You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 23:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #627710 Wysłany: 25 Lis 2012, 14:13; 
 Temat postu: skoki obrotomierza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Lis 2012,
Posty: 8
Witam, mam małe pytanie. Jakiś czas temu w moim posiadaniu znalazł się Fiacik Punto 2, jakiś czas temu pojawił się w nim mały problem. W czasie jazdy podczas dodawania gazu skacze obrotomierz, samochód nie przyspiesza, wkręca się dopiero po paru sekundach na ciepłym silniku jak i na zimnym. Na początku myślałem że problem jest z uszczelką pod głowicą lecz wtedy autko traciło by moc, jednak tak się nie dzieje. Czy problem może dotyczyć przepływościomierza?? Mam nadzieję że nie bedzie to kosztowna wada :) Z góry dziękuję za pomoc :) Pozdrawiam Adrian KRK


Góra
 Profil  
 

 
 Post #627712 Wysłany: 25 Lis 2012, 14:16; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Kolego "slizganie sie sprzegla" sie klania. Obroty nie ida w parze z predkoscia - taki skrot myslowy. Polecam lekture, szcegolnie II czesc (problemy/objawy):

"Sprzęgło cz. 1/2 [jakiej firmy, co ile km wymiana]" - topic2438-50.html
"Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]" - topic18909-175.html

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 25 Lis 2012, 14:18, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #627714 Wysłany: 25 Lis 2012, 14:18; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Zanim zaczniemy wymyślać i kombinować, a Ty się załamiesz w związku z różnymi domysłami :E, napisz proszę czy podpiąłeś Punciaka pod kompa.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627718 Wysłany: 25 Lis 2012, 14:25; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Lis 2012,
Posty: 8
Ostatnio podpinałem go do kompa jak miałem błąd z czujnikiem od poduszki powietrznej, jakiś rok temu :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627725 Wysłany: 25 Lis 2012, 14:50; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
tu ma co kombinować sprzęgło do wymiany i tyle


Góra
 Profil  
 
 
 Post #627931 Wysłany: 26 Lis 2012, 11:19; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Adrian KRK zanim zabierzesz sie za wymiane sprzegla, sprobuj "ostatniej deski ratunku". Mialem podobne problemy latem w suche dni, okazalo sie ze blokowala sie linka sprzegla pomiedzy kabina pasazerska a komora silnika. Na podstawie tego watku topic3292.html trzeba nasmarowac linke pedalu sprzegla, ja w sprayu smar napsikalem do srodka do pancerza i puscilo, sprzeglo dobrze wysprzegla. I co najlepsze, to nie bylo czuc w pedale, aby chodzil skokowo! Byc moze masz podobnie, nie zaszkodzi do srodka w pancerz, gdzie linka pracuje nasmarowac ja.


Załączniki:


_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image
Góra
 Profil  
 
 
 Post #628234 Wysłany: 27 Lis 2012, 22:35; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Lis 2012,
Posty: 8
z tą linką ciekawy sposób, nie zaszkodzi spróbować. Dzięki za wskazówki :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628235 Wysłany: 27 Lis 2012, 22:45; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Adrian KRK zajrzyj tutaj "Oprogramowanie diagnostyczne, katalogi części - CD/DVD" - post610086.html jest tam taki program na CD "DTE - Elektroniczna Dokumentacja Techniczna", nie musze pisac co masz zrobic, dzieki DTE bedziesz wiedzial to, co wiedza mechanicy z ASO, m.in. procedury naprawcze, krok po kroku ;) Wujek google Ci pomoze :>

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628562 Wysłany: 29 Lis 2012, 20:48; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
mario1978 napisał(a):
linka sprzegla

W PII nie ma linki tylko hydraulika :wink:
Tak, że Adrian KRK, możesz ewentualnie popsikać na trzpień siłownika w komorze silnika a do przesmarowania pompy ( to co masz w linku odmario1978 ) wcale nie musisz jej wykręcać ale to pewnie i tak nic nie da jej smarowanie.

Adrian KRK napisał(a):
Czy problem może dotyczyć przepływościomierza??

W 8v nie ma przepływomierza jako takiego.

Ja tez uważam, że to sprzęgło, aczkolwiek
Adrian KRK napisał(a):
wkręca się dopiero po paru sekundach na ciepłym silniku jak i na zimnym.

Co masz dokładnie na myśli :?:
Czy to jest tak:
Dajesz więcej gazu, obroty rosną ale samochód nabiera prędkości dopiero po chwili, czy: dajesz gazu, samochód chwilę muli i po chwili przyśpiesza :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628663 Wysłany: 30 Lis 2012, 13:50; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
lioton napisał(a):
mario1978 napisał(a):
linka sprzegla

W PII nie ma linki tylko hydraulika :wink:
Tak, że Adrian KRK, możesz ewentualnie popsikać na trzpień siłownika w komorze silnika a do przesmarowania pompy ( to co masz w linku odmario1978 ) wcale nie musisz jej wykręcać ale to pewnie i tak nic nie da jej smarowanie.

Tak wiem ze jest hydrauliczne, nie do konca wyjasnilem w czym rzecz, rysunek mogl wprowadzic w blad. Dobrze to okresliles, w komorze silnika trzpien silownika, cos co na tej kulce sie "porusza" czy jak to tam nazwac. W pracy kumpel napsikal mi smaru w sprayu wszedzie tam, gdzie mechanizm pracuje, rowniez od srodka w kabinie pasazerskiej, nie odkrecalismy silownika jak z opisu, auto na podnosnik z odkreconym kolem i widzielismy mechanizm, skrzypienie pedalu sprzegla ustapilo a rowniez z nim slizganie sie sprzegla, cos musialo sie tam w suche dni zacierac/nie bylo slizgu na kulce itp. Byc moze ma to samo, a byc moze jak pisalem w drugim poscie sprzeglo sie slizga. A dlaczego to zrobilem? W DTE o ktorym wczesniej pisze, w instrukcji diagnozowania "zlizgania sie sprzegla" zaczyna sie wlasnie od metody sprawdzenia, czy skok pedalu sprzegla powoduje skok silownika, a wymiana sprzegla jest w instrukcji na koncu, po drodze sa inne glownie wlasnie zwiazane z pedalem sprzegla i jego polaczeniem z silownikiem. Na forum gdzies byla informacja, ze ktos wymienil sprzeglo i nadal mu sie slizgalo, to potwierdza moj przypadek i ten z opisu DTE. U mnie pomoglo.

To ze jest hydrauliczne nie zmienia faktu, ze byc moze faktycznie jest przy silowniku regulacja, wzmianka jest tutaj http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic ... 875#680384, rowniez tesciu ktory ma Fiata BRAVO II mowil mi, ze w ASO mu regulowali skok sprzegla gdzie rowniez jest hydrauliczne, zadam sobie trud i zajrze do DTE co oni pisza..... Ponizej krok po kroku, jak wykonac diagnostyke sprzęgła. Mam nadzieje ze sie to komus przyda, i zanim wymienicie sobie sprzeglo, sprawdzcie czy to na pewno to....

Sprzęgło ślizga się - W każdych warunkach

1. SPRAWDZENE WSTĘPNE
Ruszyć samochodem z czwartego biegu, puszczając stopniowo pedał sprzęgła i sprawdzić czy występuje nieprawidłowość: samochód nie rusza, a silnik nie wyłącza się.

Diagnoza - Przejść do punktu SPRAWDZENIE SKOKU DŹWIGNI SPRZĘGŁA
Rozwiązanie - Koniec diagnostyki.

2. SPRAWDZENIE SKOKU DŹWIGNI SPRZĘGŁA
Sprawdzić od wewnątrz komory silnika, czy po naciśnięciu pedału sprzęgła dźwignia sterująca sprzęgłem uzyska właściwy skok.

Diagnoza - Skok dźwigni nieprawidłowy.
Rozwiązanie - przejść do punktu SPRAWDZENIE PEDAŁU SPRZĘGŁA.

3. SPRAWDZENIE PEDAŁU SPRZĘGŁA
Odłączyć pedał sprzęgła od jego napędu i sprawdzić czy w zakresie skoku przesuwa się bez blokowania się, bez oporów

Diagnoza - Luz lub blokowanie się pedału sprzęgła
Rozwiązanie - Wymienić pedał sprzęgła. Koniec diagnostyki.

4. SPRAWDZENIE PRZESUWANIA SIĘ POPYCHACZA WYSPRZĘGNIKA
Sprawdzić skok i czy popychacz wysprzęgnika powraca do położenia wyjściowego.

Diagnoza - Nieprawidłowy skok popychacza wysprzęgnika
Rozwiązanie - Odłączyć wysprzęgnik od dźwigni sprzęgła i sprawdzić, czy przesuwa się ona swobodnie.

Jeżeli dźwignia przesuwa się swobodnie przejść do punktu SPRAWDZENIE WYSPRZĘGNIKA STERUJĄCEGO SPRZEGŁEM (W SAMOCHODZIE)

5. SPRAWDZENIE WYSPRZĘGNIKA STERUJĄCEGO SPRZEGŁEM (W SAMOCHODZIE)
Odłączyć wysprzęgnik od dźwigni sterującej sprzęgłem, utrzymując połączenie z układem hydraulicznym. Nacisnąć pedał sprzęgła powodując wytworzenie ciśnienia i przesuniecie popychacza wysprzęgnika, sprawdzić jego skok. Z trzpieniem pozostawionym w popychaczu wysprzęgnika, sprawdzić czy w zakresie skoku przesuwa się swobodnie.
Problem nie hydrauliczny - Przejść do punktu SPRAWDZENIE DŹWIGNI I ŁOŻYSKA WYCISKOWEGO SPRZĘGŁA (PRZY WYMONTOWANEJ SKRZYNI BIEGÓW).

Diagnoza - Uszkodzony wysprzęgnik sterujący sprzęgłem
Rozwiązanie - Wymontować wysprzęgnik sterujący sprzęgłem. Koniec diagnostyki.

6. SPRAWDZENIE WYSPRZĘGNIKA STERUJĄCEGO SPRZEGŁEM (PRZY WYMONTOWANEJ SKRZYNI BIEGÓW)
Po demontażu na stanowisku warsztatowym podłączyć ciśnienie (sprężonego powietrza) i sprawdzić skok popychacza (Próba ta odzwierciedla działanie w samochodzie). Nota: Ta próba pozwala upewnić się, że usterka znajduje się w wysprzęgniku, a nie w przewodach, czy w pompie.

Diagnoza - Uszkodzony wysprzęgnik sterujący sprzęgłem
Rozwiązanie - Wymontować wysprzęgnik. Koniec diagnostyki.

7. SPRAWDZENIE SKOKU PEDAŁU SPRZEGŁA
Przy rozłączonym układzie, sprawdzić naciskając i zwalniając pedał, czy jego skok jest prawidłowy.

Diagnoza - Uszkodzona pompa hydrauliczna
Rozwiązanie - Wymienić pompę wtryskową. Koniec diagnostyki.

Diagnoza - Przewód elastyczny ze zbiornika i pompy sprzęgła zużyty lub zdeformowany
Rozwiązanie - Wymienić przewód. Koniec diagnostyki.

Diagnoza - Przewód elastyczny zasilający wysprzęgnik zużyty lub zdeformowany.
Rozwiązanie - Wymienić przewód. Koniec diagnostyki.

