You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #627182 Wysłany: 21 Lis 2012, 21:57; 
 Temat postu: Generalny remont silnika
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 14 Kwi 2012,
Posty: 87
Witam. Co wymienić przy takiej generalce? Remont muszę zrobić ponieważ mam do wymiany pierścienie bo strasznie kopci na niebiesko, najgorzej na zimnym. Przy wymianie UPG wymieniłem tez uszczelniacze zaworowe ale nie dały żadnej poprawy. Chce wyjąć silnik ze skrzynia aby mieć dobry dostęp do wszystkiego.

Jakie części mam kupić i ile mnie to tak cenowo wyjdzie. Pierścienie, UPG i szpilki to na pewno trzeba. Co mam jeszcze wymienić aby było wszystko na cacy :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #627193 Wysłany: 21 Lis 2012, 22:44; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1308
Pomógł: 32
A nie wyszła by taniej przekładka całego silnika? :E
Najwięcej roboty z demontażem i ponownym poskładaniem będzie. Jeśli wyciągasz skrzynie, to jeśli masz zużyte sprzęgło to warto je wymienić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627196 Wysłany: 21 Lis 2012, 22:46; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
jak robisz sam, albo masz jakiś zakład co ci zrobi to po kosztach to ci się opłaca. A jak nie to raczej nie opłacalne. Zależy jaki masz przebieg, jak spory to przydało by się wymienić od razu panewki, szlif wału zrobić, zależy też czy wspomniane pierścienie nie porysowały zbytnio cylindrów, jeśli tak to wypadało by też zrobić szlif cylindrów.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627213 Wysłany: 21 Lis 2012, 23:54; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Bytuś napisał(a):
jak robisz sam, albo masz jakiś zakład co ci zrobi to po kosztach to ci się opłaca. A jak nie to raczej nie opłacalne. Zależy jaki masz przebieg, jak spory to przydało by się wymienić od razu panewki, szlif wału zrobić, zależy też czy wspomniane pierścienie nie porysowały zbytnio cylindrów, jeśli tak to wypadało by też zrobić szlif cylindrów.


Szlif cylindrów? Z tego co mi wiadomo, za takie coś zakłady liczą od 3000 w górę (tyle policzono mi za 1.1, w ASO 5000), do tego do wymiany są od razu tłoki - wszystkie.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627220 Wysłany: 22 Lis 2012, 00:08; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
bunczu napisał(a):
Szlif cylindrów? Z tego co mi wiadomo, za takie coś zakłady liczą od 3000 w górę (tyle policzono mi za 1.1, w ASO 5000), do tego do wymiany są od razu tłoki - wszystkie.


Ile? :shock:

U mnie szlif kosztuję jakoś ~100 zł za baniak ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627221 Wysłany: 22 Lis 2012, 00:13; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Jeśli robić remont silnika - to tylko kapitalny. Bardziej ekonomicznie jest kupić używany silnik (ale z pewnego źródła, z gwarancją rozruchową). Przy zakupie używanego warto sprawdzić: czy silnik ma kompresję, czy nie ma wycieków, czy pod pokrywą głowicy nie ma szlamu.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627259 Wysłany: 22 Lis 2012, 12:00; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Pawelec90 napisał(a):
bunczu napisał(a):
Szlif cylindrów? Z tego co mi wiadomo, za takie coś zakłady liczą od 3000 w górę (tyle policzono mi za 1.1, w ASO 5000), do tego do wymiany są od razu tłoki - wszystkie.


Ile? :shock:

U mnie szlif kosztuję jakoś ~100 zł za baniak ;).


Głowicy - tak, ale szlif gładzi cylindrowej?

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627274 Wysłany: 22 Lis 2012, 15:42; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
bunczu napisał(a):

Głowicy - tak, ale szlif gładzi cylindrowej?


No tak - szlif cylindra ;).
Jak pytałem o koszt remontu dołu (sama robota, na moim materiale), to wyliczyli mnie na 600-700 zł. Jakby doszło wyważenie, to więcej. Szlif głowicy (w sensie planowanie), kosztuję zazwyczaj ~50 zł... no chyba, że ścinasz strasznie dużo, to wtedy kapkę więcej. Ja poprosiłem 0,3 mm i płaciłem właśnie 5 dyszek :).

Owszem, są szlifiernie, gdzie mają cenowe zapalenie wyobraźni :mrgreen: . Już gdzieś pisałem, że jak robiłem głowice, to w jednym z zakładów chcieli 250 zł za frez gniazd (przypominam - silnik 8V :mrgreen: ). Ale nadal jakoś nie potrafię uwierzyć, że ktoś może chcieć 3000 zł za sam szlif cylindrów (no chyba, że w V12 :mrgreen: ). Wtedy kapitalka silnika osztowałaby chyba z 15 000 zł :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627799 Wysłany: 25 Lis 2012, 20:45; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
dla tego lepszym rozwiązaniem jest znalezienie silnika np. z grande. Jak dobrze się poszuka to można znaleźć jeszcze silnika na dotarciu, tak jak to zrobił kolega topic25194-25.html

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628220 Wysłany: 27 Lis 2012, 21:44; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 14 Kwi 2012,
Posty: 87
remont zrobię za 3 stówki. pierścionki, uszczelniacze, uszczelka pod głowice, splanowanie głowicy. I to powinno pomóc. Objawy wskazują że to wina uszczelniaczy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #629135 Wysłany: 03 Gru 2012, 05:15; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Nie zrozum mnie źle, ale nie zrobisz remontu :mrgreen: .
W sensie, że to co chcesz zrobić, nie ma nic wspólnego z remontem silnika ;).

Rozumiem, że wszystko będziesz robił sam? Bo nie wierze, że ktoś rozbierze i złoży Ci silnik i weźmie za to 300 zł, jeszcze kupując za to materiał :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #629140 Wysłany: 03 Gru 2012, 09:10; 
 Temat postu: Re: Generalny remont silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
No i jeszcze jedna sprawa, jeżeli rzeczywiście są zużyte (zapieczone) pierścienie, to silnik musi mieć najechane sporo kkm, więc sama wymiana uszczelniaczy zaworowych też nic nie dała, bo z pewnością prowadnice zaworowe mają luzy i tamtędy cieknie olej do komory spalania. Jak koledzy wyżej piszą, najlepiej poszukać silnika z pewnego źródła i przełożyć, będzie taniej i dłużej pojeździ.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO