You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 00:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #627611 Wysłany: 24 Lis 2012, 21:40; 
 Temat postu: szarpanie w 1,2 16v
Offline
Forumowicz

Miejscowość: andrychów
Rejestracja: 18 Kwi 2011,
Posty: 4
Witam Forumowiczów! Problem z moim kropkiem polega na tym ,że szarpie delikatnie podczas jazdy ,kontrolka check engine mrugnie i zaraz gaśnie.Wymieniłem kable ,świece i nic ,dalej to samo.Dzisiaj autko podpięte pod kompa ,żaden błąd się nie zapisał.Dodam jeszcze że szarpie zarówno na gazie jak i benzynie.Proszę o pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #627653 Wysłany: 25 Lis 2012, 01:13; 
 Temat postu: Re: szarpanie w 1,2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Prawdopodobnie masz problem z silniczkiem krokowym.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628043 Wysłany: 26 Lis 2012, 20:03; 
 Temat postu: Re: szarpanie w 1,2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
odłącz sonde lambda i pojezdzij jesli sie poprawi masz winowajcę :D

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628482 Wysłany: 29 Lis 2012, 12:45; 
 Temat postu: Re: szarpanie w 1,2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CBR
Rejestracja: 17 Mar 2010,
Posty: 198
Pomógł: 3
te silniki 16v są jakieś awaryjne. bardzo często pada sonda, silnik klekocze jak zimny. również miałem szarpanie i po jakims czasie zapisały się błędy wypadanie zapłonów i kat. obecnie powraca mi błąd kat i sonda do wymiany.

_________________
Moja Dwojka ->>> http://fiatpunto.com.pl/topic53767.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628487 Wysłany: 29 Lis 2012, 13:57; 
 Temat postu: Re: szarpanie w 1,2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
piotr1122 napisał(a):
te silniki 16v są jakieś awaryjne. bardzo często pada sonda, silnik klekocze jak zimny. również miałem szarpanie i po jakims czasie zapisały się błędy wypadanie zapłonów i kat. obecnie powraca mi błąd kat i sonda do wymiany.




to bardzo udane silniczki w tej klasie :> a klekotanie jest spowodowane popyhaczami hydraulicznymi i jak po paru sek.przestaje klekotac to w porzadku jak caly czas klekocze to naprawa ,wymiana szklanek i uzywac dobrgo oleju i dbac o jego prawidłową ilość bo szklanki popyhaczy siadają właśnie przez kiepski olej i jego mały stan a sondy padają też w innych silnikach ;mają poprostu wytrzymać tyle i tyle i wymiana to część elektroniczna i pracuje w bardzo ciężkich warunkach a szkodzi jej kiepskie paliwo i nagar na nich :D

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628494 Wysłany: 29 Lis 2012, 14:59; 
 Temat postu: Re: szarpanie w 1,2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
epz1982 napisał(a):
Witam Forumowiczów! Problem z moim kropkiem polega na tym ,że szarpie delikatnie podczas jazdy ,kontrolka check engine mrugnie i zaraz gaśnie.
Wypadanie zaplonow, wilgoc w ukladzie zaplonowym/elektrycznym.
epz1982 napisał(a):
Wymieniłem kable ,świece i nic ,dalej to samo.
Szkoda twojej kasy na takia samodzielna diagnostyke w ciemno.
epz1982 napisał(a):
Dzisiaj autko podpięte pod kompa ,żaden błąd się nie zapisał.
Jak to mozliwe?! Jak mrugala, to musial byc blad zapisany. Chyba ze jak pisze wczesniej, masz na tyle powazny blad z wilgocia w ukladzie elektryki, ze Ci wyzerowal bledy z kompa?!
epz1982 napisał(a):
Dodam jeszcze że szarpie zarówno na gazie jak i benzynie.Proszę o pomoc
I prawidlowo. Prawdopodobnie masz to samo co ja mialem, bardzo czesty przypadek (!!!), przypadkiem dowiedzialem sie o tym od doswiadczonego mechanika, jak sie za to zabrac. Opis jest tutaj - post627894.html#p627894 cytuje:
mario1978 napisał(a):
raiden_13 napisał(a):
Dodam, że auto zachowuje się dziwnie (trzęsie, tak jakby nie pracowały wszystkie cztery cylindry, obroty biegu jałowego falują, spadają aż silnik gaśnie) w zasadzie tylko po dłuższym postoju, albo po mrozie.
Przeplywomierz masowy powietrza, czujnik temperatury zasysanego powietrza. To dwa podejrzane czujniki. Jezeli sa nieszczelne/uszkodzone objawiaja sie wlasnie takimi problemami. Rozwiazaniem jest wyczyszczenie/wysuszenie czujnika, prawdopodobnie zbiera Ci sie w nim wilgoc, ktora w mrozne dni robi sie jak brylka lodu. Dopoki nie rozpusci sie brylka lodu/wilgoc i nie przepali w silniku (piszesz o tym, ze nie pali na wszystkie cylindry/szarpie) problem nie ustapi. Przerabialem to, nielatwo bylo do tego dojsc, metoda prob-bledow udalo mi sie zlokalizowac zrodlo problemow ;)

Przeplywomierz znajdziesz na rysunku oznaczony jako 3 - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1 a jego zdjecie np. tutaj - http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUoxMC4zMDkx
Po raz kolejny utwierdzam sie w przekonaniu, ze forumowicze nie szukaja dokladnie forum, kolejny temat z podobnymi objawami, wystarczylo sie "podpiac" :>
piotr1122 napisał(a):
te silniki 16v są jakieś awaryjne. bardzo często pada sonda, silnik klekocze jak zimny. również miałem szarpanie i po jakims czasie zapisały się błędy wypadanie zapłonów i kat. obecnie powraca mi błąd kat i sonda do wymiany.
Widze z opisu ze rowniez masz 16V. Nie wiem skad taka opinia? Klekocze na zimnym silniku, to normalne przy hydraulicznym ustawianiu zaworow, leje dobry olej CASTROL MAGNATEC i nie zauwazylem takich objawow zbyt dlugo, silnik szybko sie "uklada". Co do wypadania zaplonow, wyzej pisze, ze to niekoniecznie ma zwiazek z sonda lambda. Wypadanie zaplonow to blad w ukladzie zaplonowym silnika, brak iskry do spalenia mieszanki - wypadniecie zaplonu, i tego prosze sie trzymajcie a zrozumiecie gdzie szukac przyczyn wypadania zaplonow, gdy jest wilgotno/zimno uklad elektryczny/czujniki i wszystko co ma zwiazek z elektryka dostaje w d... jak ktos ma stare przewody/zlutowane/poobcierane - pretensje sam do siebie - http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu Z wypadaniem zaplonow udaje sie do elektryka samochodowego, ktory bedzie mogl prawidlowo zdiagnozowac instalacje elektryczna.

Na koniec takie pytanie: dlaczego wypadanie zaplonow zwieksza sie w zimie? A w lecie praktycznie to nie wystepuje? Bo wilgoc przewodzi prad, a w lecie praktycznie w komorze silnika wystepuja wysokie temperatury, ktore skutecznie wilgoc odparowuja i problem wypadania zaplonow nie jest zauwazalny.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO