You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 65 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #624856 Wysłany: 07 Lis 2012, 18:45; 
 Temat postu: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Czyli cztery osiemnastki w moim samochodzie :mrgreen: .

Jak już wcześniej wspominałem w "moim" temacie, zaczynam zabawę (choć to chyba złe słowo :mrgreen: ) z ITB. Jak zapewne większość się domyśla, znakomitą większość części trzeba zbudować od podstaw - na większość "problemów" mam rozwiązanie na kartce/w głowie, jednak wszystko można rozwiązać na kilka sposobów - stąd będę miał "kilka" pytań :mrgreen:
Jeżeli temat wzbudzi jakiekolwiek zainteresowanie, mogę stopniowo relacjonować postęp prac itp .

Zaczynamy od takiej prozy życia :mrgreen: . Przepustnicę pochodzą z Suzuki GSX-R 1000 i miały dwa "komplety" "łopatek" - tzn. jeden zestaw sterowany "z linki", drugi obsługiwany z silniczka krokowego za pośrednictwem komputera. Ze względów oczywistych, 4 łopatki musiały wylecieć, teraz wygląda to tak:

Image

Wybaczcie jakość zdjęcia - kalkulator :mrgreen: . Jak widać, w każdym kanale zostały otwory po jednej z osi na której były łopatki. Trzeba coś z tym zrobić - spaw, albo "szuwaks" o wdzięcznej nazwie "aluminium w płynie" (rzekomo naprawia się czymś takim skrzynie itd.). Druga opcja zdecydowanie szybsza, przyjemniejsza i łatwiejsza w dalszej obróbce - mam tylko wątpliwość, jak z żywotnością, czy np. z wiekiem nie zacznie się kruszyć i lecieć do baniaków :mrgreen: . Spawanie zdecydowanie pewniejsze - i tutaj pytanie do osób w jakiś sposób obytych z tematem - mig czy tig? Jak z późniejszą obróbką spoiny? Nie ukrywam, że zależy mi, na idealnej "łacie" równiutko ze ściankami.

Co radzicie? Wszystkie propozycje mile widziane :).


Góra
 Profil  
 

 
 Post #624860 Wysłany: 07 Lis 2012, 18:55; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
No, jestem ciekaw efektów jak już to poskładasz :)
Powodzenia!

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624942 Wysłany: 08 Lis 2012, 03:49; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Nie dziękuję :mrgreen: .

Sam jestem ciekaw, cóż z tego będzie - długo trawiłem różne informacje, czy w ogóle podejmować temat ;).
Samo zbudowanie ITB (tzn. przepustnice+kolektor), to dopiero wierzchołek góry lodowej - ze wszystkich znalezionych informacji wynika, że żeby poczuć na prawdę wymierne efekty (poza ogromnym hałasem, które podobno ITB generuję :mrgreen: ), wypada dość głęboko zajrzeć do silnika (i kieszeni :mrgreen: ). Dlatego całą operację mam podzieloną na minimum 2 części - na początek taki pakiet startowy, żeby to w ogóle miało sens, czyli: ITB, zawór wolnych obrotów, do tego odpowiedni wałek i twardsze sprężynki (no i strojenie oczywiście). Druga część, to na razie tajemnica... :mrgreen:


Ale wracając do pytania - ktoś miał styczność z takim wynalazkiem: http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+347 ... t29406.htm

Wygląda na mega wygodną sprawę... tylko czy to nie jest takie wycieranie dupy szkłem? :E

[ Dodano: 08 Lis 2012 03:49 ]

P.S. No kurde, szczerze nie ukrywam, że mocno liczę na Twój aktywny udział i pomoc merytoryczną ;), bo do omówienia i przemyślenia jest sporo. A chętni jakoś nie walą drzwiami i oknami :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624987 Wysłany: 08 Lis 2012, 11:58; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Do ITB to by chyba pasowało większe zawory wstawić. Seryjne mają 31mm jeśli dobrze pamiętam. Jaką średnicę mają te przepustnice?

A co do dziurek - a co by było jakbyś zostawił tam ośkę (bez talerzyka)? Pewnie troszkę by zakłócała przepływ powietrza, ale na początek może takie rozwiązanie by było ok?
A jak nie to bym radził spawać - nie ufał bym żadnym klejom.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624995 Wysłany: 08 Lis 2012, 13:05; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Jestem ciekaw jak to rozwiżesz :) . Na te przepustnice będziesz nakładał bezpośrednio stożki, czy połączysz to w jakiś sposób :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625020 Wysłany: 08 Lis 2012, 15:35; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Do ITB to by chyba pasowało większe zawory wstawić. Seryjne mają 31mm jeśli dobrze pamiętam. Jaką średnicę mają te przepustnice?


Z tego co wyczytałem na centomanii, większe zawory to bardzo podobny zysk, co seria na 3kąty - co już mam zrobione. Ile w tym prawdy - nie wiem. Oczywiście fajną opcją na pewno byłyby większe zawory i 3kąty :mrgreen: . Tylko tutaj koszty już rosną i to mocno - nowe zawory, gniazda, no i już na pewno "poprawka" komór spalania... no nie licząc już roboty oczywiście... ;). Czapkę i tak będę musiał zrzucić, żeby podmienić sprężyny, także szukam kogoś na prawdę kumatego w kwestii obrabiania głowic, żeby rzucił okiem, czy czegoś nie warto byłoby jeszcze poprawić - wtedy zobaczymy, czy będę dalej zaglądał w czapke.

A przepustnice mają ~40mm (mierzone na szybko miarką budowlaną ;)), czyli prawie tyle, ile moja obecna, a ta już jest większa od serii :mrgreen: .

STax napisał(a):
A co do dziurek - a co by było jakbyś zostawił tam ośkę (bez talerzyka)? Pewnie troszkę by zakłócała przepływ powietrza, ale na początek może takie rozwiązanie by było ok?
A jak nie to bym radził spawać - nie ufał bym żadnym klejom.


I tak by mi to pewnie nie dawało spokoju i w końcu musiałbym coś z tym zrobić, więc wole od razu ;). Pewnie masz rację - heft dużo lepszą opcją jest - tylko pytanie, czy koniecznie szukać kogoś z TIG'iem, czy posmarkać migomatem i spokój? :mrgreen:

xONx napisał(a):
Jestem ciekaw jak to rozwiżesz . Na te przepustnice będziesz nakładał bezpośrednio stożki, czy połączysz to w jakiś sposób


Jeszcze trawię ;).

Generalnie, chciałbym w przyszłości wypróbować jakiś airbox, bo podobno wbrew pozorom, to daję na prawdę fajne efekty przy ITB, ale na pierwszy ogień są dwie opcję - albo 4 stożki motocyklowe, albo trąbki+zbiorczy filtr albo "skarpety", ale bez puszkowania całości.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625035 Wysłany: 08 Lis 2012, 16:18; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Ja bym się kierował ku zbiorczej puszce, żeby niepotrzebnie nie wydłużać układu.
Jak przepustnice mają po 40mm, to by przynajmniej zawory ~35mm pasowało wrzucić, żeby to dobrze ssało ;)
Ale tak jak piszesz, sporo dodatkowej roboty no i kasa...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625040 Wysłany: 01 Mar 2013, 00:55; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Ja bym się kierował ku zbiorczej puszce, żeby niepotrzebnie nie wydłużać układu.

Ale masz na myśli jedną puszkę z filtrem na końcu, czy po prostu zamknięty dolot, ale z filterkami na przepustnicach?

Kurde, czytałem ciekawą wypowiedź na jakimś forum - jeden z użytkowników twierdził, że zostawianie "gołego" ITB (w sensie przepustnice->filtry i nic więcej), ma sens dopiero, kiedy silnik kręci się >10 000rpm :mrgreen: . Czyli w zasadzie motory i F1 ;).
Przedstawił nawet dość obszerne obliczenia na potwierdzenie swojej tezy.

STax napisał(a):
Jak przepustnice mają po 40mm, to by przynajmniej zawory ~35mm pasowało wrzucić, żeby to dobrze ssało ;)
Ale tak jak piszesz, sporo dodatkowej roboty no i kasa...


Hmm... głowy pod topór za to nie położę, ale na moje, to nie da rady upchnąć tam zaworów 35mm, skoro ori mają 31mm. Problem jest w ściankach pomiędzy komorami, których już w serii jest na prawdę mało, a podobno są one jednym z elementów, który najbardziej dostaję po dupie. Tego się właśnie trochę boję - rozgrzebie czapkę, a potem okaże się, że zawory będą minimalnie większe niż w serii, a rzeźby i kosztów będzie dużo :? . Gdybym miał pewność, że da się tam upchnąć coś znacznie większego, to chyba bym zaryzykował - tyle że wyciągnąć jakieś konkretne info od ludzi którzy już to robili jest wyjątkowo ciężko. Na cento jest kilka osób, które wstawiały większe zawory do 1.2 8V - tylko nie potrafię zrozumieć, dlaczego każdy chętnie opowiada, że ma, ale jak, z czego i kto robił, jakoś nikt nie powie ;).

Ale fakt - jakby tam upchnąć ssanie ~35mm, do tego trochę większy wydech, to już by się ciekawie robiło :mrgreen: . Tyle, że chyba trzeba by zebrać sporo mięsa z głowicy, żeby wyrównać straty w komorach.

[ Dodano: 08 Lis 2012 17:08 ]

Ale pójdźmy w bardziej "rzeźbiarskie" rejony... wolne obroty :mrgreen: .

Niestety, nie mogę sobie pozwolić, na ustawienie wolnych "na sztywno", na ciepłym silniku - gdyby to było auto weekendowe, używane jak jest sucho, ciepło itp. to może by i to przeszło, ale i tak jakoś średnio widziałoby mi się przytrzymywanie gazu, przez kilka minut po uruchomieniu... co by było zimą, to już nie muszę pisać... :mrgreen:

Pozostały mi dwie opcję - albo adaptacja krokowca z Suzuki, albo inwencja własna ;) Co do pierwszej opcji, to nawet nie wiem, czy to wykonalne i kogo miałbym o to prosić - więc pozostaję wykonanie zaworu wolnych obrotów na ori krokowcu :mrgreen: . Po przemyśleniu tematu, zdecydowałem się na coś takiego:

Image

albo takiego...

Image

Jest to jakiś kompromis, pomiędzy łatwością wykonania, montażu i działania - koncepcji było w sumie chyba z pięć czy sześć ;), ale pozostałe, to dość duża rzeźba w kwestii montażu, wymiarów, działania, wykonania itp. To oczywiście takie prymitywne rysunki, ale generalnie widać zasadę działania - docelowo, zawór ma sobie "pykać" jak najbliżej czujnika temperatury powietrza, będzie podczepiony pod przepustnicę, a powietrze będzie poprowadzone za łopatki czterem wężykami, przez ori gniazda wtrysków w przepustnicach.

Co o tym sądzisz/sądzicie? :mrgreen: Wszystkie sugestie mile widziane, kompletnie inne rozwiązania również ;). Jest w ogóle jakaś praktyczna różnica pomiędzy opcją nr 1 i 2?

[ Dodano: 23 Sty 2013 17:12 ]

Długo nic nie pisałem... i miałem nie pisać, dopóki nie będę miał już czegoś "w ręce", ale jak dostałem to foto, to nie mogłem sobie odmówić :mrgreen:



Słowo ciałem się stało - zawór wolnych obrotów pod ITB :mrgreen: .
Z tego miejsca ogromne podziękowania dla Kolegi mario1978, za kontakt do absolutnego magika w temacie obróbki skrawaniem :).

[ Dodano: 01 Lut 2013 17:00 ]

UPDATE!

Trochę galanterii do organizacji podciśnienia ;)

Image

Zawór wolnych obrotów - na razie zmontowany "na sztuke"

Image

[ Dodano: 28 Lut 2013 20:22 ]

Temat jak widzę nie budzi większego zainteresowania :mrgreen: - no nic... co jakiś czas będę coś wrzucał - może za jakiś czas ktoś zechce zbudować ITB do kropka? Wtedy przynajmniej będzie miał przetarte niektóre szlaki... ;).

Warto rzucić okiem, głównie ze względu na rewelacyjną (po raz kolejny :)) robotę tokarza - fotki słabe, więc nie do końca to oddają, ale możecie wierzyć - robota cukierek :mrgreen: .

Image

Tak się prezentuję vacuum box :) (na razie jeszcze "na surowo", bez wszystkich złączek, nypli itd.)
Cztery wejścia podciśnienia (osobno z każdego runnera), wyjście na MAP'a, reg. ciśn. paliwa, a z boku dojdzie końcówka do serwa hamulcowego.

Image

Do tego takie zgrabne mocowanie z nierdzewki, zrobione na prasie + dwie fasolki na śruby, żeby można było sobie całość wygodnie ustawić przy montażu :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #648812 Wysłany: 01 Mar 2013, 01:36; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012,
Posty: 2280
Pomógł: 5
Ciekawi mnie jaki będzie efekt końcowy:D

_________________
było: http://fiatpunto.com.pl/topic34295.html
było: http://fiatpunto.com.pl/topic40031.html
jest: http://fiatpunto.com.pl/topic44220.html
jest: http://fiatpunto.com.pl/topic52371.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #649341 Wysłany: 03 Mar 2013, 20:51; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Ciekawa sprawa. Czym chcesz ostatecznie wystroić silnik z takim dolotem. Jakiś piggyback, remap czy stand alone?

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #649375 Wysłany: 03 Mar 2013, 22:01; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Hmm... tak na dzień dobry, żeby to jakoś ogarnąć będzie ecu majster - po paru rozmowach z ludźmi, którzy już taką konfigurację przerabiali wychodzi, że najlepiej zrobić sterowanie w algorytmie alpha-n, a nie wiem, czy to w ogóle byłoby do ogarnięcia tylko na seryjnym ecu.

Oczywiście najlepsze byłoby SA - na które przyznam szczerze mam coraz większą ochotę :mrgreen: . Tyle, że tutaj koszty wzrastają dość znacznie. Oprócz dużo wyższej ceny samego sterownika, dochodzi wyrzeźbienie w zasadzie całej wiązki od nowa no i wysterowanie całości "od zera". Może przyszłym sezonie... na ten, mam już zaplanowany budżet ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #649516 Wysłany: 04 Mar 2013, 18:22; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
A może ecu master w Fuel Implant? Musi to być DET3. Coś pomiędzy SA a standardowym trybem ecu mastera. Jakby dobrze ogarnąć FI to można zastosować układ pół sekwencyjny wtrysku.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #649528 Wysłany: 04 Mar 2013, 19:38; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Taki właśnie jest plan :mrgreen: . Sam o strojeniu wiem niewiele, ale z opinii nt. DETIII wynika, że FI, a zwykła 100% świnia to niebo, a ziemia ;). Pół-sewkencja raczej odpada... jeżeli dobrze zrozumiałem instrukcję, to jedno wyjście mocy można wykorzystać pod szerokopasmówkę - wtedy oprócz logowania AFR, w pewnym sensie będzie go "pilnować" - a jako, że pewnie zaczne się przy okazji powoli wgryzać w temat strojenia, to może być przydatna funkcja :mrgreen: .

Myślałem jeszcze nad dwoma zestawami map - tyle, że obawiam się, że nawet w tak "specyficznej" konfiguracji motoru, to i tak nie wiele da, jeżeli to nadal jest n/a.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #649925 Wysłany: 06 Mar 2013, 14:29; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Daniel
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 03 Lut 2013,
Posty: 18
det III naprawde fajna sprawa, miałem wczesniej II i nie dawno przeszedłem na Ecu Master III
lecz jeszcze FI nie zastosowałem, niebawem nastąpi ;)

jest jeszcze coś fajniejszego i DUŻOOOOOO droższego - EMU, ale to już inna bajka :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #649931 Wysłany: 06 Mar 2013, 14:58; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No... ale EMU to już SA - chęć jest, tylko na ten sezon już budżet zbyt mały, jak wspominałem ;). Na przyszły zastanawiam się pomiędzy EMU, a Vems'em. Bardziej ciągnie mnie do EMU, głównie ze względu na dobre wsparcie techniczne w ojczystym języku i "na miejscu" ;), ale z drugiej strony, EMU to dość nowa zabawka - zdecydowanie więcej osób ma opanowanego Vems'a... no nic - zobaczymy, czasu na przemyślenia jest dużo ;).

P.S. Dany_Gsi Ty masz det'a w n/a czy doładowanym?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650006 Wysłany: 06 Mar 2013, 21:09; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Daniel
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 03 Lut 2013,
Posty: 18
deta III mam do wolnossaka ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650029 Wysłany: 06 Mar 2013, 22:07; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Przerabiałeś temat dwóch zestawów map? Ma to sens w podłubanym n/a, czy raczej tylko w turbo?

A, właśnie! Ustawiałeś sobie LC, albo flatshifta (chociaż co do drugiego, to nie jestem pewien, czy się da ;))?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650094 Wysłany: 07 Mar 2013, 03:49; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Daniel
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 03 Lut 2013,
Posty: 18
narazie jest tylko wiązka przerobina pod Deta III ,wstepnie odpalone i wystrojone

lecz niebawem bedzie wykorzystanych dużo wiecej opcji
co do zestawu 2 map, to sie zobaczy czy bedzie taka potrzeba,

ja mam ITB DBilas i też bede to wrzucał i pare innch fajnych gadzetów tej firmy, i wterdy sie zobaczy na ile opcej Ecu III sie wykorzysta ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650873 Wysłany: 10 Mar 2013, 16:37; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
To jest "seryjne" ITB z bety? Bo tak mi wujek google podpowiada ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650920 Wysłany: 10 Mar 2013, 19:05; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Daniel
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 03 Lut 2013,
Posty: 18
to ITB co ja mam to akurat jest ori , tylko ze do silniczka opla, do mojego drugiego autka - Kadett Gsi ;)

w punto mam SMT 7 i silnik doałdowany, wiec itb raczej nie potrzebne :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650951 Wysłany: 10 Mar 2013, 21:02; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
ITB w doładowanym też podobno robi robotę ;), ale to znam z opowiadań tylko... ale faktycznie, w turbo jest dużo innych, zazwyczaj prostszych sposobów na podnoszenie mocy ;).

Powiedz, jak wypada det w porównaniu z SMT? Głównie chodzi mi o przystępność dla świeżaka w kwestii strojenia... Jak już będę miał świnke, to grzechem byłoby, przynajmniej nie podjąć próby nauki strojenia - także na przystępności całego interfejsu bardzo mi zależy. SMT ma jakiś podobny tryb, jak FI w det'cie, czy jedynie 100% świnia?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #661864 Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:15; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
I jak tam się ma projekt ? Jakieś nowości ? ;) Śledzę z zaciekawieniem od początku :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #661919 Wysłany: 22 Kwi 2013, 01:20; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
A ma się bardzo dobrze... :mrgreen:

Nic ostatnio nie wrzucałem, bo i nowych gratów niewiele - ostatni czas był poświęcony na zwalczanie tzw. problemów obiektywnych ;)... oczywiście w miejscu, w którym nikt by się ich nie spodziewał... :mrgreen: .

Po zrobieniu wielu części prawie "na gotowo" wyszło, że cała torba nypli, złączek, końcówek itd. kupionych w zakładzie hydrauliki siłowej podobno z wysokiej półki jest - mówiąc delikatnie - z odrzutu... :? . Gwinty nie pasowały, wchodziły na 2-3 zwoje itd... :? . Trzeba było wszystko jeszcze raz przegwintować - wku***ce tym bardziej, że te zabawki nie były tanie (przynajmniej dla mnie)... żeby była jasność, rozmawiamy o trzycyfrowej kwocie za kilkanaście najzwyklejszych, stalowych końcówek...

Z takich nowości, to kończę oil catch tank'a - takiego z prawdziwego zdarzenia... co na prawdę będzie filtrował :mrgreen: . Wszystko co się da, będzie na zakutych wężach, żeby uniknąć miliona cybantów pod maską ;). Oil catch w zasadzie gotowy - zostaję tylko liznąć pastą polerską i poskładać.

Co najbardziej mnie cieszy, to wczoraj dostałem info, że kolektor w zasadzie na ukończeniu :mrgreen:. Będzie jeszcze kilka przymiarek i dupereli które trzeba będzie dokończyć, jak się wszystko poskłada na stole, ale generalnie - bliżej, niż dalej... :mrgreen: .

P.S. Na potwierdzenie, z jakimi artystami przyszło mi mieć do czynienia :mrgreen: - fotka baaaaardzo słabej jakości - robiona telefonem, a i obiekt maleńki, ale pomimo tego warto rzucić okiem... ;)

Image

To jest jedna z czterech końcówek na wężyki łączące runnery z oil catch tankiem - i gdyby ktoś się zastanawiał, to została wykonana w 100% ręcznie, a obok na prawdę leży jednogroszówka... :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #661997 Wysłany: 22 Kwi 2013, 17:01; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Myślałem że to na zdjęciu to wkrętka do kolektora od LPG.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662040 Wysłany: 22 Kwi 2013, 21:09; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
No wygląda to nieźle z tego co piszesz ;) FOTKI !! hehe :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 65 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO