epz1982 napisał(a):
Witam Forumowiczów! Problem z moim kropkiem polega na tym ,że szarpie delikatnie podczas jazdy ,kontrolka check engine mrugnie i zaraz gaśnie.
Wypadanie zaplonow, wilgoc w ukladzie zaplonowym/elektrycznym.
epz1982 napisał(a):
Wymieniłem kable ,świece i nic ,dalej to samo.
Szkoda twojej kasy na takia samodzielna diagnostyke w ciemno.
epz1982 napisał(a):
Dzisiaj autko podpięte pod kompa ,żaden błąd się nie zapisał.
Jak to mozliwe?! Jak mrugala, to musial byc blad zapisany. Chyba ze jak pisze wczesniej, masz na tyle powazny blad z wilgocia w ukladzie elektryki, ze Ci wyzerowal bledy z kompa?!
epz1982 napisał(a):
Dodam jeszcze że szarpie zarówno na gazie jak i benzynie.Proszę o pomoc
I prawidlowo. Prawdopodobnie masz to samo co ja mialem, bardzo czesty przypadek (!!!), przypadkiem dowiedzialem sie o tym od doswiadczonego mechanika, jak sie za to zabrac. Opis jest tutaj -
post627894.html#p627894 cytuje:
mario1978 napisał(a):
raiden_13 napisał(a):
Dodam, że auto zachowuje się dziwnie (trzęsie, tak jakby nie pracowały wszystkie cztery cylindry, obroty biegu jałowego falują, spadają aż silnik gaśnie) w zasadzie tylko po dłuższym postoju, albo po mrozie.
Przeplywomierz masowy powietrza, czujnik temperatury zasysanego powietrza. To dwa podejrzane czujniki. Jezeli sa nieszczelne/uszkodzone objawiaja sie wlasnie takimi problemami. Rozwiazaniem jest wyczyszczenie/wysuszenie czujnika, prawdopodobnie zbiera Ci sie w nim wilgoc, ktora w mrozne dni robi sie jak brylka lodu. Dopoki nie rozpusci sie brylka lodu/wilgoc i nie przepali w silniku (piszesz o tym, ze nie pali na wszystkie cylindry/szarpie) problem nie ustapi. Przerabialem to, nielatwo bylo do tego dojsc, metoda prob-bledow udalo mi sie zlokalizowac zrodlo problemow
Przeplywomierz znajdziesz na rysunku oznaczony jako 3 -
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1 a jego zdjecie np. tutaj -
http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUoxMC4zMDkxPo raz kolejny utwierdzam sie w przekonaniu, ze forumowicze nie szukaja dokladnie forum, kolejny temat z podobnymi objawami, wystarczylo sie "podpiac"
piotr1122 napisał(a):
te silniki 16v są jakieś awaryjne. bardzo często pada sonda, silnik klekocze jak zimny. również miałem szarpanie i po jakims czasie zapisały się błędy wypadanie zapłonów i kat. obecnie powraca mi błąd kat i sonda do wymiany.
Widze z opisu ze rowniez masz 16V. Nie wiem skad taka opinia? Klekocze na zimnym silniku, to normalne przy hydraulicznym ustawianiu zaworow, leje dobry olej CASTROL MAGNATEC i nie zauwazylem takich objawow zbyt dlugo, silnik szybko sie "uklada". Co do wypadania zaplonow, wyzej pisze, ze to niekoniecznie ma zwiazek z sonda lambda. Wypadanie zaplonow to blad w ukladzie zaplonowym silnika, brak iskry do spalenia mieszanki - wypadniecie zaplonu, i tego prosze sie trzymajcie a zrozumiecie gdzie szukac przyczyn wypadania zaplonow, gdy jest wilgotno/zimno uklad elektryczny/czujniki i wszystko co ma zwiazek z elektryka dostaje w d... jak ktos ma stare przewody/zlutowane/poobcierane - pretensje sam do siebie -
http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu Z wypadaniem zaplonow udaje sie do elektryka samochodowego, ktory bedzie mogl prawidlowo zdiagnozowac instalacje elektryczna.
Na koniec takie pytanie: dlaczego wypadanie zaplonow zwieksza sie w zimie? A w lecie praktycznie to nie wystepuje? Bo wilgoc przewodzi prad, a w lecie praktycznie w komorze silnika wystepuja wysokie temperatury, ktore skutecznie wilgoc odparowuja i problem wypadania zaplonow nie jest zauwazalny.