8. SPRAWDZENIE DŹWIGNI I ŁOŻYSKA WYCISKOWEGO SPRZĘGŁA (PRZY WYMONTOWANEJ SKRZYNI BIEGÓW)
Po wymontowaniu skrzyni biegów sprawdzić, czy dźwignia sterująca nie przesuwa się z dużym oporem (spowodowanym zanieczyszczeniami lub brakiem smaru), łożysko wyciskowe sprzęgła przesuwa się swobodnie w swoim gnieździe i czy nie posiada miejscowych uszkodzeń.

Diagnoza - Występują zanieczyszczenia lub zużycie spowodowane niedostatecznym smarowaniem, w konsekwencji czego łożysko wyciskowe sprzęgła nie jest przesuwane odpowiednio przez dźwignie.
Rozwiązanie - Wymienić elementy nieprawidłowe lub uszkodzone. Koniec diagnostyki.

9. SPRAWDZENIE ZESPOŁU SPRZĘGŁA
Sprawdzić wzrokowo stan zespołu sprzęgła, czy nie występują pęknięcia (tarczy dociskowej) i/lub określonych widocznych uszkodzeń (tarcza). Wykonać pomiar z użyciem czujnika jak opisano w instrukcji napraw.

Diagnoza - Widoczne uszkodzenia na tarczy sprzęgła i l/lub pęknięcia na tarczy dociskowej.
Rozwiązanie - Wymienić zespól sprzęgła. Koniec diagnostyki.

10. SPRAWDZENIE PIASTY ROWKOWANEJ PRZESUWNEJ SPRZĘGŁA
Sprawdzić w kolejności:
- czy nie występuje nadmiar smaru w tulejce piasty tarczy sprzęgła i walka głównego skrzyni biegów;
- piastę i wałek główny.

Diagnoza - Walek główny uszkodzony, piasta zużyta, nadmierna ilość smaru w tulejce.
Rozwiązanie - Wymienić piastę i/lub wałek główny. Koniec diagnostyki.

11. SPRAWDZENIE KOŁA ZAMACHOWEGO
Sprawdzić funkcjonowanie kola zamachowego. W szczególności sprawdzić:
- stan powierzchni;
- zużycie;
- czy występują zarysowania;
- oznaki przegrzania

Diagnoza - Koło zamachowe uszkodzone.
Rozwiązanie - Wymienić kolo zamachowe. Koniec diagnostyki.

12. SPRAWDZANIE PRAWIDŁOWEGO FUNKCJONOWANIA
Sprawdzić, czy usterka została usunięta.

Diagnoza - Usterka występuje
Rozwiązanie - Wybierz erratę procedury diagnostycznej: zamknij.

DTE rowniez umozliwia przeprowadzenie diagnostyki krok po kroku sprzęgła, dla innych przyczyn problemów:
- sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo
- sprzęgło drga lub szarpie
- zacinanie się pedału sprzęgła

Zainteresowani niech zasiegna porady wujka google w sprawie DTE.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630813 Wysłany: 11 Gru 2012, 21:41; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Lis 2012,
Posty: 8
Mimo małych problemów Punciak naprawiony, dzięki użytkownicy za pomoc i wskazówki :) Pozdrowienia z Krakowa :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630850 Wysłany: 11 Gru 2012, 23:07; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
A moglbys chociaz w kilku slowach napisac co bylo problemem i w jaki sposob zostal on naprawiony, pewnie mnie jak i innych denerwuja tematy "urwane" gdzie autor nie zadal sobie trudu, aby podzielic sie wiedza tajemna w jaki sposob rozwiazal swoje problemy - a uwazam ze po to jest forum, aby sobie wspolnie pomagac

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631310 Wysłany: 14 Gru 2012, 18:25; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Lis 2012,
Posty: 8
jasne że mogę :) pierwszym problemem była zjechana na "zero" tarcza sprzęgła, powinna była być wymieniona już dawno, lecz nie było z nią problemu do momentu w którym się wszystko zaczęło. Do tego jeszcze na kole zamachowym zrobił się rowek po zerwanej śrubie, poszedł też uszczelniacz wału. Lecz problem z uszczelniaczem pokazał się dopiero w ostatniej chwili :/ koło zamachowe poszło do przetoczenia i z powrotem założone :) teraz autko śmiga jak nowe :)

[ Dodano: 14 Gru 2012 17:23 ]

na wiosne jeszcze mnie czeka trochę pracy przy nim bo muszę kupić nowe świece ( jeśli ktoś jest na kupnie świec to polecam firmę NGK, tanie i długa żywotność) do tego jeszcze zakupić nową maske i będzie idealnie :)

[ Dodano: 14 Gru 2012 17:25 ]

jeśli chodzi o sprzęgło, mechanik był konieczny :/ trochę kasy poszło ale czego się nie robi dla samochodu :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631335 Wysłany: 14 Gru 2012, 20:25; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Adrian KRK napisał(a):
jeśli ktoś jest na kupnie świec to polecam firmę NGK, tanie i długa żywotność


:lol:

Adrian KRK napisał(a):
jeśli chodzi o sprzęgło, mechanik był konieczny


Mechanik to ostateczność :mrgreen:
No ale jesli nie masz dostępu do kanału to czasem może być problem ...

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631361 Wysłany: 14 Gru 2012, 21:51; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Lis 2012,
Posty: 8
nie mam dostępu ani do kanału ani do garażu :) drobne roboty to pod blokiem sobie zrobie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631364 Wysłany: 14 Gru 2012, 21:57; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
No właśnie m.in dlatego nigdy bym w mieście nie chciał mieszkać :?
A nie masz nigdzie w okolicy takiej rampy najazdowej, czy jak to się zwie :?:
Czasem przy osiedlach można takie coś na parkingach spotkać, jak jechałeś może kiedyś Nowosądecką to na przeciwko pętli na Piaskach mniej więcej takie coś jest :D
Zawsze można coś od spodu poszperać :mrgreen:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631372 Wysłany: 14 Gru 2012, 22:16; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Lis 2012,
Posty: 8
można by było :P tylko jest mały problem z tymi rampami, na niektórych są blokady żeby nie wjeżdżać :P ale kiedyś wiem że na centralnej też była przy garażach tylko kloshardy na złom zabrali :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675774 Wysłany: 18 Cze 2013, 21:38; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Forumowicz

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 18 Cze 2013,
Posty: 1
mario1978 napisał(a):

3. SPRAWDZENIE PEDAŁU SPRZĘGŁA
Odłączyć pedał sprzęgła od jego napędu i sprawdzić czy w zakresie skoku przesuwa się bez blokowania się, bez oporów
...

5. SPRAWDZENIE WYSPRZĘGNIKA STERUJĄCEGO SPRZEGŁEM (W SAMOCHODZIE)
Odłączyć wysprzęgnik od dźwigni sterującej sprzęgłem, utrzymując połączenie z układem hydraulicznym. Nacisnąć pedał sprzęgła powodując wytworzenie ciśnienia i przesuniecie popychacza wysprzęgnika, sprawdzić jego skok. Z trzpieniem pozostawionym w popychaczu wysprzęgnika, sprawdzić czy w zakresie skoku przesuwa się swobodnie.

[


Pytanie tylko jaki jest skok sprawnego wyprzęgnika zamontowanego w punto (w mm)? I czy pedał sprzęgła posiada normalnie jakiś luz? Czy jest ktoś w stanie wykonać taki pomiar (ile wysuwa się siłownik o wciśnięciu pedału) np. linijką?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #676142 Wysłany: 20 Cze 2013, 22:44; 
 Temat postu: Re: skoki obrotomierza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Pedał ma mały luz, ale na prawdę tyciuteńki, może 1mm :wink:
Wyjmij siłownika, wyciągnij mu trzpień do końca i zaznacz, zamontuj, odpowietrz, naciśnij pedałem i zobacz czy się pokrywa.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO