You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Kwi 2024, 11:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #642798 Wysłany: 02 Lut 2013, 21:23; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
P0139 Stored.
Sonda lambda za katalizatorem odmawia współpracy - http://www.obd-codes.com/p0139
marqq napisał(a):
Czy konieczna jest w tym wypadku wymiana przepustnicy? Czy jak kupie używana z Allegro, to problem rozwiąże czy pogorszy?
Wiadomo, że nowa przepustnica polepszy. Ale czy używana będzie tak samo, to loteria. Bo silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnicą, wydaje mi się, że nie powinno być problemów. Mam autko z 2002 roku, wymieniłem na używkę przełącznik zespolony z innego samochodu i działa. Musisz poszukać dobrego sprzedawcy, który będzie mieć dużo pozytywów a nie tylko sprzedawać wszystko jak leci. Spadające obroty poniżej normy to silniczek krokowy oraz.... sonda lambda również, takie objawy się wtedy pojawiają - http://www.motofakty.pl/artykul/obroty- ... owego.html, cytuję ze strony
Cytuj:
Nieprawidłowe obroty pojawią się jeśli uszkodzony zostanie np. jeden z czujników (np. sonda lambda).
Z tego co pamiętam, to wymieniałeś sondę lambda przednią na oryginał.
marqq napisał(a):
Wcześniej z powodu zamulania samochodu wymieniłem świece na NGK, cewke, czujnik położenia wału w ASO, dwie sondy lambda na zamienniki
Pierwszą wymieniłeś na oryginał, został Ci tylny zamiennik jeżeli mnie pamięć nie myli. Tylna została Ci zamienna, to może tłumaczyć fakt, że ten błąd oznacza właśnie powolną reakcję. To może również mieć związek ze spadającymi obrotami, jak piszą na forach. Skasuj błąd, jeżeli będzie się pojawiać znowu, wymień sondę lambda. Pozbędziesz się problemu P0139 z tylną sondą. Chyba że znajdziesz tanio przepustnicę z silniczkiem krokowym, wykluczysz silniczek krokowy. Może okazać się, że to ta tylna sonda lambda zaczyna Ci świrować, od tego czasu powoduje te wszystkie problemy. Możesz również zamienić miejscami sondy lambda przód na tył i odwrotnie. Zobaczysz czy wolne obroty będzie Ci trzymać. Wykluczysz sondę lambda na tyle, wsadzając na tył sondę lambda oryginał z przodu, a zamiennik z tyłu na przód.

Jeżeli zostawiłeś sobie stare sondy lambda oryginalne sprzed wymiany, to lepiej byłoby jakbyś wsadził zamiast zamiennika na przód, jedną ze starych oryginalnych sond. Po to aby odczyt danych był szybki, bo wszystkie błędy o których tutaj pisałeś, były związane z powolnym odczytem danych, na zamiennych sondach lambda. Dlatego jestem przeciwnikiem kupowania zamiennych sond lambda, oszczędności są do czasu dopóki działają, potem zaczynają się różne historie i koszty ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #643121 Wysłany: 14 Lut 2013, 18:48; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978 napisał(a):
Skasuj błąd, jeżeli będzie się pojawiać znowu, wymień sondę lambda
Ok, jak zakupie oryginalna sonde to dam znać.

mario1978 napisał(a):
Jeżeli zostawiłeś sobie stare sondy lambda oryginalne sprzed wymiany, to lepiej byłoby jakbyś wsadził zamiast zamiennika na przód, jedną ze starych oryginalnych sond.
Właśnie.... gdzieś się zapodziały :eye:

mario1978 napisał(a):
Dlatego jestem przeciwnikiem kupowania zamiennych sond lambda, oszczędności są do czasu dopóki działają, potem zaczynają się różne historie i koszty
W tej chwili moge to samo stwierdzić, nie warto 2x płacić

[ Dodano: 14 Lut 2013 18:48 ]

No i problem rozwiązany, wymieniłem 2 sonde tą za katalizatorem na oryginał Boscha. Teraz dopiero jeździ się przyjemnie i szarpanie ustąpiło, co ciekawe spalanie też spadło :D

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645398 Wysłany: 14 Lut 2013, 19:50; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
No i problem rozwiązany, wymieniłem 2 sonde tą za katalizatorem na oryginał Boscha. Teraz dopiero jeździ się przyjemnie i szarpanie ustąpiło, co ciekawe spalanie też spadło :D
Musiało spaść skoro szarpał, bo miałeś bogatą mieszankę (dużo benzynki). Poprzez złe/powolne odczyty jakie Ci komputer zapisał, odczyty z sond(y) lambda nie były poprawne, lub też mógł ignorować odczyty, chociaż tego nie zwracał jako błąd w komputerze. Pieron wie co ten Twój komputerek robił, jak program w nim działał, na podstawie jakich danych.

Kolejny dowód na to, że jak oszczędzać to z głową, nie liczy się zawsze cena, a sondy lambda należą do ważnych czujników na których nie powinno się oszczędzać ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO