You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 10:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #623100 Wysłany: 30 Paź 2012, 19:40; 
 Temat postu: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Witam

Od 2 miesięcy posiadam kropka II z silnikiem 1.2 16v, i od chwili kiedy przyjechałem od domu wyskakuje mi błąd Check Engine.Efekt tego błędu jest taki, że po rozgraniu silnika do odpowiedniej temperatury, jakby traci moc wciskam pedał gazu tak jak na ssaniu i rozpędza się bardzo mułowato.Kupiłem kabel ELM 327 i podpięciu do kompa programem FiatEcuScan 3.5 wyskoczył błąd:

READING ERROR CODES:
1: P1135
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

Wykres z postoju http://www.sendspace.pl/file/d72cfe0fa4b6779c4a15be3

Wcześniej z powodu zamulania samochodu wymieniłem świece na NGK, cewke, czujnik położenia wału w ASO, dwie sondy lambda na zamienniki http://allegro.pl/sonda-lambda-fiat-cin ... 37366.html, wyczyściłem przepustnicę i dalej objawy nie ustąpiły.Nie wiem co już może być przyczyną tego dławienia się na rozgrzanym silniku :cry: .Może ktoś ma jakieś propozycje?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 

 
 Post #623109 Wysłany: 30 Paź 2012, 19:58; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
rozpędza się bardzo mułowato.
16V jak wiadomo maja slaby dol, pytanie czy nie masz problemow z utrzymaniem obrotow na jalowym? Nie faluja Ci obroty? Czy aby przyspieszac musisz na dwa razy go popychac? Tzn. ja tak mialem, kiedy mialem zapchana przepustnice. Raz naciskalem pedal gazu na odetkanie, a drugi raz na przyspieszenie ;) Inaczej nie ciagnal. Po drugie 16V maja pedal gazu elektronicznie sterowany, byc moze tu szukaj przyczyny? Czy pedal dobrze Ci dziala? Prosty test - odpal program diagostyczny, i obserwuj parametr kat otwarcia przepustnicy oraz obroty silnika, czy nie ma jakis podejrzen. Czy jak naciskasz delikatnie pedal gazu, zmieniaja Ci sie rowniez obroty silnika, czy nie masz skokow otwarcia przepustnicy.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623111 Wysłany: 30 Paź 2012, 20:09; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978 napisał(a):
Czy pedal dobrze Ci dziala? Prosty test - odpal program diagostyczny, i obserwuj parametr kat otwarcia przepustnicy oraz obroty silnika, czy nie ma jakis podejrzen. Czy jak naciskasz delikatnie pedal gazu, zmieniaja Ci sie rowniez obroty silnika, czy nie masz skokow otwarcia przepustnicy.


Faktycznie coś takiego mam, lekkie naciśnięcie pedału gazu to jest takie jakby szarpniecie budą, a potem obroty gwałtownie rosną.Obroty na biegu jałowym sa normalne, nieraz potrafi byś jakieś lekkie wachnięcie, ale to bardzo rzadko.Z kolei Check Engine pokazuje błąd sondy przed katalizatorem, a ja ją wymieniłem z linku powyżej.

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623128 Wysłany: 30 Paź 2012, 21:27; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
Faktycznie coś takiego mam, lekkie naciśnięcie pedału gazu to jest takie jakby szarpniecie budą, a potem obroty gwałtownie rosną.
Byc moze problem lezy z pedalem przyspieszenia, jest elektroniczny. Lub tez z czujnikiem TPS - czujnik otwarcia przepustnicy, ale to powinno wyjsc na tescie ktory pisalem powyzej, odpalic silnik, i na luzie delikatnie naciskac pedal przyspieszenia, obserwowac jakie parametry zwraca "kat otwarcia przepustnicy". U mnie przed czyszczeniem przepustnicy bylo skokowo, po czyszczeniu plynnie sie zmienia. Polecam lekture "Jakie są objawy uszkodzonego czujnika otwarcia przepustnicy? Jak sprawdzić czy działa prawidłowo?" - http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/na ... dlowo.html i cytuje fragment
Cytuj:
Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo
marqq napisał(a):
Obroty na biegu jałowym sa normalne, nieraz potrafi byś jakieś lekkie wachnięcie, ale to bardzo rzadko.
To silniczek krokowy masz w porzadku.
marqq napisał(a):
Z kolei Check Engine pokazuje błąd sondy przed katalizatorem, a ja ją wymieniłem z linku powyżej.
Pamietaj ze kupiles ZAMIENNIK a nie dedykowany oryginal BOSCH. Czy aby grzalka Ci nie padla jak podaje blad? Ja bym wzial sie za diagnozowanie sondy lambda, byc moze Ci podawac zle wartosci do ECU, i ten "glupieje" i zle dobiera sklad mieszanki. Byc moze wtyczka od sondy lambda jest "padnieta" i niepotrzebnie nawet sondy wymieniales? Jak masz stare sondy lambda, zdiagnozuj je sobie http://www.autotechnikaekspert.republik ... .htm#Sonda - moze okazac sie, ze byly dobre.... A to moze byc dowodem, o czym pisza w dyskusji, ze problemow nalezy szukac z okablowaniem www.fiatforum.com/punto-ii/288848-punto ... p1135.html

