You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 05:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #624655 Wysłany: 06 Lis 2012, 21:15; 
 Temat postu: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Gru 2011,
Posty: 33
Witam,

Mam problem z samochodem, mianowicie załącza mi się co jakiś czas ( raz 2-4 miesiące ) kontrolka check engine.
Jak się załączy to nie gaśnie, póki nie wykasuje się błędu.

Podłączyłem się pod komputer samochodu, by sprawdzić co to za błąd no i efekt:

Ignition Coil A / 1 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika.
Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci.
Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

Problem pojawił się w różnych sytuacjach:
- po przejechaniu 25km autostradą( ~110km ) i po 2 godzinach przerwy jak odpaliłem samochód,
- po przejechaniu 7km i przerwę 4h w działaniu

Samochód się nie ksztusi przy odpalaniu, spadku mocy też specjalnie nie zauważyłem.
Czym może to być spowodowane, czy można temu problemowi jakoś zaradzić samemu czy musi się zająć tym fachowiec?

Osobiście się nie znam, a chciałbym spytać kolegów na forum, przed wizytą u mechanika.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #624674 Wysłany: 06 Lis 2012, 22:10; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Mimo wszystko podaj dokładny kod błędu.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624681 Wysłany: 08 Lis 2012, 17:48; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Gru 2011,
Posty: 33
domin45670 napisał(a):
Mimo wszystko podaj dokładny kod błędu.


Uu to słabo...
Mam tylko to co podałem w temacie..

Jest gdzieś przechowywana historia? ;/

[ Dodano: 08 Lis 2012 16:48 ]

PO351 - Ignition Coil(2)

Ignition Coil A / 1 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błedu jest fakt, że


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625119 Wysłany: 08 Lis 2012, 23:34; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
GyniO napisał(a):
PO351 - Ignition Coil(2)

Nie PO, a P0 (pe zero).
Tak jak napisałeś w nazwie tematu: do sprawdzenia cewka w pierwszej kolejności.


P.S. Pw mi nie trzeba wysyłać abym widział, że gdzieś się pojawiła odpowiedź.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625153 Wysłany: 09 Lis 2012, 03:21; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
u mnie był cały czas błąd cewki pierwszej, zamiana miejscami z drugą nie pomogła, cały czas bład cewki 1, okazało się że 3miesięczne kable WN były wadliwe, a po wymianie było oki

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625197 Wysłany: 09 Lis 2012, 13:13; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Urwis
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czerwionka/Rybnik
Rejestracja: 20 Lip 2008,
Posty: 215
Witam.
Wymieniłem mu PW + świeczki i błąd nadal ten sam.
Jutro jadę kupić 2x cewe (szt. 104zł)

I zobaczymy czy będzie to rozwiązywało problem.
Chcę wymienić mu od razu 2 szt. żeby całkowicie wykluczyć ten temat.

Pytanie do was czy jestem w stanie sam wymienić takie cewki czy lepiej oddać to mechanikowi?

_________________
|Punto I 1.6 90km|
|Punto II 1.2 8v 60km|


Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625199 Wysłany: 09 Lis 2012, 13:19; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
Konsio napisał(a):
Jutro jadę kupić 2x cewe (szt. 104zł)

Gdzie takie drogie cewki do 1,2 8V sprzedają? W Toruniu w normalnym sklepie motoryzacyjnym 1szt. cewki (zamiennik) kosztuje 40zł.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625209 Wysłany: 09 Lis 2012, 14:11; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
No właśnie zamiennik ;p są lepsze firmy i gorsze u mnie w motoryzacyjnym są od 70zł w górę a za 140zł magneti mareli podobno ;p
Konsio jesteś w stanie sam wymienić cewki są to po 4śróbki na jedną wtyczka i 2 kable do przełożenia, ale zanim kupisz diw lepiej spróbować zamienić je miejscami i będziesz miał pewnośc która jest uszkodzona- jeśli w ogóle jest uszkodzona

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625213 Wysłany: 09 Lis 2012, 14:26; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Urwis
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czerwionka/Rybnik
Rejestracja: 20 Lip 2008,
Posty: 215
Ok thx panowie.
Cewki są z magneti mareli zakładam ;p Do kupienia w ItalParts w Rybniku :D
Po za tym na allegro używane cewki są po 50 zł ;p

Zobaczę może dziś albo jutro zamienię kolejność. I zobaczymy czy będzie jakiś efekt.
Mam rozumieć ze "wtyczki" do cewek mam zamienić ? a kolejność PWN zostawić tak jak były?

A i jeszcze pod czepie się bracikowi pod topa:

Macie pomysł na to :P to znowu problem w moim takim samym kropku ;p

Cytuj:
A ja mam takie pytanie:

Zimny samochód przekręcam stacyjkę, procedura i odgłos odpalania jest normalny.
Lecz gdy samochód jest po trasie nawet po 3 km zgaszę i chce odpalić ponownie to nie odpala go tak równo i wyraźnie jak na zimnym silniku.

Ciężko opisać co się dzieje - jak jest zimny to slychać "kaszel" jak go odpala czyli prawidłowy i właściwy dźwięk jaki powinien być przy odpalaniu a na cieplejszym jest on - zlany, stłumiony sprawia wrażenie zalanego...

Przyczyna ? Świece, przewody ? termostat (to jest na pewno do wymiany temp trzyma sie na 1/4 skali) ? Ma ktoś jakiś pomysł ?

_________________
|Punto I 1.6 90km|
|Punto II 1.2 8v 60km|


Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625217 Wysłany: 09 Lis 2012, 14:31; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
cewke 1 zakładasz w miejsce cewki 2 tym samym musisz wtyczki przełozyć :) tylko kabli WN nie pomieszaj ;p
Niestety kable wtyczki cewek są krótkie i lepiej je odkrecić i zamienić miejscami.
Jeśli cewka 1 jest uszkodzona i np taki błąd masz to po założeniu w miejscu cewki 2 powinno pokazać błąd cewki 2

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625218 Wysłany: 09 Lis 2012, 14:48; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
fishbone20 napisał(a):
No właśnie zamiennik ;p są lepsze firmy i gorsze u mnie w motoryzacyjnym są od 70zł w górę a za 140zł magneti mareli podobno ;p

No tak tylko po co przepłacać jak efekt ten sam, rozumiem że części mechaniczne się kupuje oryginalne, bo sam tak robię, ale cewka to kawał drutu zalany izolacją. Ostatnio wymieniałem w 1,2 8V cewki właśnie na takie za 40zł i jeździ jak należy.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625252 Wysłany: 09 Lis 2012, 18:14; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Ja tak samo, jedna cewka oryginał od fabryki (!), druga totalny chinol za 50 zeta i jeździ idealnie.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625290 Wysłany: 09 Lis 2012, 22:09; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Nie mówię że jeździć nie będzie ale z rzywotnością może być różnie, nie bez przyczyny jest tańsza :)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625304 Wysłany: 09 Lis 2012, 22:45; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Akurat Ci powiem, że może nie być różnicy :>
Mam do czynienia z cewkami w innej dziedzinie - muzyce, gdzie przetwornik gitarowy chiński może bić coś markowego z najniższego pułapu cenowego, a na dodatek ta cewka ma za zadanie brzmieć (pole magnetyczne przetwarzane na impuls elektryczny), a nie "przetwarzać" prąd (jakkolwiek niefachowo czy błędnie teraz to określiłem) ;)
Zobaczymy. Miałem złą diagnozę i niepotrzebnie wymieniłem cewkę, sprawna leży w kartoniku. Jak padnie wcześnie, to się pochwalę tym i będę odradzał. Jak zrobi chociaż ze 20kkm to będę chwalił :)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625314 Wysłany: 09 Lis 2012, 23:06; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Mi też leży bo też zła diagnoza ;p okazały się jak narazie kable winne ;p
Co do samej jakości może być różnie- do środka nie wejdziemy może być gorsza, a nie musi, ta sprawa zostaje dla karzdego indywidualna :)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626191 Wysłany: 15 Lis 2012, 20:16; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Gru 2011,
Posty: 33
Cewki wymienione i ten sam problem...

Co może być przyczyną?

Świece i kable wymieniane w wakacje..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626197 Wysłany: 15 Lis 2012, 20:32; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Sprawdzone zasilanie na przekaźnik cewek?

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626213 Wysłany: 15 Lis 2012, 22:10; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
A nie zaszkodzi jeszcze sprawdzić kable ja kupiłem w lipcu tego roku nowe kable i okazały się wadliwe po czasie ;p

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626283 Wysłany: 16 Lis 2012, 12:15; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
Błąd wskazuje na cewki, albo ich obwody sterujące. Możliwe, że przewody mają przebicia i komp to wykrywa jako awarię cewki, jakiej firmy przewody WN? Jeszcze trzeba by dobrze sprawdzić połączenie pomiędzy ECU a cewkami, może gdzieś przewód się przetarł, albo wtyczka nie łączy.

[ Dodano: 16 Lis 2012 12:15 ]

Jeżeli nic się nie znajdzie, to może też być początek końca ECU, którego awaria najczęściej kończy się brakiem sterowania jednej z cewek, a zaczyna się od mrugania kontrolką silnika.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626338 Wysłany: 16 Lis 2012, 17:41; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Gru 2011,
Posty: 33
Wrzucone nowe cewki -> kontrolka nagminnie się świeciła, a jedna z cewek tak jak by nie działała wcale ( auto drżało tak jakby miało zgaść ).

Zamienienie starych cewek miejscami -> problem znikł ;/

Czym to jest spowodowane?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626375 Wysłany: 16 Lis 2012, 22:36; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Może wtyczka która łączy kompa z cewką źle łączy??

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626423 Wysłany: 17 Lis 2012, 13:03; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Gru 2011,
Posty: 33
Brat sprawdzał czy kabelki nie były przypadkiem zaśniedziałe, ale nie były...

Teraz jeżdżę na starych - wymienionych miejscami i śmiga jak na razie bezawaryjnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626427 Wysłany: 17 Lis 2012, 14:08; 
 Temat postu: Re: PII 1.2 8V - CHECK ENGINE [ CEWKI ]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Ktoś na forum miał tak że wtyczka mu łączyła ale nie zawsze i wszystko też po kolei wymieniał aż w kóńcu doszedł jednak do wtyczki (na pozór dobra) raz było ok a raz lipa...

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO