał(a): Mógłbym nawiercić kilka otworków co najwyżej, bo to by jeszcze było troszkę estetyczne Jak się martwisz estetyką to lepiej daj sobie spokój Dziurki możesz porobić, jak ich zrobisz odpowiednio dużo to może to i coś da, chociaż małe dziury to nie to samo co jedna duża. Co do zmian długości samej rury idącej do puszki, to nie da to nic odczuwalnego. Jedyne co tak naprawdę możesz tym wywalczyć, to jak doprowadzisz rurę do zderzaka, żeby chłodne powietrze łapała. Co do kombinacji z rurami i pojemnością dolotu to na 99% na tym stracisz, bo pojemność będzie sporo mniejsza niż w serii, podobnie jak przepustowość filtra.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#616372 Wysłany:
01 Paź 2012, 15:15; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
STax napisał(a): bo pojemność będzie sporo mniejsza niż w serii No własnie tego się obawiałem najchętniej pozbyłbym się puszki z filtrem bo mi estetykę komory silnika psuje od początku ale stożek nie wchodzi w grę a to jedyna opcja poza "rurami". STax napisał(a): Jak się martwisz estetyką to lepiej daj sobie spokój Trzeba zachować umiar w każdą stronę, jak już dziura to ładnie wykończona a nie wycięta nożem byle jak
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
STax |
#616379 Wysłany:
01 Paź 2012, 15:28; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
lioton napisał(a): jak już dziura to ładnie wykończona a nie wycięta nożem byle jak Nie znasz się lioton napisał(a): stożek nie wchodzi w grę a to jedyna opcja poza "rurami". Nie do końca Zawsze można samemu coś pomyśleć. Ja w wolnej chwili mam zamiar jeszcze dolot podłubać bo mam "wizję"
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#617486 Wysłany:
05 Paź 2012, 20:36; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Ja zrobiłem po swojemu wywierciłem dokładnie 38 dziur z przodu w obudowie w równych odstępach i ładnie wykończyłem Wygląda jakby seryjnie tak było Zobaczymy jak będzie w jeżdzie bo póki co przeglądu brak ... Aha ale mam jeszcze pytano. Czy zapodanie szerszej rury biegnącej od puszki i skręcenie pod zderzak nie zaszkodzi To pod zderzak wiem - chłodniejsze powietrze ale chodzi mi o fakt większego fi.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
STax |
#617916 Wysłany:
08 Paź 2012, 08:28; Temat postu: Re: Długość/pojemność dolotu. |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
lioton napisał(a): Czy zapodanie szerszej rury biegnącej od puszki i skręcenie pod zderzak nie zaszkodzi Nie. Średnica przed filtrem nie szkodzi, tutaj ważne jest to co za filtrem, bo mając wywiercone dziurki i tak pojemność w zasadzie przestaje grać rolę
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|