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623155 Wysłany: 02 Lis 2012, 22:06; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978, Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.Wiem prawdopodobnie, gdzie leży przyczna mojego problemu.Jutro przedstawie relacje

[ Dodano: 02 Lis 2012 22:05 ]

No i problem z powrotem wrócił, na szybko przed wymianą psiknąłem WD40 do złącza i może to jest przyczyną , że sonda nie działa jak powinna.Po ponownym odczytaniu kodu z FiatEcuScan wyskoczył błąd:
1: P1135 - Preheating resistance 1 above catal.

The O2 Sensor Heater circuit is faulty; possibly an open or a short to ground.
Since the sensor is heated by the exhaust gases only, the sensor reaches the operating temperature slightly slower than normal, and may cool down too much during cold idle conditions to provide a valid signal for the fuel system closed loop operation.
Check the O2 sensor heater circuit and relay, resistance and driver circuit for opens, shorts and weak connections, and ensure the proper voltage supply (usually the white wires).
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

Wyskoczył też błąd P0139 o2 Sensor

mario1978,

Zrobiłem wykres z działania przepustnicy w moim kropku: http://files.rapideo.pl/pliki/px/u37/9d ... stnica.zip

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623756 Wysłany: 02 Lis 2012, 22:20; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
błąd:
1: P1135 - Preheating resistance 1 above catal.
W skrocie, padnieta grzalka sondy lambda - tej pierwszej regulacyjnej, w kolektorze. Rozwiazanie - sprawdzic wtyczka, okablowanie. Lub tez wymienic na nowa. Grzalka elektryczna jest po to, aby w zimne dni podgrzac sonde lambda na poczatku. Nie podgrzana nie dziala prawidlowo, i moze zwracac bledy wlacznie z wypadaniem zaplonow "mruganie zoltego check engine". Link do podobnego problemu - topic36187.html
marqq napisał(a):
Wyskoczył też błąd P0139 o2 Sensor
Jak pisze tutaj topic20463-300.html P0139 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja" . To odnosi sie do drugiej sondy lambda za kataklizatorem, rowniez podobna diagnoza: okablowanie/wtyczka.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 02 Lis 2012, 22:21, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #623758 Wysłany: 02 Lis 2012, 22:21; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978 napisał(a):
W skrocie, padnieta grzalka sondy lambda - tej pierwszej regulacyjnej, w kolektorze. Rozwiazanie - sprawdzic wtyczka, okablowanie. Lub tez wymienic na nowa. Grzalka elektryczna jest po to, aby w zimne dni podgrzac sonde lambda na poczatku. Nie podgrzana nie dziala prawidlowo, i moze zwracac bledy wlacznie z wypadaniem zaplonow "mruganie zoltego check engine". Link do podobnego problemu - topic36187.html


W takim razie musze wymienić sonde na nową.Kupować jeszcze raz zamiennik "Begar" czy lepiej oryginał Boscha lub NGK :?:

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623759 Wysłany: 02 Lis 2012, 22:28; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Ja kupilem dedykowana oryginalna BOSCH'a. Co do BEGAR'a nie mam zdania, nie kombinowalem, gdyz uwazam ze oszczednie z sonda lambda = drogi interes. I tu sie w Twoim wypadku sprawdzilo. Rowniez pisza nie najlepiej nt. BEGAR http://fiatklubpolska.pl/cinquecento-se ... sci-14953/ Sonda pierwsza regulacyjna jest wazna, ma wplyw na sklad mieszanki, a jezeli do tego dodac nieszczesna grzalke.... Przeciez niska cena musi oznaczac niska jakosc, a jako laik domyslam sie, ze wlasnie kosztem grzalki elektrycznej ;)

I ten opis po polsku "P0139 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja" daje duzo do myslenia , co do jakosci Twojego zamiennika :wink: Zrob test, jezeli masz taka mozliwosc "wygrzej kropke". Byc moze parkujesz "pod chmurka". Dobrze by bylo aby wsadzic samochod do garazu na noc, i zobaczyc jak po schowaniu w garazu bedzie odpalac.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623761 Wysłany: 02 Lis 2012, 22:31; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978 napisał(a):
Ja kupilem dedykowana oryginalna BOSCH'a. Co do BEGAR'a nie mam zdania, nie kombinowalem, gdyz uwazam ze oszczednie z sonda lambda = drogi interes. I tu sie w Twoim wypadku sprawdzilo. Rowniez pisza nie najlepiej nt. BEGAR http://fiatklubpolska.pl/cinquecento-se ... sci-14953/ Sonda pierwsza regulacyjna jest wazna, ma wplyw na sklad mieszanki, a jezeli do tego dodac nieszczesna grzalke.... Przeciez niska cena musi oznaczac niska jakosc, a jako laik domyslam sie, ze wlasnie kosztem grzalki elektrycznej


Gdzie najlepiej kupić Boscha, inter cars czy coś innego?
mario1978,

Jak oceniasz wykresy na z przepustnicą, testy były na zimnym i ciepłym silniku

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623767 Wysłany: 02 Lis 2012, 22:54; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
Gdzie najlepiej kupić Boscha, inter cars czy coś innego?
Nie ma reguly, wazne aby kupic oryginal, miec pewnosc ze mozna zwrocic i wyegzekwowac gwarancje ;)
marqq napisał(a):
Jak oceniasz wykresy na z przepustnicą, testy były na zimnym i ciepłym silniku
Nie wiem ktore byly robione na zimno, a ktore na cieplo. Wydaje mi sie, ze ten pierwszy byl na zimno, kolejne juz na cieplym silniku. Na Twoim miejscu druga sonde lambda bym zostawil, ta za katalizatorem. Obserwowalbym czy dalej beda z nia problemy, czy wystarczy pierwsza dac dobra i ona zalatwi sprawe. Sondy BOSCH'a za ok. 200 zl za sztuke, troche kosztuja.

Nie podoba mi sie ten pierwszy wykres "wykres postój przepustnica.csv"

Image

Jak mozna zauwazyc, nie ma relacji pomiedzy polozeniem przepustnicy a nacisnieciem pedalu gazu. Byc moze jest tutaj wlasnie to co mialem, czyli przyspieszanie na dwa razy, co pisales powyzej, raz na szarpniecie buda, a drugi raz na wlasciwe przyspieszenie.

Kolejne ponizsze wykresy juz sa lepsze, bo widac relacje kiedy naciskasz na gaz, i bez zbednej zwloki ida obroty w gore w zaleznosci, jak naciskany jest pedal gazu. Jest dobra relacja pomiedzy katem otwarcia przepustnicy, a obrotami silnika. Przy okazji widac slaby dol naszych 16V, do 3000obr/min. silnik spi, jest mulowaty, a potem dostaje jakby wiatr w plecy, w zakresie 3-4 tys. obr./min. ;)

Image

Ostatni wykres rowniez wydaje mi sie byc dobry, widac relacje pomiedzy gazem, obrotami a a katem otwarcia przepustnicy.

Image

Kat otwarcia przepustnicy max. masz OK, ok. 80%. Musiales chyba "deptac" gaz, bo na wykresach sa zrywy, lepiej byloby widac, jakbys delikatnie plynnie naciskal pedal gazu, powinny sie zwiekszac relatywnie obroty, widac byloby takie wznoszenie caly czas do gory, powinno byc plynne bez "skokow".

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623781 Wysłany: 02 Lis 2012, 23:14; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Wykres z zał.1 i 3 to już były te na ciepłym robione, jutro zrobie nowe wykresy może uda mi się cos w czasie jazdy nagrać.Zauważyłem też ,że np:jak jedziemy 80km/h 5 bieg i lekkie puszczanie i dodawanie gazu, da się odczuć podczas tego tak jakby szarpanie, mocniejsze naciśnięcie i problem znika.

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623789 Wysłany: 02 Lis 2012, 23:35; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Ten pierwszy wykres jest bardzo podejrzany. Co mi jeszcze przychodzi na mysl, to przeplywomierz. On tez w polaczeniu z sonda lambda moze dawac zle wskazowki dla komputera. To mogloby wskazywac na problemy, kiedy jest gorace, rozrzedzone powietrze, moze gdzies Ci lapie "lewe powietrze, a gorace rzadsze latwiej w dziury wpada" taki skrot myslowy? Rowniez inny czujnik odpowiedzialny za temperature moze "swirowac" np. ten od temperatury plynu chlodniczego, on rowniez jest wpiety w blok silnika - post623005.html#p623005 Moze on nie zwracac bledu, gdy jego wskazania sa w granicach dopuszczalnych norm. Jedyne co masz wskazane to padnieta grzalke pierwszej sondy, reszta czujnikow "odezwie" sie podczas mrozow, i na to badz przygotowany. Teraz nie ma sensu wymieniac "na wyczucie" dopoki nie masz 100% pewnosci.

Zacznij od tej nieszczesnej pierwszej sondy lambda, masz ja juz przez komputer zglaszana, zobaczysz co bedzie dalej. Sonda lambda potrafi wiele zdrowia i nerwow zepsuc....

Pomocny temat "Brak przyspieszenia - mocy. Pomocy!" - topic23424-15.html

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623799 Wysłany: 02 Lis 2012, 23:49; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978 napisał(a):
Pomocny temat "Brak przyspieszenia - mocy. Pomocy!" - topic23424-15.html
To dziwne, ale u mnie są identyczne objawy, tylko że u mnie elektronika nie cyka, a słychac dzwięk jakby pisku coś w tym stylu jak auto stoi.Może to ma jakiś związek z tym?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623800 Wysłany: 02 Lis 2012, 23:59; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
U mnie rowniez nic nie cyka, a dzwiek okreslany przez Ciebie jakby pisk, o wysokiej czestotliwosci, slysze jedynie z komory silnika, z okolic wtyczek sterownika silnika http://www.autoczesci-elektronika.eu/files/DSCF1716.jpg Mysle ze jest to normalne zjawisko, skoro Ty masz to samo.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623838 Wysłany: 03 Lis 2012, 11:29; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Dzisiaj będe robił zakup Sondy Lambda czy ta z linku jest dobra http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-fi ... 66201.html ?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623853 Wysłany: 03 Lis 2012, 13:01; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Tak, dokladnie taka sonde lamba zakupilem w marcu tego roku, kiedy rowniez mialem blad z grzalka pierwszej sondy lambda. Taka wlasnie sonda regulacyjna BOSCH 0 258 006 206 rozwiazala u mnie problemy. Ponizej zalaczam moja historie z tym bledem p1135 - przez niemal cala zime dopoki nie wymienilem na nowa sonde lambda, mialem caly czas ten blad. Jak mozna zauwazyc, dopoki nie wymienilem sondy lambda, przy okazji mialem "gratis inne bledy". Po wymianie sondy lambda mam spokoj!!!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ostatni obrazek jest z 12-03-2012, po wymianie sondy lambda zero problemow. Wczesniej widac z roznych okresow, jak uszkodzona grzalka sondy lambda pociaga inne problemy w zime... Przy okazji byla czyszczona przepustnica, ktora rowniez zwracala bledy. Oraz zastosowalem czarne STP do czyszczenia wtryskow - http://www.stp.com.pl/produkt-21-30036_ ... 82427.html, w trase i przegnalem 16-tke. Wtedy to zrobilem, kiedy wtryski mi daly znac bledami, poprzednik duzo na rezerwie smigal, wilgoci musialem sie pozbyc z ukladu paliwowego.

Natomiast blad P0105 czujnik ciśnienia zwrocil mi blad zwiazany z czujnikiem powietrza, przeplywomierzem. Wyczyszczenie, wysuszenie rozwiazalo problem. Jezeli to nie pomoze i problem powroci, trzeba wymienic na nowy.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623855 Wysłany: 03 Lis 2012, 13:07; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978, Też zalałem przed zimą czarne STP do czyszczenia wtrysków i troszkę jakby lepiej chodził.W takim razie zamawiam sonde z linka i zobaczymy co będzie.Ps. wyjątkowo sporo tych błędów ci wyrzuca ten komp, to normalne?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623957 Wysłany: 03 Lis 2012, 19:19; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
sporo bo to cala zima 2011/2012 w pigulce ;) widac jak walczylem z bardzo zaniedbana kropka, a przy okazji dowod na to, ze nie nalezy jezdzic na rezerwie, gdyz w baku wtedy odklada sie wilgoc z powietrza! A tak jezdzil "oszczednie" poprzednik. Co z tego ze ja mialem zawsze zalane, kiedy wilgoci z baku juz "nabytej w spadku" nie jest tak latwo sie pozbyc. Teraz juz nie mam problemow, ale wtedy....

Image

Na powyzszym obrazku mialem bledy po 3 dniowym staniu na mrozie prawie -30 st, musial byc u elektryka, ktory regenerowal mi rozrusznik, mial sporo pracy tak wiec samochod marznal..... Odpalal cala zime na dotyk, wtedy rowniez kiedy go odebralem, po kilku km "samochod wyzional ducha". Nie trzymal obrotow, gasnal na luzie, nie mogl odpalic, doswiadczylem niezlego stresu jak stanalem na skrzyzowaniu na swiatlach jako pierwszy, i nie moglem odpalic samochodu. Wlasnie z powodu P1691 awaryjnego odciecia przez sterownik. Podejrzewam ze uklad paliwowy, czujnik powietrza i inne jakies czujniki ktore przez 3 dni mrozu dostaly w d.... Dopiero czarne STP i przegonienie samochodu poprawily sprawe. Przez cala zime walczylem z wilgocia w baku, wypadajacymi zaplonami, i ta nieszczesna grzalka. Dlatego po tych doswiadczeniach w zimie bak mam zawsze min. w polowie pelny, i robie dotankowania do pelna - pompa paliwa szczesliwa bo zalana, i wilgoc nie ma szans odlozyc sie w baku. Ale swoje przezylem, dlatego wiem jak pewne bledy sie naprawia.... :lol:

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630855 Wysłany: 11 Gru 2012, 23:17; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Objawy nie ustąpiły, Punciak dalej traci moc.Sonda oryginał Boscha, błędów na kompie brak już nie wiem co ma być przyczyną.Ostatnio odkryłem, że dość często temp.silnika pokazuje odpowiednią, a za chwile pokazuje mniej niż połowę i tak cały czas, na chwile ustępuje i znowu się zmienia.Czy tak ma być :?:

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630863 Wysłany: 11 Gru 2012, 23:30; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
Czy tak ma być :?:
Nie. Masz padniety na 99% termostat, nie trzymie Ci temperatury. Chyba ze mowimy o normalnym powolnym opadaniu wskazowki, wskutek schladzania chlodnicy przez zimne powietrze z zewnatrz podczas jazdy. Ale jak juz skacze ze to widzimy, nagle zmiany polozenia wskazowki, to termostat.

Jak sprawdzic termostat na "reke" opisalem tutaj post527788.html#p527788 Moga byc rowniez padniete czujniki temperatury: plynu chlodzacego zielony i/lub czujnik temperatury powietrza zasysanego znajdujacy sie w czujniku zasysanego powietrza, o tych czujnikach pisze tutaj post627894.html#p627894 Stawialbym na czujniki zwiazane z temperatura, cos co ma zwiazek z temperatura jak Ci sie nasilily objawy teraz w zimne dni.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630905 Wysłany: 12 Gru 2012, 10:29; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
Witam kolegów... mam podobny problem ze swoim punciaczkiem... a mianowicie szarpie mi podczas przyspieszania... nawet może dławi... tak jak by na sekunde tracił moc, dzieje się to najczęściej w przedziale 1500 - 2000 obr/min chociaz powyżej także ale rzadziej. Na benzynie prawie to jest nie wyczuwalne... gdzieś tam niekiedy poczuje lekkie zadławienie ale tak jakby w tle... a na gazie już o wiele gorzej Ciężko się aż jeździ. wiadomo że instalacja gazowa jest bardzo czuła.

Dodam tak, że kabelki wymienione z miesiąc tem na NGK, świece również NGK, i tydzień temu cewki... Przepustnica czyściutka...

Jutro jade do gazownika niech zoabczy co i jak.

Chciałbym jeszcze dodać że mam tylko jedną sąde lambda.

Wrzuce wykresy lambdy na gazie i benzynie

Na benzynie
Załącznik:
Komentarz do pliku: Na benzynie



Na gazie
Załącznik:
Komentarz do pliku: Na gazie



Góra
 Profil  
 
 
 Post #631010 Wysłany: 12 Gru 2012, 20:45; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Jutro sprawdze termostat z rana i zobaczymy co z tego wyjdzie.Może filtr paliwa w pompie jest brudny, mój kropek też się tak dławi jak u kolegi bucznet

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631059 Wysłany: 13 Gru 2012, 08:52; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
marqq, moj termostat jest wporządku widać to po wykresach... daj jutro znać co tam z twoim!

Dzisiaj podłączyłem go pod komputer i troszkę go po testowałem. Wrzucę poniżej kilka wykresów !

Wydaje mi się że czujnik położenia przepustnicy poszedł... bo na wykresie obroty rosną a kąt się zawiesza i bardzo powoli rośnie a wręcz stoi... dzieje się to tak jak powoli naciskam pedał przyspieszenia, jak gwałtownie nacisne pedał gazu to kąt też rośnie... nie jestem mechanikiem więc proszę o pomoc... Może kąt przepustnicy tak powoli rośnie ponieważ powolne przyspieszanie nie potrzebuje tyle powietrza jak przy gwałtownym przyspieszeniu... Poprostu nie wiem Prosze o POMOC!!!

Załącznik:
Komentarz do pliku: Kąt przepustnicy i obroty śilnika



Jeszcze jedną dziwną rzecz zauważyłem w FES-ie, a mianowicie w parametrach zaznaczyłem ptaszkiem opcje "Centralka wtryskowa" i pisze "Nie zaprogramowany"

Załącznik:
Komentarz do pliku: Centralka wtrysku



Próbowałem przeprowadzić auto adaptacje (silnik rozgrzany) i wyskoczyło mi "Złe warunki" czy coś takiego... ?? i nie szło jej przeprowadzić!



[ Dodano: 13 Gru 2012 08:44 ]

Dzisiaj rano jeszcze przejechałem się punciaczkiem aby sprawdzić podczas jazdy co z przepustnicą się dzieje...
Uruchomiłem silnik i ruszyłem silnik zimny temperatura na zewnątrz -12, przepustnica nawet nie drgnęła... silnik już się rozgrzał i dalej nic... stanąłem do sklepiku po chlebek przyszedłem włączyłem znów FES-a i przepustnica się odezwała...
Teraz pytanie czy przepustnica nie podaje danych jak jest zimny silnik... ? czy się zawiesza... ?

Silnik zimny i szedł do ciepłego a kąt przepustnicy nic nie pokazał...!
Załącznik:
Komentarz do pliku: Jazda, kat przepustnicy, obroty silnika z zimnego do ciepłego




Silnik rozgrzany, po wyłączeniu i ponownym włączeniu...!!!
Załącznik:
Komentarz do pliku: Jazda, kąt przepustnicy, obroty silnika, nap. lambda, pozycja silnika krokow



Góra
 Profil  
 
 
 Post #631074 Wysłany: 13 Gru 2012, 09:44; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
bucznet przeczysc przepustnice - topic10725.html, lubi sie zbierac w niej syf/zanieczyszczenia. Jest zimno i moze Ci sie "kleic". Ja po przeczyszczeniu przepustnicy mialem prawidlowe plynne otwieranie.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631082 Wysłany: 13 Gru 2012, 10:23; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
mario1978,

Przepustnica czyściutka(tzn czyszczona) pisałem wyżej... przepustnica sie otwiera tylko czujnik przepustnicy nie przesyła dobrych danych do ECU i wydaje mi sie ze to dlatego niech ktoś potwierdzi moja teorie!!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO